Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi 1,8 v lapsen kanssa?? -APUA-

Vierailija
01.07.2007 |

Lapsella kamala uhma. Heittelee tavaroita, huutaa ja " hakkaa" (läpsii).

Tiedän et on vaihe, mut onko kukaan muu saanut mitään tolkkua ja komentoa tähän??

Lapsi siis 1v8kk.

Tai miten voi " rangaista" ?? Enkä todellakaan tarkoita mitään ruumiillista rangaistusta jos siitä niin voisi ymmärtää! Vaan siis onko mitään ideaa/ehdotusta.

Tuon ikäinenhän ei niin osaa ymmärtää...

Muutenkin kuin kääntämällä huomion johonkin muuhun.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota syliin. Eipä sitä paljon muuta voi. Ja yritä säilyttää hermosi... ;)

Vierailija
2/4 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinhan lapselle jää käsitys, että aikaisemmat teot olivat sallittuja, mutta sitten vaan mentiin tekemään jotain muuta.

meillä kolme lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on minulle helppo kun olen yh ja vaikka kuinka menettäisin malttini niin eipä tule ainakaan lapselle tehtyä mitään kun kannan neidin vaan sänkyyn. tietysti kiellän muutamaan otteeseen ennen kun joutuu pinnikseen.

Vierailija
4/4 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai siis on ok olla pahalla päällä. Läpsiä ei saa ketään, edes hiljaa tai vähän sinnepäin. Ota käsistä kiinni ja katso tiukasti silmiin, " ketään ei saa läpsiä" . Eikä tavaroitakaan heitellä, ainakaan kovia sellaisia. Maassa saa kieriä, meillä oppivat " pyllytanssia" kiukuspäissään. Lattialla istuivat ja hyppivät siinä pyllynsä päällä ja huuto raikasi. Sitten voi tulla pöytään jatkamaa mitä tekikään, kun on rauhoittunut. Mä ainakin sanoin ihan ääneen, kuten asia on, että " voit huutaa ihan rauhassa, ei haittaa, mutta sitten vasta pääset syömään, kun olet rauhoittunut" . Eihän se äiteen pinna aina kestänyt, mutta ajatus hyvä...

Eikä kinaamaan kannata ruveta, silloin kun on kiukku päällä ei mikään " rauhotu, kuuntele äitiä..." plaa plaa. Sitten kun kiukku on ohi, voi tilannetta sanallistaa jälkikäteen.

Uhma on kehitystä eteenpäin vievä voima. Niin mä aina ajattelen. Tää on hyvä vaihe, että oppii haluamaan ja tahtomaan, eikä ole mikään lapanen.