^^SYYS SISSIEN LOPPUVIIKKO^^
Kommentit (23)
Kyllä on ähky ja väsynyt olo. ollaan tämä päivä kyläilty ja shoppailtu. Ja siinä sivussa sit tullu herkuteltua ehkä pikkasen liikaakin! Jos huomisesta alottas sit taas kevyemmän linjan.
Lajittelin taas tossa äsken vauvanvaatteita ja voi luoja mulla on mm 62 cm bodeja paljon! varmasti noin 20 kipaletta! kaikkee en oo todellakaan ostanu vaan saanu. Siskolla on 4 lasta ja heiltä paljon saanut kaikkea. karseinkin pois kaikki " huonoimmat" ja silti niitä on hirveesti. No onpahan vaihtovaatteita. 56 cm ei paljoa ollu, joten luulen et niitä täytyy pari ostaa.
Synnytystavasta ollu puhetta. Mulla ei asiasta ole aiempaa kokemusta.... paljon olen koittanu lukea asiasta ja eri kivunlievityksistä. Ite haluaisin pystyä mahollisimman paljon liikkumaan enkä halua joutua sängyn omaksi. vesialtaaseenkin olen toivonu pääseväni avautumvaiheen ajaksi. No aika näyttää kuinka käy. Meidän perheessä/suvussa äidin puolelta on syösysynnyttäjiä ja suurin osa lapsista on syntynyt etuajassa.
Mulla on viime aikoina ollut kauhee pelko siitä et pikkunen kuolee kohtuun tai muuta vastaavaa. Jännä et pelot tulee nyt näin voimakkaana. Olisin luullut et alussa ois ollu enemmän keskenmenon pelkoa koska yhden tätä ennen olen saanut. Nyt tosiaan joka päivä tarkkailen haukkana liikkeitä ym. Välillä pelko äityy aika kovaksikin. ja eilen vielä piti lukea iltalehen liitteestä kohtukuoleman kokeneesta naisesta. Se oli tapahtunut suunnilleen samoilla viikoilla kuin minä olen nyt... Toivottavasti pelot eivät jatku synnytykseen asti. Liian pitkä aika pelätä.
Jollain muullakin on ollu mummotauti.Mulla ollut jo jonkin aikaa kko ajan aivan älyttömän kuuma, vaikkei ilmat oo niin lämpimät. Mies palelee sisällä ja mämeinaan paahtua.... meinaa välillä hermot mennä tän hikoilun kanssa. Onneks tänään eikä eilen oo ollu huimausta. Se ei oo kauheen mukavaa tähän päälle. Jospa se verenpaine ois hieman noussu.
kaippa se on annettava periksi ja mentävä tonne sohvalle pötkölle kun niin ramasee. Koittas jaksaa pysyä hereillä siihen kunnes mies tulee reeneistä.
Uma81 28+6
Ihan pisti hymyilemään se Peikkoäetin ärhentely lasten ikäeron taivastelusta. :) Ihan asiaa puhutte kaikki.
Uma81: Mulla on tosi samansuuntaiset toiveet synnytykseen liittyen ku sulla. Samat toiveet oli esikoisen kohdallakin, lisäksi vielä toivoin mahdollisimman luomua synnytystä mutta siitä ei loppujen lopuksi tullut mitään vaan sain kaksi puudutusta. Tällä kertaa en ole yhtään puudutuksia vastaan, niin hienosti ne auttoivat eikä ollut haittavaikutuksia.
Viime yö meni mulla ihan pilalle. Mua supisteli tosi ilkeästi kuus tuntia. Välillä nukuin, välillä heräilin ja välillä valvoin pitkään. Olo oli tosi ankea, mutta en raaskinut herättää miestä vaan laittelin tekstiviestejä siskolleni joka on yötöissä ja sitten vastaili ahkerasti. Olin ihan hermona ku en tienny oisko pitäny lähtee johonkin vai voiko oottaa aamuun ja neuvolalääkäriin. Päätin sit koko ajan kattoa tilannetta vielä vähän, ja niinhän siinä kävi että aamulla ne supistukset loppui. Lääkäri katto kohdunsuun ja se oli täysin kiinni ja kaulaakin oli pari senttiä jäljellä eli mitään ei onneks ollu tapahtunu siellä. Huh mikä helpotus. Kyllä kerkesin jo pelätä että joudun synnyttämään 3kk etuajassa eikä vauva selviä. Ja mielessäni jo peruin kaikki tulevat kesäsuunnitelmat. Puuuh, onneksi kaikki oli kunnossa!
Neuvolassa ei muutenkaan ihmeitä, painoa oli taas tullut mutta niin pitääkin. Pissassa oli vähän sokeria mutta siitä ei välitetty, koska viime viikon sokerirasitus oli normaali. Mä oonkin juhannuksesta asti syöny hirveesti kaikkea sokerista ku on ollu synttäreitä ja leipomisia jne, ja terkkari meinas että se saatto aiheuttaa tuon pissassa näkyvän sokerin.
Huomenna olis tarkotus lähteä taas reissuun, reitti ja matkankesto tuntematon. Saa nähdä vain tuleeko koko hommasta mitään, koska esikoisella näyttäis puhjenneen vesirokko!! Pyh ja pah. Tosin pojalla ei oo yhtään mitään muita oireita ku muutama näppy, joten voi tuo olla jotain muutakin. Ja pienethän monesti sairastaa sen tosi lievänä. Aateltiin että katsotaan tilanne huomenna ja sen mukaan sit joko lähdetään tai jäädään kotiin. Ja jos pieni matkalla sairastuu niin ainahan sitä kotiin päästään takaisin, kotimaassa kun vain meinataan olla.
Eilen juhlittiin pikkumiehen synttäreitä ja oli tosi mukavaa. Meidän värkkäämä jäätelökakku onnistui mainiosti ja mullehan se maistui, oon semmonen jätskin suurkuluttaja kyllä...
Mä oon nyt niin kuitti tuon viime yön takia että en millään muista enää mitä mun piti kommentoida. Paras varmaan mennä aikasin nukkumaan, kunhan vain tuo poikanen nukahtais ensin ja masuasukki rauhottuis vähän. Eilen muuten tunsin eka kertaa potkut ylhäällä eli vaavi varmaan kääntyi vähäksi aikaa raivotarjontaan. Muuten tuo taitaa lähinnä istua tai sitten riehuu poikittain, kun yleensä liikkeet tuntuu vain alhaalla tai sivuilla. Tosi harvoin tuntuu navan yläpuolella.
Kivaa loppuviikkoa kaikille, jospa nää kelitkin vähän paranis taas välillä!
kirahviina ja pikkusisko/veli 27 tasan
ja nostoa samalla pinolle!
Synnytyksia ootte jo miettineet?! Mullahan eka on Suomessa syntyny; oli epiduraalit ja ihan nopeasti meni eka synnyttajaksi vaikka vaarin tarjosikin paata ja imukupilla lopulta autettiin. Mutta seuraavat olen taalla synnyttanyt; kakkonen ja kolmonen luomuna, kolmosesta oikee syoksysynnytys kun karvistelin kotona loppuunasti ja sitten yhella ponnistuksella melkein lattialle likka tuli! Nelonen kaynnistettiin kun oma kunto tippui kesahelteissa! Siinakin ei ollu muita puudutteita kuin se tippa! Ja syoksyna tuli etta gyne pidatteli kadellaan kohdunsuulla etta kulmat havis...
Joten samalla kaavalla kai sitten edelleen mennaan; toivon vaan etta alkaisi supistuksilla normaalisti eika tarttis kaynnistella! tuskimpa sita mitaan puudutteita ehdin tallakaan kertaa...
Eipa tassa aas oikein muuta; Hope monottelee taas pallean suuntaan ' kivasti' siskotkin nakivat jo jalankuvan..
Voikaa hyvin
- levinia ja Hope rv 28+6 seka isot siskot 15/11/8/4v!
Ihan hyvin nukuttu yö takana,mutta ylös sängystä nousin vasta 12.30.
Oisko noi ilmat niin väsyttäviä tai sitten se että eilen tultiin reissusta illalla ja päivällä pyörin raision myllyssä melkein 3h aleissa.
Kirahviinalla kurja yö takana;Onneksi et sentään vielä synnyttämään alkanut!rv 28 jälkeen vauvoilla on kyllä hyvät edellytykset syntyä hengissä mutta onhan siinä aina omat vaaransa,hengityslaitteissa ja sairaalassakin joutuisivat olemaan pitkään,hui,sitä en kenellekkään toivoisi!!!!
Mulla ollut parempi kausi noiden supistelujen suhteen (#koputtaa todellakin puuta#)vaikka äkkiähän tilanne muuttuu.Eilen kyllä kun siellä kauppakeskuksessa haahuilin niin aika köpsöttelyä se oli.
Tuli vaan tässä mieleen tai oikeastaan mies sen sanoi ääneen,että mitäs sitten kun meidän vauvat on saatu maailmaan ja synnytyskertomukset näpytelty koneelle niin toivotetaanko vaan hyvät jatkot..
Kun ollaan tässä omia mietteitä ja tuntemuksia jaettu keskenämme vuodenvaihteesta asti ja kaikki alkavat olemaan jo jollakin tavalla tuttuja niin jotenkin tuntuu kummalta että sitten tämä on vaan tässä:I
Aikaa koneella istumiseen syksystä ei kyllä varmaan löydy enään niin paljon ainakaan teillä keillä on pieniä sisarruksia perheessä tai miten nyt sitten uniajankohdat natsaa yhteen......
Synnytyksestä on ollut keskustelua.
Kylähän tuo mielessä pyörii mutta siihen kun ei voi vaikuttaa mitenkään tai kovasti etukäteen suunnitella.Toivoisin alatiesynnytystä (sektio haavasta ja sen kivuista ei ole kokemusta)alapää kivusta on ja renkaan päällä istuttu pariinkin otteeseen mutta se kait meni kutakuinkin nopeasti ohi(muistaakseeni)..
Esikoisen kanssa sain alapäähän puudutuksen tai 2 ja ponnistaminen ei ollut juurikaan kivuliasta,tokan kanssa oli sitten senkin edestä joten jos synnytän alakautta ja on aikaa saada niin haluun ne puudutukset sen epiduraalin joka on taivaanlahja.
Mutta saas nyt sitten nähdä miten synnytän ja milloin (toivottavsti aikaisintaan kuitenkin elokuussa)
Mies soitti just töistä.Lähti tulemaan kotiinpäin ja sitten lähdetään hakemaan meidän nuorimmaista tytteliä mökiltä hämeenlinnasta.Meidän vanhempi tyttö jää vielä muutamaksi päiväksi äitini kanssa mökkeilemään.
Meen nyt tekee miehelle leivät ja kahvin valmiiksi,niinkuin kait pikku-vaimon kuuluu.Tää pikku-vaimo on kyllä yleensä aika laiska noissa hommissa:/
Minä hurahdin äsken netistä tilaamaan vauvalle vaatteita. Surffasin Josefsonin ja Elloksen sivuilla (jotenkin yhteiset?) ja siellä oli alessa kaikkea ihanaa pienelle. Mm. 8-osainen starttipaketti hintaan 15 euroa ja sellainen söpönen 4-osainen velourasu 9,90. Ostin sentään osan jo isompaa kokoa muuten meidän pimpula rassu ei ehdi edes käyttää kaikkea 62-68 senttistä mitä mamma haalii. Mutta löytyi siis bodyjä, housuja ja kaikenlaista. Monessa tosin oli jo tyttö tai poikaväri määritettynä mutta esim. tuota starttisettiä sai beigenä ja sinä minäkin sen otin. Ei kaiken tarvitse olla pinkkiä ja vaaleanpunaista :)
Voi vitsi, ei tämäkään ole todellakaan hyvä juttu että tuon sukupuolen tietää- taitaapi tulla aika kalliiksi tuo tieto, kääk!
Eilen naapuri kyseli että onko tarvetta Teutonian seisomalaudalle ja hinta oli niin hyvä että kaupat tuli tehtyä. Enää siis se makuupussi ja villavaatteet listalla. Jippajee!
Mukavaa viikonloppua, nyt tämä likka lähtee lomille!
t: Typykkä ja neiti syyskuu
Terkkuja sokerirasituksesta! Yäk vaan sitä litkua!! Ei todellakaan maistunu Colalle, mutta onneksi sen sai juotua niin että pyrin oleen samalla haistamatta mitään jolloin se ei maistunu ihan niin hirmulle! Heh, en sentään kehdannu pitää nenästä kiinni =D
Paastoarvo oli 4, muut kuulen sit maanantaina. Olo pysyi hyvänä onneksi, sitä pyörtyilyä kun oon harrastanu niin se vähän pelotti. Tosin pyörtyilyt on yleensä liittyny helteeseen, siideriin, olemattomaan veden juomiseen ja 20-25 kiloa kevyempään olemukseen. Eli sitä ei ehkä enää toivottavasti muutenka tuu tapahtuun. Paitsi tietty painon osalta =) Mut nuo siiderikeikat taitaa olla aika olemattomia sitten enää jatkossa.
Ihanaa! Mulla on maanantaina tulossa 5 tyttöä haastateluun joten taitaa messulikat löytyä siitä. Parempi myöhään kun ei milloinkaan =) Ja tänään olen haastatellu kaksi tallentajaa jotka osuivat heti nappiin! Jee, melkein liian hyvä säkä tällä vitkastelulla!!!
Niitä häitä on taas mietitty.. Tänään nyt sit miehen pitäs soitella muutamaan paikkaan.. Hämeenlinnaa ajateltiin, siis sitä linnaa itsessään ja yhtenä vaihtoehtona Laajasalossa Stansvikin kartanoa.. Siis juhlatilana. Saa nähdä, aika varattua tuntuu olevan jo ensi kesällekin.. Mäkin kuvittelin että siihen on viel ihan hirveästi aikaa, mutta eipä vaan taida ollakaan!! Hui!
Vai että kehtaavat ihmiset päivitellä lasten ikäerojakin.. Voi Tsiisus sentään!!!! Hatunnosto muuten Dumlelle!! Voin vaan kuvitella miten paljon sun kohdalla on päivitelty. Ihanaa että ees joku tekee tuollaisenkin päätöksen jo niin nuorena ja että saa hommat sujumaan mallikkaasti!! Ja aattele kuin ihanaa kun sä olet vielä tosi nuori kun sun tytär on aikuinen =). Mua on alettu tekeen kun vanhemmat olivat 17, mutta saivat vasta sinä vuonna kun täyttivät 21. Mä olen aina ollut ja olen vieläkin niin hirveän ylpeä omista vanhemmistani kun ne ovat niin nuoria ja nättejä. Se oli ihanaa varsinkin nuorempana! ja tarvii kyl myöntää et vieläkin meinaa haljeta ylpeydestä kun oon porukoiden kans jossain vaikka kaupungilla. Mä olisin ite halunnut lapset nuorena, mutta 23 vuotiaana kun niitä alettiin " tehdä" niitä ei tullut ja tosiaan tähän asti luulin olevani maho..
Nyt ollaankin miehen kans naurettu et mein Kihlis parka varmaan pelkää jossain koulun tilaisuuksissa et meitä luullaan sen mummonksi ja papaksi =) Hehheh, ei vaiskaan, mut oonhan mäkin jo 32 ja mies 36..
Nyt mä lähen kotia kohti kunhan saan viel pari hommaa tehtyä.
Oikein ihanaa viikonloppua teille kaikille ja loistokasta loman alkua kaikille teille jotka jo pääsitte lomaileen!!
Ja Kirahviinallekin viel tsempit, onneksi ne supparit laantuivat!!!
Heh heh ja synnytyksestä.. Mä haluan synnyttää mahdollisimman luomuna.. tai siis ilman epiduraalia!! Mun selkärankaani ei kosketa ellei oo äärimmäinen pakko (muistaakseni sectiossa taitaa olla??) kaikki muut kivunlievitykset kyllä kelpaa mut mä en kestä missään nimessä mitään selkäytimeen liittyvää!! Tyhmää, tiedän =)
Colis ja Kihlis 28+1
Päivä on mennyt sitä rataa nopeasti, että vasta nyt eka kerran koneella tänään. Se on itseasiassa aika hämmästyttävää, kun yleensä sen koneen avauksen suorittaa heti aamupalan jälkeen, joka tosin saattaa joinakin päivinä olla vasta klo 11 tienoissa :). Lomallahan kaikki on sallittua, myös ylenmääräinen nukkuminen ja hitaus kaikissa toiminnoissa. Dumlen tekstejä olenkin ihaillen seurannut, koska taatusti olet ahkerin tästä porukasta. Miten sulla riittääkin niin paljon energiaa kotihommiin? Uusavuttomuudesta ei kyllä sun kohdalla voi puhua mitään, niin reippaasti nuo touhut kaikki tuntuu sujuvan. Mulla olisi paljon sulta opittavaa ja mä sentään lähenen neljääkymmentä, miltei äitisi voisin olla. On muuten tosi kiva, että meitä on niin paljon erilaisia, eri lähtökohdista, eri ikäisiä ihmisiä jakamassa täällä ajatuksiamme. Se kai tästä kaikesta tekeekin niin hauskaa ja antoisaa.
Rakkausvauvan kommentti tuosta jatkosta oli paljon ajatuksia herättävää. Kyllä kai me yhteyttä yritetään pitää myös lasten synnyttyä, vai mitä jengi tuumaa?
Tänään vietin esikoisen kanssa hevostalleilla aikaa lähes tulkoon kolme tuntia, kun kuopuksen ratsastusleirillä järjestettiin leikkimieliset kouluratsastuskisat ja me tietenkin olimme yleisön joukossa kannustamassa. Olen hirvittävän allerginen eläimille ja vaikka astmapiippu oli mukana ja sitä muutaman kerran hönkäilin olin aivan tukossa tilaisuuden päätyttyä. Onneksi lapset eivät ole allergisia! Toivottavasti ei myöskään tämä kolmas. Molemmat tytöt tykkäävät eläimistä, etenkin tämä nuorempi, joka on hevos-ja koirahullu. Kotoa meiltä löytyy, allergiastani huolimatta, kolme pientä gerbiiliä. Todennäköisesi löytyisi myös koira ja kissa, jos mulla ei tätä ikävää " vikaa" olisi. Keväästä alkaen olen syönyt päivittäin Zyrteciä, joka taitaa olla ainua valmiste antihistamiineista, jota raskaana oleva voi käyttää. Normaalitilassa kevät ja kesä menee Duactin voimalla. Olen itsekin erittäin eläinrakas, joten voitte vain kuvitella miten rasittavaa tällanen allergia voi olla.
Meillä on miehen kanssa tästä illasta alkaen viikko kahdenkeskistä aikaa, kun tytöt lähtivät reilu tunti sitten mummolaan viikoksi serkkutyttöjen kanssa. Huomenna mennään puistobluesiin piknik-korin kanssa kuuntelemaan hyvää musiikkia. Muuten aika taitaa pääosin mennä noissa pihatöissä, mutta eiköhän nautita toisistamme kuitenkin viikon aikana yllin kyllin. Mulla voi kyllä arkipäivisin olla aika orpo olo, kun olen yksin kotosalla, mutta toisaalta aikaa nyt toteuttaa ne miljoona asiaa, jotka on rästissä.
Neiti masukki kääntää kylkeä aika ahkerasti ja se tuntuu välillä aika jännältä muljahtelulta tuolla masussa. nyt liikkeet näkuu jo vatsan päällä aivan selvästi. Niinkuin Leviniakin totesi, kantapäät on välillä nähtävissä, kun neiti monottaa huolella. Ihanaahan noita liikkeitä on seurailla :) !
Tässäpä tätä taas...
Haikarapolska ja neiti masukki 30+4
Kotona ollaan taas kera tyttösen,kiva kun Sonja tuli kotiin.
Colis kertoili miettineensä hääjuttuja.Mulla ne on pyöriny mielessä kosinnasta saakka ja miettinyt olen kovasti jo häämatkaakin.Mies on jonkin verran matkustellut ja minä pienestä pitäen aika paljonkin euroopassa enimmäkseen ja nyt olis meillä haaveena tyynivaltameri eli jonnekkin kauas missä on valkoista hiekkaa ja turkoosia merta.Curacao on listoilla vahvoilla.Myös ollaan mietitty joskos vihkiminenkin tapahtuisi jossain beachillä ihan vaan romanttisesti kahden auringonlaskiessa ja sitten liitonvahvistus vielä suomessa ja sitten kunnon bileet ystäville.
Molemmat kun olemme jo kertaalleen vihitty niin mitään sen kummempia sukujuhlia ei pidetä(siskot,veljet+vanhemmat)mutta sitten kaikki kamut mukaan juhlistamaan liittoamme.Miehellä on tuttuja jotka soittavat bändissä joten alku illasta tulisi tanssimusaa ja sitten myöhemmin vähän rokahtavampaa menoa.Paikkaakin täytyisi varmaan alkaa jo katsomaan mutta sen tulee olla sellainen johon voi tuoda pitopalvelun kautta omat ruuat ja sitten omat boolit.Saas nähdä onko niitä bileitä varaa ensi kesänä vielä pitää...Häämatkaan uppoaa rahaa n 4500e,sormukset,puvut,juhlat,,huh huh...
Rakkausvauvamme myllertää masussa kovasti ja punkee päällään ja jaloillaan kun venyttelee,auh.Raskausviikkoja on takana tänään tasan 29 :)
Pampersin sivustoilla kun kävin kurkkaamassa niin pituutta voisi olla jo 40cm!
Taitaa tämä neito olla poikittain tuolla masussa.
Mä olin viime tiistaina neuvolassa ja viikonpäästä menen taas uudestaan kun lähdetään pidemmälle reissuun.Kivempi ja ennenkaikkea varmempi olo lähteä kun saa tietää että kaikki on ok.Mulla oli sf mitta viimeksi 30cm joten yläkäyrillä taas mennään...
Mukavaa perjantaita kaikille!
Hei!
En ole ehtinyt täällä pitkiin aikoihin käväisemäänkään (kuin lukemassa), kun on pitänyt tehdä töitä niin paljon ja uniongelmia on ollut kuumuudesta ja nyt sitten tuosta raskaushepatoosista johtuen. Eli olisin ollut kiinnostunut kuulemaan, onko syyskuisten joukossa muita, kenellä olisi sama vaiva kärsittävänä??
Muutoin toivottelen hyviä vointeja kaikille ja niille ketkä ovat jo onnekkaasti lomalla hyvää lomaa!
t. Papu rv 29+4
Huutelen vain elonmerkkejä tänne, en jaksa edes lueskella nyt...
Voikaahan kaikki hyvin ja palaillaan kunhan olo kohenee! Masussa kaikki tuntuisi onneksi olevan hyvin!
-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 31+0
Löysin eilen netistä meille jo matkarattaatkin. Hintakin oli vain 30,- kuvasta päätellen olivat tosi hyvännäköset ja siistit. Éi viitsitty niitä ostaa uutena, kun jo nyt saanu kaikkiin tavaroihin palamaan niin paljon rahaa. Ja koska meillä kunnon emmaljungat on niin pärjää käytetyillä matkarattailla. Ei kutenkaan varmaan hirveesti tuu käyttöö. Ulkomaan matkaa olen suunniteltu ens kevääks, mut jää nähtäväks saako rahaa säästettyä....
Häistä ollu puhetta. Meillä ne tulee olemaan joskus hamassa tulevaisuudessa, mutta selvätsävelet jo on minkälaiset ne on. Aiotaan mennä ulkomailla naimisiin ihan kahestaan.Jossain rannalla auringon laskiessa. Me ei kumpikaan pidetä juhlista ja huomion keskipisteenä olemisesta, joten meistä tuollainen ois paras ratkaisu. Toki mukaan saa tulla vanhemmat ja lähimmät ystävät, muut epäilen että osallistumisjoukko ei ole kovin suuri.:) Paikkoina olemme miettineet mmm. Arubaa ja Mauritiusta. Aika näyttää kuinka käy. Itse totesin miehelle jo yks päivä,että kuitenkin käy loppujen lopuks niin et menemme vain joku iltapäivä maistraattiin ja sillä selvä. Kirkossa kun ei vihkimistä voi olla,kun en kirkkoon kuulu ja mieskin on eroamassa.
Me ollaan jo kovasti mietitty kummi ja nimiasiaa. meille tulee siviilikummit vaikkei lasta kastetakaan. Nyt vaan kun osais päättää et ketkä olisivat hyviä tehtävään.
Mutta nyt täytyy taas lähteä jatkaan hommia väsymyksestä huolimatta.
Uma81 29+1
Kyllä osaa olla kurja olo. Mahaa kolottaa, oksettaa, selkä on jumissa ja väsyttää :( Oon tässä miettinyt että mikä tuolla mahassa on nyt hellänä, vatsalihakset vai kohdunkannattimet vai mitkä, mutta tosi inhottavalta tuntuu, aivan pitää pitää alamahasta kiinni kun kävelee. Olen kyllä nyt viikon sisällä ajanut autoa pari kertaa vähän pitemmän matkan ja pyöräillytkin useampana päivänä (kumpaakaan en ole hetkeen harrastanut). Kyllä sitä vaan on jo niin kankea ja hidas liikkeissään, vaappumalla sitä täälläkin kuljetaan, vaikka joskus yritän oikein keskittyä kävelemään " hienommin" . Katsoin tuossa äsken viiden vuorokauden sääennusteita ja kovin lämpimältä vaikutti alkuviikko. Onneksi on autossa ilmastointi kun keskiviikkona lähdetään lomareissulle. Nokian edeniin kahdeksi yöksi ja sitten kiertelyä idea parkissa ja ehkä Tampereella ja Särkänniemessäkin käydään.
Eilen lajittelin vauvanvaatteita, kaikki joita muistelin vähän käyttäneeni ja jotka näyttivät rumilta tai nuhjuisilta jätin suosiolla laatikkoon. Ehkä ostan vielä muutaman pienen bodyn ja joitain housuja. Taitaa olla onni ettei tiedetä kumpi tulee taitaisi minulle käydä niinkuin Typykälle? että tulisi ostettua vaatteita vähän liikaakin. Nuita neutraaleja vaatteita on niin vähän tarjolla että niissä ei kukkaro paljoa pääse kevenemään.
Nyt pitää huilata, kun poikakin on päikkäreillä. Iltapäivällä mennään miehen veljen syntymäpäiväkahville. Toivottavasti sää pysyy selkeänä, että saa terassilla istuskeltua, muuten voi tulla ahdasta rivariyksiössä.
Unelma ja masukki rv 29+4
Pääs jo ikävä kaihertelemaan, kun tuli niin pitkä palstatauko ;)
Synttäreistä sentään selvitty kunnialla ja voimat vieläkin hieman vähissä - Lähinnä makasin eilisenkin päivän vain sohvalla herkutellen :P
Kiitos ja kumarrus Colikselle ja Haikarapolskalle kauniista sanoista. Eiköhän se niin ole loppujen lopuksi, ettei se ihmisen fyysinen ikä sitä koko totuutta kerro, onneksi ;) Elämä kasvattaa. Ja tässähän sitä on joutunut kasvamaan, nöyrtymään oman elämänsä edessä..
Synnytyksistä ollut pohdintaa, itse kullakin.. Eli kyllä tulee itsekin usein mietittyä sitä tulevaa koitosta. Esikoisen synnytys sinänsä meni ihan hyvin - mutta siitä on niin kauan ja olin niin nuori ja lopuksi jäi vielä epäselväksi miksi tyttö ei meinannut tulla ulos, ponnistusvaihe pitkittyi ja lopulta minulta loppui voimat ja tytön sydänäänetkin heikkenivät, joten otettiin esiin imukuppi. Tämän siis haluan selvittää ennen seuraavaa erää, että oliko lantioni sittenkin liian ahdas vai jotain muuta(?!) Mitään traumoja ei jäänyt ja palauduin ennätys vauhdilla, synnytyksen rajuuteen nähden. 4 päivää synnytyksestä lähdin jo lenkille ym. (Nuori ikä ainakin tässä asiassa etuna ;))
Toivottavasti tämä seuraava synnytys tuo jotain uutta meille, minun ja miehen välille - ensimmäinen kerta siis ihan oman rakkaan kanssa mennä kokemaan jotain näin ihmeellistä. Siihen liittyy odotukset enimmäkseen. Kivunlievitykset ja muut uskon hoituvan siinä ihan tilanteiden mukaan :) Viimeksi meni luomuna, nyt uskon olevani viisaampi ja avaan suuni helpommin ;)
Mitäs muuta juttelitte.. Luin niin monta viestiä että unohtuipa tietenin tässä vaiheessa. Neuvoloissa ainakin oli kaikilla hyvin asiat.
Omaa napaskaa sen verran - Että nyt kun tuo rauta alkaa auttamaan väsymykseen on olo ollut taas ihanan energinen :D Maha on kai edelleen suhteellisen pieni. Vauva oleskelee lähinnä perätilassa, pääkin aina tuossa samassa kohtaa! Joten liikkeet tuntuu hyvin alhaalla. Raskaus kokonaisuudessaan ei vielä pahemmin vaikuta olemiseen ja tekemisiin. Siivoan ja touhuan aikalailla samaan malliin. Jossain vaiheessa tuntu et joka paikkaan saa pysähtyä hengähtämään, mutta kai se oli tuo hemoglobiini joka vaikutti myös siihen(?) En tiiä, nyt vaan oon energisempi ja jaksavaisempi.
Yöt tosin on välillä rassaavia - heräilen, enkä välttämättä saa seuraavaan kahteen tuntiin unta. Närästys joskus vaivaa juuri lepoasennossa, nukkumaan mennessä ja pahoinvointia esiintyy taas öiseen aikaan. Vauvelikin puksuttelee öisin niin paljon, että vaivaa uniani :) Näitä suunnilleen samoja ongelmia tuntu olevan monella muullakin.
Yksi asia kyllä vaivaa ihan oikeesti - MAITO! Sitä tulee niiiin paljon että ruokkisin tässä samalla vauvaakin. Pelottaa että se loppuu kun sitä oikeasti tarvitaan :O Liivinsuojukset pitää olla ehottomasti koko ajan käytössä, öisinkin imetysliivit ja suojat, ei mukavaa vielä tässä vaiheessa. Mites muilla?!
Jeps, mutta yritän saada itseni tuosta karkkikiposta eroon ja otan vaikka vesi kannun eteeni! Ärsyttää tämä mässääminen!
Oikein hyviä vointeja kaikille! Etenkin levinialle sinne helteisiin ja kohta taitaa täälläkin päin vähän lämmetä.. Niin että vettä vaan ja jalat kohti kattoa :)
Dumle rv (on nyt kadoksissa)
Nyt alkoi loma. Molemmilla miehellä ja minulla on noin kolme viikkoa lomaa tästä eteenpäin. Tosin mies voi joutua välillä töihinsä kurkkimaan yrittäjä kun on. Mutta ainakin periaatteessa ollaa koko perhe koossa kolme viikko. Tämä viikko ollaan kotona ja tehdään ehkä joku retki lähiseudulla. Sitten menemme vuokramökille keski-suomeen ja sitten viimeisellä viikolla saan parhaan ystäväni 4 lapsen ja miehen kera tänne. Mitähän ihmettä sitä kokkaillaan neljän aikuisen, kahden murkun ja neljän leikki-ikäisen seurueelle? Sen ainakin tiedän että isoja annoksia. Kiusauksia vai mitä? Onko kenelläkään ideoita massaruokinnnasta?
Kävin eilen hierojalla ja tänään en ole tarvinnut särkylääkettä selkääni. Ihanaa. Ensi viikolla on myös aika hierontaan. Nyt hiukan jomottaa kun innostuin kirjoittamaan. Tämä ei sovi mulle nyt yhtään.
En nyt muista kommentoitavia. Joten menen jumppaamaan selkääni. Se lienee nyt viisainta.
terv peikkoäet ja turkulainen 27 vko alkaa tänään
rakkausvauva - 28.06. 10:04 vastaa tähän viestiin (39/39)
terskut turuust
Mies lähti just asiakkaalle ja minä makaan aivan ähkynä tässä sängyllä kun tuli hieman ahdettua aamiaisella.No aikaa on yhteen saakka kun onneksi sai pitää huonetta hieman pidempään.
kamala ilma ulkona, ei huvita mennä sinne pyörimään.
Eilen hieman kiertelin kaupoilla mutta ei onneksi tarttunut mitään mukaan.
Itselleni en kyllä nyt mitää osta ja vauvalla on todellakin tarpeeksi vaatetusta.Meidän neidit kylläkin tarttis syksyksi kouluvaatteita.
ikäerosta on ollut puhetta.meillä tytöillä on 1v 8kk ikäeroa ja olen ollut tosi tyytyväinen.Silloin kun Sonja syntyi niin oli Sara-siskosta jo apua vauvan hoidossa (haki vaippaa,tuttia,keinutteli sitterissä..)ja oli siinä touhuisssa muutenkin ylpeänä siskona mukana.Leikkineet ovat yhdessä ja välillä tuntuu että ovat kuin kaksoset kun kysyy esim.että onko nälkä niin Meillä ei ole nälkä,Me halutaan ja Me tullaan...
Se on kiva kun on seuraa toisistaa mutta toki osataan myös tapella!
Kiva kun peikkoäet oli laittanut masukuvan:)
Jotakin piti kommentoida mutta tää pää...
palailen myöhemmin taas;)
Jippii ja tämäkin työviikko kohta pulkassa... Ei paranis vaan paljon jippiitellä kun hommia on viel ihan riittämiin ja ens viikko melkoinen hulina viikko.. Mutta ei haittaa, sitten on loma!!!!! =D
Tänään saadaan sitten kaappi vauvan(ja vähän muillekin) tavaroille. IHANAA!!! Ette usko kuin mä nautin kun saan järkkäillä ne vauvan kamat kaappiin ja samalla saan tilaa vaatehuoneen tankokaappiin. Se kun sattuu olemaan täynnä isännän kauluspaitoja ja pukuja ym mitä se töissä joutuu käyttään ja meikäläisen kuteet on survottu tyyliin 3 kolttua yhdellä henkarilla ja perimmäisessä nurkassa.. GRR taas jo ajatustakin vaikkei ne tiukat pikku kotelomekot mulle todellakaan mahdu kun hyvällä säkällä joskus joulun jälkeen, mutta silti!
Toivottavasti vaan saadaan se koottua... Mun armaani on nimittäin täysin käsi tollaisissa jutuissa. Taitaa tulla huutoa ja kiukuttelua sen savotan kanssa!! Heh, mutta mun mielestä on turhaa maksaa jotain 150 e siitä että joku muu sen tulee tekemään!! Herra nimittäin ihan oikeasti oli kasauttanut kirjahyllynsä jollain ammattilaisella pari vuotta sitten!
Mies soitteli eilen illalla kitaraa ja oli hauska seurata miten tietyt biisit sai Kihliksen innostuun potkimaan ja toiset ei sitten keikauttaneet mitenkään. Esim Päivänsäde ja Menninkäinen on sellanen mitä mies on soitellu paljon tässä lähiaikoina ja se oli kyl tosi pop.. Samoin kun jotkut bluesskaalat (heh, madame epämusikaalinen olettaa niiden olevan skaaloja??) sai kans kovasti suosiota.. Vai onko niin päin ettei se tykkää..
Makoiltiin koiran kanssa " sylikkäin" sängyllä ja kuunneltiin soittoa ja laulua, ihanaa! Kas kun kissatkin ei osallistuneet. Koiruus tosin loukkaantui kun sai potkun selkäänsä ja tyrmistyneesti mulkoillen poistui kainalosta. Eipä se taida tajuta että leikkikaverihan se siellä sätkii enkä minä!
Hitto kun mua eilen pelotti ajatus jos Kihlis oliskin allerginen... Mutta kai se siedättyy ja on jo nytkin siedättynytkin kohdussa.. Ajatuskin siitä että joutuisin karvaisista luopumaan sai mut vollottamaan. Onneks meillä ei kummallakaan ole suvussakaan ketään alllergikkoa!
Nyt mua huudellaan syömään (duunissa meillä on paha tapa käydä jo näin aikasin) joten gotta go!
Colis ja Kihlis jo tasan 28 =)
Tänne ei taas mitään ihmeempiä kuulu, eli kaikki kondiksessa.
Joo, siis Dumlellako oli kans nenä tukossa niin kun mulla.On aivan ihanaa herätäkin aina siihen että on tukossa, eikä kuitenaan niistämisestä oo aina mitään vastaavaa hyötyä.Mutta jotenkin on menty.Ei pitäs ainakaan huonepölyn olla syynä, kun oon tämmönen kuuraaja.Ja esim peitot ja tyynyt aika uusia ja höyhenettömiä.Pitää siis paneutua asiaan synnytyksen jälkeen, jos oireet ei sitten lopu jossain vaiheessa.Ja kuiva iho on kyllä kuivunu entisestään.Mies on sitä mieltä, että jos mut upottas ammeeseen mikä on täynnä jotain ihovoidetta, niin imisin helposti sen kaiken...
Raskausarvista, että kyllä löytyy ja paljon, vaikka ei todellakaan rasvauksen ja ölyämisen puutteesta voi syyttää.Pelkästään mahassa niitä on, eli ei onneks takapuolessa, mutta on ne aika pahan näkösiä siitä huolimatta.Ei niitä mielikseen katsele, vaikka masun kasvamista kylläkin.
Hansu ja Hemppa 28+5
Enää huominen töitä, jeeee!
Aika monella muullakin taitaa huomisen jälkeen alkaa loma, oikein ihanaa lomaa siis kaikille!! Ja toivotaan, että tuo harmauskin tuosta väistyisi auringon tieltä..
Nenän tukkoisuudesta, monella mun tutulla on ollut etenkin loppuraskaudesta sama juttu, liittyy siis jotenkin raskauteen, ei ole allergiaa tms. vaan jotenkin vaan paikat menee tukkoon..Olipas huono selitys.
Itse taas olen molemmissa raskauksissa välttynyt heinänuhalta ja siitepölyallergialta kokonaan, muuten ne kyllä vaivaavat keväisin ja kesäisin. Ihan hyvä näin kun mitään kunnon allergialääkkeitäkään ei suositella syötävän.
Eipä nyt muuta tule mieleen. Vielä vähän pitää jatkaa hommia..
Jondeliini ja pikkuinen 30+5
Pirteänä kuin peipponen :P ..Tai sitten ei - Tytsy uneksi viime yönä ihan riittämiin ja muutenkin oli muka levoton yö.
Illalla vielä valvottiin miehen kanssa pitkälle yli puolen yön ja höpötettiin vauvan tulosta, synnytyksestä yms. Kerrankin kun saatiin laittaa päät tyynyyn yhtä aikaa :I (miehellä kun yötyö)
Mua kans ihmetyttää ihmisten erinäiset päivittelyt mm. näille lasten ikäeroille. Sen ymmärrän että ollaan kiinnostuneita, kuinka esim. käytännön asiat järjestyy eritilanteissa. Niin kun itsekin olen utelias tietämään niistä asioista :) Mulle on myös tuttua erinäiset päivittelyt, mutta sellaisessa asiassa, että miksi olen tehnyt/saanut lapsen 15-vuotiaana...... Mutta se on jo sitten ihan eri juttu :) Pitäis vaan osata elää omaa elämäänsä ja pyrkiä siinä tekemään parhaansa, eikä takertua liikaa muiden mielipiteisiin.
Peikkoäeteelle kiitokset kuvasta :) Lisää vaan muiltakin, ei se kovin vaikeata ole!
Olin eilen oikein tehopakkaus - Siivosin oikein urakalla koko päivän. Ikkunatkin sutasin puhtaaksi toiselta puolelta taloa. Tytön huone pistettiin uuteen uskoon, keittiön kaapit putsasin, vaatekaapit järjestelin ja sivussa pyykkäsin. Herkulliset pullatkin leivoin ja kalaruokaa laitoin. Mies oli tyytyväinen pikku vaimokkeeseen ja pullan tuoksuiseen kotiin :D Lopulta passitti mut puoli kahdeksalta pitkäkseen sohvalle, laittoi tytön nukkumaan ja sain jalkahieronnan!
Teen tässä vielä viime hetken synttäri-tarjoilu-listaa. Lähdetään kohta puoliin tytön kanssa kaupoille - Ainakin Kodin1:llä käyn katsastamassa astia tarjoukset. Ja synttäreille tosiaan tarvii vielä jotain..
Kauhia tuuli ainakin täällä Keski-Suomessa kai siellä sataakin taas! Eipä ole muuten ennen ollut tytön synttäreillä tälläisiä ilmoja..
Ihan oli eilenkin sellainen syksyinen tunnelma kun sateen ropistessa esiliina hulmuten paistelin pullia :)
Dumle rv 28+0 - Kohti 30 mennään.
kävin neuvolassa, kun tarttee mittailla verensokeria, kun edelleen jatkuvan oksentelun takie en pysty sitä litkua juomaan, täällä ei todellakaan ole sitä coca colan makuista, vaan paksua itteensä.....
oli toinen neuvolantäti, kun oma on kesälomalla ja kyllä olikin ihana!!!! Sai 20 min hoidettua samat asiat kun omalla menee 1h....kyseli asiallisesti, eikä ruvennu jankuttamaan. sf mitta on 28, paine 110/72 ja ainoa mistä huomautti, kun paino on edelleen laskusuunnassa....kahdessa viikossa laskenu 400g...mutta minkäs teet kun mikään ei pysy sisällä.
Mutta kaikin puolin pitkästä aikaa positiivinen käynti jossain näin raskauden suhteen
maitohamsteri ja kirppu 30+1