Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Elokuisten viikonloppu **

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lionille tsemppiä! Itse en sokerijutuista tiedä, mutta ei kivalta kuulosta.

Kiva kuulla Nanistakin. Toivottavasti raskausmyrkytys pysyisi poissa. Suurin piirtein saman kilomäärän olet kerännyt kuin minäkin.. Minulla ei vain ole vielä niitä turvotuksia tuomassa lisäpainoa..

Mukavaa viikonloppua! Me käydään taas pienellä reissulla. Saa nähdä, mitä selkä tykkäää taas autoilusta.

Västis 33+1

Vierailija
2/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitanovalla tsemppiä pakkolepoon. Toivottavasti supistukset olisivat nyt iisimipiä ja eivät laittaisi synnytystä käyntiin.

Västis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerihässäkän kanssa.

Mä tulin piipahtamaan koneelle peruakseni huomisen sokerirasitukset, sillä eilisilta meni taas synnärillä. Sain kaksi kertaa estopiikin ja siinä välissä tämä penteleen vilpertti KÄÄNNETTIIn toisen kerran perätilasta ympäri, oli siis heti mönkinyt itsensä takaisin pystyyn edellispäivän käännön jälkeen!

Nyt saa kuulemma supistella eikä vauvan syntymää enää estellä, jos levosta huolimatta on tullakseen. En oikein voi istua (tylsää!!!), joten en taida päästä lukemaan uutisianne entiseen tahtiin.

KAikkea hyvää teille, naiset ja vauvat, ja kiitos tsempeistä! Kun nyt saisin viikon pidettyä sisällä, niin oltais jo rv 36. On tää vaan niin outoa, kun viimeksi vauva ei ollut syntyä millään ja mentiin rv 42+1! Nytkin on koko aamun supistellut.

Vitanova rv 35+0

Vierailija
4/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Leppikset on oma keskustelupalstansa tänä kesänä vauvan jo saaneille ja vielä tänä kesänä vauvan saaville:

http://p2.foorumi.info/leppakertut/

TERVETULOA MUKAAN!

Vierailija
5/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas sita,ja sitten alkaa meidan kuukausi! Vaikka jotkut varmaan saa jo vauvansa heinakuun puolella.Itsella laskettu aika 1.8. saas nahda kuinka kay.Vaikka ei tassa ole mitaan ennakoivia merkkejaan ilmassa,etta siina mielessa voi olla rauhassa.

Ihanaa miehella alkoi loma ja tanaan laitetaan makuuhuone kuntoon,itse karkasin nettiin,han siella rakentaa uusia kaappeja,tavaraa on vaikka muille jakaa,menen apuriksi sitten myohemmin kun paasen laittamaan tavaroita paikalleen.

Mitenkas te joilla jo on lapsia,iskiko synnytyksen jalkeinen masis tai baby blues tms? Miten ne hormonit sitten oikein heittelee?

Kuulin juuri etta hyva ystavani joka sai vauvan 3viikkoa sitten juotui eilen psykiatriselle osastolle sairaalaan pariksi kuukaudeksi masennuksen takia. Laittoi mietityttamaan etta oletteko muut ajatelleet synnytyksen jalkeista elamaa ja juuri tuota masennuspuolta. Tallainen iloinen aihe tahan lauauntaille! Ystavani raskaus meni kaikkea muuta kuin suunnitellusti,raskausmyrkytyksineen ja hatasektioineen,ja jalkivaivoineen, en nyt halua ketaan mitenkaan peloitella, haluan vaan kuulla ajatuksia ja kokemuksia jos muilla on?

Ikimba 35+2

Vierailija
6/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitanovalle tsemppiä.

Lionille myös sokereijuttujen kanssa. Mullakaan ei kokemusta muuten kuin sen verran edellisestä raskaudesta että jouduin diabetesruokavaliolle loppu raskaudesta kun sokerit tuli jatkuvasti pissasta läpi. Sokeritautia ei kuitenkaan onneksi olut.

Masennuksesta sen verran että itselläni ei sitä ole kertaakaan ollut eikä baby bluesiakaan. Hyvällä ystävälläni sen sijaan iski raskauden jälkeinen masennus tosi voimakkaasti kahteen kertaan ja kolmatta kun odotti niin pelkäsi taas masennusta tosi paljon. Lievää masennusta oli kolmannenkin vauvan synnyttyä mutta koska oli asian tiedostanut etukäteen ja siitä puhunut niin meni paljon lievemmällä kun kaksi ekaa kertaa kun ei edes tajunnut mistä oli kysymys eikä kukaan muukaan sitten tilannetta ymmärtänyt. Läheiset kun asian sitten tiesivät saattoivat osaltaan auttaa ja helpottaa oloa.

Ja sitten muita kuulumisia. Mulla omien kolmen lisäksi tänään koko päivän hoidossa ystävän 1v ja 3v. lapset joten lepäilemään ei tänään pääse. Viime yönä ei onneksi supistellut juurikaan joten hiukkasen mukavampi olo on tänään. Jos tässä lasten hoidolta joudan niin pitäisi vaatteita viikkailla kaappiin ja vauvan juttujakin voisi katsella taas hiukan eteenpäin.

aliisa ja ylläri rv 32 ja jotain

Vierailija
7/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pikasesti laittaa kuulumiset tänne.Olin kans viime vkolla neuvolassa,kaikki ihan ok paitsi vaavi tukevasti perätilassa..Painoa tullut raskausaikana 2kg,mikä on ihan ok kun tuota ylipainoa piisaa.Väsyttää eikä jaksa niin paljon liikkua kuin pari viikkoa sitten,luule n että paino nousee vielä.Enpä stressaa.Kesä kuluu nopeasti näiden viiden vilpertin kanssa,välillä mökillä käyty ja koitan auttaa mahdollisimman paljon mieheni sairasta mummoakin.Murheena on se,että synnytykseen melko varmasti joudun menemään yksin :( Pelottaa jos tulee perätilasynnytys.Toisaalta,leikkaus pelottaa vielä enemmän!Kaksi edelliskertaa menneet tosi helposti ja nopeasti.Nyt pihalle lasten kanssa,kaikille hyvät viikonloput!

MagicaL ja masu n.rv35

Vierailija
8/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuo Vitanovan (olikohan se hällä?) supistelu. Oliko kohdunsuulla tapahtunut mitään ? Ihan hyvänkokoinen vauvahan siellä kuitenkin onneksi jo on, mutta voisihan niitä lisäpäiviäkin muutama tulla. Ainakin itse niin toivon että ei tarttees sitten välttämättä osastolla niin kauaa olla vauvan kanssa.

Lion : minulla on myös kotona sokerin mittaus. Tässä seuraillaan taasen pari viikkoa ja sit äitipolille katsomaan tilannetta. Miulla ei ole koskaan ollut yhessäkään raskaudessa mitään häikkää ja sokerirasituskin oli ihan normaali. Nyt kuitenkin on alkanut olla noita raja-arvoja ja niitä seuraillaan.

Vauvan vaatteita olen katellut tässä muutamana päivänä ja vaunut vielä pitäs saada. Ajattelin jos ihan kunnolliset menopelit tälle kuopukselle ostettaisiin vaikka edellinenkin sai ihan uudet, mutta...... Mitään muuta hankintaa ei tarvitse tehdä, paitsi lisää kestovaippoja on ostettava ! Kestot laitoin jo laatikkoon, mutta ei noilla kyllä vielä pärjää :o/ Harsoja ois tulossa lisää 10 kpl ja niitä meillä on mukavasti.

Jäähän noi harsot ja imut sitten tuolta edelliseltä (11/05) kun hän on oppimassa paraikaa kuivaksi :o) Äidin iso tyttö !

Nyt pitäs lähtä saunaan pesemään mukeloita ja heidän hiuksiaan kun kaikilla on piiiiiitkät pyllyyn asti olevat hiukset. Urakkaa siinäkin.

Rapuäiti ja rakas Lahja 34+4

Vierailija
9/13 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips...

eilen oli aivan kaameen väsyny ja huono olo illalla. edellisenä iltana tuli valvottua 02.30 asti ja seuraavakin päivä meni ilman lepoa . huhkin viel pesutuvassa. tongin varastosta vauvan vaate laatikon ynms. alkokoin taas vihloon tonne alas ja varsinkin kun kumartu. pitäs muistaa et näit viikkoja on jo ja masu painaa et rajottas vähän touhujaan. mut hormonihäiriössään aina intoilee.

noita kovettumisia tulee kyl päivittäin, harjotus suppareita , tuntuu kyl epämielyttävälle kun maha menee ihan pinkeeksi.

tilasin tänään semmosia norsukuviollisia sideharsoja netistä muutaman. oli niin suloisen näkösiä. en varmaan malta olla ostamatta jotain vaatetta etukäteen jo. en yhtään tiedä kumpi meille on tulossa, mut täytyy myöntää et noi tyttöjen vaatteet kyl näytti suloisilta, meillä ennestään kaksi poitsua. ite oon kyl veikkaillut et kolmas poika varmaan tulollaan.

minulle kyl se kaikkein tärkein asia on et kaikki nyt menisi hyvin loppuunasti, synnytykset ja kaikki ja lapsi voisi hyvin ja itsekin.

maanantaina aattelin pyytää terkkaa katsomaan hb:n. ja jos ehtis sydänäänet kuunella kun meen esikoisen kans hänen 5v. tarkastukseen.

asuntoa pitää järjestellä uutten uskoon kun ei sitä isompaa näytä ainakaan ennen elokuuta löytyvän,et täytyy nyt järjestellä silleen et mahdutaan sit kaikki .no pakkhan se on.

jo kampaajalla kyl tosiaan haluan käydä nyt pikapuoliin.aika harakan pesä on välil.piristäisi varmaan mieltä.

viel olis kiva monenlaista kesäjuttua puuhailla, viedä lapset uimaan ynms. kesä kun on vaan kerran vuodes, on mukava nauttia lämmöstä ja valosta. tosi helteet kyl vois jäädä poikkeen.

hyviä vointeja kaikille elokuun massuille.

äippä & masuasukas 33+5

Vierailija
10/13 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha heinäkuu ja eiköhän puolen välin jälkeen ala kuulua noita vauvauutisia sitten meiltä elokuisiltakin, tosin itse en vielä siinä joukossa ole, kun l.a. on 28.8. Heinäkuun kunniaksi sitten näyttäisi lämpenevän... kääk! 25 astetta enempää ei sitten kyllä tässä tilassa toivoisi...

Masennuksesta oli puhetta. Minulla oli ehkä esikon jälkeen pientä alakuloisuutta, jonka oikeastaan tunnistin vasta kakkosen synnyttyä, sillä osasin ihan toisella tavalla nauttia vauva-ajasta kakkosen ja kolmosen kanssa. Ja luulen, että samalla tavalla osaan nauttia tästä uudesta pienestä ihmeestä. Muistan kyllä ennen esikkoa pelänneeni sitä, että jos sitten masennun, joten eiköhän tuo pelkokin ole ihan luonnollista. Minulla on kaikissa raskauksissa ollut vaikeuksia juuri tuon raskausmyrkytyksen takia ja juuri kakkosen raskaus oli kaikkein vaikein, mutta synnytyksen jälkeiseen aikaan se ei sitten mielialoihin vaikuttanut. Ehkä paras keino on puhua miehen ja muiden läheisten kanssa etukäteen masennuksesta, ja olla mahdollisimman avoin, ettei asiasta tulisi tabua, josta sitten ei uskalla muille enää masennuksen kourissa kertoa ja johon muut eivät kehtaa tai osaa puuttua.

Kestovaipoista hieman kysymystä. Eli otin tuon uuden äitiyspakkauksen, joka onkin mielestäni aivan ihana!!!! ja siellä oli kestovaippakuori + harsoja. Harsoja löytyy kotoa reilusti muutenkin. Ajattelin nyt uudella tulokkaalla kokeilla noita kestoja, niin pärjääkö aluksi rintamaidolla olevan vauvan kanssa pelkillä harsoilla ja muutamalla kuorella? En haluaisi nyt aluksi hirveästi investoida, jos sitten ei onnistu tuo kestoilu. Eli jospa ostaisin nyt toisen kuorivaipan vielä. Antakaapa vihjeitä mikä olisi hyvä, olisiko mikään esim. cittarissa tai prismassa myytävä hyvä. Meillähän oli jokin aikaa sitten paljon juttua kestoista elokuisissa, mutta jotenkin vaikka olin silloin jo päättänyt, että kestoja kokeilen niin en vielä oikein ollut silloin valmis... No olipas vaikeasti sanottu, eli olen aina odotusaikana aika myöhään herännyt siihen, että vauva tosiaan tulee ja pitäisi alkaa tavaroita laittamaan. En muista missä raskaudessa kannoin laukussa terveyssiteitä mukanani vaikka kuinka pitkään, olivat jääneet keskenmenon pelossa alkuraskaudesta. Taisin olla varmaan lähemmäs 30 viikkoa, kun laitoin ne pois, kun totesin, että tuskin tässä enää terveyssiteillä selviää....

No niin tulipas taas juttua, mutta te kestovaippagurut, olisin kiitollinen, jos saisin näin kestoensikertalaisena hieman vinkkejä, miten pääsisin helposti alkuun. Siitähän se sitten kokeilemalla käytännössä kehittyy.

Nyt unohdin sitten oliko muuta, mitä piti kommentoida. No oma napa: pariin yöhön ei ole päätä enää särkenyt ja turvotuksetkin hieman hellittäneet ja verenpaineet edelleen loistavat ja nyt on taas sellainen olo, että ei ne paineet taida tässä raskaudessa minua haitatakaan. Näin ne mielialat vaihtelevat päivästä toiseen. Keskiviikkona on taas äpkl. Tulee aina niin sairas olo, kun sinne menee...muistot siis edellisistä raskauksista tulevat aina noilla reissuilla mieleen ja ihana on päästä sitten taas kotiin. Huomaan, että kun edessä alkavat olla ne viikot jolloin ongelmia on aiemmin ollut niin mieli alkaa herkemmin myös pyöriä oireiden ympärillä, joten ei muu auta kuin keksiä vaan mahdollisimman paljon mukavaa ohjelmaa ja unohtuu nuo asiat.

Nani76: kiva kuulla, että sielläkin ovat asiat mallillaan!!!!

No niin melkoinen romaani tuli tästäkin...

Mukavaa sunnuntaita elokuiset!!!!

wintergirl h 31+5

Vierailija
11/13 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa, että monella enää kuukausi laskettuun aikaan. Itsellä vajaa 7 viikkoa ja sekin tuntuu vähältä. Toki tämän kropan kanssa ei paljon pidemmälle haluaisi odotella, mutta mistäs sitä tietää, tuleeko vauva ajoissa vai myöhässä vai jopa ihan laskettuna aikana.

Vitanovalle paljon lisää tsemppejä. Toivottavasti vauva vielä vähän aikaa pysyy mahassa.

Kestoista ja kuorista. Itse olen aika paljon nyt satsannut erilaisiin kestoihin. Ja ostanut esim. pesuaineet, joita kestoille suositellaan. Parilla kuorella ja äp:n harsoilla ei vielä voi käyttää kestoja koko ajan, mutta voi kokeilla, miltä kestoilu tuntuu ja säästää sitten kertakäyttövaippoja. Sideharsot ovat usein pienellä vaihtovälillä pienellä vauvalla ihan ok, mutta pidemmäksi vaihtoväliksi esim. yöksi (jos vauva vain nukkuu yöllä pidempään) voi pienelläkin tarvita lisäimua. Sen lisäksi ne kuivaliinat / riisipaperit saavat vaipan tuntumaan vähän kuivemmalta ja kakka ei tahraa sitten samalla tavalla harsoa tai kuorta. Muuten en osaa kyllä neuvoa sen enempää, koska esikoisen aikana kestoiluni lopahti alkuunsa siihen, että oli vähän vääränmallisia kuoria ja imuja eikä ollut nettiä käytössä, josta olisi saanut enemmän tietoa kestoilusta. Nyt uskon pärjääväni erilaisilla kuorilla ja imuilla ainakin vähän pidemmälle.

Seuraava kuukausi onkin jo meidän. Täytyy totutella ajatukseen..

Västis ja Taimi 33+2

Vierailija
12/13 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin todellakin seuraava kuukausi on jo meidän kuukausi!!!!!!!

Kyllä se aika vaan menee siivillä (paitsi ehkä sitten ne ihan viimeiset viikot..). Yhtenä iltana tuli jo vähän haikea olo.. jos tämä onkin jo meidän viimeinen vauva. Jos sitä ei enää saakkaa kokea pienen vauvan myllerrystä masussa.. Mutta toisaalta nuoriahan tässä viellä ollaa!! Jos sitten vielä jonain päivänä sen neljännen..!!! No ei pidä kiirehtiä asioiden edelle, vastahan tässä tätä kolmosta masussa kasvatellaan!!!

Ihanaa kun on taas lämmintä!! Mukava touhuilla lasten kanssa ulkona, voisi vaikka rannalle iltapäivällä lähteä.

Noista kestoista olisin minäkin vielä kiinnostunut kuulemaan. Siis vähän jotain, että mistä kannattaa aloittaa? millä pääsee alkuun? En raaskisi ihan kamalan paljon rahaa tuhlata vielä kun tiedä onko edes varmasti meidän juttu!! Paljon olen netistä lukenut, mutta vaihtoehtoja tuntuu olevan niin valtavasti..

Mitä mieltä olette näistä marketeissa myytävistä kestoista?

pönttö-örvelö rv 33+1

Vierailija
13/13 |
01.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harsot tosiaan ovat hyviä pienellä vauvalla, mutta itsellä ei hermot riittäneet niiden taitteluun jne. Käykääpä katsomassa huutonetissä ja sieltä kestovaipat. Käytettynä kannattaa ostaa vaikkapa muotoonommeltu (on samanlainen kuin kertis, tarroilla...) Ronja, Igun vaippa, Fuzzi. Fuzzi on sellainen täyttövaippa, jonka sisälle voi taitella sen harson pötköksi ja sitten vain nepparit kiinni :o) Valmis paketti on siinä.

Cittarista saa Popolinon AIO -vaippoja. Ne ovat sellaisia että niissä on kaikki yhdessä eli mitään taitteluja tai lisäyksiä ei juuri tarvita. Sellaisia kehoitan hommamaan myös laiskoja päiviä varten.

Ja edelleen peräänkuulutan www.kestovaippainfo.fi -sivuja. Sieltä saa materiaalitietoa ja kaikkea muutakin. Siellä on myös kirpputori, josta kannattaa hommata muutama vaippa alkuunsa. Ehkä en uutena lähtisi ostelemaan. Ja kyselkää vain rohkeesti myyjiltä heidän myymistään vaipoista. Neuvoja aina saa :o)

Mutta nuo em. merkit nyt ovat sellaisia että niillä jo tässä viidakossa selviää ! Äkkiähän tähän pääsee mukaan ja sanasto avautuu.

Ja yksi hyvä ostos olisi hahtuvavillahousut. Tai sitten tekee ne itse. Kestovaippainfon sivuilla on ohjeet, todella helpot, millä voi tehdä. Huutiksessakin myydään tämäntästä hahtuvia ja aika huokealla. Hahtuvat pitävät pissat erittäin hyvin sisällään ja joku käyttää niitä kertiksien päällä varmistamassa ohivuotoja ;o)

Joten mitä sitten pitäisi hommata -lista

-pari muotoonommeltua sisävaippaa, jotka tarvitsevat kuoret päälleen. Esim. Ronja, Igu, CuddleBuns.

-muutama hyvänlaatuinen harso. Popolino, Ruskovilla, Disana

-muutama täyttövaippa : FuzziBunz, Ronja tms.

-villahousut, joko hahtuvat tai teolliset

-AIO -vaippa : Popolino (City-Market), Kooshies ultra

Näillä ei millään täyskestoilla, mutta kukin voi tällä kokoonpanolla kokeilla mikä ratkaisu /-t olisi itselleen paras.

Tokihan niitä harsojakin on moni menestyksekkäästi käytellyt, mutta jos jättää kaiken niiden varaan voi olla että innostus loppuu alkuunsa.

Ja hommatkaa hyvät ihmiset noita vaippoja käytettynä. Kun ei sitten tiedä mikä ratkaisu on itselleen se omin. Ja sitten kun se oma tapa löytyy niin hommatkaa sen jälkeen uutena tai käytettynä. Ja laitelkaa noita sanoja Googleen hakusanoiksi niin löytyy lisäinfoa.

Ihanaa että löytyy näin paljon innokkaita kokeilijoita. Onnea kokeiluun !

Nyt pitänee mennä laittaa ruokaa katraalle. Aurinkoista sunnuntaita

Rapuäiti ja rakas Lahja 34+5