Mammasanastoon kuuluvia inhokkejasi? Esim. Masuasukki, avo, plussata, tjottailla, perhis jne.
Itselläni inhokkeja on nuo yllämainitut, lisäksi ovis, inssi, bebe, tisseily, sylittely.
Kommentit (48)
ole koskaan ajatellut, että jotakin ihmistä voisi toisen sanomat sanat ärsyttää noin suunnattomasti. Minusta elämässä on kauheampiakin asioita, vaikka en noita sanoja kyllä itse viljelekään, enemmän asialinjalla jos tarvetta niistä puhua. Mikä niissä on niin ärsyttävää sitten? Perustelkaa, miksi haittaa?
Inhoo, näkee punaista, vihaa, voi huonosti ja yökkäilee niistä??
Itse olen käyttänyt jotain tavanomaisia sanoja kuten kuumeilu, sillä aina on puhuttu mielestäni kovasti vauvaa toivovasta että hänellä on vauvakuume.
Monta on myös sanaa, jotka kuulostavat vierailta omaan suuhun, mutten ikimaailmassa antaisi noiden sanojen aiheuttaa tuollaisia tunneryöppyjä.
" Sitten kun sulla ittelläs on tämmöinen NYYTTI kainalossa niin sä ymmärrät..."
Arghhhh!
Herraisä, onko masukkikin olemassa, kamala sana! Inhoan itse eniten sanoja sylittely, vaunuilu, tisseily, kestovaippailu jne.
Ihan oikeesti, todella, miten voi liittää seksiin tollasen vauvasanan? Mun mielestä se sana on ihana, mutta jos se tarkoittaa seksiä! Siis ei voi olla totta! Mä en kyllä pystyis panemaan jos mun mies sanois etä mennäänkö pupuilemaan, voi elämän kevät!
Tulee sellanen olo että koko vauvan teko täytyy olla söpöstä ja sit tulee söpönen perhe ja söpönen äippä ja isukki ja masuasukki ja sit liinaillaan ja vaunuillaan ja sit kun pitäis taas harrastaa naisen ja miehen välistä eroottista toimintaa niin ei voi kun vaavi voi herätä ja ei kai me nyt enää pupuilla kun meillä on jo toi esikko ja sitten vasta taas pupuillaan isukin kanssa kun tjottaillaan pikkukakkosta.
Ei kai kuumeilupuolella ole kenenkään pakko käydä? Jos tuo sanasto niin ahdistaa niin parempi pysytellä poissa. Niitä sanoja nyt väännetään vaan vähän " hauskempaan" muotoon ettei tuo kuukaudesta toiseen jatkuva tuskailu ihan synkäksi menisi.
Miksi pitää olla niin tiukkapipoinen, ettei voi vähän keventää sanastoa?
No, mä pukeudunkin pastellisävyihin. ;-)
Mut kaikki mammat, äipät (mm. äippäpakkaus, äippäloma)... Ovis... Pikkukakkonen on ihan kauhee :D
Masuasukki, toukka...
Inhoan myös kaikkea lässytystä, tyyliin kun vauvalle puhutaan, että " ruoka on poppaa" . Yyh...
En oo ikinä ajatellut, että moinen sanasto voi jonkun mielestä olla niin kamalaa... No okei, en minäkään kauheesti tykkää käytää mamma-sanaa, tyyliin mamma-porukka, mammaloma... Mutta käytän, jos se on osuvin ilmaisu.
Ja kyllä se taapero on ihan virallinen ilmaisu, imeväinen, taapero, leikki-ikäinen, teini... Ne on ihan oikeita sanoja, ei mitään hassunhauskaa mamma-sanastoa!
Mutta höllätkää nyt sitä pipoa hyvät ihmiset! Kannattaa myös pysyä kotonaan, ettei vaan puistoillessa joku mamma kerro pikkukakkosen kanssa vaunuillessa kestoilun olevan kätsyintä... ;)
Täällä myös yksi joka saa näppylöitä tissimaidoista ja masuasukeista... Mutta pipo ei ole kireällä, kuten joku aikaisemmista kirjoittajista pelkäsi. Enemmänkin se kiristää näistä kamalista kielioppivirheistä, joita täällä viljellään.
:)
Vaavi, nöpöinen, kestoilu, liinailu, limat, töppöset, mammakerho, pikkukakkonen, tikuttelu.
" Bongasitko ovislimat?"
" Laitatko lapsen vaunuun? " , kun olen laittamassa lasta avorattaisiin.
Pulautus vai? Mun mielesta se taas on jotenkin kankee sana. Ja oksennus ei siihen yhteyteen sovi, on jotain ihan muuta.
Mutta kyllä se vielä tyhmempää luettavaa olisi, jos näistä asioista kiinnostuneet ihmiset käyttäisivät vain niiden virallisia nimiä.
" Oletko huomannut jo ovulaatiolimasi?"
" Kuukautisvuotoni alkoi tänään. "
" Ovulaatiotestin testitikulla tänään testasin onko ovulaatio jo lähellä. "
Mut itse taas käytän eppari-sanaa. Mitä sitten? Epis.. episot.. ep.. öö.. ääh EPPARI!
Kuten esim. sanoo ystävälleen et " meidän isi lähtee kohta,..." .
Eri asia on puhua lapsen kanssa isistä.
Itse en ymmärrä käytettävän tätiä pun ferraria jne...voi sanoa menkat, ja tarrasukkia, vauvaliimaa, matonen, masukki, masuasukkiovislimat, limat jne....
Mutta kukin tyylillään
Muita inhokkeja:
Äippä-alkuiset sanat
Mammailu ja mamma-alkuiset sanat yleisesti
Masuasukki
Toukka
Tarrasukat
Pikkukakkonen
Avokki, avo
Eppari
Ovis
Tjottailu