Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jolla lapsilla ikäeroa 13 vuotta?

Vierailija
30.06.2007 |

Millainka sujuu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa te tiukkapipoiset mitä mielt tahansa!

Vierailija
2/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enemmän täti heille kuin sisko, mutta välit ovat ihan ok. Nuorena välini juuri näihin kahteen on myös ollut hyvä, toisin kuin parin muun sisaruksen kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pienempiin siskoihini on ikäeroa toiseen 8v ja siihen pienimpään 15. Itsellä on lapset 15v ja tänä vuonna täyttää 16v. Kuopus on nyt 2v 3kk ja ensi maaliskuun lopul täyttää 3v. No juu onhan apua joskus kun käy yhtäkkii kaupassa ym. Mutta jättäisittekö vanhimpaa lapsen vahdiksi jos kävisitte muutamalla tos lähi paikas johon matkaa 200 metrii. Silloin kun nuoremoi jo nukkuu ja ei yleensä herää ja kun puhelitmetkin toimii ja nopeasti pääsee kotiin jos semmonen tilanne tulis?

Vierailija
4/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan teini-iässä herännyt vaikka pommi olisi räjähtänyt korvan juuressa. En luottaisi 15-vuotiaaseen tuossa asiassa ollenkaan. Mukavaa, jos teini päiväsaikaan vahtii pienempää, mutta ei nyt yöllä kuitenkaan, jooko?

Vierailija
5/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan passeli.

ei ole riitoja lasten kesken, ja esikoinen auttaa.. toimii lapsenlikkana.. nooh, rahasta, mutta kuitenkin;))

Vierailija
6/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan vaan et nykyään on niin nekatiivista toi. 15v kohta 16v voi jo kohta itse olla vanhempi!!! Ja juu on apuna ja muutoinkin varsinki ilta jos olis ni pienempi on jo yö unillaan!

Vierailija
7/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja nuorimmalla veljellä on 11 vuotta ikäeroa. Kyllähän mä sille enemmän olen sellainen kiva tyyppi joka vie uimaan ja huvipuistoihin.

Vierailija
8/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme myös siivouskeikkoja. Kaveri lopetti koulun peruskoulun jälkeen ja meni hoitamaan lapsia. Koko päivän leikitti, syötti ja ulkoilutti.

Mutta eihän nykyään ne 15-16v pikkupiltit..

Vierailija
9/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole kapakassa käynyt yli kolmeen vuoteen:)

maksan esikoiselle, että hän vahtii tunnin, pari jotta saan joskus käydä yksin kaupassa rauhassa.

Vierailija
10/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isosisiko on sisko- ja jos lastenhoitajaa tarvitaan niin sitten se palkataa ulkopuolelta. Jos jostain sattuisi niin sisarrus ei koskaan _ Ei koskaan _ antasi itselleen anteeksi, vaikka kuinka muut yrittäsivät tolkuttaa, ettei se oillut sinun syysi.

Aijemmin maallahan sitä isoissa perheissä vanhemmat lapset joutuivat väksisin pienempiä sisariaan vanhtimaan. Liian monta juttua olenkin kuullut siitä kun sisärrusparven vanhin tilittää nuoremman lapsen loukkaantumista. ( oon näet vanhustenparissa töissä )

Vierailija
11/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis laittanut tutin tarvittaessa suuhun, vanhempien käydessä parilla. Isoveli on 17-vuotias ja pikkuveli 10kk.

Vierailija
12/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveli on aina laitettu nukkumaan ennen lähtöä, muistaakseni kerran on joutunut veli laittamaan tutin suuhun.

Vierailija
13/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se opettaa nuorelle vastuuntuntoa että joutuu huolehtimaan pienemmästään. Tosin päiväkausiksi en toki anna pientä isomman huostaan, pariksi tunniksi korkeintaan. Perheenjäsenillä on oikeuksia, mutta myös velvollisuuksia, mikä on ihan hyvä oppia jo ihan yhteiskuntaan sopeutumistakin silmällä pitäen. Jos lapset elävät kotonaan kuin täysihoitolassa, ei heillä kovin hyvä eväitä ole omaa itsenäistä elämäänsä varten tai työelämässä selviytymistä varten. Sellaisista lapsista joiden ei ole koskaan tarvinnut kotona tehdä yhtään mitään, kasvaa minäkeskeisiä muista välinpitämättömiä onnettomia aikuisia.

Vierailija
14/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi lapsinen perhe, samat vanhemmat koko ajan. Isompi muutti kotoa, ennen kuin nuorempi menee kouluun.

Vierailija
15/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan kuuluis osallistua perheen hyvinvointiin, ja siihen että äiti pääsee joskus esim. käymään kaupassa rauhassa, kapakkakierrokseen en ota kantaa!! Ei ennenkään ole maksettu, miksi sitten nyt? Te opetatte lapsillenne ettei mitään voi tehdä vain pelkästään että toiselle tulee hyvä mieli, kaikesta pitää maksaa!! Kohta varmaan te tyhmät maksatte, kun lapsi hymyilee teille!

Vaatikaa vähän enemmän perheeltänne!

Vierailija
16/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin on sujunut. Isosisko hoitaa (omasta tahdostaan) ja leikkii paljon nyt 2v:n kanssa. Oli ihan onnessaan kun sai pikkusiskon :)

Vierailija
17/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin ovat pärjänneet. Nyt ikää toisella 16 ja toisella 3v.

Vierailija
18/18 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 15 vuotias on järkevä, niin ymmärtää tilanteen vakavuuden eikä hölmöile. Itse tunnet lapsesi parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän