Iso sf-mitta
Onkos muita, jotka eivät vatsansa kanssa mahdu normaalien ihmisten käyrille? Mulla kolmas raskaus ja kahdessa edellisessäkin vatsan koko hyppäsi heti yläkäyrän yläpuolelle ja pysyi siellä koko ajan - oikeastaan sentit vastaavat raskausviikkoja. Nytkin on menossa 22. viikko ja sf-mitta jo 21 cm. Tunnen olevani ihan kummajainen, kun tätä taas kerran päivitellään - kertokaahan nyt muut, etten kait suinkaan ole ainut. Ja oletteko saaneet selityksiä mistä moinen johtuu? Olen aika kapealanteinen kyllä.
Kommentit (4)
mulla on takana kaksi raskautta, ja molemmissa sf-käyrä kulki neuvolakortin ylimmän käyrän yläpuolella, mutta suunnilleen käyrän suuntaisesti.
esikoinen oli 4140g ja 52cm ja sf rv39 oli 44cm. kuopus 3700g ja 47cm. sf samoilla viikoilla samaa luokkaa.
vettä oli kai ihan normaalisti/ei ainakaan niukasti.
selitystä mahan kokoon voi olla se, että mulla on aika lyhyt selkä.
olen 165cm pitkä, eli keskimittainen, mutta kintut ovat suhteessa pidemmät kuin selkä.
vauvahan köllöttää mahassa lantion ja kylkikaarien välissä, tila on pituussuuntaan siis rajattu niihin.
kun vauva ei enää mahdu ylöspäin=kylkikaariin, pullistuu maha siis sinne minne pääsee=eteenpäin..
mulla on myös ollut " vyötärö" loppumetreille asti, eli maha ei ole kauheasti pullistunut sivuille.
nyt on tulossa tuplat.. saa nähdä miten tää maha nyt kasvaa.. =D
..ja nahka repeää, voi sitä tulevaa kutinaa vaikka miten rasvaa.. =(
-ennis- rv10+4
Kolmas raskaus myös menossa ja SF-mitat ihan omalla käyrällään.
Edellisissä raskauksissa mitta on aluksi saattanut olla yläkäyrällä, mutta on sitten tasoittunut keskitasolle. Molemmat lapset syntyneet rv38+1 ja painoa molemmilla reilut 3,6kg.
Tässä raskaudessa SF-mitta rv17+0 18cm ja rv22+0 23cm.
Seuraava neuvola on pian, saas nähdä olisko lukemat yhtään tasoittunu. Vatsa tuntuu kyllä jo isolta, vaikka rv vasta 25+2.
hurja sf-mitta. Koko ajan mennyt käyrän yläpuolella. Esikoisen kohdalla sama juttu (painoi syntyessään 3700g). Mullakin oli vyötärä loppuraskaudessa esikoisen kohdalla, ja taitaa säilyä tälläkin kertaa..;) Mä olen yli 170cm pitkä, mutta masu tuntuu kasvavan tuohon eteen ja ylös.
Välillä kieltämättä ärsyttää kommentit isosta masusta, samoin hauskat heitot " ootko varma että siellä on vaan yksi..?" Vaan ylpeänä kannan masun asukkeineen loppuun saakka. ompahan vauvalla tilaa mellastaa..:)
Annie ja pötkylä rv33
että molemmat vauvat olleet syntyessään 3,5-kiloisia ja lapsiveden määrä on ollut aina ihan normaali :)