Mammasanastoon kuuluvia inhokkejasi? Esim. Masuasukki, avo, plussata, tjottailla, perhis jne.
Itselläni inhokkeja on nuo yllämainitut, lisäksi ovis, inssi, bebe, tisseily, sylittely.
Kommentit (48)
Ja sitten ottaa päähän, kun on ihan muotia käyttää tuplakonsonanttia, esim. piirrustus, kuullostaa jne.
vosuksi... Heh, vosu on kyllä sama kuin huora. Ai juu, inho sana seukata.
kaikkia mamma-sanoja. Minä en ole mamma vaan äiti. Mamma on mieheni äiti lapsellemme, omani on mummu.
Muita ällöttäviä on vuosikas, tissittely, kestovaippailu, kuukuppeilu jne. Etenkin tuo sanamuoto johon ne väännetään. Se aiheuttaa ehkä suurimman inhon.
Tulee mieleen Ystäväkirjat ja osio: Harrastuksesi: Postimerkkeily ja kuukuppeilu :( YÄK!
Vierailija:
Taapero on 1-3-vuotiaasta käytetty virallinen nimitys (esim. lääketieteessä ja psykologiassa ja muissa yhteyksissä, joissa nyt yleensä lapsesta tai lapsen kehityksestä puhutaan). Ei siis mikään mammasana.
masukki
masuasukki
rakkauspakkaus
esikko
vuosikas
pikkukakkonen
pikkukolmonen
tisseily
vaunuilu
Kävin itse eppuluokkaa 80-luvun alussa.
Muta yleensä puhutaan että mennään epulle tai topulle, mutta ollaan ekaluokkalaisia tai tokaluokkalaisia. Näin ainakin minä, vaan ehkä kohdallani kaunis murre on jo vähän rapistunut :)
Muita inhokkeja:
- Tissittely (tätä käyttävät epävarmat imetysfanaatikot)
- Masuasukki (mikä ihmeen masu se yli metrin levyinen ihrapallo on)
- Ukkokulta (=ylipainoinen kaljaa kittaava putkimies)