Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni haluaa eron 12 vuoden jälkeen...

Vierailija
29.06.2007 |

Kertoi sen eilen. Meillä on mennyt ihan ok. Vähän enemmän ollaan toki oltu kaveripohjalta, nyt kun neljäskin syntyi.

Olen ihan shokissa. Mies lupasi muuttaa pois puutalostamme, ja saamme jäädä tänne asumaan.

Mies sanoi, ettei eroon liity kolmatta osapuolta, mutta kovasti firman puutarhajuhlissa katseli erästä todella näyttävää kolleegaa, joka oli selvästi myös kiinnostunut.

En osaa jäsennellä tätä nyt yhtään. Vauva nukkuu ja mies otti isommat mukaan mummulaan täksi päiväksi.

Selviänkö ikinä yksin neljän kanssa yksin? Olen ollut kotona kohta kymmenen vuotta. Oikiksen opiskelut ovat vielä kesken. Vauva on 3 kuukautta. Mitä teen?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei olisi halunnut noin monta lasta, mutta ap:lla tuli niin hirveä vauvakuume, että oli ihan pakko puoliväkisin kääntää se miehen pää ja tekaista vielä yksi vauva.

No, nyt saat kantaa vastuun sitten.

Vierailija
42/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljästä. Kuten myös perheen ja sen puutalon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kummasti hyvää itsetunnolle ja tekee todellakin hyvää nähdä muita ihmisiä ihan erilaisessa yhteydessä.

Onneksi olet oikiksessa - ei vaadita paljoa läsnäoloa. Nyt alkaa syksyn lukukausi pian, ilmoittaudu läsnäolevaksi ja kerro proffallesi millaisessa tilanteessa olet.

Minusta miehyesi on nyt aika ottaa vastuuta lastenhoidossa. Kun olet vamistunut yliopiostosta, niin pienin lapsistasi on akke 5-vuotias. Teillä on koko elämä edessä kaikilla.

Itselläni on kaksi lasta ja en edes heidän kanssaan kuvittelisikaan jääväni yksinhuoltajaksi saatikka neljän. On minulla sentään jotain itsesuojeluvaistoa ja usko miehen tasavertaiseen vanhemmuuteen.

Vierailija
44/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on niin tossu et hommaa 4 lasta vastentahtoisesti eikä eroa jo aiemmin niin ei sellaista miestä voi edes mieheksi kutsua. Turha sun on tuollaisia miehiä puolustella. Idiootti

Vierailija
45/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattamaan opiskelusi loppuun? Olisiko yhtä hanakka lähtemään avioliitostanne?

Vierailija
46/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kuukautta vanha vauva? Ja mä haluan olla kotona. Perkele, ei tämän näin pitänyt mennä...

Harmittaa kun kaikki menee uusiksi ja pelottaa niin perkeleesti.

Mun piti palata kouluun kolmen vuoden päästä, eikä syksyllä...

ap

Vierailija
47/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pokkana näin niin että luulee sun olevan tosissaan, ehkä rupeaa miettimään asioita vähän syvemmälti...

Vierailija
48/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmiset vauvan kanssakin opiskelleet, se vaatii organisointikykyä mutta onnistuu. Ei ihan yhtä kovaan tahtiin kuin sinkkuna täyspäiväisesti tietenkään.

Vierailija
49/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihdytät sitten vauhtia tulevina vuosina.

Sinulla on myös opiskelijana oikeus opiskelija-asuntoon. Perhesunnossa olisi kaikille teille tilaa eikä omakotitaloa huollettavana...

Vierailija:

5 kuukautta vanha vauva? Ja mä haluan olla kotona. Perkele, ei tämän näin pitänyt mennä...

Harmittaa kun kaikki menee uusiksi ja pelottaa niin perkeleesti.

Mun piti palata kouluun kolmen vuoden päästä, eikä syksyllä...

ap

Vierailija
50/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehelle vastuuta lisää. Pyydä et mies jäisi kotiin siksi aikaa et saat opinnot loppuun. Tämä on myös miehen etu - RAHA. Nauti vauvasta - mutta keskity myös omaan hyvinvointiin. Kuntoile vähintää 3 kertaa viikko. Mieluiten salilla tai muualla jossa voit tavata muita ihmisiä. Osta heti uusia vaatteita kun kilot karisevat. Käy kampaajalla. Tee mitä vain joka piristää. Älä vaadi itseltäsi likaa. Onko sulla omaa rahaa säästössä? Jos ei niin tee tilinsiirto miehesi tilitä jos tämä on mahdollista. Huolehdi että olet taloudellisesti turvassa ainakin vuoden verran. Pää pystyyn. Arvioisin että siinä menee 3-6kk kun mies itkee jo perheensä perään. Niin ne aina tekee valitettavasti.

Vierailija
51/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen k-pää jengipetturi ja ääliö mieheksi!

Vierailija
52/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa erota perheestään? Yhtä hyvin voisit sinäkin ap sitten sanoa, että ei kuule oikeastaan muakaan enää huvita leikkiä kotia, mäkin haluan jotain muuta. Että laitetaanko lapset lastenkotiin?

Vierailija
53/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida nyt ihan irrota. Tämä on hirveä shokki. Odotan kyllä vuoden ainakin.

ap

Vierailija
54/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lasten etu asu omassa kodissaan ja niinhän mies sanoikin et sinä voit jäädä. Mies muutakoot pois ja anna miehen maksaa edelleenkin. Näytä miehelle et sussa on voimaa. Älä itke ja pyydä miestä jäämään vaan keskity omaan elämään. Tee täysin erilailla kun mies kuvittelee että teet, miehesi pasmat menevät täysin sekaisin. Paras keino on käyttäytyä täysin vastakohtaisesti kuten aiemmin. Huomaat et mieskin toimii toisin.

Vierailija
55/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi vallan mainiosti myös ottaa vastuuta OMISTA lapsistaan jotka on halunnut hankkia. Helvetti.

Vierailija
56/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä alkuperäinen oikeasti pärjäät ja tuollaisella miehellä, joka nyt voi minä hetkenä hyvänsä lähteä ja jättää 4 lasta ja vaimonsa ei tee juuri mitään. Toivottavasti edes tahtoo tavata lapsiaan - ketäänhän ei voi siihen edes pakottaa :-(

Joo, mutta en minäkään kyllä sinun sijassasi mitään 5kk vauvaa olisi hoitoon viemässä vaan vasta sitten kun äitiysloma loppuu ja vauvalle saa kunnollisen hoitopaikankin ja elämän rytmittymään koko perheelle paremmin. Mutta miestä en uhkalisi sellaisella, että " ota lapset mukaan" jutulla, kun ihan oikeasti ei ketään voi sellaiseen pakottaa ja mies on jo kertonut tuolla tekosellaan ihan tasan tarkkaan minkä verran hän lapsiaan miettii. Ihan vakavastiko ottaen täällä ihmiset haluaa lapsensa antaa kostoksi sellaisen mukaan, joka haluaa perheensä jättää?

Mutta mitä minä tekisin, niin tekisin miehelle selväksi sen, että mitä hänen lähtönsä tulee nyt hänelle maksamaan. Hän ei voi vain olettaa, että sinä olet köyhä opiskelija yksinhuoltaja 4 lapselle, jotka on yhteisesti tehty. Hän saa maksaa nyt lasten elatusmaksut ja sun äitiysloman jälkeen vielä opiskelujesi ajan (kuten jo ylempänä kirjoitin).

Nyt vaan alkuperäinen ryhdistäydyt. Sellaisesta ihmisestä ei voi pitää kiinni, joka itse haluaa lähteä. Sinun tehtäväsi on olla nyt se aikuinen ihminen lastesi elämässä ja vaikka elämä on surkeaa tällä hetkellä, niin lapsesi tarvitsevat sinua nyt ehkä enemmän kuin koskaan. Jos tuntuu, että et jaksa, niin ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan tms., josta voit saada tarvittaessa myös apua.

Vierailija
57/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen " vain" kahden lapsen yh. Odotin toista lasta kun ero tuli.

Opiskellut olen minäkin yh:na ja lasten kanssa. Sujuu ihan hyvin. Taloudellisesti pärjää koska isältä tulee elatusmaksuja. Niukastihan pitää elää mutta pärjää.

En juurikaan koulujuttuihin uhrannut aikaa kotona ollessani mutta koulupäivät yritin olla todella tehokas ja päiväkoti kun meni kiinni klo 17 niin usein hain lapset vasta silloin, siihen saakka luin ja tein koulutehtäviä esim kirjastossa.

Tuohon yksinhuoltajuuteenkin tottuu. Minusta on ihan luksusta kun lapset ovat joka toinen viikonloppu pe-ma isänsä luona! Enää en oikeastaan edes tykkäisi että tässä olisi toinen aikuinen sotkemassa meidän kuvioita.

Lykkyä tykö ap! Sinä et ollut " sen äijän" arvoinen!

Vierailija
58/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella tulee ero, sopikaa elatuksesta ja muista asioista kirjallisesti lastenvalvojan luona.

Vierailija
59/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itsestäänselvyys ja vain reilua. Ja lastenkin etu, että isä ei kuvittelekaan voivansa vain hiipua pois kuvioista.

Pikemminkin se olisi kosto jos lähdettäisiin siitä, että jos mies ilmoittaa haluavansa jättää vaimonsa niin tulkittaisiin että paska mies, eihän tuollaiselle voi lapsiakaan antaa.

Jos mies on ollut tähän asti hyvä isä, niin ei ole mitään syytä miksi hän ei voisi eron jälkeenkin olla hyvä isä ja kantaa vastuuta lapsista mallikelpoisesti vaikka onkin nyt hurahtanut johonkin beibeen tai väsähtänyt lapsiperheen elämään. Lapsiperheen elämää hän joutuu joka tapauksessa jatkossakin viettämään, sillä hänellä on neljä lasta.

Äidin ei tarvitse ryhtyä marttyyriksi ja antaa miehelle lupaa luistella vastuusta.

Vierailija
60/61 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaan, että mitä jos lapset asuis koko ajan omassa kodissaan ja isä ja äiti vaihtais kotia vuoroviikoin.

eikö olisi lasten kannalta paras. isähän joutuu hommaa aika ison asunnon jos meinaa vuoroviikoin ottaa 3-4 lasta asumaan luokseen, ja toisaalta miksi lapsia pitäisi stressata vielä jatkuvalla muuttamisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän