Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoilkaas saastovinkkeja haihin. Ideana olis etta sata vierasta ruokitaan mieluisassa paikassa, mutta mista kaikesta voi saastaa niin etta vieraat viihtyvat silti?

Vierailija
29.06.2007 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli häissä itse tehty lihapata, lihapullat, salaatti, porkkanaraaste, makaronilaatikko, mäti-lohisalaatti ja sienihyytelö. Juomana ihan perushääjuomat. Ei siis viinejä. Myös kahvipöydässä kaikki oli itse tehtyä.

Vieraita vähän alle sata ja ruokiin ei mennyt edes tuhatta euroa. Ja ruokaa oli PALJON. Yli jäi vaikka kuinka paljon eli vähemmälläkin olisi päässyt.

Ruuat tehtiin kaikki pakastimeen etukäteen niin paljon, kuin pystyttiin. Ja meidän häät oli vielä talvella, jolloin esim. kasvikset eivät ole kovin halpoja.

Vierailija
2/8 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole juhlaruokaan varaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaa juhlaruoaksi. taitaa tulla hääruoka meillekin paljon edullisemmin kuin kuviteltiin

Vierailija
4/8 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja porkkanaraastettahan ei tietenkään tehty pakastimeen, sen kai nyt tajuaa jokainen, joka joskus on ruokaa laittanut. Lapsia oli häissä melkein 20 eli pitäähän heillekin olla jotain mieluista syötävää, kun harva lapsi kauheasti pitää aikuisten salaattihässäköistä. Eli sitä ei jäänyt juurikaan yli.

Vierailija
5/8 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastan

Vierailija
6/8 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta sitten tuli huomattavasti halvemmaksi teettää hääpuku kuin ostaa (omastani maksoin pikkupaikan ompelijalla 1200 mk eli 200 euroa, oli tosin yksinkertainen malli).

Tarjoilijaksi kavereiden siskoja/serkkuja tms.

Koristelut ja kukat ym. jättäisin vähemmälle.

Ei mitään hääkarkkeja ym. amerikkalaisia hörhötyksiä.

Vierailija
7/8 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjolla oli itse marinoitua possun sisäfilettä, kalkkunan filettä, erilaisia juustoja (mm. Aura-juustoa, mozzarellaa, cheddaria), oliiveja, salaatteja ja kasviksia, perunamuusia, jalopenoja ym.

Marinoin lihapalat vuorokauden ajan ennen paistamista oliiviöljyssä, valkosipulissa, sitruunan mehussa ja mausteissa. Lihat olivat taivaallisen hyviä, niin kuin koko ruoka. Isäni ja mieheni paistoivat lihat juuri ennen häitä ja ne pidettiin lämpimänä uunissa.

Jälkiruoaksi leivoin itse kakkupohjat ja täytin edellisenä iltana. Aamulla anoppi ja äitini koristelivat kakut ohjeitteni mukaan syötävillä kukilla (jotka kasvatimme itse), kermalla ja vadelmilla. Tarjolla oli myös seitsemää eri sorttia muita itse tekemiäni leivonnaisia (mm. Marianne-kuivakakkua, tuulihattuja, vaniljakierteitä)

Me emme tehneet ruokia itse sen vuoksi, että halusimme säästää, vaikka toki sekin oli mukavaa. Halusimme varmistaa, että vieraamme saavat hyvää ruokaa!

Useat vieraat sanoivat, että ikinä eivät ole saaneet parempaa ruokaa. :)

Vierailija
8/8 |
29.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää paljon itse, karsikaa turhat pois. Kutsukortit voi tehdä itse, hääkarkit ym. voi jättää pois.

Yksinkertaista ruokaa: leipää ja voita, perunoita, perussalaattia, liha-kasviskastike (esim. lihaa, sipulia, porkkanaa, muita kasviksia, yrttimausteita). Tehkää vaikka pikkuleipiä ja kuivakakkuja etukäteen, yrittäkää tehdä itse/saada joku tuttu tekemään peruskakku (kakut on yleensä kalliita) eli vaikka mansikoita, kermavaahtoa ja hilloa väliin hääkakuksi.

Vihje: jos vieraina paljon lapsia, tehkää lapsille puuhanurkka (paperia ja kyniä, yrittäkää haalia jostain jotain leluja ja kirjoja). Just oltiin häissä ja joissa tällainen oli ja se toimi todella hyvin. Kirjat ja lelut olivat hääparin ja heidän sisarustensa vanhoja, mutta hyvin kelpasivat lapsille. Helpottaa vanhempien elämää ja vähentää tylsistyneiden lasten riehuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi