Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva joulu ilman stressiä, vinkkejä kaivataan

Vierailija
12.08.2022 |

Jouluun aikaa 133 päivää.
Olisiko teillä vinkkejä, miten tehdä vaikkapa ihan yksinkertainen joulu? Mutta ilman stressiä.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Osta ruuat valmiina

- Palkkaa siivooja tekemään joulusiivous

- Anna kaikille rahaa / lahjakortti lahjaksi

Vierailija
2/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä joulu niiden ihmisten kanssa joista oikeasti pidät. Viime joulu oli ihana, kun Koronan takia oltiin karanteenissa ja oltiin ihan oman perheen kanssa ilman yhtään sukulaista. Saatiin ihan tehdä niinkui tykätään ja ihan omassa aikataulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen koristelu: esim joulukukka (joulutähti) ja kynttilä. Ei muuta.

Vierailija
4/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä joulussa on sinulle tärkeintä ja panosta siihen. Unohda kaikki mikä ei ole tärkeää. Hanki ja tee kaikki ajoissa. Yksi lahja riittää.

Vierailija
5/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikoo antaa lahjoja, ne voi ostaa nyt jo.

Myös lahjojen paketointi onnistuu jo nyt.

Vierailija
6/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähetä joulukortteja.

Vierailija
7/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan...

Vierailija
8/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietä joulu niiden ihmisten kanssa joista oikeasti pidät. Viime joulu oli ihana, kun Koronan takia oltiin karanteenissa ja oltiin ihan oman perheen kanssa ilman yhtään sukulaista. Saatiin ihan tehdä niinkui tykätään ja ihan omassa aikataulussa.

Tämä!

Me tosin ollaan aina vietetty joulu vain oman perheen kesken. Alussa mies olisi halunnut viettää joulua muiden luona, kun olisi ollut muka helpompaa. Myöhemmin sitten myönsi, että joulu on sata kertaa stressittömänpi omalla porukalla ja omilla aikatauluilla.

Itse myös suosin joululahjojen ostamista todella ajoissa. Siis niin, että marraskuussa kaikki on jo ostettu. Sitten voi keskittyä koko joulukuun vaan nauttimaan tunnelmasta.

Vierailija
9/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudoilla voi käydä hyvissä ajoin ennen joulua, tai sytyttää yhteisen muistokynttilän kuolleiden läheisten muistoksi kotona.

Vierailija
10/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat moisen turhakkeen kokonaanja vietät normaalit vapaat. Niin mä teen.

Vierailija
11/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusta ei kannata vielä hankkia, ehtii neulaset putoamaan moneenkin kertaan.

Vierailija
12/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä joulussa ressaa naisia? Stressi tulee ihan oman pään sisältä..

mies54v

Vierailija
13/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivoaa itse, niin siivousten jakaminen useammalle päivälle, aloittaen jo marraskuussa.

Jos haluaa kunnolla siivota, voi aloittaa vaikka heti.

Petivaatteiden vaihto muutamaa päivää ennen joulua.

Joulun lähellä pelkkä imurointi ja wc pesu.

Vierailija
14/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni joulusta pitää oikeasti tykätä, jos haluaa säilyä turhalta stressiltä.

Itse pidän siitä, että voin hankkia lahjat, ja paketoida ne nätisti. Tykkään hyasinteista, ja se tuo jo paljon joulutunnelmaa.

En omista jouluvaloja tai muita ylimääräisiä koristeita kuin vain kuusenkoristeet.

Teen perus siivouksen, imuroin ja hoidan tiskit ja muut läjät alta pois. Joulupiparit voi hyvin tehdä viikko tai kaksi aikaisemmin.

Mutta siitä pitää tykätä, muuten aiheuttaa itselleen vain stressiä ja suorituspaineita.

Vierailija
15/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman yksinkertainen joulutarjoilu.

Vierailija
16/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä joulussa ressaa naisia? Stressi tulee ihan oman pään sisältä..

mies54v

Naiset haluaa, että kaikilla on mukava ja tunnelmallinen joulu. Siitä tulee stressiä. Joo, varmasti vähemmälläkin pärjäisi, mutta moni nainen oppii jo kotona miten äiti järjestää kaiken kun isä istuu sohvalla ja hakee ehkä kuusen.

Vierailija
17/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa soimaan joululaulut kaupoissa, ilmestyy joulukrääsä, ei tuolta oikein voi välttyä.

Vierailija
18/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos marraskuussa jo siivoaa, niin jouluaattona on jo sotkuista. Siivoukseen riittää ihan perussiivoukset, viikkosiivous ajoitettuna pyhien alle. Ei todellakaan tarvitse siivota yhtään sen erikoisemmin, jos ei halua. _joulu_siivous on yksi stressin aihe.

Vierailija
19/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan hyvissä ajoin ruokaa sen verran että ei tarvitse mennä kovin lähellä joulunpyhiä kauppaan. Sovitan vuodenvaihteeseen sellaisen 2-3viikon kaupassakäynitauon. Pärjään hyvin, olen harjoitellut muutamankin vuoden ja olen jo mestari. Minua ei onneksi tarvita kenenkään joulunvietossa, kaikki saavat juhlia ja aterioida miten tahtovat. Koska asun yksin, minulla on rauha ja hiljaisuus. Jos suinkin olisi mahdollista, unohtaisin koko joulun ja kuvittelisin olevani jossakin rinnakkaismaailmassa, jossa tällaista juhlaa ei olisi mitään aihettakaan viettää. Mutta kyllähän sen tietää mikä turhuuden hulina siitä on taas järjestettävä. Kukaan ei sitä täysin pakoon pääse. Pitäisi mennä ydinjätteen kanssa samaan siiloon niin ehkä siellä voisi ajatella olevansa jouluttomassa tilassa.

Vierailija
20/109 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä juuri teille tuo joulun.

Karsi kaikki muu pois. Joulupöytään vain niitä juttuja, mistä tykkää. Vaikka tykkäisi kaikista laatikoista, tarvitseeko olla sekä lanttua että perunaa että porkkanaa? Tai jos täytyy, voisiko ne olla valmiita? Ei tarvitse Saarioisten äitien olla, lounasravintolat esim. myyvät noita tilauksesta.

Siivouksen voi ostaa tai jos on pakko tehdä itse, tekee kaiken aidosti mukavuuteen vaikuttavat jutut, mutta hyllynpäällisten pyyhkimiset jää muuhun aikaan.

Kiireetön tunnelma. Aamulla puuroa siihen aikaan kuin teillä syödään. Onko sen jälkeen pakko mennä sukuloimaan? Jospa olisitte vaan kotona, ja odottelisitte ruokaa, katsotte vaikka jonkun leffan.

Kannattaisiko lahjat jakaa sillä välin, kun sauna lämpenee, eikä vasta saunan jälkeen?

Saunan jälkeen voi nostaa jalat sohvapöydälle ja siemailla vähän glögiä. Seuraavana päivänä syödään uusi satsi jouluruokaa ja tapanina jo jotain muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä