Nuorena lapsen saaneet!! Oletteko saaneet muilta negatiivista palautetta äitiydestänne?
Itse sain lapsen 21-vuotiaana, eli en ollut kumminkaan mikään teini edes. Silti mulle tuli TUNTEMATTOMILTA negaa siitä että olen niin nuorena saanut lapsen, mm. eräs mies tuli suoraan sanomaan että olen liian nuori äidiksi, näkemättä edes millainen äiti olen :(
Kommentit (7)
Tosin meillä tuli kakkonen heti perään eli olin nuori äiti ja vielä raskaana ;)
Yksi somaliäiti tuli kerran sanomaan että lapsillani on liian lyhyt ikäero.
äitini oli muiden äiteihin verrattuna niin " vanha" (sai minut 28-vuotiaana!)
Nyt itse 34 ja raskaana :)
Ainoo negatiivinen kommentti tuli neuvolan lääkäriltä odotusaikana, tokas raivoissaan et " meinaat sitten kotiäidiksi ryhtyä" . Hän oli n.60vuotias kuiva äijä, olipas kiva ton kommentin jälkeen " antautua" tutkittavaksi. Purin siinä huulta vaan ja tokasin et jo vain, näin olis suunnitelmat.
Terkuin nykyisin jo vanhahko akka
sain lapsen kun olin 18 (juuri täyttämässä 19)
Ja missään ei ole tullut tilannetta missä olisin ollut liian nuori äiti jonkun mielestä.
Synnärillä lääkäri tokaisi kun kieltäysyin leikkauksesta ennen kuin imukuppia oli kokeiltu, että " tätä tää on kun kakarat tulee kakaroita vääntämään" . Ikinä en tuota lausahdusta unohda, sen verran se korpesi!
Mutta oikestaan huvittavampaa on se, kun lapseni oli noin kolme vuotias ja siskoni joka oli silloin 17 oli hänen kanssaan kaupungilla. joku mamma oli tullut huutamaan pattipunasena, että " soitan sossuun että tulevat hakemaan lapsen sulta pois kun tollanen lapsi ei sille kuitenkaan ole hyvä äiti" . Systeri lievästi säikähti...
vanha. Samoin maailmanlaajuisesti ajatellen lapset saadaa nuorina, alle 20-vuotiaana.