Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana?

27.06.2007 |

Eli syön pillereitä säännöllisesti, joskus olen unohtanut, kuitenkin vähemmän kuin 12h.. Vauvakuume on valtava, joten voin myös kuvitella oireita.

Mahassa on menkkamaisia kipuja, ja pari kertaa olen meinannut yökätä. Muuten en ole huomannut mitään erikoista. Se yökkäily on kuitenkin uutta, eikä menkatkaan ole tulossa kun levy on vasta puolessa välissä. Nyt onkin siis ongelmana että milloin voisin testata? kun pillereitä on syöty muutama vuosi, niin ei ole mitään tietoa kierrosta...Kiitos paljon. Oikea yritys olisi tarkoitus aloittaa vasta alkuvuonna

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle tuli mieleen, että voisitko testata vaikka heti? vai onko sulla ihan viime aikoina just ollut tuota yökkäystä yms.? mä testaisin sinuna heti tai sit kysyisin ainakin neuvoja vaikka apteekista. tsemppiä!

Vierailija
2/3 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muutama päivä sitten oli maha kipuakin useamman päivän ajan, nyt ei taas vähään aikaan ole ollut mitään. Ja silloin välillä vihloikin vähän. Toivoisin iloista yllätystä vaikka tarkoitus olisi vasta myöhemmin alkaa toivomaan... mutta aika vaihtelevaa on nyt ollut. Onko muuten raskausoireet perinnöllisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaustestit mittaavat istukan tuottamaa gonadotropiinia ja tällöin pillereiden sisältämien hormonien ei pitäisi vaikuttaa tulokseen. Plussa pitäis tulla vain kehittyvän istukan tuottamasta hormonista, koriongonadotropiinista.

Vaikka tulis vielä negakin, niin jos on selkeitä raskausoireita (yleensä tulee plussa niillä viikoilla kun oireitakin jo on), kannattaisi pillerien syönti lopettaa ja testata myöhemmin uudelleen. Tai kysellä lääkäristä lisäohjeita, voivat esim pyytää sut neuvolaan testattavaksi verinäytteestä. Alle 12 h viiveellä otetut yhdistelmäpillerit ovat kyllä varsin varma ehkäisymenetelmä, mutta ei tietenkään 100% joten raskaus on toki mahdollinen. Tarkemmat viikot voidaan selvittää ultrassa, joten siitä sinun ei tarvitse murehtia ettet tiedä raskauden alkamisajankohtaa.

Raskausoireet eivät ole periytyviä ja samankin naisen eri raskaudet voivat olla hyvin erilaisia.