Mistä päin olette kotoisin jotka viette omat lakanat kyläpaikkaan?
tai toivotte vieraiden tuovan?
täällä meilläpäin kun kukaan ei harrasta moista ja varmasti katsottaisiin pitkään jos menisi kylään lakanat kainalossa.
itsekin kyllä loukkaantuisin jos yövieraat toisivat lakanat mukanaan.
Kommentit (23)
(joku kirjoitti,että näin ei länsi-Suomessa tehtäisi)
Ja näin toimivat monet tuttunikin.
Meitä on kuusi henkeä ja tuntuisi minustakin oudolta veden ja energian tuhlaukselta pestä pari koneellista pyykkiä meidän yhden yön vierailun jälkeen! Ja onhan siitä vaivaakin.
Anoppilaan emme ota liinavaatteita mukaan. He asuvat Savossa.
Itse petaan aina vieraille sängyt valmiiksi, jotenkin kiva tehdä niin :) Mulle ei ole raskasta pestä pyykkiä, konehan sen tekee, enkä minä! Ja lakanapyykki on niin älyttömän nopea laittaa kuivumaankin, että en ymmärrä miten se voi ottaa voimille.
Itse selvitän etukäteen lakanatilanteen. Siskojeni luo en ota, enkä omille vanhemmilleni. Ystäväperheiden luo kun mennään niin kysyn esim. tekstarilla, että otanko omat lakanat. Niin ja kun meille on tulossa ekaa kertaa jotkut yökylään laitan viestiä päivää paria ennen, että ei tarvi pakata lakanoita, sillä petaan valmiiksi.
Helsingistä ollaan ja lakanat ja pyyhkeet ovat mukana kahdesta syystä. Ensinnäkin pyykkivuoren pienennys varsinkin mökkioloissa, toiseksi olen allerginen joillekin pesuaineille enkä viitsi raapia itseäni koko lomaa, eikä tarvitse kysellä keneltäkään, että mitäs pyykkipulveria tähän on käytetty...
Vieraat saavat tuoda meille lakanansa tai olla tuomatta, petaan kyllä tarvittaessa PUHTAAT lakanat vieraille ja yleensö imuroidaan vieraspatjatkin ennen vieraiden saapumista.