Huutiksessa isoja rahoja tienaavat!
Täällä on aina välillä ihmisiä jotka kehuskelevat tienaavansa Huutiksessa satoja euroja kuukaudessa. Kiinnostaisi tietää miten tuollaiset rahat tienataan ;)
Mitä myytte ja kuinka monta kohdetta teillä on kerrallaan myynnissä? Oletteko trokareita vai riittääkö teillä ihan oikeasti noin paljon myytävää omasta takaa? Millä ajalle teette kaiken kuvaamisen, pakkaamisen, postittelun ym? Käytättekö mainoskikkoja eli näyteikkunaa, väriotsikoita ym?
Omat bisnekset Huutiksessa on lähinnä lasten vanhojen vaatteiden myymistä ja tulot pyörii siinä 10-20e kuukaudessa. Eipä noista vaatteista paria eutoa enempi saa kipaleelta ja kun osan joutuu laittamaan useamman kerran myyntiin ennenkuin menee kaupaksi niin harrastukseltahan tuo enempo tuntuu!
Kommentit (5)
Tuo on kyllä hyvä idea että pakkaa tavarat jo kuvaamisen yhteydessä valmiiksi. Se nopeuttaa hommaa sitten toisessa päässä, itse olen tehnyt niin että pakkaan vasta kun olen lähettämässä.
Laittakaa nyt lisää vinkkejä ja saa vastata muutkin kuin satoja euroja tienaavat ;)
t. ap
Eli ilmeisesti sitten kannattaisi myydä lastenvaatteet ennemmin paketteina kuin yksitellen? Olen tähän mennessä myynyt niitä yksittäin koska itse en tykkää ostaa paketteja vaan ostelen mieluummin yksittäisiä vaatteita. Paketissa kun on aina mukaan sellaistakin mistä ei tykkää.
Täytyykö paketissa olla sitten paitoja+ housuja suurinpiirtein yhtä paljon vai onko sillä niin väliä? Meidän lapsilla on paitoja enemmän kuin housuja niin siksikin olen ajatellut etten viitsi tehdä paketteja kun tulee epäsuhtaa eri vaatteiden välille.
t. ap edelleen
Ota kaikista vaatteista tarkat kuvat, selosta merkki, koko, kunto ym. Sillä on todella suuri merkitys kuinka hyvin ilmoitus on tehty.
Jos myyt useita kohteita, kerro jokaisen kohteen lopuksi että sinulla on myynnissä muutakin, kirjoita merkkejä (Marimekko, H&M jne). Näin hakusanoja käyttävät löytävät kohteitasi paremmin.
Käytä houkuttimia kuten " kasvava vaatepaketti" , lisäyksiä tulossa jne. Lupaa ilman postareita jos hv tulee täyteen, lupaa kaupan päälle jtn.
Mutta pakettiin vain kunnon kamaa, ei niitä virttyneitä ja tahraisia edes " kaupan päälle" , koska se laskee heti kiinnostusta. Ja mieluusti paljon sellaista, joita voi yhdistellä keskenään. Ota myös kuvat eri yhdistelmistä. Yläosia saa olla enemmän kuin housuja, kunhan sopivat niiden housujen kanssa yhteen. Kokohaarukka paketissa ei saa olla liian suuri, harva haluaa ostaa esim 50-80cm pakettia vaan yksi tai kaksi kokoa/paketti.
Kunnon kuvat kaikista paketin vaatteista ja vaatteet silitetty, ryppyset vähentää kiinnostusta. Ja kaikista jotain tekstiä, koot tarkkaan mukaan.
t. nro 2
Olen myynnyt kaksi vaatepakettia, joille tuli hintaa noin 70-80 euroa. Vaatteet oli koossa 50-60cm ja 60-68cm. Kummassakin kaksi ulkovaatekertaa ja sisävaatteita 5-6 settiä sekä irtonaisia bodeja. Kohteet oli näyteikkunassa, silitin ne ennen kuvien ottoa ja tähän meni aikaa (silitys+kuvaus) yhdet vauvan päiväunet. Pakkasin kuvien oton jälkeen suoraan laatikoihin, teippasin kiinni ja osoitekortin kirjoitin kun huuto päättynyt.
Lisäksi myin samoihin aikoihin pieneksi jäänneitä kestovaippoja yhteensä 10kpl ja hintaa näille tuli reilu 100 euroa. Sama juttu, kuvasin ja kirjoitin kohteet lapsen päiväuniaikana, pakkasin suoraan kuvauksen jälkeen minigrippusseihin ja kirjekuoriin, osoitteet päälle huutojen sulkeuduttua.
Lisäksi myin erillisinä kohteina vauvalle pieniä vaatteita noin 5-6 kohdetta paita+housut settejä tms, joista sain yhteensä noin 100 euroa. Olivat tuliaisena saatuja merkkivaatteita.
Nämä kaikki siis suunnilleen kuukauden sisällä ja yhteensä tuli vajaa 400 euroa rahaa. Oman lapsen vanhoja siis, eli oikeasti ei tullut tienestiä, koska olinhan mä nämä itse ostanutkin. Mutta ihan kiva sivubisnes, verrattuna että esim antaisi vaatteet ilmaiseksi eteenpäin.