Työttömät, miten te elätte tuloillanne, vai onko teillä aviopuoliso hyvissä töissä?
Jos minä jäisin työttömäksi, me ei elettäis millään! Ois jatkuva puute ja pula!
Miten muilla?
Kommentit (13)
Hyvin me elettäisi, vaikka jäisin työttömäksi. Meillä ei ole velkoja, sijoituksia on, ja työttömyystukeni olisi reilut 2000 sen 500 päivää.
Miehen bruttotulot n. 3400 euroa, minulla lapsilisät tulona, 493 euroa, lapsia viisi, ei mitään muita tukia eikä tuloja. Juuri ja juuri tulemme toimeen.
Olenkin tulossa hulluksi kotona yksin ja rahattomana joten teen palkatonta työtä n k vapaaehtoistyötä tavallisella työpaikalla (ei toimistotyö). Onhan tämä ihan sairasta. Näin dumpataan korkeasti koulutettujen naisten työt vähitellen. Hoidettavat eivät ikinä lopu.
Saan ansiosidonnaista noin tonnin kuussa. Mies saa palkkaa noin 2700. Itse saan lisätienestejä PartyLitesta. Lapsia kaksi. Menot sovitetaan tulojen mukaan ja jää vielä säästöönkin.
nyt on rahaa sopivasti, ei kuitenkaan herroiksi elellä.
Ennen työnsaantia elettiin miehen palkalla ja mulla ei ollut mitään tuloja (ei siis edes kotihoidontukea, ei työttömyyspäivärahaa). Tultiin toimeen kun joka sentin laskin - juuri ja juuri.
Nyt ostettiin isompi koti, kun sain vakityön. Nyt on velkaakin, joten ei taaskaan elvistellä rahalla, mutta koti on sentään oma ja oikean kokoinen lapsiperheelle.
Jos nyt jäisin työttömäksi, saisin kyllä nyt ansiosidonnaista, joten jos uuden työn siaisn ansiosidonnaisen aikaan niin pärjättäisiin, muuten ei.
*Kiitos, että saan tehdä työtä!*
Minne mä voisin mennä töihin täällä Suomussalmen peräkylällä?
Työn takia voi joutua muuttamaan, mutta se nyt onkin aika utopistista olettaa pienellä paikkakunnalla saavansa mitään töitä.
Vierailija:
Työn takia voi joutua muuttamaan, mutta se nyt onkin aika utopistista olettaa pienellä paikkakunnalla saavansa mitään töitä.
Melko samat luvut meillä ei kyllä etelänmatkoja mutta omaa taloa bykataan ...
Mutta te hölmöt ette aina kaikkea ymmärrä!
12
asumistuki 556e
lapsilisä 341,50e
Miehen työmarkkinatuki 519e ( netto )
Minun kotihoidontuki 458e ( netto )
toimeentulotuki noin 200e