pinnasängyt on turhia!! meidän vauva nukkuu kotonakin tyytyväisenä matkasängyssä
parempi patja tietty laitettiin, mutta silti tuli paljon halvemmaksi kuin pinnis. nukkuu paljon paremmin pehmeässä matkasängyssä kuin pinniksessä, jossa lyö unissaan vahingossa päätään koviin pinnoihin (8kk vanhalla kun ei enää pinnasuojista ole iloa).
on myös paremmin sisustukseen sopiva ja ihanan kevyt siirrellä esim siivottaessa.
lapsen kasvaessa kulkuaukon voi avata ja toisessa päädyssä on tasku tarpeellisille tavaroille.
harmittaa että keksin tämänkin vasta nyt neljännen lapsen kohdalla, suosittelen lämpimästi muillekin :)
Kommentit (24)
Reissussa on kyllä oiva kapistus, mutta en kyllä kotoa sitä pitäisi.
Mun mielestäni Jenkeillä vasta onkin viimeisen päälle keinuvat ja kiikkuvat hörsälepinnikset...
Harmittelen myös, että keksin vasta vuoden iässä siirtää pinnasängystä pois - yöt rauhoittuivat, kun kädet ja jalat eivät olleet pinnojen välissä, pää ei kolissut pinnoihin jne.
Matkasängyn kauneus ei ole päätä huimaava, mutta toimii paremmin (ainakin meillä) kuin pinnasänky...
Toiseksi mietin kasvavan lapsen selkää: matkasänky ei tue selkää samalla tavalla kuin kunnon pinnasänky, koska pohja antaa periksi vaikka siinä kuinka olisi patja päällä. Vauva nukkuu kuitenkin vuorokaudessa niin paljon, että ehkä voisi panostaa siihen, että sänky on kunnolla selkää tukeva.
sisustuksellisesti niin kovin viehättäviä ole, mieluummin käytän nättiä pinnistä.
ja eikö teidän muiden lapset lyö päätään pinnoihin unissaan tai työnnä vaikka jalkaa pinnojen välistä (ja herää seuraavan kerran kylkeä kääntäessään siihen että jalka on jumissa)?
Mutta ehkä teidän perheessä lapset on omaksunut äitinsä kauniit käytöstavat kaiken kaikkiaan.
11
Mutta siksi, että lapsemme ovat nukkuneet perhepedissä, vaikka pinnasänkykin oli. Nyt kolmosta varten sitä ei enää olekaan, koko sänky toimi vain romumagneettina.
Ehkä sitten kun vauva itse istuu niin ei tarvitse ihan makuuasennosta asti nostella. Millainen patja sinne sopii, onko sellaisia valmiina? Mitään rakojahan ei ole hyvä pienellä vauvalla olla.
Vierailija:
Ehkä sitten kun vauva itse istuu niin ei tarvitse ihan makuuasennosta asti nostella. Millainen patja sinne sopii, onko sellaisia valmiina? Mitään rakojahan ei ole hyvä pienellä vauvalla olla.
3kk iässä tunki kätensä ja jalkansa pinnojen ja eritoten pinnansuojien väliin: narut katkes ja se siitä pinnansuojuksesta ;)
...unissaan kun ei kai voi liikkeisiinsä vaikuttaa? ;)
Vierailija:
3kk iässä tunki kätensä ja jalkansa pinnojen ja eritoten pinnansuojien väliin: narut katkes ja se siitä pinnansuojuksesta ;)
...unissaan kun ei kai voi liikkeisiinsä vaikuttaa? ;)
laittanut joko suojuksen väärin tai ostanut jonkin halvan toimimattoman riekaleen.
matkasängyssä. Meillä on kyllä myös Brion uutena ostettu pinnasänkykin, mutta tuo matkasänky vaan on niin paljon mukavampi ja kätevämpi. Kohta alkaa kylläkin pituutta olla sen verran, että on ostettava lastensänky hänelle.
Siis meillä on ollut. Molemmat lapset nukkuneet perhepedissä 1.5v asti, jolloin on siirretty jatkettavaan lastensänkyyn.
Ompelin vielä toiset narutkin siihen edellisten seuraksi, että varmasti pysyisi kiinni - eipä ei...
T. sen 3kk vauvan äiti..
Vierailija:
matkasängyssä. Meillä on kyllä myös Brion uutena ostettu pinnasänkykin, mutta tuo matkasänky vaan on niin paljon mukavampi ja kätevämpi. Kohta alkaa kylläkin pituutta olla sen verran, että on ostettava lastensänky hänelle.
Etkö ole yhtään huolissasi lapsesi selästä?! En ole kyllä koskaan kuullutkaan 5-vuotiaasta, joka ei nukkuisi kunnon sängyssä.
Eikö teillä typerillä ämmillä ole taas tänään mitään muuta aihetta mistä riidellä?
Ihan sama vaikka antaisitte lapsenne nukkua lattia, sittenhän olisi sekä se kirottu pinnasänky että toooooosi hyödyllinen matkasänky aivan tarpeettomia.
Onhan niissä tosiaan ihan kivan näköisiäkin.