raivostuttava lässytys !!!!
ARGH !!!!
Että mun pinna palaa. Onko kellään muulla suvussa tällaista lässyttävää ihmistä, joka puhuu aikuisillekin kuin 2-vuotiaille?
" Tiinaa, onkos läksyt jo tehty?" (tätä hoki vuosikausia joka ikinen kerta meille tullessaan, kun minä ja siskoni olimme n.7-20 vuotiaita.
Joka ikinen kerta soittaessaan hän sanoo " No Virtasen Paula tässä hei" ARGH!!! Ikäänkuin emme tuntisi häntä.
Puhuu itsestään jatkuvasti nimellä. " Paula menee nyt uimaan, voi voi kun Paulalla sattuu pää tänään.. Ymmärrätkös sä Tiina miksi Paulalla sattuu pää"
Hokee samaa asiaa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan miljoonaan kertaan ja aina sillä järkyttävällä lässynlää tyylillä.
Ihan kuin joku vähä-älyinen. (taitaa kyllä jo ollakin sellainen)
AARGH !!!! 3 päivää tällaisen henkilön seurassa.. en osaa edes selostaa niin, että ymmärtäisitte millaista se lässytys on. Mulla halkeaa pää!!!
Huh, ja valitettavasti joudumme usein näkemään toisiamme ja vielä päivätolkulla.
Kommentit (9)
mun tekis mieli lyödä kun joku kohtelee mun lapsia alentavasti. Lässyttäminen on tapa nostaa itsensä toisen yläpuolelle ja vähätellä ja mitätöidä toista ihmistä.
no vielä lapsille sen edes jotenkin ymmärtää, kun aika monikin lässyttää lapsille. Mutta tämä henkilö lässyttää ihan keski-ikäisille aikuisillekin, ihan kaikille.
" Tää on mun lempilaulaja, kun radiossa nyt soi, uskotkos sä Tiina sitä? Voitkos sä uskoa, että Paulan lempilaulaja laulaa nyt radiossa. Ihana lempilaulaja.. Tiina Paulan unelmien mies lauleskelee radiossa nyt. Oiskohan Paulalla mahdollisuuksia siihen, mitäs meinaat Tiina?"
AARGH !!!!!!!!!!!! Tällaista niin älyvapaata lässytystä, kun kuuntelee muutaman päivän niin..... huh
Vaikea keksiä äkkiseltään pahempaa kuin 3 päivää tuommoisen ihmisen seurassa.
lapsi, kehitysvammainen tai 90-vuotias dementikko.
no joo, kumpa olisikin lapsi tai vanhus... mutta ei !
Vaan n.60v. sukulainen, jolla 2 aikuista lasta. (heillekin lässyttää...)
Ja kaksi kertaa naimisissakin on ollut (miten lie miehet kestäneet)
Myös äitini on aivan raivona tästä lässytyksestä, mutta kukaan ei kehtaa sanoa mitään, kun tämä henkilö on kuitenkin yli-kiltti ja loukkaantuisi todella pahasti sitten. On muutenkin heikolla itsetunnolla varustettu ja pitää itsekin itseään hiukan " vähä-älyisenä" . Ja silti vaan lässyttää...
Vierailija:
no joo, kumpa olisikin lapsi tai vanhus... mutta ei !
Vaan n.60v. sukulainen, jolla 2 aikuista lasta. (heillekin lässyttää...)
Ja kaksi kertaa naimisissakin on ollut (miten lie miehet kestäneet)Myös äitini on aivan raivona tästä lässytyksestä, mutta kukaan ei kehtaa sanoa mitään, kun tämä henkilö on kuitenkin yli-kiltti ja loukkaantuisi todella pahasti sitten. On muutenkin heikolla itsetunnolla varustettu ja pitää itsekin itseään hiukan " vähä-älyisenä" . Ja silti vaan lässyttää...
suhtautua häneen kuin lievästi kehitysvammaiseen (tai heikkolahjaiseen)? Ehkäpä hän onkin heikkolahjainen, mutta selvinnyt elämässään aina ilman suurempia tukitoimia tai diagnoosia?
Eihän sitä hänelle itselleen tarvitsisi sanoa, mutta voisi helpotta omaa jaksamista, venyttää pinnaa ja lisätä ymmärrystä?
nimet on siis muutettu...
Mulla nousee höyry päästä, kun mietinkin tätä lässytystä vielä.