Osittainen hoitovapaa ja uusi raskaus
Jos tulen raskaaksi osittaisen hoitovapaan aikana, mutta se ehtii päättyä ennen kuin äitiysloma alkaa, niin miten äitiyspäivärahan laskeminen menee? Olen ollut osittaisella jo edellisen verovuoden, mutta osittaisen jälkeen saisin normaalipalkkaa.
Jos siis en ehdi olla puolta vuotta normaaliajalla töissä ennen äitiysloman alkua, niin voidaanko tällaisessa tapauksessa äpraha laskea lyhyemmän ajan mukaan?
Entä kun työnantaja maksaa sen kolme ensimmäistä kk palkkaa, tuleekohan se täytenä?
Kommentit (3)
MInulla vähän sama tilanne kuin ap:lla. Ajattelin kyllä että se 3 kk maksetaan osittaisena, ellen ole äitiyslomaa ennen täysipäiväisenä töissä. EN sitten tiedä, kokemuksia kellään?
Kyse on siis päivärahan määrästä. Menen töihin osittaisen jälkeen, mutta jos en ehdikään olla työssä 6 kk ennen äitiyslomalle jäämistä niin miten se päiväraha lasketaan? Ja tuleeko se ensimmäinen 3 kk palkka siis täysimääräisenä kun on jo täysiaikaisena, vai vaikuttaako sen suuruuten tuo jos ei ole ollut 6 kk vielä työssä osittaisen päättymisen jälkeen? Edellisen mukaan korvaus ei voi tulla, aikaraja menee umpeen.
ap
Vierailija:
Mitä väliä sillä on jos tulet raskaaksi sen aikana? Ja etkö ole töissä enää kun se osittainen loppuu? Missä siis olet sen ja ä-loman alkuun välisen ajan?Itse tulin raskaaksi osittaisella hoitovapaalla ja jäin myös siis ä.lomalle osittaiselta hoitovapaalta ja mulle maksettiin edellisen lapsen mukaan sama korvaus.
Ja kyllä työnantaja maksoi 3kk.
Mitä väliä sillä on jos tulet raskaaksi sen aikana? Ja etkö ole töissä enää kun se osittainen loppuu? Missä siis olet sen ja ä-loman alkuun välisen ajan?
Itse tulin raskaaksi osittaisella hoitovapaalla ja jäin myös siis ä.lomalle osittaiselta hoitovapaalta ja mulle maksettiin edellisen lapsen mukaan sama korvaus.
Ja kyllä työnantaja maksoi 3kk.