Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eri paria?!

27.06.2007 |

Moikka!

Nyt en tiedä onko tämä oikea " palsta" tälle kysymykselle mutta luulisin että jollain on kuitenkin neuvo tähän..

Eli, lapsemme on 3kk ja olen imettänyt ahkerasti koko ajan.Toisin toisesta rinnasta hanakkaammin, koska siitä on helpompi vauvan imeä..No nyt toinen (siis se rinta jota ei ole niin usein syöty) rinta alkaa vetää viimesiään eli ei enään täyty!!!!!

Ja tämähän tarkoittaa sitä että rintani ovat täysin eri kokoiset =(

Olen antanut vauvan imeä tätä tyhjää rintaa mutta maito ei vaan nouse.

Onko tähän jotain keinoa vielä että saan molemmat rinnat vielä " toimimaan" ??

Kiitos!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lycka:

Eli, lapsemme on 3kk ja olen imettänyt ahkerasti koko ajan.Toisin toisesta rinnasta hanakkaammin, koska siitä on helpompi vauvan imeä..No nyt toinen (siis se rinta jota ei ole niin usein syöty) rinta alkaa vetää viimesiään eli ei enään täyty!!!!!

Ja tämähän tarkoittaa sitä että rintani ovat täysin eri kokoiset =(

Olen antanut vauvan imeä tätä tyhjää rintaa mutta maito ei vaan nouse.

Onko tähän jotain keinoa vielä että saan molemmat rinnat vielä " toimimaan" ??

Et ole ensimmäinen äiti, jolla rinnat muodostavat eri määrän maitoa :) Lisäksi ei ole ollenkaan harvinaista, että vauva ottaa jomman kumman rinnan suosikikseen. Maidon muodostuminen toimii kysynnän ja tarjonnan periaatteella: mitä enemmän maitoa rinnoista poistuu, sitä enemmän sitä myös muodostuu. Mitä luulet, saisitko sitä harvemmin syötettyä rintaa otettua enemmän käyttöön esim. öisin? Unisena moni vauva ei ole niin tarkka lempirinnasta.

Jotkut vauvat tekevät niin, että syövät mielellään vain toisesta rinnasta, ja jättävät sitten sen toisen rinnan " huvi-imemiselle" . Ja jossain vaiheessa voivat vaihtaa sen vähemmän maitoa antavan rinnan lempirinnakseen - jolloin se alkaa käytön lisääntyessä lisätä myös maidon muodostumista.

Jos vauvasi kasvaa normaalisti, ei toisen rinnan suosimisesta ole huolta. Yhdelläkin rinnalla pärjää - imetetäänhän kaksosiakin :) Oikeastaan ainoa keino saada se vähemmän imetty rinta yhtä " tuottavaksi" on alkaa tyhjentää sitä enemmän. Herumista voi edesauttaa esim. lämmittämällä rintoja (lämpimällä vedellä valelemalla, hiustenkuivaajalla puhaltamalla, kevyesti hieromalla tai ravistelemalla), ja sitten, kun heruminen käynnistyy, ottaa vauvan rinnalle tai alkaa pumpata.

Vierailija
2/3 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi neuvolasta saamani neuvo, että aloita syöttäminen aina siitä huonommasta rinnasta ja jatka paremmalla rinnalla. Näin huonompi rinta saa riittävästi stimulaatiota ja vauva silti tarpeeksi ruokaa. Tilanne korjaantuikin melko pian (muutamia päiviä). Ei huonompi rinta ihan samanlaiseksi tullut kuin toinen, mutta huomattavasti paremmaksi kuitenkin.

Eri parisista rinnoista ei ole mitään haittaa vauvalle, korkeintaan oma olo on hieman tuskainen, kun se parempi rinta käy ylikierroksilla.

Tsemppiä, toivottavasti saat tasattua tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Näistä vinkeistä. Yritän saada " toimimaan" , ja tuo yöllä kokeilu onkin hyvä juttu koska eihän pimeässä edes näe kommasta rinnasta syö =D

Kiitos teille vastanneille, on helpottavaa kuulla ettei ole ainoa :)

Eri paria :) ja poika 3kk