**EX-HAAHUT VIIKKO 27**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA 2.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2008[/color][/b]
[b][color=limegreen]Toivoilmari: [/b][/color] Olen 3 lapsen äiti, kaksi murkkuikäistä ja 3v. Sain kaksi km 04 ja 05. Eka tuli 9vkolla ja toinen todettiin lääkärin neuvolassa vkolla 15. Aikaa on kulunut ja päätimme uskaltaa yrittää. 5 yk tärppäs ja nyt on plussattu viikko sitten.].[color=violet]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Porkkana [/color][/b] maaliskuu [color=purple]tyttö[/color], 2070 g ja 44cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] Limetti [/color][/b] 3.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3610 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Pirpaliina [/color][/b] 4.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3270 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Sani [/color][/b] 14.6 [color=purple]tyttö[/color], 4090 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Juuliar74 [/color][/b] 24.6 [color=purple]tyttö[/color]
[color=6959cd][b] Koala-72 [/color][/b] 23.6 [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 49 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (19)
Talle torstaille!
Kylla sulla alkaa paikat pehmeta DO ja kivasti edeta; siis noita alapaan paikkojahan ma meinaan heh! Tosin synnytys voi alkaa milloin vaan, mutta eikos olekin ihanaa itekin seurata miten ' etenee' asiat!
Ja tunnut muutenkin symppikselta kun noin mummiasikin ajattelet; ma olin aina mummon kulta ja muutenkin vanhat ihmiset oikeesti tuntuvat ansaitsevan sen kadonneen arvostuksen jalkelaisiltaan nykyisin!!
Muuttoa ollaan mietitty taallakin! Kun pitaisi alkaa vuokrakamppaa meidankin etsivan, etta paastaisiin ennen vauvaa muuttamaan... sitten alkaa remppa tai niikuin mies sanoo ' pintakaunistus' tahan omaan kamppaan; ei siis sittenkaan rakenneta ylakertaa; tehdaan 2. ratkaisu ja vaihdetaan huonejarjestys koko talossa. Siina sitten luovun isosta keittiostani ja saan sen ylimaarasen makkarin... jostain oli annettava periksi! Ja kaikki ystavat ja sukulaiset vaan hommiin! Ei sita sunkaan ole hyva rehkia ja kyykkia suuremmissa mittakaavoissa! Mulla ' onneks' on viela tuo nostokieltokin paalla heh, etta voi pomoilla ihan ehdoitta!
Eipa tassa oikeestaan kummallisempia; Hope-neito voi hyvin ja melskaa aivan hirmusesti. Seuraava tarkastus onkin vasta elokuun alussa; meillapain loppuraskaudesta tarkastukset vahenee... silloin saan jo sairaalaan menolaputkin ja on alettava miettiin yksityiselle, vai tavalliseen sairaalaan menoa?
Voikaahan hyvin kuitenkin kaikki
- levinia ja Hope rv 29+5-
Eilen päivällä ja illalla supisteli jo aika napakastikin ja liikkuminen oli tosi vaikeaa. Yö menikin sitten kärvistellessä ja juostessa vessan ja sängyn väliä. Kääntyminen sängyssä on tuskaa ja koko ajan jomottaa vatsaan ja selkään. Kyllä mä nyt uskoisin, että nämä niitä suppareita jo on. Mutta eihän tämä välttämättä mitään vielä tarkoita, kuitenkin vielä 19 päivää laskettuun. Tai mistäs näitä tietää, mä olisin ihan valmista kauraa jo :)
Levinia: Kiva kuulla että Hope voi hyvin ja on ahkera liikkumaan! Sullakin kymppiviikot paukkuu ihan juuri, hienoa! Juu, tuntuu että paikat pehmenee sekä ylä- että alapäästä, sen verran tämä odottaminen syö miestä! :D Onhan näitä muutoksia ja etenemistä ihana seurata, varsinkin kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Tuntuu niin uskomattomalta että tuolla mahassa on ihmisenalku, joka kohta hengittää, itkee ja syö.
Minä olen kyllä sukurakas, se on totta. Musta tuntuu niin epäreilulta, että vanhemmat ihmiset ovat aina valmiina auttamaan eivätkä itse pyydä koskaan mitään vastineeksi. Sen takia olin niin iloinen tuosta mökin laitosta, sillä tiedän että mummi on siitä tosi iloinen. Saa vielä vanhoilla päivillään nauttia uudesta mökistä kun siellä niin hyvin aina viihtyy.
Ihanalta kuulostaa tuo teidän taloremontti! Saatte ihan uuden kodin eikä tarvitse kuitenkaan asuinseutua vaihtaa!
D.O. ja nappula rv 37+2
Pitkästä aikaa kerkiää kirjottamaan tänne. Mukavasti onkin tullut kirjotuksia viimme kerran jälkeen.
Ihan ekaksi Koalalle onnittelut Ilmarista! Ihanaa että saitte juhannusvauvan!
Kaisuli79: Nimi asiasta päästiin yksimielisyyteen ja nyt on paperit jo lähteneet eteenpäin. Meillä on aina ennen pysyny se nimi joka papereihin laitettu, saas nähdä kuinka nyt käy.
Meillä oli toisin päin eli tytön nimi löytyi aika helposti mutta pojan nini tuotti vaikeuksia. On tässä onneksi vielä aikaa sulatella eri nimi vaihtoehtoja. Sukupuoli on edelleen salaisuus, jännitys pysyy yllä loppuun asti!
Helga76: Mäkin oon aina ollu piikki kammoinen. Olen jopa leikkaussalissa " tapellu" nukutuslääkärin kanssa leikataanko mut selkäydinpuudutukses vai nukutukses. Sanoin että sähän et piikeillä mun selkää töki ja pidin pääni loppuun asti ;)
Mut kuitenkin ekassa synnytyksessä otin epiduraalin vapaaehtoisesti ;) Se ei sattunu yhtään, huomio meni kokonaan siihen kun yritti pysyä paikoillaan vaikka kuinka supisti. Ja sillä yhdellä laitolla meni supistukset, synnytys ja neulominen. Yhtään ei tullut kipeää. Oli mahtava juttu! Kaikista eniten mä kammoan sitä tipan laittoa, sanon aina et siihen on sit vaan yks mahdollisuus, toista en anna!
Se on kuitenkin sellainen tapahtuma et siinä jotenkin asiat muuttaa tärkeyttään, jos niin voi sanoa. Keskittyy niin tulevaan ettei kiinnitä kaikkeen muuhun niin huomiota.
Mutta tsemppiä sinulle, kyllä kaikki menee hyvin ja pärjäät mainiosti, usko pois!
toivoilmarille tervetuloa mukaan!
vm69: Hienoa että neuvolassa oli kaikki hyvin. ehkä nyt uskallat pikkuhiljaa ruveta nauttimaan raskaudestasi! Meidän kakkonen on myös jouluvauva 20.12. Maailman paras joululahja mitä kukaan voi toivoa!!!!!!!!!!!!!!!
D.O: Onnea uudesta kodista! koitahan nyt ottaa maltillisesti pakkaamisen ym touhujen kanssa. Noi liitoskivut ei oo ollenkaan mukavia, välillä ottaa niin pirun kipiää. Onneksi kuitenkin vasta nyt rupeavat vaivaamaan, mulla se alko jo 15 viikolla....
Ihanaa että vauva on asettunut lähtöasemiin. Nyt kyllä alkoi teillä jännittävä aika! Supistuksetkin ovat alkaneet tehdä työtään, kuullostaa lupaavalta että saisitte käärön kohta syliin, toivotaan ettei tartte enää kauaa odotella.
ja vähä omaa napaa näin loppuun.
Kesäloma viikko menossa ja ilmat on kyllä ollu tosi hienoja. Ollaan isännän kanssa yritetty urakoida uutta nurmikkoa, huh huh.
Flunssaa yrittää tosissaan päälle, kurkku on ollu kohta 2viikkoa kipeenä ja hirveä yskä. Vauva reppana pomppii edestakas ku kokoajan tulee yskänpuuskia.
Neuvolassakin tuli käytyä. Viikkoja sillon 22+4. painoa tullu huima +400g viikko ! Eikä oo edes turvotusta... rr 106/66, hb 114 eli rautaa popsimaan nyt päivittäin. ja sf-mitta 22 ! ajatelkaa kuukaudessa 7cm kasvu! kuinkahan isoksi tässä oikein kasvaa.
Itte olen kuitenkin vaan 155cm pätkä.
Selällään makaamista pitää välttää sillä ilm. sillon napanuora jää johonkin väliin. Vauvan syke oli vähän hidas silloin mutta parani heti kun kääntyi kyljelleen. Nyt sitten yölläkin herään siihen kun pitää vaihtaa kylkeä ettei vaan nuku selällään. Kääntyminen rupeaakin olemaan jo aika työlästä kun masu on jo iso ja lisäksi aina kun lantio irtoaa patjasta vihloo noita liitoskipuja, no, eikö se tästä.
Joku sanoi ihailevansa itseänsä peilistä. mä harrastan sitä samaa ;) Mikään ei ole niin hienoa kun vauvamasu! ihailen ja silittelen masua vähänväliä. Ja isäntä on ihan myyty masulle, sanoo et se pitää kunnolla näkyä kun sellainen kerran on!
Mutta nyt pakko mennä keittämään jotain syötävää porukalle!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
72oinas rv 23!!
PS: Juuliar74: Onnea tyttövauvan johdosta!
Aamulla oli ekaa kertaa sellanen olo et vois hormoonien piikkiin itkee tirauttaa.
Alko koko homma päin veetä, tänään sitten oli päättäny synnyttää vissiin puoli kaupunkia ja mua ei otettu sisään kun ei ollu vapaita paikkoja.
Reilun 30minsaa kerkesin istuksia ennen kuin mut haettiin sisälle, ei pahoiteltu odottelua eikä mitään muutakaan.
Kätilö kysy vaan et niin minkä takia sä täällä oot, vaikka kerkesin jo aiemmin kertoa et synnytystapa arvio ja vauva perätilassa...
No sit se kysy, et mitä sä haluat et täällä tehään, ja mä oon ihan kuutamolla et mistä vi**** minä tiedän?
Sopersin sit vaan et no ensisynnyttäjänä sitä arvioo tulin hakeen ja varmistaan vauvan perätilan ja ehkä koittamaan sitä käännöstä, jahka juttelen eka lääkärin kanssa.
No sit se lykkäs mut käyrälle, jossa makoilin 30minsaa ja sit tuli lääkäri.. ja se tietenkin oli kesätuuraaja...Vanhempi nainen kylläkin
Tervehti nopeesti ja alko vaan ultraamaan samantien.
Sit kun yritin kurkkia monitoria niin vasta sitten käänsi sitä muhunkin päin, ei selittäny mitään. Kunnes kysyin jossain vaiheessa, et mikä toi on...
Se katto mua hölmönnäköisenä ja sit selitti et vartalonympärys. Pidin suuni kiinni enkä sit viittiny kysyä enää mitään, kun tuntu et se vastauksen saaminen on niin hemmetin vaikeeta.
Painoarvioks räpsähti tasan 3 kiloo, eli hitusen yläkäyräl, pitäis vissiin olla maks.2800g tässä vaiheessa.
Sitten mitään sanomatta alko vaan kääntämään ja murjomaan tota mahaa. En kerenny ees kissaa sanoa!
Eka pyyhki vaan niitä ultrageelejä pois ja sit se jo murjo mua ja mun masua...
Sanoin kahdessa vaiheessa, et nyt tuntuu aika pahalta jos vielä kestää kauemmin niin on pakko lopettaa, etten kestä enempää.
Se s***** vaan mutis et jos yhtään lohduttaa niin en minäkään kauaa jaksa kättäni tässä pitää...??siis daa?
Sitten helppas hetkeks kun Maris hirveen vääntämisen jälkeen kääntyi poikittain, ja heti kun päästi irti niin tsuida tsuida mites kävi....
Perätila on ja pysyy.
Sitten kun kätilö kyseli et laitetaanko kontrollia aikaa mihin, niin lääkäri vastas et parin viikon päähän ja sit kuvataan lantio samalla, et mahtuuko tulemaan alakautta... Mä olin siinä vaiheessa jo taas piuhoissa kiinni selkä lääkäriin päin ja kellot alko vaan kalkattaa päässä, et mitä häh, miks kuvataan lantio, enhän mä aio synnyttää alakautta....
Siinä sit piipitin, et mä en halua synnyttää alakautta perätilasta, ja se lekuri tuli taas virne naamalla, et no voi voi sitä on tullu kuunneltua kauhujuttuja sitten niinkö?
siinä vaiheessa sanoin jo aika napakasti et, ei se nyt siitäkään välttämättä oo kiinni, mut ei kyllä kiinnosta vauvan terveyttä alkaa riskeeraamaan.
Sitten se muuttu asialliseks taas,, ja selitti kaikkee kuinka paljon ehtoja tarttee täyttyä että edes sais synnyttää alakautta perätila vauvan jne.
Lopputuloksena " saan" miettiä tän kaks viikkoo ja kertoa sit seuraavalla kerralla mitä tehdään.
No v**** se sektio!!! Väännänkö rautalangasta, kyllä......
Lääkäri kyllä itsekkin epäili et vauvan painoraja ehto ei tuu täyttymään mun kohdalla, eli vauva on liian iso alatiesynnytykseen.
Mutta kääntää en enää anna, piste. Maha on todella arka ja kumartuminen yms ei todellakaan onnistu. Hyvä kun pääsin autosta pois tossa kotipihalla.
Ai juu, Maris on todella omituisessa asennossa mahassa... Kyljellään mun oikeassa kyljessä, toinen jalka kippurassa ja toinen koipi suorana alas... Et ei ihmekkään jos potkut tuntuu välillä täsmäohjuksina tuolla luun seutuvilla....
Plus ton asennon takia mä ehkä näin kuin näinkin jotain haarovälistä...
Heh... ;)
Onko muuten kellään mitään hajua, et kuinka epänormaalia tollanen " balleriina" asento on? Koska tuntuu aika omituiselta, et miks se beibi pitää toista jalkaa suorana ja toista jalkaa kippurassa...??
Mutta näin jälkikäteen tota aamua arvioiden mulle jäi tosi pettyny fiilis. Siis sellanen olo, et mua ei kuunneltu eikä kunnioitettu, että onpa tosi kiva mennä synnyttään, eikä vähempää vois kiinnostaa.
Toivottavasti se kontrollin pitävä lääkäri on eri, että vähä luottamus kasvais takas sitä henkilökuntaa kohtaan..
Samoin tiiän jo nyt et tää kysein kätilö joka oli paikalla ei multa saa kyllä minkään sortin plussa pisteitä...Ja jos jostain kumman syystä pääsenkin alatie synnytykseen, niin se kätilö ei todellakaan tuu hoitamaan mun synnytystä.
Jep, näissä lievissä masis fiiliksissä tää päivä sit etenee...
T Helga & Maris, joka on ehkä " piip" rv 35+4
Eipä mitään ihmeellistä kuulu mut nostan pinon ennen kuin jää unholaan.
Sain tänään antibiotti kuurin. Kohta 2 viikkoa ollu flunssa päällä. Nyt iski korvakipu niin pahaksi etten kestäny enää. Ihan hyvä että menin, yskä oli jo menny keuhkoputkiin ja kurkunpää tulehtunu. Nyt vaan odottelen että kuuri rupee tehoamaan.
Lauantain jatkoja.....
72oinas 23+1
Juuliarille ja Koalalle hirmuisen suuret onnittelut omista pienistä nyyteistä! :)
D.O: Onnea listaykköspaikasta ja täysaikaisviikoista! Sulla on jännät ajat käsillä! Pian varmasti pääset jo tositoimiin. Niin, ja onnea uudesta asunnosta!
Helga: Tsemppimieltä toivotan! Sulla oli tosi kenkku sairaalakäynti, ärsyttävä asenne henkilökunnalla.
Toivoilmarille tervetulotoivotus! Kiva saada uusia ex-haahuja mukaan!
Oma napa: Muutto saatiin tehtyä. Pari sekalaista sälää -laatikkoa on vielä purkamatta, mutta saa ollakin hetken, mä olen niin kurkkuani myöten jo täynnä koko tavaroiden kanssa puljaamista.
Meillä on nyt pari viikkoa miehen kanssa yhteistä loma-aikaa, joten mökkeillään ja muuta mukavaa. Maanantaina lähdetään sille Tukholman risteilylle. Jee! Kiva saada jotain mukavaa tekemistä, on tuo muutto käynyt jo sekä henkisen että fyysisen kunnon päälle.
Masu kasvaa ja natisee. Hieman on välillä jo tukala olo, sen verran iso kumpu jo on. Ilmavaivat (heh, prööt) ja närästys vaivaa pahemman kerran. Hirveetä vauhtia nää viikot vaan vierii...
Nyt toivotan aurinkoisia päiviä kaikille! Lomailun melskeessä tuskin ehdin juurikaan koneella käydä, mutta palaillaan asiaan heinäkuun lopulla! Voikaa paksusti!
Tuutis ja Masumies rv 29+5 (Kohta rv 30 täynnä, huimaa!)
72oinas: Kiitos onnitteluista uuden kodin suhteen! Olen tosi innoissani ja mielelläni täällä pakkaillut. Onneksi tosiaan tuo mies on niin avulias eikä anna minun tehdä mitään raskaita juttuja. Mies kulkee muuten täällä ruuvimeisseli kädessä ja hokee koko ajan että " mitä mä voisin irrottaa" . Sitä on hauska seurata :D On itsekin ihan innoissaan muutosta. Minäkin uskoisin ettei meillä enää kauaa mene kun nyytti on sylissä :)
Eihän sinulla ollut eri mittaaja sf-mitan suhteen kuin edellisellä kerralla? Niissä tuloksissahan voi olla eroja mittaajan mukaan. Mulla on koko ajan ollut tasaista nousua ja nyt muka viimeksi viikossa oli 6 senttiä, mihin en usko yhtään. Meillä onkin terkkasijainen ja uskon että nousu johtuu siitä. Ei näin loppuvaiheessa voi olla noin huimia nousuja. Mutta voihan se olla että vauveli on ottanut kasvupyrähdyksen sinulla nyt tuossa keskivaiheessa. Ja hyvähän se on että kasvaa!
Tuosta selällään nukkumisesta. Sairaalaan tutustumisessa kätilö sanoi että selällään nukkumista tulisi välttää, mutta minä olen pystynyt nukkumaan selälläni ihan näihin päiviin asti. Olen ollut siitä hieman huolissani ja kysyinkin asiasta viimeksi neuvolassa. Terkka sanoi, että mikäli se ei tuota kipua ja voin hyvin aamulla, ei se haittaa. Eli yksilöllistä taitaa tuokin olla. Itse olen välillä miettinyt että mitähän vahinkoa olen vauvalle aiheuttanut. Sinulla taas selkeästi tulee selällään nukkumisesta vaivoja, joten hyvä jos vain pystyt asentoa välttelemään.
Voihan hyvin ja jaksuhaleja inhottavan flunssan kanssa!
Helga: Voi kuinka kurja sairaalassa käynti sinulla oli! Miten voikin olla että yhdelle ihmiselle sattuu ja tapahtuu! Piikkikammot ja kaikki. Ihmeellistä, mä taas olen saanut vaan hyvää palvelua koko tämän raskauden ajan sairaalassa, neuvolassa jne. Tosi inhottava kokemus, menee ihan kylmät väreet. Vieläkö olet kipeänä kääntöyrityksestä ja onko maris muuttanut asentoaan yhtään? Voi sitäkin reppanaa, mahtoi olla tukalat tunnelmat myös siellä masun sisällä :(
Hei, wautsi, mitä siellä jalkovälissä näkyi?! Arvelen kyllä mitä kun niin selvästi näit... ;)
Koitahan saada tuo ikävä tapahtuma mielestäsi ja jaksuja sinullekin!
Tuutis: Moikkamoi! Kiva kuulla sustakin! Hyvä että saitte muuton tehtyä ja noin nopeasti kaikki laatikot purettua ja tavarat laitettua paikoilleen. Miltäs nyt tuntuu uudessa kodissa? :) Kiitos sinullekin täysiaikaisuus- ja asunto-onnitteluista :)
Ihanaa risteilyä teille ja ennenkaikkea lomaa! Ja onnittelut täysien kymppien poksumisesta.
omaa napaa: Viime yö oli taas projekti, voi huh. Illalla en meinannut saada millään unta ja vasta klo 01.00 sain unen päästä kiinni. Puoli viideltä heräsin kipeisiin supistuksiin ja niitä jatkuikin sitten tunnin verran säännöllisesti 10 minuutin välein. Ja supistusten välillä selkää jomotti jatkuvasti. En viitsinyt miestä herättää kuitenkaan. Päätäkin alkoi särkemään ja otin panadolin, mikä itseasiassa vaikutti kokonaisvaltaisesti. Selän jomotukset helpottivat ja sain unen päästä kiinni. Vauva oli tosi levoton supistusten ajan, ehkäpä hänelläkin oli tukala olotila kun kohtulihas supisteli. Nyt mulla on toisaalta aika kiva olo, toivon todella että näitä suppailuja alkaa tulemaan säännöllisesti tässä päivittäin. Kunhan ei vaan kahta viikkoa pelkästään supistelisi, se käy jo kunnon ja yöunien päälle. Mutta saas nähdä!
Listaemoudesta: Mikäli kukaan ei innostu listaemon paikkaa itselleen ottamaan, niin perustakaa pino sitten vain mikäli joku maanantai en täällä enää olekaan. Ja saahan nuo tiedot minulta sitten myöhemminkin mikäli haluatte ne mukana säilyttää. Voin laittaa ne sähköpostilla jos joku päivittääkseen ne haluaa. Mutta mukavaa tietty olisi jos joku emoksi ryhtyisi tässä vielä ennen kuin joudun täältä laitokselle poistumaan :)
Mukavaa pyhäpäivää kaikille
toivottaa D.O. kera nappulan rv 37+4
Tänään on ollut taas supisteluja päivällä. Reilut kaksi tuntia sain laskettua, tosin epäsäännöllisiä olivat, välillä 10 min ja välillä 20 min. Selkää särki julmetusti supistelujen välillä, meinasin jo soitella synnärille ja kysellä että onko nämä nyt niitä... Nukahdin ja herätessäni supparit olivat poissa. Jännittää ensi yö jo valmiiksi :)
D.O.
Helga: Ompas kohdallesi osunut tosi tympeää henkilökuntaa. =[ mulla on kokemusta vain yhden keskenmenon hoitaneesta lääkäristä, joka oli aivan syvältä, ja nyt kun olen keskiviikkona menossa ultraan, niin aika on juur tälle tympeälle tädille... =[ noh, ehkä siitä selviää... siltä kun yritti kysyä jotain, niin ei se edes vaivautunut vastaamaan. Toivottavasti asenne on muuttunut..
D.O: Mä jännitän kans ensyönä töissä sun puolestas! =] Mahtaakohan noi supistelut enteillä että lähtö on lähellä vaiko mahtaako tilanne vielä rauhoittua... =]
Eipä tänne itselle erikoisempaa. Pahoinvointia esiintyy edelleen, appelsiinimehusta ollut apua. Töissä edellisyö oli oikeen tuskaa, pahaa teki koko yön. Oksentamaan en oo joutunut viel onneks kertaakaan. Mut sellanen tunne että " pala kurkussa koko ajan" . Onkohan tää normaalia raskauspahoinvointia, vai millasta sen pahoinvointitunteen kuulus olla? Ja mahassa tuntuu sellaselta ihmeelliseltä samalla... =[ Aiemmissa raskauksissa mun mielestä ei näin paljoo oo pahaa oloa ollut.
Närästykseen oon ottanu samarinia, melkeinpä päivittäin lasillisen juonut.
Vähän vieläkin pessimistinen olo, että mahtaako elävää sikiötä keskiviikkona ultrasta löytyä... mitään vuotoja ei ole ollut...
Mut nyt valmistautumaan henkisesti viimiseen työyöhön, sit alkaa vapaat! =]
jonttu rv 10+1 ehkä...
Hyvää uutta viikkoa kaikille ja alkanutta heinäkuuta! Se olisi sitten tämän mamin deadline tässä kuussa, iiik! :)
Joululahja: Toivottavasti oli kiva Ahvenanmaan reissu. Meille on aina sattunut vesisateet kun siellä olen ollut, joten mun käsitykseni koko paikasta on kylmä, sateinen ja tuulinen :D
Veeämmä: Niin, ajatteles jos teillä kaiken tämän kurjuuden jälkeen suodaankin itse Jeesus-lapsi, se vasta olisikin jotain! Heh :) Ei vaan, ihan tosissaan; mun hyvä ystäväni on syntynyt jouluaattona ja hän on aina saanut ensin aamusta synttärilahjat ja sitten illalla joululahjat. On halunnut pitää oikeuksistaan kiinni eikä ole mennyt läpi ajatus että ihmiset säästyisivät yksillä lahjoilla. Toisaalta ihan ymmärrettävää, kuitenkin suurin osa ihmisistä saa juhlia sekä joulua että syntymäpäiväänsä erikseen.
Hei, hienoa mikäli hiljaisuus tulosten suhteen tosiaan tarkoittaa hyvää! Varovaiset onnittelut seuloista selviyytymisestä puhtain paperein täältä suunnalta!
Ultsi: Te olettekin siellä Suomen kiertoajelulle, mukavaa reissua teille! Voi olla, että sulle paha nettiaddiktio iskee päälle, tiedän tunteen ;) Tulet sitten palattuanne kertoilemaan miten reissu meni. Inhaa tuo närästys, minä kärsin siitä monta viikkoa ennenkuin taivuin apteekkiin hakemaan lääkkeet ja ne kyllä auttoivat, luojan kiitos.
Helga: Oi voi mitä neukkauutisia :( Onpas kökköä jos epäilevät ettei kääntämisyritys onnistu. Miltä sinusta tuo leikkaus tuntuu? Omalla kohdallani ajattelisin niin, että itse leikkauksessa ei olisi mitään ongelmaa ja luottaisin siihen että hyvin menee, mutta ne jälkivaivat sitten vähän pelottaisivat enemmän. Että kuinka kipeä se leikkaushaava on jne. Tosin kyllähän alatiesynnytyksessäkin voi " peppu" revetä (en viitsi käyttää sitä rumaa samaa vaikka totta se on) ja se voi olla kipeä monta viikkoa. Ja sitten voi tulla kaikenmaailman pidätysvaikeuksia ym.
Ai sinusta tuntuu että aika on mennyt nopeasti?! Musta taas tuntuu että ÄLYTTÖMÄN hitaasti ja tätä jälkeläistä on odotettu kuin kuuta nousevaa! ÄÄh, epätoivo valtaa välillä. Varsinkin kun aletaan olla näin lä-hel-lä...
Nyt on kyllä muuten ihan hirveästi turvotusta, joten on tosiaan vaikea sanoa mikä osa painosta on turvotusta ja mikä sitä itseään. Mullakin viikkonousut on ollut 700-800 gr:n luokkaa, joten älä hirveästi stressaa painonnoususta. Etkös sinä ollut kuitenkin normaalikokoinen joten painoa saakin tulla?
omaa napaa: Meillä meni viikonloppu hujauksessa mökkitalkoissa. Hiottiin ja maalattiin sukulaisporukalla meidän kesämökki. Ja siitä tuli hieno! Se on aina ollut sellainen hirren värinen hirsimökki, siis ei mitään väriä pinnassa, pelkkä lakka. Pinta on kuitenkin vuosien saatossa alkanut rapistumaan ja mennyt huonoon kuntoon, joten ainoa vaihtoehto oli lakan rapsutus ja peittävä maali päälle. Nyt mökki on ihanan vaaleanvihreä valkoisine puitteineen, aivan ihana karkki! Ja sopii muuten maisemaan kauniisti, ei yhtään teollisen näköinen. Tai minähän nyt olinkin ruokapuuhissa talkoissa enkä osallistunut tietenkään itse hommaan. Mutta mukavaa oli ja parasta oli se, että päästiin aina kotiin yöksi kun mökki sijaitsee 25 km:n päässä meidän kotoa.
Mutta kyllä tuo monen päivän touhottaminen sitten kostautui ja olin iltaisin aina tosi kipeä. Jalat ihan muussina ja ihan sikakipeä tuo häpyluun tienoo. Sängystä ja tuolista nousu on oikeasti tosi kivuliasta, joutuu ihan tsemppaamaan itseään että nyt noustaan vaikka vihloo. Kyllä mä jo kovasti odotan sitä hetkeä kun aika on kypsä ja synnärille käypi tie!!
Me mennään tänään katsomaan sitä asuntoa mistä puhuin, täytyy soitella ihan kohta välittäjälle ja sopia aikaa. Pikkuisen jännittää että millainen pesä siellä olisi meidän perheelle tarjolla :)
Voikaahan hyvin ja jaksuja toivottaa D.O. ja nappula rv 36+5
PS. VAPAANA LISTAEMON PAIKKA, OTAHAN YHTEYTTÄ MIKÄLI KIINNOSTAA! ;)
Siis mitenköhän tää mahtaa olla mahollista, että mun yölliset pissalla juoksut on tasaantunu nyt taasen yhteen herätykseen?
Ja sekin on melko pian nukkumaan menon jälkeen.... Juonkohan mä liian vähän? Meinaan oon alkanu ottaan ennen petiin menoa sellasen magneesiumi poretabletin, kun kintut on alkanu oireilla ja jalat onkin ollu siitä lähtien ookoo, mutta pissahätä on kaikonnu.
Eli tuo vapaa juominen on vähentyny huomattavasti... Ennen hoidin vissyllä suonenvedot kondikseen, mutta nyt on vissy kiintiöt jotenkin täynnä, eikä se maistu enää samaan malliin.
Muutenkin juominen tökkii, ei mee mehuna eikä minään alas. Mitäs haittaa sitää oli jos ei juo tarpeeks? Turvotti enemmän?
Aamulla oli taas ekana mielessä perjantai ja se kuinka monta päivää totuuden päivään onkaan... Yöllä näin pätkän untakin siitä, että sain lääkärikseni sen yhden kamalan naikkosen siellä, joka yritti väkisin kääntää Marista, muttei onnistunu siinä lainkaan ja lopulta mun piti sanoo sille naiselle, että' anna olla jo, ei tästä mitään tuu...
heh hee.... Alkaa siis ajatuksissa pyöriä enemmän ja vähemmän se homma sitten!
Dreamone: Mitä minäkö normaalipainoinen... No omasta mielestäni olen normaalin naisen näköinen, mutta jos lukuja tuijotetaan niin niitten mukaan olin BMI positiivinen! =D
Mutten paljoo, jonkun verran ja siihen vähäiseen ylimääräiseen vedoten neukkatäti juoksutti mut siihen sokrutestiin,ja on tökkiny paastosokeria aamuisin, kunnes nyt luopui siitä pari viikkoa sitten kun sieltäkään ei löytyny ikinä mitään ylimääräistä.
Eli välillä vois nostaa naamansa papereista ylös ja katsoa kokonaisuutta, eikä pelkkiä lukuja... Ihmiset on erilaisia!
Leikkauksesta.... Ainoo mikä mua siinä pelottaa on se, että siellä löytyy sitten jotain ylimääräistä ja sitten selviää mikä mun mahakipujani on aiheuttanut nää viime vuodet. =/
Taikka joku menee vikaan niin, et mä en tuu ikinä saamaan lisää lapsia.
Jälkihommeleista pelottaa se, et en malta ottaa sitä 6 viikkoa iisisti ja se kostautuu myöhemmissä raskauksissa...Eli tikit vuotaa mahassa ja tekevät kiinnikkeitä kohtuun jne.
Se jälkikipu ei pelota, sen tiiän että siihen saa tarpeen vaatiessa sellaset tropit, että olosta saa varmasti kestettävän!
Tajusin muuten just, että mun kaveripiirissä on enemmän keisarinleikkauksella maailmaan syntyneitä vauvoja, kuin normaalia kautta syntyneitä!
Osa suunniteltuja sektioita, muutama hätä sektio.
Ehkä siks en kammoo ajatusta sektiosta? Vaikka faktahan se on että vaikka se peffa repeis potenssiin kymmenen niin yleensä se silti parantuu nopeemmin kuin sektiohaava!
Peffahaava muistuttaa kivulla kuinka kauan tarttee ottaa iisisti, mutta sektiohaava taas ei välttis satu ja sillon jut kerkee alkaa tekemään kaikennäköistä mitä ei oikeesti sais tehä ja sitten voi tulla just niitä tikkien vuotamisia ja kiinnikkeitä ja systeemejä kohtuun, joittenka olemassa olo paljastuu vasta seuraavaa raskautta yrittäessä.
No saas nähä miten käy... Mahassa on kyllä alettu vähä keinautella ja keikutella ja jopa valutettu päätä alaviistoon, mutta se lopullinen kiepautus puuttuu. Potkut välillä töksähtää meinaten jo tohon sivulle, eikä aina alas.Mut se on vaan hetken hurma!
Oon muuten kattellu itteäni " sillä silmällä" suihkun jälkeen ja sanoin miehellekkin eilen, et nyt alkaa ulkomuoto muistuttaa lehdistä löytyviä fotoja odottavista äideistä.
Tiiätteks, siis sellasta maha on symmetrisen pyöree, rinnat raskaat jne?
Ja mun mielestä se näyttää niin kauniilta, ei ees noi muutamat raskausarvet häiritte, voisin vaan tuijotella itteeni mykistyneenä peilistä jonkun aikaa.
Ja samalla ihmetellä, että kyllä elämä on ihmeellistä siellä se vauva on ja kasvaa ja kohta musta tulee äiti.... *Niisk*
Jeah nyt aika lopettaa ennen kuin menee vetistelyks kokonaan!
T Helga & Maris rv 35!! *Poks*
Moi kaikille!
Mun kirjoittelu on ollut viime aikoina aika hiljaista, mutta onneksi joku on välittänyt tiedot meille syntyneestä tytöstä tänne. Kiitos vain!
Tässä hieman tietoja:
Perheemme sai toisen tytön päivää ennen kontrollikäyntiä (rv 42+0). Supistuksen alkoivat 24 aikaan yöllä ja neljän aikaan menin sairaalaan. Sain toivomani spinaalipuudutuksen ja kivut kaikkosivat miltei kokonaan. Ponnistusvaihe alkoi hieman klo 6 jälkeen ja tyttö syntyi klo 6.28. Viimeksi kivuliain osuus eli ponnistaminen ei nyt tuntunut yhtään miltään. Ihmettelin vain kun kätilö sanoi jossakin vaiheessa, että " Hei, älä ponnista enää yhtään, vauvan pää on jo ulkona" . Mun mielikuva tässä vaiheessa oli, että joko nyt?
Arki on alkanut reilu 2 v tytön ja uuden vauvan kanssa suhtkoht hyvin. Imetyskin alkaa sujumaan alkuvaikeuksien jälkeen. Yöunet ovat vaihtelevasti 3-6 tuntia kerralla, mutta eiköhän sekin pian muutu parempaan suuntaan.
Tytön strategiset mitat: paino 4190 g, pituus 51 cm.
Juuliar, Helmi 2v3kk ja tyttö 8 pvä
Juuliar: Ihanaa kun kävit kirjoittelemassa! Lisäsin pikkuneidin tiedot listalle :) Hassua kuinka nuo puudutukset vievät kivut mennessään, kuulostaa ihanalta tuo kokemasi ponnistusvaihe. Mulle kans tuollainen synnytys! Hyvä kun imetys on lähtenyt käyntiin, toivottavasti myös jatkuu samanlaisena. Voimia ja jaksamista teille pikkuprinsessan kanssa, käyhän aina ilmoittelemassa kuulumisia mikäli vauva-arjelta ehdit :)
Helga: Ei kyllä totta tosiaan pitäisi liikaa tuijotella niihin lukuihin ja taulukoihin, harmi että sulle on sattunut fanaattinen terkka. Minulla on taas aivan ihana terkka, joka viikottain jaksaa muistutella siitä että maailmassa on niin paljon muitakin murheita kuin paino ja vauvan hyvinvointi on painonnousua tärkeämpää. Ja minulla sentäs OIKEASTI on kiloja! Eikä se kerro mitään, jos sinullakin on BMI ollut sen rajan ylitse.
Sulla tuntuu olevan oikeaa tietoa sektiosta, hyvä juttu. Mulla ei nimittäin ole siitä juuri mitään tietoa, eli ihan tiedoton olen mikäli esim. hätäsektioon joudun. Hyvä että sinulla on tuttuja jotka ovat käyneet asian läpi ja saat sieltä hyvää ja puolueetonta tietoa. Eikä sektiossa todellakaan ole mitään outoa, vaikka jotkut eivät sitä synnytyksenä arvostakaan. Mutta meitä on joka lähtöön! Minua juurikin ne kivut ja juuri tuon lepääminen oikeassa mittakaavassa arveluttaisivat. Ja kyllä minua tässä alatiesynnytyksessäkin mietityttävät lantionopohjalihasten löystyminen, pidätysvaikeudet ja pahat repeämät, huih...
Ihanaa kun ihastelet itseäsi peilistä! Mulla on ollut vähän tökkivää tuo itseni ihailu, vaikka mies mielellään aina alastomana minua katseleekin. On kuulemma niin kaunista kun on vauvamaha. Mä taas kiinnitän huomiota ylimääräisiin roikkuloihin ja raskausarpiin, joita tosin on tullut hyvin kohtuullisesti ja ainoastaan tuohon navan seudulle. Minä olen säästynyt niiltä pitkiltä repeämiltä kyljistä. Tänään saunassa tuli ekaa kertaa sellainen olo, että voi kun pääsisi jo kiinteytymään. Mutta aika aikaansa kutakin ja nyt mun tehtävänäni on kantaa tätä lasta ulkonäöstä huolimatta :)
omaa naperoista: Me käytiin katsomassa sitä asuntoa ja tykästyttiin kovasti molemmat siihen. Huomenna käydään kirjoittamassa sopimukset ja sitten 1.8 on muutto. Haettiin jo pahvilaatikoita varastosta ja huomenna aloitan pakkailun pikkuhiljaa. Mun on pakko nyt laittaa tavaroita kasaan kun vielä kykenen, eihän sitä tiedä vaikka olisin muuttopäivänä sairaalassa! Toivoisin kyllä että vauva ehtisi syntyä ennen muuttoa niin ehdittäisiin hetken aikaa tutustua perheenä täällä vanhassa asunnossa ennen muuttoa. Mutta joka tapauksessa tosi innoissani olen muutosta ja ihanaa saada oma sauna ja enemmän tilaa!
Mutta huomenna sitten lisää, nyt hyviä illanjatkoja kaikille!
D.O.
Pakko myöntää että olisin ollut täysin valmis lomalle, kun palasin tänään töihin ja mies ja poika puolestaan suunnistivat Ahvenanmaalta suoraan mökille... viikonloppu sujui mukavasti sukuloidessa, poikakin pääsi taas vähän treenaamaan vauvan kanssa olemista kun isäntäväellä on 2,5 kk ikäinen tyttö :) Ja tosiaan Affenanmaalla paistoi aurinko ja oli oikein kiva keli, kukas niitä sateisia päiviä sieltä muistelikaan ;) (ei sen puoleen, minulla on myös jostain kumman syystä paljon sateisen kylmiä kesämuistoja lapsuuden Ahvenanmaan-reissuilta..!)
DO onnea uuteen kotiin ensi kuun alusta!
HELGA minua hirvittää myös mahdollisessa leikkauksessa nuo jälkivaikutukset. Tosin esikoisen alatiesynnytyksen jäljiltä on kyllä yhä ikäviä vaikutuksia jäljellä tuolla alapäässä enkä tiedä lähtevätkö koskaan kokonaan pois. Mutta kyllähän niiden kanssa voi elää, kun on pakko.
Mitäsmitäs .... pään päällä roikkuu suurensuuri päätös joka pitäisi tehdä tällä viikolla. Millä on puolestaan lamauttava vaikutus työntekoon (joka siis muutenkin tökkii). Huoh. Mutta kyllä kait tämä tästä, väkisinkin, sekä työt että päätökset :)
Voikaatten taasen paksusti ja nauttikaa lomista kenellä on siihen mahdollisuus :)
t Joululahja rv 31+5 (hui mitkä lukemat..!!)
Meillä onkin useampi exä lomilla ja sen kyllä huomaa, hiljaista on. Mutta nauttikaa lomistanne, se on ihanaa!
Joululahja: Minähän se niitä Ahvenanmaan sateita muistelin :) Jotenkin sitä vain yhdistää sateen ja koko paikan. Jos joku tuttu olisi sinne menossa, sanoisin varmaan heti että ei kannata kun siellä sataa koko ajan. Vaikka ei se pidä paikkaansa, tiedetään :D Mielikuvat on tosi hassuja, varsinkin kun ne jäävät vahvasti elämään.
Kiitos asunto-onnitteluista, täällä onkin oltu oikeastaan koko ajan ajatukset uudessa kodissa, mikä on tietenkin ihan normaalia :)
Joko sait päätöksen tehtyä? Harmin paikka kun en voi sinua yhtään asiassa auttaa näin ulkopaikkakuntalaisena :(
Mahtavat lukemat sinullakin, ihanaa!!
oma ( . ) : Se olisi sitten täysiaikaisuuden raja rikki tänään, jippii! Uskomatonta, enpä olisi kuuna päivänä uskonut että tssä tilanteessa joskus ollaan. Tänään on taas neuvola, mikä on tässä vaiheessa turhaakin turhempi. Mitä kuuluu, verenpaine, pissa ja se on siinä. Ja kun lääkärikin viikko sitten ennusti että ainakin kaksi viikkoa näin mennään.
Aloitettiin pakkailut eilen, ihan hyvin jaksoin laittaa tavaraa laatikkoon. Mies pakkasikin kaikki ylähyllyillä ja korkealla olevat, ettei mun tarvitse kiipeillä jakkaralla. Onneksi ei olla mitään tavaran keräilijöitä! Meinaan tässä vaiheessa sitä aina kiittää fiksuuttaan kun ei säilö jokaista tavaraa tyylillä " jospa tuotakin joskus vaikka mökillä tarvitsee" . Mulla on tapana heittää raa´asti vaan roskiin jos ei ole mitään käyttöä.
Mutta nyt lehden lukuun!
D.O. ja nappula rv 37+0 (POKS POKS POKS!)
DO onnea täysiaikaisuuden saavuttamisesta! Alkaa olla jännät paikat teillä :)
Synnytyspaikkaa en ole vieläkään päättänyt. Se iso päätös mikä tarttis nyt tehdä on itse asiassa eri, liittyy töihin (lähinnä toimenkuvan painotuksiin nyt ja tulevaisuudessa + erityisesti uskallanko lähteä työn perässä ulkomaille ensi vuoden alussa, pienen vauvan kanssa, olisiko miehellä mahdollisuus löytää töitä sieltä mihin minulla tuli nyt tilaisuus lähteä, jne). Ihan kuin ei olisi ollut muutenkin miettimistä, tuli siis tilaisuus toteuttaa pitkäaikainen haave jonka en uskonut koskaan muuttuvan todeksi... ja tietenkin just kun ollaan saamassa 2. lapsi. Mutta elämä on jne, päätöksiä joutuu tekemään + niiden kanssa elämään, ja sitä rataa.
t Joululahja taasen
Kiirusta on taas pitänyt. Oon yrittäny pakkailla kun lauantaina ois tuo muutto. Ei kyllä ole hirvittävän hyvällä mallilla tuo pakkailu kun tuntuu et sitä mukaa kun saan jotain laatikkoon, niin poika kerkiää levitellä ne uudelleen.
Neuvolassa kävin maanantaina sieltä seuraavanlaiset uutiset,
rv 34 paino +350g/vko
rr 105/72
sf 27,5
vauveli rt:ssa ja sykkeet keskimäärin 155
Suhahdin sitten ton sf-mitan kanssa alkäyrän alle, joten neukkatäti laitto lähetteen äitipolille. Muutenkin mul ois ollut aika 36 rv:lle, mut nyt kun muutetaan ja vaihtuu tosiaan toi sairaala, niin terkka oli sitä mieltä et parempi laittaa heti lähete että pääsen sit viimeistään rv 36 näytille, kun ei tiedä mimmonen ruuhka sielä on. Vauvalla kuului jokin lisälyönti sykkeessä, mutta se on kuulemma ihan normaalia ja yleistäkin.
D.O. Onnea uuden asunnon johdosta. Kiva että sullakin mies auttaa noissa kurottelua ja kiipeilyä vaativissa hommissa. Me käytiin miehen kanssa maanantaina siivoamassa tuo asunto mihin muutetaan ja täytyy kyllä sanoa, että ei ollut enää kovin kevyttä pyyhkiä kaappien hyllyjä varsinkaan kyykkysiltään. Seinien ja lattian hinkkaamisen jätin ihan suosiolla miehelle, kun oisin saanu takuuvarmasti vatsani kipeeksi supistuksista sen suorituksen jälkeen. Ja onnea noista upeista raskausviikoista. Voi hyvin olla, että päivänä minä hyvänsä pääset nyytin haku reissulle :) Toivottavasti saat sitä ennen pakkailut sellaiselle mallille, että voitte sitten keskittyä vauvaonneen kun hän päättää syntyä. Kuulostaa kyllä tosi ideaalille tuo sinun toimintatapa, että ylimääräiset tavarat saa lähtöpassit. Helpottais ehkä meikäläisenkin urakkaa, jos saisin vähän karsittua tätä omaisuutta tässä muuton mittaan.
Joululahja: Sullakin on jo huikeat nuo raskausviikot, onnea! Iso päätös on sinulla tehtävänä, toivottavasti jaksat mietinnä keskellä pakertaa töissäkin. Jännä asia että elämässä monet isot asiat ja päätökset kasaantuvat samoihin aikoihin, niin kuin nyt vauvan tulo ja työmahdollisuus ulkomailla.
Helga: jännät paikat nyt tuon Mariksen kääntymisen kanssa. Mulla ei tässä raskaudessa neukkatäti oo paljon painon muutoksia kommentoinut, mutta esikoista odottaessa mulla pamahti jossain about näillä viikoilla kilo per vko ja silloin sain kyllä huomautuksen asiasta. Muutoin oon kyllä ihan normipainoinen (ainakin omasta mielestäni).
Wemppa: Ihanaa että ultrassa kaikki oli hyvin, eikä seulakaan hälyyttänyt. Joulupakettia olis sitten tyrkyllä teidän perheeseen : ) Tulee varmasti unohtumaton joulu!
Levinia: Kiva kuulla sinunkin kuulumisia. Nopeita ovat olleet nuo sinun synnytysreissut sairaalalla : ) Jaksamista helteiden kanssa!
Ultsille hauskaa lomareissua! Ja Toivoilmarille lämpimät tervetulotoivotukset :)
Siinäpä kait nuo suurimmat. Palailen taas tuon pakkausprojektin pariin, kun poikakin on vielä päikkäreillä.
Kaisuli rv 34+2
Pakko tulla kertomaan omaa napaa heti teille: Eilen illalla kävi aika jännä juttu. Istuskelin ja yhtäkkiä tunsin kuinka vauva selkeästi työntyi alaspäin. Tämä tapahtui kolme kertaa peräkkäin ja tuntui siltä kuin tuo koko alaosasto olisi antanut myöten. Olisikohan se kiinnittyminen tapahtunut?! Minun ystäväni sanoi että ainakin itse tunsi kiinnittymisen ja eilen terkkakin neuvolassa kyseli että olenko tuntenut sitä. Yökin meni aika levottomin mielin, vaikka tiedän että aikaa saattaa kulua vaikka kuinka kauan vielä itse h-hetkeen. Mutta kun nämä kaikki tuntemukset ovat niin uusia, että niitä ihmetellessä kyllä aikaa kuluu!
Aamulla taas heräsin niihin jomotuksiin ja nyt tunnen taas ihan eri lailla vauvan tuolla sisällä. Tuntuu että vauvan pää olisi paljon alempana, en saa esim. reisiä enää yhteen. Voi voi, olisikohan se meidän pikkuinen sieltä kohta jo tulossa?! :)
Joululahja: Hei, ihan mieletön mahdollisuus sinulle on avautumassa ensi vuonna! Kuulostaa todella jännittävältä ja mielenkiintoiselta. Ja tottakai tekisi mieli rohkaista sinua ja kannustaa ottamaan paikka vastaan. Millaiset mahdollisuudet miehelläsi olisi saada kyseisestä maasta töitä? Onko siellä hänen alansa ihmisille käyttöä? Toisaalta useissa EU-maissa on niin hyvät palkat, että yhdenkin ihmisen palkalla pärjää erittäin hyvin. Minulla on ystäviä Hollannissa ja siellä insinööritkin tienaa ihan tähtitieteellisiä summia. Tosin kaikki muukin maksaa, kuten terveydenhuolto, koulut ym. Minä kannustan aina ihmisiä toteuttamaan haaveensa, mutta asiat ei oikeasti ole niin yksinkertaisia kuten kirjoititkin. Täytyy ajatella muitakin osapuolia kuin itseään ja varsinkin kun on perhe kyseessä.
Kaisuli: Hyvä että pääset sinne polille tarkastukseen. Varsinkin kun teillä on tuo sairaalan vaihtokin. Ja kyllähän nuo tutkimukset aina helpottavat omaakin oloa jos on vähän epävarma. Mutta minä uskon täysin että kaikki on teillä kunnossa ja sinulla vain on pienehkö sf-mitta. Kuten edellisessäkin raskaudessasi. Mutta hienoa on, että vauveli viihtyy raivotarjonnassa, se tieto helpottaa aina mieltä!
Teilläkin sutinaa riittää muuton takia! Teillä on ihana tilanne kun pääsette muuttamaan ennen vauvan tuloa. Meillä mies vitsailee koko ajan että kumpikohan tulee ennemmin, muutto vai vauva :D Minäkään en pysty kykkimään ja kumartelemaan, joten uskon että sullakin on vaikeuksia siivoilla lattianrajassa. Onneksi nuo miehet on keksitty! Ja meillä myös tosiaan on avulias mies eikä missään nimessä vaatisi/antaisi minun kykkiä ja kiipeillä. Meillähän on tulossa pintaremontti siihen uuteen asuntoon myös tähän samaan hässäkkään, mutta ollaan päätetty että tehdään remppaa pikkuhiljaa kun ollaan muutettu. Muuttoaikataulujen takia ei pystytä remontoimaan ennen tavaroiden kantamista sisälle mikä on harmi. Ja sitten täytyy vauvan kanssa sumplia ettei ihan pahimmissa höyryissä jouduta oleskelemaan. Tosin mun ammattimaalari-siskoni sanoi, ettei nykyään maaleista tule enää mitään myrkkyjä eikä ne edes haise. Mutta kyllä me otetaan varman päälle ja mennään vaikka anoppilaan maalausten ajaksi aina pakoon.
Minäpä alan askartelemaan kuvakansiota. Teetin meidän mökkirempasta sellaisen kuvasarjan, josta teen kivan muistokansion. Kun tuo mökin ulkonäkö muuttui aivan täysin. Mökki on oikeasti mummini ja minusta on kivaa antaa hänelle muisto siitä millainen mökki aiemmin oli. Uskoisin että mummi arvostaa lahjaa ja tykkää siitä kovin :)
Mukavaa päivänjatkoa taas!
D.O. ja nappula rv 37+1