+++ ENSIKOT heinäkuussa +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Aqua80
[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulos normaali.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!
[color=FF69B4]nellamaija
[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
[color=FF69B4]-ninnuli1-
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=FF69B4]Nuutti77
[color=CD1076]Ikä: Molemmat vm 77.
Asuinpaikka:Yhdysvallat
yritys aloitettu06/06
Tutkimuksiin heinakuussa 07
[color=FF69B4]Oon@77
[color=CD1076]Ikä: 29 ja 37
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]Sannamary
[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 26
Yritystä takana: Elokuusta 2005
Hoidot: Terolut menee lähes jatkuvasti. Clomit menneet ties kuinka monta kiertoa ja nyt kokeiltu myös Clomi+Menopur+Pregnyl yhdistelmää tuloksetta. Syksyllä tarkoitus kokeilla inssiä.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]s-k-
[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi
Kotipaikka: Oulun seutu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
[color=CD1076]-piggeliina
[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
[color=CD1076]Vannis
[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
[color=CD1076]Juliaana-82
[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.
Kommentit (159)
Moi kaikki ihanaiset Ensikko-naiset!
Kiitos kaikille tsempityksestä! Tänään sain hyviä uutisia, nimittäin raskausverikoe oli täysin negatiivinen. Kaikki on siis kunnossa, pikkuinen on tullut itsekseen pois, eikä ole jäänyt kohdun ulkopuolelle kasvamaan. Olen tosi helpottunut! Pelkäsin vielä, että entä jos arvot on nousseet. Nyt pitää vaan kärsivällisesti odottaa syyskuuta ja seuraavan hoidon suunnitteluaikaa. En onnistunut nimittäin puhumaan meille aikaisempaa aikaa. Yritän vielä parin viikon päästä, josko olisi tullut peruutusaikoja. Mutta eihän tuohon syyskuun loppuun ole kuin pari hassua kuukautta! Ja ehkä se on hyväkin pitää vähän taukoa hoitorumbasta, varsinkin kun meidän häät lähestyy uhkaavasti eikä juuri mitään niihin liittyvää ole suunniteltu! Voi sitten häissä ja häämatkalla ottaa rennosti.
Naksulle ja Yksikselle paljon paljon paljon tsemppiä hoitoihin! Mä pidän peukut ja varpaat pystyssä, että teillä tärppäisi! Eikö olekin hassua, kuinka piinaavaa odotus on... Miettikää kuinka piinaavaa sitten on, kun on raskaana! :) Jos tämä hoitorumba jotain opettaa, niin ainakin toivottavasti kärsivällisyyttä ja sen, että joihinkin asioihin ei voi itse vaikuttaa...
Mulla jatkuu ihana lomanvietto, menen huomenna pääkaupunkiin kavereita tapaamaan ja ensi viikolla Tallinnaan kaverien kanssa! Ihanaa että on kaikenlaista hauskaa. Loma kuluu pikavauhtia, mutta ei se töihinpaluu vielä pitkään aikaan ole kuitenkaan.
Terveisiä ja huiskutuksia kaikille Ensikoille! Voi olla, että munkin palstailut jää pienelle tauolle kesällä, kun tosiaan tämä hoitoasia ei etene ennen syyskuuta. Tai sitten käyn täällä päivittäin! :) Ei sitä koskaan tiedä... Teitä en kuitenkaan unohda!
...jospas tämäkin Enska siirtyisi heinäkuun pinoon, toissapäivänä tuli vielä iloisesti rustattua tuonne kesäkuun puolelle... Saas nähdä mitä tästäkään kirjoittelusta tulee - istuttiin nimittäin kaverin kanssa terassilla koko ip...tuntuu että kieli (ja sormet) on vähän solmussa :)
YA: ihana kuulla että vadelmanlehtitee tepsi ja inssi toteutuu! Huomenna onkin sitten tosi jännät paikat :-o Tulepa heti kertomaan kuulumisia!
Piggeliinakin oli käynyt moikkaamassa :) Ihan ymmärrettävää olla puulla päähän lyöty kun ensimmäistä kertaa näkee sen pienen ihmeen siinä ultrakuvassa...vähemmästäkin menee nuppi sekaisin. Vielä kerran ISOT onnittelut sinne - kyllä me muutkin täältä perässä tullaan!
Naksulla on siellä turpeat oltavat, hyvä, hyvä ;-) Täällä jännätään ja peukutetaan edelleenkin kovasti sun puolesta!
Dese siellä tuskailee kuumien altojen kanssa. Voin vaan kuvitella miten viheliäisiltä tuntuvat. Kävin muuten tänään aamupäivästä toistamiseen vyöhyketerapiassa, oli oikein rentouttava parituntinen vaikka välillä hieman kirpaisikin! Sain myös suosituksen käydä kertaalleen osteopaatilla - pitäis kuulemma tarkistaa onko Si-nivel (???) auki. Onko se sun v-terapeutti maininnut tuollaisesta mitään?
Killa se siellä edelleenkin paiskii töitä - koskas sulla on lomia tiedossa? Voi harmin paikka kun tuo aika meni puihin *puhisee harmissan*. Meinaatko ettet soita NKL:n huomenna uudestaan ja yritä siirtoa... ;-) ?
Nellamaijan mies pyyhälsi Pariisiin. Nopeasti se 3 vkoa kuluu ja sitten saatte nauttia hyvin ansaitusta kesälomasta yhdessä!
VA: Tosi ihana kuulla että arvot olivat nyt kohdallaan! Toivotaan myös että aikaisempi aika järjestyisi!
Nuutti: itkuraivarit pienessä sievässä tekevät vaan hyvää, pakkohan se on jotenkin niitä paineita purkaa. Kuten jo mainitsin niin täälläkin on tissuteltu pitkin iltapäivää - pitää nääs nauttia hyvästä viinistä ja siideristä nyt kun vielä voidaan. Sitten KUN plussataan niin keskitytään limsan litkimiseen ;-)
Holá Marge lomailija! On se kyllä totta että välillä tekee ihan hyvää ajatella vallan muita asioita kun näitä lapsettomuusjuttuja, kyllä ne ajatukset niissä pyörii sitten syksylläkin ihan tarpeeksi.
Julille vielä isot halit plussan kunniaksi ja tsemppiä häiden valmisteluun! Aivan ihanaa siis että menette naimisiin ja sitten tuli vielä juuri sopivasti plussa!!! Melkein kun jotain romanttista kirjaa lukisi :)
Kathy se siellä popsii Teroja - ihan niinkuin minäkin. Vielä pitäisi 4 pvää pistellä niitä poskeen...Tsempit myös painon pudotukseen!
Sannamary: me ollaan hoidossa NKL:lla ja mun mittapuun mukaan hommat ovat edenneet tosi kiitettävästi kunhan ensin saa ns. jalkansa oven väliin. Ensin kävin loppukeväästä 2006 yksityisen gynen vastaanotolla ja se pisti paperit vetämään yleiselle ja heti alkusyksystä päästiin ekaa kertaa vastaanotolle.
o/ myös kaikille muille ihanaisille Enskoille! Nyt tehdään miehen kanssa pientä iltapalaa ja ehkä korkataan vielä kesälomapäivän päätteeksi punkku :)
-Buumi
pikaviesti buumille...
ma kavin kevaan mittaan kanssa vyohyketerapiassa taalla, ja aina nippas kunnolla SI-nivelen pisteesta. Suomessa ollessa kavin sit osteopaatilla muutenkin kun mulla on paljon alaselan/lantion ongelmia. Suosittelen, tuntu niin hyvalta kun sai niveliin vahan liiketta.
Teetko istumatyota? Si-nivel on yleensa jumissa istuma tyon tekijoilla kun ei paase liikkumaan paivan aikana tarpeeksi. Hyva keino treenata tuota nivelta on se etta meet poydan reunalle pituussuuntaan makaamaan ja annat jalan roikkua vapaasti koskematta maahan. Sit vaan pumppaat jalkaa ylos muutaman kerran ja annat taas rentona roikkua hetken. Samalla saa syvat vatsalihakset tehda toita ettet putoa poydalta.
Killa...eihan sun tartte siita julkisen ajasta murehtia kun nappaat plussan ennen sita.
Toivottavasti Nella on saanut kunnon vattulehtisaaliin. Mun mielesta se tee itse asiassa o ihan hyvaa kun laittaa pikkasen hunajata mukaan.
Margelle iso moi...hapolle myos!
Yksikselle hauskaa 4thia! Meilla taitaa sataa illalla eli jaa ilotulitukset valiin...hoh! hyva etta paksuntajasateet ehti sinne asti...seuraavaksi pitaa varmaan lahetella kiinnittymis ja tarppisateita.
VA: kiva kuulla etta voit jatkaa matkaa taas puhtaalta poydalta...nautihan reissusta oikein kunnolla!
nyt unohtu kaikki mita piti sanoa...lahden nauttimaan vapaapaivasta.
puspus enskat
...Nuutille selän vetreyttämisvinkeistä! Juups, teen istumatyötä, joten voi hyvinkin olla että mulla on selässä vaikka mitkä nivelet jumissa. Ja toisekseenhan mulla on muutenkin ollut selän kanssa ongelmia kun silloin jokunen vuosi sitten loukkasin sen pahasti ratsastaessa (tuli niitä murtumia alaselkään). Joten nyt tämä flikka surffaileekin seuraavaksi netissä ja etsii itselleen sopvalta tuntuvan osteopaatin!
Isot \o/ kaikille - nauttikaa ihanan aurinkoisesta kesäpäivästä!
-Buumi
Ja helteistä heinäkuuta! Täällä päin on ainakin lämmin, en sitten tiedä kuinka suuri osa omasta kuumuudesta johtuu niistä violeteista nappuloista. Plääh! No, onneksi täällä kotona voi hillua vähissä vaatteissa.
Killalle tsemppiä loman odotteluun! Kyllä se aika kuluu -hitaasti mutta varmasti. Ja sullahan on siis kaikki lomahauskuus vielä edessä, kyllä sitä kannattaa odotella! Ja eikös joku sammakkomies luvannut sään paranevan loppukesää kohti.
Nella: Hemmottele itseäsi miehen ollessa matkoilla, jospa sitten ei se pahin ikäväkään pääsisi iskemään. Teillä toki on kokemusta pidemmästäkin erosta, joten ehkäpä tuo kolme viikkoa kuluu aikas nopsaan.
AnnaV: Hyvä, että arvot olivat jo nollilla, jos kerran ei arvojen kunnollista nousuakaan ollut luvassa. Nyt ei siis tarvitse enää murehtia mitään kohdunulkoisia tms. Teillä on siis häät tulossa? Onkos isot kekkerit?
Nuutti: Kyllä sellaiset itkuraivarit tekee joskus hyvää. Täytyyhän sitä aina toisinaan päästää höyryt pihalle.
Naksuko " harrastaa" itsensä grillaamista? Ihan kateeksi käy. Kuulun nimittäin siihen porukkaan, joka rakastaa aurinkoa mutta iho ei kestä sitä kovinkaan pitkään. Ja tästä syystä olen kautta vuoden se kuuluisa kalkkilaivan kapteeni. No, näillä säillä se pullakin paistuu hyvin uunissansa. :) Millaiset ovat torstain fiilikset? Eikös torstai ole aina toivoa täynnä?
Marge-lomalaiselle vilkutuksia!
Kiva Kathy, kun piipahdit. Tsemppiä painonpudotukseen! Täällä on sama projekti käynnissä...
Kylläpäs Julin polttariviikonloppu oli onnistunut!!! =D Mukavia häitä ja ikimuistoisia hetkiä päivän prinsessana! Kirjoittelehan kuulumisia aina välillä.
Sannamary: Me emme ole oikeastaan vielä missään hoidossa. Olen käynyt, tai oikeastaan rampannut alvariinsa, yksityisellä gynellä, joka on määrännyt luget tasoittamaan kiertoa ja sitten clomit. Mies sai tältä gyneltä lähetteen simppatutkimuksiin ja hän kävi Hgin Väestöliitossa. Nythän meillä on aika varattuna VLiittoon, joten katsotaan miten jatkossa käy.
Oon@llekin huiskutus! Ja hyvää matkaa, mihin ikinä sitten menettekin ja mitä ikinä siellä sitten puuhaattekin... ;)
Yksis: Jippii, eipä tuo vadelmanlehtitee mitään turhaa litkua taida olla. Yritin etsiä tietoa sen vaikutuksista tuohon limisasiaan, mutta en oikein löytänyt. Paljon oli tietoa siitä, että se vaikuttaa kohtua vahvistavasti (liekö sitten sama asia?), mutta samaisten tietojen mukaan sitä saisi juoda vasta raskauden loppuvaiheessa. Mutta ehkäpä se ennen raskautta onkin vaan hyväksi.
Buumikin sai kalenterinsa päivitettyä. Eipä ole v-terapeutti mistään tuollaisesta puhunut. Mutta en kyllä tee istumatyötäkään enkä ole kärsinyt selkäkivuista. Täytyypä kuitenkin kysäistä ensi kerralla, joskus sitten elokuussa kun terapeutti palaa lomalta. Vaikka hoito onkin rentouttavaa, niin kyllä se välillä koskeekin.
Mulla on ollut ihmeellinen aamu. Ensiksikin näin unta siitä, että sain r-testiin kaksi punaista viivaa. Ja tämä tulos näytettiin tv:ssä. Kyseessä oli ohjelma, jossa oli kaksi juontajaa ja he sitten paljastivat pienen osan jättisuuresta testistä pala kerrallaan. Vähän niin kuin palapeli. Oli melkoisen jännittävä ohjelma. Tämä uni päättyi valitettavasti miehen herätyskellon soittoon. Unihan ei valitettavasti jatkunut enää uudelleen vaikka nukahdinkin. Tunnin kuluttua tästä heräsin siihen, että naapuri imuroi parvekettaan. Voi hemmetti. No, ei muuta kuin tyynyt pään molemmille puolille ja unta palloon. Nyt olen taas täysissä sielun ja ruumiin voimissa, mutta tietysti toivon tuon unen vielä toteutuvan. Ei sitä testiä toki tv-lähetyksessä tarvitse tehdä... siitä osasta voin kyllä tinkiä.
Aurinkoa kaikille enskoille!
~dese~
Killa: Siis mitä pirua, ai siellä laitetaan jonottamaan joka tapauksessa puoli vuotta, vaikkei tarvettakaan olisi!?! Siltä se ainakin kuulosti, tosi urpoa touhua! Meillä nimittäin meni niin, että odotettiin se muutama kuukausi julkiselle (tosin se aika tuli suht nopeeta postitse) ja sitten ekasta käynnistä lähti oikein vauhdilla etenemään - ei siinä enää mitään tyhmiä puolia vuosia odoteltu!! Murrr, mitä touhua!!!
VA: No hyvä että oli arvot nollilla, niin kummalta kuin tuo kuulostaakin. Parempi kuitenkin näin, kuin että siellä kohdun ulkopuolella jatkaisi kasvuaan... Voimia sinne, vaikutatkin jo oikein pirteältä!! Ja joo, tässä on tullut tosiaan mieleen, että mitäs jos olisi oikeesti raskaana, siitä se hermoilu vasta lisääntyisikin! Vaikka toisaalta olen yrittänyt ajatella, että jos raskaana olisin, niin koittaisin nauttia siitä - sinä hetkenä - niin paljon kuin suinkin, sitten vasta murehtisin jos jotain sattuisi... Joo, tuskin tuo toteutuisi mutta tällä periaatteella kuitenkin toivon asian menevän!
Buumi: Se siellä on punkkua maistellut!! ;)
Dese: Täällä on kyllä varsinainen auringosta nauttija!! Vuosien kerääntyessä se nahka vaan palaa entistä herkemmin, mutta vahvempaa rasvaa vaan pintaan!! Tosin näytän varmaan sitten nelikymppisenä jo tuplaten vanhemmalta, ehkä hieman rusinamaiselta! ;)
Ja tänne ei sitten kummempaa, tuskinpa sitä raskaana ollaan... Tiedä häntä, mutta tällainen fiilis tällä hetkellä (Desekö kyseli torstain fiiliksiä..? ;) )!! Luovuttaja pistää nokkaansa mun sisuksista, aivan selvästi!
Huiskutuksia kaikille, joille en erikseen kommentoinut!!
KILLA: Kiitos listaemolle :) Ja tsemppiä töihin! Mullakin loma vielä edessä. Onko aamukampa hommattu?
NAKSU-rusinan tilanne jännittää, joten en osaa edes kuvitella, paljonko sua itteäs jännittää tai ajatukset asiassa pyörii. Pian se testipäivä tulee ja positiivinen sellainen, plusplus!
VA: Onneksi oli hormoniarvo laskenut eikä ollut kohdunulkoinen, hui! Juu, nopeasti se syksy tulee, kun juhlia järjestätte ja vietätte, koskas on teillä hääpäivä?
YKSIS, pääsittekö inssiin tänään??
KATHYLLE ja DESELLE tsemppiä painonpudotukseen! DESELLÄ olikin jännittävä uni ja uusi ohjelmaformaatti kehitteillä :)
MARGE viettelee lomaa, kuulostaa hyvältä. Vilkutivilkuti!
SANNAMARY, tervetuloa parhaimpaan porukkaan! NKL:ssä ollaan me myös tutkimuksissa, vielä ainakin ihan tyytyväisenä. Lääkäri oli kiva ja asiallinen.
NELLAMAIJAN ja OONAN kanssa kuulun kesäleski-enskoihin seuraavan parin viikon ajan :) Jossain vaiheessa taitaa ikävä kyllä iskeä ja kovaa.
NUUTSI-TUUTSILLE :), BUUMILLE, BROOKELLE, HÄPÖLLE, HELLIKILLE, TUUTIMARILLE ja muille enskoille vilkutuksia ja ihania kesäpäiviä!
NKL:n meininkiä vielä mietin. Meille nimittäin oli ensikäynti siellä muistaakseni noin 1 1/2 kuukautta lähetteen laiton jälkeen. Eli mielestäni ihan kohtalaista toimintaa. Hoidoista en tiedä, kun tutkimukset on vielä menossa.
Muutes, tietääkö joku, kannattaisko NKL:n soitella, kun simppatutkimuksen vastausta ei ole kuulunu? Mies vei siis näytteen reilu pari viikoa sitten ja parissa (-3?) viikossa vastaus pitäis tulla. Oletin, että vastaus tulee postissa, mutta kertoisko ne sen puhelimessa, jos soittais? Toisaalta, eipä sillä nyt vielä kiirettä ole.
Omaan napaan ei muuta ihmeellistä, kesäleskenä tosiaan. Eipähän tarvitse tässä kierrossa piinailla, kun tärppipäivät olisi nyt todennäköisesti. Kesän viettoa siis rennossa merkeissä, mitä nyt työt häiritsee :)
Kesäterveisin Aqua
Ihan vaan nopea ja tosi, tosi omanapainen päivitys...
Inssi meni oikein hyvin - toimenpide ei sattunut oli korkeintaan vähän epämukava... elämää suurempi pissahätä kyllä oli ;) Siittiöitäkin oli oikein mukavasti 40milj. liikkuvaa pesun jälkeen. Nyt vaan odotellaan kuinka ämmän käy ja tarttuiko mitään matkaan. Näin toimenpiteen jälkeen alavatsa on kyllä aika kipeä ja vähän vertakin on tullut, mutta se ollee normaalia...
Huiskutuksia kaikille - huomenna kait on sitten pp1 (vai onko se jo tänään?)
T. Onnellinen Yksis :)))
Nyt on hetki aikaa istua koneen ääreen kirjoittelemaan... ollaan lomalla molemmat loppuviikko ja sen takia on surffailu jäänyt vähemmälle.
Alkuun kiitos, kiitos kaikille tsemppauksesta ja kannustuksesta! Tänne on aina niin ihanaa tulla lukemaan terveisiä ja katsomaan muiden kuulumisia...
Nella: Joko on vadelmanlehdet kerätty talteen? Saas nyt nähdä jaksaako niiden voima kantaa loppuun saakka...
Naksu: Piinasisko! Oireet sulla ainakin viittaa ihan selkeästi siihen yhteen asiaan ¿ taidat sieltä vielä napata plussan!
Voi Killa! Kyllä se sunkin loma lopulta alkaa ja pääset sitten näyttämään pitkää nenää niille jotka ovat jo lomilta palanneet... ;) Kurja kun menetit sen ensimmäisen ajan, mutta tuleehan se lokakuukin aikanaan ja toivottavasti ette joudu jonottelemaan keväälle asti.
VA: Hienoja uutisia! (Tai siis hienoja huonoja uutisia) Mutta, mukavaa kuulla että olet nopeasti päässyt takaisin nollatilanteeseen eikä kyseessä sitten kuitenkaan ollut kohdunulkoinen... Toivottavasti saat vielä vaihdettua aikaa aikaisemmaksi... Hauskaa Tallinnan matkaa ja oikeassa olet ¿ odottavan aika on piinallisen pitkä. Hyvää kesää! ...ja, ain niin ¿ koskas teillä oli häät?
Buumilla kuulostaa kesän vietto ihanalta ¿ siideriä terassilla ja iltapalaa ja punkkua ¿ Wau! Mäkin tahdon!
Nuutti: Täytynee kokeilla lorauttaa tippa hunajaa sekaan, josko se maku siitä paranisi... mä olen vaan ollut tällainen vihreänteen litkijä ja olen ihan onneton, kun täällähän suositellaan vihreän teen maltillista käyttöä jo raskautta yrittäessä se kun kuulemma vie foolihappoja mennessään... Meillä oli oikein ihan 4th. Oltiin kavereilla joilla on talo järven rannalla, nautittiin auringosta, uida polskuteltiin ja illalla katsottiin lähikaupungin ilotulituksia järven yllä...
Dese: Hassu uni! ¿ sääli ettet saanut katsoa sitä loppuun :( Kyllä sä kuitenkin vielä SEN testin saat tehdä... toivottavaa kai kuitenkin on että tikku on vähän pienempi niin siihen on helpompaa pissiä ;) Täytyypä itsekin vielä googlata tuo vattutee, nopsaan töissä lukaisin että täällä kätilöt suosittelisi sitä läpi raskaudenkin, mutta parempi toki varmistaa... Kätilöthän nyt muutenkin ovat täällä vähän sellaista ¿luomujengiä¿ ja valtaosa synnyttää/on raskauden seurannassa OB/GYN:llä eli ihan lääkärin valvonnassa...
Tsemppiä sinnekin painonpudotukseen!
Aqua on Nellan tavoin yksin kotona ¿ nautihan nyt omasta ajasta! Mulla on mies ollut jo pidempään kotosalla, kun ei näin ekalla kierroksella oikein osattu arvioida koska se inssi on... yleensähän tuo ukko-kulta on matkoilla ainakin kaksi viikkoa kuukaudesta.
Vilkutuksia kaikille muillekin enskoille ja hyvää viikonloppua!
ON: Hassu juttu tuli mieleen vielä siitä inssin ajanvarauksesta? Klinikan ajanvaraustytsy kysyi multa siinä aikaa varatessa, että fresh or frozen? Hetken mietin mistä se puhuu ennen kuin keksin, että simpoistahan tässä oli kyse... Pregnylin ansiosta saan näköjään esimakua siitä miltä tuntuisi olla raskaana ¿ väsyttää ja kaikki ruoanhajukin kuvottaa... mutta mitäpä sitä ei teksi! Vatsaa juilii edelleen ikävästi, taisi se katetri vähän nirhasta kohdunseinämää. Huomenna siis uusi päivä ja ihanaa kyllä lomaa!
T. Yksis
Ajattelin käydä pikaisesti toivottelemassa hyvät viikonloput kaikille ennen kuin häippäsen langoilta. Viikonloppuna on tiedossa juhlat toisella paikkakunnalla ja sillä samalla reissulla jäämme sitten äidin helmoihin pariksi päiväksi lomailemaan. Miehelläkin kun alkaa nyt kauan kaivattu loma. Juhlia toki odotan vähän kauhulla, tai siis en niinkään itse juhlia vaan sukulaisten/tuttavien/kummin kaimojen uteliasta kyttäyskatsetta, joka kohdistuu mun mahan seutuville. Ainakaan ennen ei ole suoraan tultu vauva-asiasta kyselemään tai muuten vaan meuhkaamaan - toivottavasti ei tälläkään kertaa. Miehellä on kyllä ihan hyvä vastaus jo valmiina: " Me ei tykätä sotkuisesta kodista ja metelistä." Jospa sitä ei kuitenkaan tarvitsisi käytää.
Yksis: Kiva lukea, että inssi meni kaikin puolin ok. Nyt pääset sitten aloittamaan kunnon piinailut... Naksusta saat siihen oivan kaverin. Pidän peukkuja teille molemmille! Niin ja tietysti kaikille muillekin.
Huiskutuksia myös Aqualle!
OmaanNapaan ei ihmeitä. Clomipäivät on ohi ja o-päivää odotellaan. Vielä ei ole fiiliksiä suuntaan eikä toiseen, mutta se ei kyllä ihmetytä yhtään. Kuulunhan siihen Hitaasti Lämpenevien Clubiin.
-dese
Tosin töissä menee tuokin vihulainen, joten ei siinä mielessä lämmitä...
Yksis: Jeeee, loistojuttu että inssi meni hyvin!! Vihdoinkin saan tänne kunnon piinailijan seurakseni, täällä kun on oltu niin vaisuja sen asian sutheen tässä kesän aikana! Paitsi minä!! ;) Joo, pp1 on siis se eka inssin jälkeinen päivä, eli tänään (eikös se inssi ollut eilen jo..?). :)
Ja Dese odottelee ovista, kyllä se sieltä tulee, hitaudesta huolimatta! :)
Ällövaroitus!!!! Sellasta on pitänyt kysyä teiltä, jotka ootte käyttäneet Lugeja, että onko teillä ollut muuta vuotoa niiden käytön aikana kuin sen itse Lugen ulostulovuoto? Kun mulla on nyt jo muutaman päivän ajan tullut sellasta ihan litkumaista vuotoa, melkeinpä vedenomaista, mikä ei aivankaan varmasti ole Lugeja... Eikä mulla kyllä valkovuotokaan noin " ohutta" tavaraa ennen ole ollut, joten tuota olen täällä kummastellut... Viimeisistä lugekierroista on vissiin sitten sen verran aikaa, etten tarkalleen muista, mutta mun mielestä ei ennen oo tällasta ollut. Ja vuoto on melkoisen runsastakin ajoittain... Että tällaista öllöasiaa tällä kertaa! :)
Mukavaa viikonloppua kaikille enskaliineille!!!
Nyyhkin täällä tuota " empty arms" -videota, johon oli linkkiä aikaisemmin. Tuli niin surullinen olo ja toisaalta itku helpottaa, ymmärrätte varmaan?
YKSIS, hienoa, että pääsitte inssiin! Nyt vaan piinapiinaa NAKSUN seurana :)
DESELLE tsemppiä juhliin, noi on aina niitä vaikeita tilanteita :( Ja mukavia juhlia kaikesta huolimatta!
Jaa, onkohan JULILLA huomenna häät? Taisi olla aika suosittu hääpäivä tuo 070707 nimittäin. Mukavia juhlia sinnekin, huomenna tai myöhemmin!
Hyvää viikonloppua, toivottelee Aqua
Ikä: molemmat ollaan vuosimallia 79
Sijainti: Pirkanmaa, Tampereen kupeessa
Yritys historia: pillerit pois 07/05, mutta samalla jäi menkatkin pois. 11/05 se tais olla ku sain Proveran normalisoimaan kiertoa. 02/06 vihdoin lähete erikoislääkärille ja sain diagnoosiks pco ja lääkkeeks Lugesteron. 04/07 siirryttiin Clomifeniin. Nyt sitä popsittu kaks kiertoo, mutta ei taida toimia, kun tänään on 36 kp ja testi negaa. Vielä juhannuksen jälkeen kaikki näytti olevan ok ja miehelle lähete uimaritestiin. maanataina pitää ruveta soitteleen lääkärille, josko joku olis viisaampi. Hoidossa ollaan julkisella puolella. Ylipainoo on edelleen, mutta pois oon saanu 27 kg(toiset saman verta pitäs saaha vielä pois).
Oon laiska kirjotteleen, enempikin vaan lueskelen muitten juttuja. Tänään kirjottelen ylipäätään ekaa kertaa mihkään, kun on erittäin paha päivä, tällä saralla.
T:Mushu
Sunnuntai huomenet kaikille! Kurjaa kun tuo aurinko ei paista (ainakaan täällä etelässä) kyllä se sitten työviikolla jaksaa taas lämmittää =O
Naku: Meidän kesä piinailija =) Kovasti on peukut ja varpaat täällä pystyssä että plussan saisit napattua bdbdbdbd
Yksis: Siellä toinen kesä piinailija =) Hieno juttu että inssi meni hyvin, peukutu on pystyssä että pääset Naksun kanssa siirtymään o-puolelle!! Taisit kysellä kaunanko joutuisin koulun takia asumaan poissa kotoa. No neljä vuottahan se kaiken kaikkiaan kestäisi mutta minulla on pohja koulutusta ja työkokemusta alalle. Kyllähän ne jotain korvaa mutta käytännössä se taitaa kuitenkin olla vain muutamia kursseja! =(
VA: Pahoittelut, mutta hyvä juttu että nollatilanteessa olet! Ihanan kuulloista kesäloma ohjelmaa sinulla ja häätkin vielä tulossa =)
Buumi: Siellähän tuntuu olevan hyvä kesäloma fiilis ; ) Juu heppa ihmisiä ollaan, nykyään kylläkin hyvin satunnaista eli aivan liian harvoin! Olisi ihanaa aloittaa ¿uudelleen¿ ihan vakkari tunneillakin käymään mutta en vain ole saanut aikaiseksi. Issikka vaellus Islannissa onkin päällimmäinen syy miksi olen Islantiin halunnut matkustaa jo vuosia! Taitaa ratsastus tosin jäädä tällä kertaa kun tuo mies ei ole mikään heppahullu!!
Sannamary: Me ollaan yksityisellä Väestöliitossa hoidossa ja tyytyvisiä ollaan oltu.
Killa: Harmi että menetit sen ensimmäisen ajan mutta toivottavasti ette tarvitse sitä toistakaan¿ Täällä myös lomaa odotellessa!!
Dese: Hassu uni! Tuli ihan mieleen ysi ikivanha tv-ohjelma olikohan sen nimi ruutuässä tai jotain sinne päin. Eikös siinäkin arvuuteltu mitä kuva esittää, jota pala palalta paljastettiin!
Nella ja Agua ovat yksin kotona, nauttikaahan omasta ajasta! Täällä myös aina välillä, tosin nuo miekkosen työkeikat ovat onneksi yleensä vain muutaman päivän mittaisia.
Mushu: Tervetuloa mahtavaan joukkoon mukaan! Voimia ja ((halaus)) huonoon päivään ei muuta kuin kirjoittelemaan täältä saa uskomatonta vertaistukea ja mielen piristysä =)
Loppuun vielä omaa napaa jonne ei kuulu mitään ihmeitä sen verran laskeskelin että tättärä olisi aika saapua suoraan Islannin reissulle viihdyttämään =(. Ensi viikko pitäisi vielä töissä pakertaa, ja sitten olisi parin viikon loma. Vähän tylsää kun meidän lomat on pätkitty tänä kesänä moneen osaan kun mies on mukamas niin korvaamaton työpaikallaan!!
Suunnitteluaika icsi:ä varten lähestyy (1.8) ja tieto opiskelupaikasta, meinaa ruveta jännittämään!
Nyt pitää rientää joten oikein hyvää kesän jatkoa ja vilkutusta kaikille tasapuolisesti!
-hapö-
Kiva lukea, että siellä naistenklinikalla on heidän toimintansa asiallista ja mukavia lääkäreitä:) Mä oon kuullu kikenlaisia juttuja sieltä, että lääkärit olis vaan ns.töissä siellä eikä välittäis pätkän vertaa mitä toinen tuntee ja ajattelee.Onneksi kuitenkin on niitä hyviäkin kokemuksia sieltä, joten ei kun vaan odotellaan sitä ensimmäistä käyntiä.
Te jotka siellä naistenklinikalla käytte tutkimuksissa/hoidoissa niin menikö teillä kauankin saada se ensi käynti sinne päin? Ajattelin tässä vaan kun mitään ei ole sieltä päin kuulunut niin pitäisikö jo ottaa yhteyksiä ja kysellä missä mennään? Ollaan tässä piakkoin sellanen kolmisen kuukautta odoteltu jotain informaationa sieltä naistenklinikalta, mutta turhaan...
Täällä on sitten iskenyt ihan kamala kesä flunssa:/ Tietystihän se flunssa iskee just sillon kun o lomalla.No ei siinä auta muu kuin yrittää parannella kun ei tää valittaminen siihen ainakaan auta;)
no menenkin tästä lepäilemään jos olo hieman helpottais
Terv. Sannamary
Yritinpä jo kertaalleen aiemmin viikolla kirjoitella, mutta kone teki tenän ja hävitti samalla pitkän viestini. Juuri palattiin mökiltä, joten nyt uusi, mutta vähemmän kunnianhimoinen yritys käydä heinäkuun pinon kimppuun -kylläpä muuten olette taas ahkerasti kirjoitelleet *nostaa hattuaan*
Piggis, ihanaa että piipahdit ja tuplaihanaa, että masussa kaikki hyvin. Voihan paksusti :)
Naksulle ja Yksikselle peukut on tanakasti taivasta kohti, että piinailu tuottaa pian toivotun tuloksen.
Killalla oli ollut vähän vastoinkäymisiä aikataulujen kanssa, voi harmi. Mullakin iski päälle aikamoinen ketutus, kun huomasin, että elokuulle sovittu viikon reissu sotkee hoitosuunnitelmat totaalisesti eli vasta syyskuussa päästään jatkamaan, plääh.
).( Oiskohan kp 34? Oviksen tikutin siis vasta kp 21, joten pidempää kiertoa osasin odottaakin. Tosin enpä tiedä ovuloinko sittenkään, sillä normioireita (tissit kipeät, paleltaa) ei tullut. Muutenkin olen nyt henkisesti aika rikki, kun tosiaan tuo elokuukin jää välistä hoidoissa ja lisäksi viikonloppuna tuli vauvauutisia kahdeltakin suunnalta. Nuutti, et viittis lainata mulle niitä köysitikkaita; jospa pääsisin taas niiden avulla rämpipään takaisin maanpinnalle kanssa kirveen, Uskon ja Toivon...
Kaikille enskoille iso vilkutus ja rutistus -ootte kaikkein parhaita!
-hellikki
Dese: Mulla oli noilla myöhäisemmillä clomipäivillä inssi kp18 eli älä huoli... odottele vaan rauhassa.
Naksu: Joo inssi oli torstaina puolilta päivin, mutta Suomen aikaahan se oli myöhään torstai-iltana...
Aquallekin vilkutuksia!
Mushu: Tervetuloa joukkoon! Täältä saat kyllä loistavaa tukea tällä taipaleella... Tsemppiä painonpudotukseen ja onnittelut jo takanaolevasta huimasta urakasta!
Hapö: Kiitokset tsemppauksesta! Täällä olo vaihtelee toivon ja epätoivon välillä... Ihanalta kuulostaa tuo teidän Islannin reissu... siellä olis kyllä ihan ihkua käydä! Nautiskele meidän kaikkien muidenkin puolesta!
Sannamary: Parane pian! Kesäflunssat on kurjia...
Hellikille lämmin halaus *halaa*... kurjaa kun on mieli maassa :( Ei muuta kun ostoksille K-Rautaan ¿ haet sieltä tikkaat ja laitat ne sinne kaivoon Uskoa ja Toivoa varten!
Halituksia ja vilkutuksia muillekin enskoille... Brookelle, Buumille, Killalle, Nellalle, Nuutille ja kaikille muillekin!
ON: Täällä ei mitään oireita... tissitkin on paljon vähemmän kipeät kuin normaalisti ovulaation jälkeen. Hurjalta toki tuntuu ajatus, että ensimmäistä kertaa elämässään sitä voisi olla raskaana... Eilen käytiin pitkästä aikaa vähän vaeltamassa ¿ tai ennemminkin se kyllä oli kävelylenkki kun niin rauhallisesti edettiin ¿ vuorilla oli edelleen paljon lunta pälvissä paikoitellen 3-4m kasoja... Maisemat olivat taas kerran huikaisevan kauniita ja vuoristoniityn kukat ihanan kauniita omalla tavallaan. Mies ei suostunut lähtemään pidemmälle lenkille kun ei halunnut että rasitan turhaan itseäni tässä tilanteessa ¿ Ihanan herttaista huolenpitoa :)
Hyvää työviikonalkua niille meistä, jotka vielä tai taas puurtavat ja muille hyvää lomaa!
T. Yksis pp3
MUSHU, tervetuloa mukaan, täältä tukea saa huonoinakin päivinä. Ja onnea isosta painon pudotuksesta, vau!
SANNAMARY, oletteko varmistaneet lähetteen tehneeltä lääkäriltä, että on laittanut lähetteen eteenpäin? Meillä meni terveysaseman lääkärillä käynnin jälkeen 1 1/2 kuukautta NKL:n ensikäyntiin (pitipä oikein kalenterista tarkistaa), joten tuo lähemmäs kolme kuukautta kuulostaa aika pitkältä ajalta... Parempaa vointia!
HÄPÖ: Sullahan on tulossa kaikenlaista jännää tässä loppukesästä :) Tarkoittaako suunnittelukäynti, että siitä seuraavassa kierrossa alkaa sitten tositoimet ICSI:n suhteen?
Hyvää tulevaa viikkoa kaikille enskoille!
Aamukampa on hankittu eli enää 9 herätystä ennen lomaa! :) Lomasuunnitelmat on vielä aikalailla auki, mutta eiköhän sitä jotain aina keksitä! ;)
AnnaV: jotain hyvääkin siis sentään ole onneksi arvot olivat laskeneet jo nollille, niin ei kohdunulkoisesta ole enää huolta! Ja seuraavalla kierroksella otat sit oikean plussan! :)
Dese: ihana uni! Toivotaan, että enteilee pian kahta viivaa testiin ilmaantumaan! :)
Naksu: huu, siellä testipäivä lähestyy! Täällä on peukut ja varpaat pystyssä plussan puolesta! bdbdb
Yksis: sinnekin tuplapeukutukset bdbd! Toi Naksu jättää sulle varmaan oven rakoselleen, niin livahdat sen perässä o-puolelle! :) Jaksuja piinailuun!
Mushu: tervetuloa joukkoon mukavimpaan! Tänne tosiaan mahtuu harvemminkin kirjoittelevat ja aina tukea saa sitä tarvitessaan! :) Lisään sut tonne listalle, kun seuraavan kerran päivitän. Aika upee painonpudotus sulla muuten taustalla! Ei voi kuin ihailla niitä, joilla on sitkeyttä tuohon! :)
Hapö: ihanaa Islanninreissua teille! Mullekin kelpaisi! :)
Sannamary: sinuna soittaisin ja kysyisin siitä ajasta NKL:lle! Meille nimittäin tuli ensikäyntiaika kirjeellä kotiin vain reilu viikko lähetteen teosta (joka tehtiin tossa ennen juhannusta). Aikahan tosin meni sitten syyskuulle. Sanoin siitä hoitajallekin, kun jouduin siirtämään sitä aikaa, että ihmeen nopeasti se aika tuli niin hoitsun puheesta ymmärsin, että ne aina aika ajoin jakavat noita aikoja joten siksi joskus tulee nopeasti ja joskus hitaammin tuo tieto. Ettei vaan käy niin, että teidän lähete on on jäänyt lääkäriltä lähettämättä ja sit odotatte turhaan! Tällaisiakin tapauksia tiedän nimittäin käyneen.
Hellikki: voi jaksuja sinne kurjempaan vaiheeseen, jota vauvauutiset ei takuulla helpota! :( Mä koitan kurkotella, jos saisin sut kiskottua ylös eikä tikkaita tarvittaisikaan! *halaa*
ON: kp 33 menossa ja tätiä odottelen huomiseksi. Ihan normit oireet ja koska mitään toimintaa ei ovisaikan ollut, niin ei plussakaan odotettavissa. Seuraava kierto menee vielä haikaran sijaan harakoille, mutta elokuussa taas jatketaan! :)
Mukavaa viikonalkua kaikille kivoille Enskattarille! Loppuviikosta saadaankin sit taas helteitä -ainakin on luvattu- joten kyllä nää vähän sateisemmat ja viileämmätkin päivät kestää sen voimalla! :)
Killa
Täällä taas yksi, jolla työnteosta ei meinaa tulla mitään... Alkais jo se loma! Hirveän hitaasti aika kuluu sitä odotellessa! No ei auta, kuin odottaa ja onhan se kiva, kun kohta alkaa jo ekat lomalaiset palailla takaisin töihin, ja mulla se on vasta edessä! :)
Nella: ai se vielä kuitenkin hyppää siellä Pariisissa se sun mies? Eikös se ennen ihan asunutkin siellä? Heh, mä kanssa välillä oikein nautin olostani, kun mies on maailmalla, kun on siihen omaan rauhaankin tottunut! ;)
AnnaV: voi kurjuus, ettei arvot tuosta enempää nousseet! :( En tiedä lohduttaako sua, mutta jotain siellä on sentään tapahtunut, joten toivottavasti seuraavalla kerralla kyytiläinen nappaa napakammin kiinni! Ikävää vaan, jos se seuraava hoito venyy syyskuulle asti. Toivottavasti saat sitä aikaistettua!
Nuutti: itkuraivarit silloin tällöin tekee oikein hyvää! ;) Toivottavasti usko ja toivo ovat kivunneet jo ylös! :)
Marge: ihanaa lomailua sinne!
Juli: hyviä häitä! :)
Kathy: toivotaan, että syksy tulisi oikein pian! ;) Odottavan aika on pitkä....
Sannamary: me ollaan kanssa just saatu lähete julkiselle, tähän asti kaikki tutkimukset ja hoidot tehty yksityisellä. Ajateltiin, että jos sitten joudutaan IVF:ään, niin alkaa olla jo sen verran kallista, että niihin siirryttäisiin sit julkiselle.
Oona: *huoh* Mä muistan ton kolmenkympin kriisin.... Alkoi kun täytin 25v ja nyt vasta alkaa helpottaa, kun kohta 32v on mittarissa! Tuleekohan seuraavaksi neljänkympin kriisi?! ;)
Yksis: jee! Hieno tilanne! Onnea torstaiseen inssiin! :)
Naksu: sä vaan siellä piinailet! Huh, tuntuu varmaan ikuisuudelta toi aika! Toivotaan, että ei sit hetkeen tarvii tän asian vuoksi jännäillä! :)
OmaNapa: ei ihmeenpää, paitsi että soitin siirtääkseni sitä julkiselle saamaani aikaa, kun sattui sille päivälle tärkeä työmeno. No, seuraava vapaa aika meni 3 viikon päähän eli lokakuun alkuun. Ja tunti tämän jälkeen kuulin, että se työmeno onkin peruuntunut, joten olisin voinutkin sen ekan ajan käyttää! No siinä vaiheessa tietty NKL:n puhelinaika oli jo ohi, joten olkoon sitten lokakuussa.
Vähän vaan mietin, kun kysyin jonotusajasta, niin hoitsu sanoi ensin että puoli vuotta se jonotusaika on, vaikka eka käynti tulisikin aiemmin. Sanoi että joskus kyllä jo lähetteen tekopäivä on laitettu jonoontulopäiväksi, mutta tarkisti että meille ei niin ole tehty. Sanoi kyllä, että hoitojen aloitus osuisi sitten vuoden vaihteeseen, mutta toisaalta jos me ei edes vielä olla jonossakaan, niin sittenhän sen pitäisi mennä keväälle?! No eiköhän tuokin sitten lokakuussa selviä...
Noh, sit taas töitä! huiskutukset kaikille! :)
Killa