Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyäänkin synnytetään niin brutaalisti?

Vierailija
30.06.2007 |

Oletteko miettineet, miksi naisen pitää vielä nykypäivänäkin synnyttää verta ja hikeä valuen, oksentaen, tajuntansa menettäen, kokien repeävänsä, hajoavansa, kuolevansa, räjähtävänsä, mahdollisesti jopa joskus lapsensa menettäen? Nykyään on sentään sairaalat ja siellä voitaisiin tehdä sektio vaikka jokaiselle naiselle! Kotonakin kotitöitä helpottavat nykypäivänä tiski- ja pyykkikoneet ja monenmoiset muut kodin vempaimet, paikasta toiseen liikutaan autolla, laskut maksetaan netissä jne. Miksi synnytys ei kehity vaan edelleen naisten pitää alentua kirkumaan ja karjumaan ja kakkaamaan pöydälle?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota kannatan tilanteissa jos synnytys ei etene, lapsella tai äidillä vaara menettää henkensä tai vammautua yms.

Luoja on suunnitellut naisen kantamaan lasta ja synnyttämään joten siksi se tapahtuu noin vuosituhannesta toiseen.

Kivunlievityksiä on olemassa ja niitä kukin käyttäköön mieltymystensä ja tarpeensa mukaan. Minulle riitti ilokaasu kipujen taltuttajaksi ja sen oikeanaikainen ottaminen onnistui loistavasti, en kaivannut mitään muuta helpotusta. Ensimmäinen lapsistani on syntynyt täysin ilman kivunlievityksiä ja en kokenut sitä vastenmielisenä.

Vierailija
22/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiossa syntyy pallopäitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on niillä äiti-ihmisillä, jotka ottavat tämän kaltaisen yleisen pohdiskelun henkeen ja vereen henkilökohtaisesti! Onhan se totta, että jossain päin maailmaa pyritään jopa elämään ikuisesti, pakastetaan ruumiita yms. älytöntä, mutta synnyttämään äidit menevät pystypäin. Ja suuttuvat verisesti, jos sitä uskaltaa hiukan kritisoida, vaikka sitten ihan vaan leikilläänkin.

ap

Vierailija
24/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se että teknologia on kehittynyt ole sama asia kuin että ihminen eläimenä olisi kehittynyt mihinkään. Me ollaan edelleenkin nisäkkäitä siinä missä muutkin nisäkkäät ja synnytetään sen mukaisesti. Ihminen ei tule lajina muuttumaan miksikään, vaikka hänen keksimänsä tekniikkansa kehittyisikin

Vierailija
25/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on aina riski, se on leikkaus, se ei ole luonnollinen synnytys.

Vierailija
26/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa synnyttää ' luomuna' eli ilman puudutusta. Kyseessä voi olla ihan vaan piikkikammokin. Itse nimittäin sen takia synnytin esikoiseni ilman mitään puudutuksia, ilokaasua kokeilin mutta ihan turhaan. Toisen kohdalla olen päättänyt että kohdunkaulan puudutus voi tulla kyseeseen mutta kun tiedän myös että kerran olen ilman puudutteita selvinnyt niin pyrin selviämään nytkin.

Vierailija
27/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis jokainen äiti halua tarjota lapselleen vain parasta ja riskittömän synnytyksen myös omankin terveytensä uhalla. Imetyksessä näin ainakin palstan mukaan kuuluu toimia...

Vierailija:

Sektio on vaarallinen ja siihen liittyy enemmän riskejä varsinkin äidille kuin alatiesynntyksessä.

Vierailija
28/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko hyvä kolmas vaihtoehto ottaa sikiö vaikka purkkiin kasvatettavaksi, niin mahanahkakaan ei venyisi turhaan raskaudesta. Vähän niin kuin Minority Report -leffassa.

Vaikka kai tuotakin jossakin suunnitellaan, joten pitäkäähän kiinni sikiöistänne.

Vierailija
29/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun lapset on edes normaaleja.

Vierailija
30/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että on luonnon oma tapa karsia" heikot" sukupolvet pois, eli jos lapsella on valmis sydänvika, hän luultavasti kuolisi synnytyksessä tai jokin muu paha vika, mutta nykyaikana sikiötä tutkitaan ja heikot sektioidaan jotta he pysyvät hengissä.

Vierailija
31/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
32/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ei todellakaan ole kivuton! Kun puudutusaineen vaikutus lakkaa, kivut on ihan helvetilliset. Siskoni on kokenut molemmat synnytystavat ja ehdottomasti on sitä mieltä, että sektio oli kivuliaampi kuin alatiesynnytys. Eli ehkä kivuttomuuden takia ei ainakaan kannattaisi synnytystä " teknistää" .

Vierailija
33/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi koska raamatussa sanotaan että kivulla sinä tulet lapsesi synnyttämään. Se oli tuomio syntiinlankeemuksesta. Kuten sateenkaari on lupaus ettei vedenpaisumusta tule enää ikinä.

Vierailija
34/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sektio ei todellakaan ole kivuton! Kun puudutusaineen vaikutus lakkaa, kivut on ihan helvetilliset. Siskoni on kokenut molemmat synnytystavat ja ehdottomasti on sitä mieltä, että sektio oli kivuliaampi kuin alatiesynnytys. Eli ehkä kivuttomuuden takia ei ainakaan kannattaisi synnytystä " teknistää" .

Tai osittain kokenut, esikoisesta oli supistuksia 20h, päädyttiin sektioon. Kuopuksesta oli supistuksia 5h, päädyttiin sektioon.

Vierailija
35/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina, että olisin JOUTUNUT sektioon jostain syystä. Ihan siis vain sen takia, että en olisi halunut leikeltäväksi... Niin, että ei kaikki halua sektiota vaikka olin ja olen yhä synnytyskammoinen enkä tosiaan " nauttinut" synnytyksistä. Itse vain koen alatiesynnytyksen turvallisemmaksi vaihtoehdoksi.

Vierailija
36/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sektioon yleensä on syynsä, ja ne hyväksyn, mutta ap: n tarkoittamaa sektiota sivistyneenä ja siistinä synnytystapana kammoan. Ei minulle, kiitos.

Vierailija
37/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan mun kohdalla oikeaan. KAksi lasta olen synnyttänyt, toiden ponnistin jakkaralla, toinen syntyi veteen. Avautumisvaiheen rentouduin tietoisesti ja liikuin paljon. Ei kovin brutaalia. Kakkosen ponnistuskin kesti kokonaisen minuutin.

Mikä siinä on, että ihmiset on nykyään muka niin " hienoja" että hyvä kun paskalle taipuvat?

Ja tietysti on ihan ne oikeat lääketieteelliset pointit. Minä haluan 4 lasta. Sektion kanssa se voi helposti jäädä kahteen, kun kohtu ei enää kestä. Enkä muutenkaan halua saattaa lapsiani kohtukuolemavaaraan, se kun kasvaa jokaisen sektion jälkeen aika radikaalisti johtuen siitä arpikudoksesta, jota jokainen leikkaus muodostaa lisää.

Joten kiitos, meille lapsia perinteisin menetelmin tuotettuna, alusta loppuun ; )

Vierailija
38/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin suolistossa ja emättimessä on bakteeriflooraa ja jos bakteeritasapaino on hyvä (ei tulehuksia), on alakautta syntymisestä hyötyä lapselle. Hän saa suuhunsa ja nenäänsä äidin bakteereja, mikä taas auttaa vastustuskyvyn kehittymisessä. Alakautta syntymisessa on myös se etu, että työntyminen synnytinelinten läpi aiheuttaa painetta lapsen vartaloon ja myös keuhkojen alueelle, joita tarvitaan pian syntymän jälkeen. Keuhkot tavallaan saavat käskyn toimia pian.

Äidin kannalta alakautta synnyttäminen on turvallisempaa kuin sektiolla. Kipuja yleensä on paljonkin, mutta toipuminen synnytyksestä on keskimäärin nopeampaa kuin sektion jälkeen. Alatiesynnytyksiä äidin elimistö kestää keskimäärin useampia kuin sektioita. Alatiesynnytys nopeuttaa imetyksen onnistunutta käynnistymistä, sillä synnytyksen aikana hormonituotanto etenee imetysmyönteisesti.

Vierailija
39/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on käytössä todellä järeä arsenaali puudutteita synnytyksessä. Täällä Keski-Euroopassa kun ei saa edes ilokaasua, kun se kulkeutuu vauvaan. Ainoa on epiduraali ja sekään ei välttämättä toimi/ei kerkeä enää saamaan.

Vierailija
40/43 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se maksaa vähemmän?

Se on turvallisempaa äidille?

Mutta toisaalta, sektio on turvallisempi lapselle ja kivuttomampi(?!) äidille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä