Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matka edessä from hell. Vinkkejä matkustamiseen!!

Vierailija
30.06.2007 |

Eli edessä on n.300km autolla ajoa ja sit kaks kertaa lentokoneessa (2,5h+1h). Matkalaisina minä itse, uhmis ja erittäin eläväinen 11kk kävelevä vauva.. Eniten kauhistuttaa nuo lennot. On ahdasta ja paikoillaankin pitäis aika kauan pysyä.. Eli nt kaikki vinkit, mitättömätkin pinoon.

KIITOS rakkaat kanssa sisaret jo valmiiksi!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo niin kova koti-ikävä sinne Suomeen ja lapset on nähneet mummoa ja sukulaisia ties milloin viimeksi.. Siksipä lähdenkin tyhmänrohkeana yksinäni tätä välimatkaa sahaamaan=) Hullu mikä hullu;)

ap

Vierailija
2/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä vielä " kotikaupunkiin" toisen kaupungin lentokentältä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse lentokoneessa viime viikolla ja istuin perheen takana, jossa oli n. 2-3-vuotias lapsi ja n. vuoden ikäinen. Heillä ainakin tuntui sujuvan ihan ok. Isommalla lapsella oli mukana jotain pikkuleluja, jossain vaiheessa lukivat kirjaa, ja ehkä oli tuurikin mukana, kun ison osan lennosta lapsi nukkui äitinsä sylissä. Isä oli pienemmän kanssa, välillä kävelivät käytävillä, lapsi hihkui ja esitteli mullekin jotain muumileluaan.

Vierailija
4/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennolle mukaan vaan naposteltavaa lapsille, kirjoja, jotkut uudet pienet lelut, jotka saavat vasta koneessa. Äkkiä nuo lennot menevät, ovat niin lyhyitä. =)

Vierailija
5/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

än. Eniten pelkäisin tota ajomatkaa, jolloin on pakko istua turvaistuimissa paikoillaan.

Vierailija
6/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks ei tarvii niitä yksin ajaa! autoon otan kannettavan dvd-laitteen isommalle. vauva varmaan vetää sikeitä autossa..

ap

Vierailija
7/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mp3 ollut aika huippukeksintö, sinne ladataan ennen matkaa muutama Miina ja Manu satu ja lapsen lempparikappaleita. Saa lapsen hiljaiseksi jopa puoleksi tunniksi kerrallaan.

Vierailija
8/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentokentällä siirtymisiin, sekä ehkä omiin vessakäynteihin - isompi voi hetken odotellakin omalla paikalla,mutta pienempi voi olla parempi ottaa mukaan.

Itse lensin Suomesta Espanjaan (ja takaisin) yksin lasten kanssa, kun olivat 9kk ja 2v9kk, ja hyvin meni. Lento oli pidempi, mutta pienempi ei onneksi vielä kävellyt...

Menomatkalla en saanut mitään apua edes henkilökunnalta muuta kuin tiukasti vaatimalla, paluumatkalle osui onneksi avuliaita kanssamatkustajia.

MP3 kannattaa ostaa, ellei sellaista jo ole -ne ei enää kauheasti maksa.

Vierailija
9/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse edes älynnyt.. Pitääpä alkaa lataamaan jotain lasten satuja siihen. Mistä niitä voi käydä lataamassa?

Vierailija
10/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla saa korvat auki jos menevät luokkoon nousussa ja laskussa. Minulla kolme lasta on olemme lentäneet paljon. Suosittelen purkkaa (jos osaa syödä) tai tikkareita. Meillä matkustaessa lapset ovat tykänneet niistä " tarrakirjoista" joista kuvia voi laittaa vaikka lentokoneen ikkunaan, edessä istuvan penkkiin.

Tilaa lasten ateriat koska niissä mukana tulee herkkuja ja pientä puuhaa.

Pienet rusinalaatikot ja karkkiaskit ovat hyviä kun herkkujen kaivamiseen menee aikaa.

Iloista matkamieltä!

Tervetuloa kesäiseen Suomeen - aurinko ja sade vuorottelevat!

Vierailija
11/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automatkoihin olivat jo pari viikkoisina tottuneet ja kerran lensin heidän kanssaan tosin vaan Suomessa kolmisin. Ainoa mikä oli hankalaa kun jouduimme ulkomaan terminaaliin koneen vaihdon yhteydessä (lento jatkoi Turusta Tukholmaan) ja terminaalissa oli niin paljon väkeä, että istumapaikkaa ei löytynyt, vaikka kannoin 6kk toisessa kainalossa lentolaukkua toisessa ja perässä roikkui 3v.

Istuttiin sitten lattialla, fiksuja nämä ulkomaan matkaajat.

Vierailija
12/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla hyvää tuuria, että kohdalle osuu huomaavaisia kanssamatkustajia suomenlennoilla... Siksi siis kantolaite...

12

Vierailija
13/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin Murcian lentokentällä kantamaan 9kk vauvan mahan puolella, isomman selässä ja lentolaukun olalla ensin 500m matkan terminaaliin, sitten vielä taiteilemaan matkatavarat hihnalta (jonka eteen mammat tietysti aina tunkevat matkatavarakärrynsä laukkujaan odotellessaan...), kun esikoinenkin nukahti juuri ennen laskeutumista ja pelästyi ulkona koneen moottorin hurinaa...

Vierailija
14/14 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laivalla suoraan hesaan? vai missä ne sukulaiset asuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi