Miltä se sektion teko tuntuu? Sattuuko se?
Kommentit (15)
Siis tuntee, että jotain tehdään, muttei tunne kipua.
särkylääkkeitä sai paljon. pari kk haava oli erittäin kipeä. nyt alanahka on ihan tunnoton. minulla taisi mennä paljon hermoja poikki?? viilto on pystysuuntaan.
myöhemmin on kyllä kipeä, mutta siihen saa särkylääkkeet.
Ensin viilto, sitten revitään. Kudoksille nopeampaa palautua.
voin kertoa että sattuu ihan VITUSTI! yhtä helvettiä. Siksi en ymmärräkkään ihmisiä jotka haluaa PELKOsektion!!! joo kyllä siinä saa pelätä !! sen lupaan.
Olen kuullut kavereilta joille tehty sektio, että tunsivat että jotain tehtiin, kipua ei. Minä en tuntenut yhtään mitään, ja suunniteltu sektio kyseessä.
Kaksi-kolme päivää leikkauksen jälkeen oli haava kipeä, mutta ei niin kipeä kuin olin kuvitellut, ja sain särkylääkkeet jotka auttoi. Pystyin hoitamaan vauvaa jo sairaalassa vaikka sektio olikin tehty.
Maha on tunnoton pitkään, nyt (3 vuoden jälk) tunto lähes palautunut.
Siis myös jälkikivut verrattuna ekaan (alatie-) synnytykseeni!!!
Että ei tarvinnu pelätä sektiota, alakautta en enää synnyttäis, ikinä!
t.nimm. sektiohaava on pientä jos vertailukohteena on laikkaussalissa tikattu alapää
Varsinkin, jos on jouduttu poikkasemaan vatsalihakset, niin palautuminen voi olla äidille hyvinkin rankkaa.
Ne haavakivut oli lastenleikkiä sen ekan synnytyksen jälkimaininkeihin verrattuna.
Vierailija:
Siis myös jälkikivut verrattuna ekaan (alatie-) synnytykseeni!!!Että ei tarvinnu pelätä sektiota, alakautta en enää synnyttäis, ikinä!
t.nimm. sektiohaava on pientä jos vertailukohteena on laikkaussalissa tikattu alapää
Siis hyvänen aika! Totta hemmetissä minä tiedän millainen se sektiohaava on, ja miten se tehdään!!! Puhuin omasta kokemuksestani, ja minulla se meni niin kuin kerroin!
Jos se jollekin toiselle on erilainen, niin onko ihan mahdotonta tajuta että mulla se sektiohaava ei ollut läheskään yhtä kipeä kuin alapää ekan synnytyksen jälkeen (joka oli koko homma helvettiä...).
Että EI tarvi kertoa sektiohaavan laatua ja kokoa!! TIEDÄN varsin hyvin! Ja en kadu hetkeäkään että toinen syntyi sektiolla!!!
sellaista muljaamista kyllä tuntui. Haava oli kipeä ensimmäiset päivät, tikkien poistamiseen loppui kaikki kivut. Tunto ei ole vieläkään palannut haavakohtaan, vaikka synnytyksestä vuosi.
Kiireellinen sektio siis kyseessä
epämiellyttävältä kyllä tuntuu.