Työntekijän oikeudesta palkattomaan vapaaseen,pika-apua!
Olen vakituisessa työsuhteessa,ja olen aktiivisesti hakenut muualta koulutustani vastaavaa työtä. Nyt olen erään työpaikan saannissa niin lähellä,että pitäisi käydä mahdollisen uuden työnantajan testissä,joka osuu työpäivälleni (olen siis ma-pe aina työssä). Minulla on runsaasti käyttämättömiä ylitöitä työaikapankissa,mutta aina kun olen niitä halunnut käyttää ei se ole sopinut. En ole vielä kysynyt,mutta onko minulla mitään oikeutta palkattomaan vapaaseen /ylitöiden käyttämiseen tuon uuden työn hakemista varten, ts. voiko työnantaja kieltäytyä? En ole missään elitärkeässä johtajan työssä tai asiantuntijana.
Kommentit (4)
Toisaalta jos sulla on ylityötä korvaamatta, niin vaatisin ne silloin pois.
tulossa taas ensi viikolle,jolloin nämä testit on,mutta voi vee jos unelmien työpaikka menee sivuun sen takia-tiedän siis varmasti että en saa vapaata tuolloin. onko mitään,mitään ideoita mitä tehdä,sairasloman hakeminen tietty mutta on vain niin vastoin mun periaatteita.
hoitamista varten. Ehdota joko työaikapankkia tai palkatonta. Eihän työnantajan toki tarvitse suostua, mutta eikö sieltä sen verran joustoa löytyisi.
Muussa tapauksessa hae reilusti sairaslomaa...
Mutta valitettavasti työnantaja saa määrätä, milloin vapaat saa pitää. Eli työnantajalla ei ole velvollisuutta antaa vapaaksi juuri sitä päivää, jonka haluaisit.