Mitä mieltä: Kaverini kävi melkein vuoden hedelmöityshoidoissa, haluaa silti PELKOSEKTION!
Mitä tää nyt on? Eikö siinä hedelmöitysjoitojen aikana ollut aikaa kelata mitä tuleman pitää ja mikä on lapselle paras ja luonnollisin synnytystapa? Ettäs kehtaavat, pelkosektio vie turhaan verovarojamme! Tuollaisille ei edes hoitoja pitäis tehdä, jotka ei synnyttää uskalla!
Kommentit (18)
synnytyksen takiahan he lapsen halusivat. eiköhän heilläkin kuitenkin ollut haaveena saada oma lapsi ja jos synnytys todella pelottaa niin en näe mitän syytä miksi heille ei pelkosectiota pitäisi suoda. saman tien voisi tyrmistyä siitä että kukaan ylipäätänsä vaatii sectiota pelon takia! kyllähän heidänkin pitäisi tietää kun lasta alulle panevat, mitä tuleman pitää.
raskaus on raskaus ja synnytys on synnytys, ihan sama millä tavoin ne on alulle pantu. on hienoa että ihmiskutna on keksinyt keinon auttaa heitäkin joilla ei hedelmöitys onnistu luonnollisin menetelmin, ainoastasan lääketieteen avustuksella.
Oikeasti, aivan sama mulle haluaako joku pelkosektion vai ei. Itse en sektioon menisi ellei olisi totaalinen pakko, mutta muut saa mennä jos haluavat.
Miksi lyödä lyötyä? Antaisin itse pelkosektion herkemmin tuollaiselle tapaukselle, joka joutunut jo kärsimään kauheasti lapsettomuudesta ja rankoista hoidoista.
alulle laitetuissa raskauksissa ole oikeutta saada siis pelkosektiota ?
On aivan sama miten raskaus on laitettu alulle, niin molemmilla on ONNEKSI sama oikeus saada samat palvelut, oli sitten kyse sektiosta tai äitiyspakkauksesta.
Ja missään nimessä ei voi olla vaikkapa väsynyt, kun kerran on itse halunnut ja oikein hoidoilla lapsen väsännyt...
Sä olet ap varsin yksinkertainen ihminen ja katellinenkin vielä jostain ystävällesi!
mäkin tiedän tälläisen tapauksen. Mutta tavallaan myös ymmärrän, heidän lapsensa oli niin pitkään ja hartaasti tehty, että äiti pelkäsi nimenomaan lapselle tapahtuvan jotakin kamalaa synnytyksessä. Ja todellakin pääsi sektioon. Pelkosektioon kyllä pääsee, oli lapsi luomu tai hoitojen tulos. Ja tiedän ei sektiokaan riskitön ole mutta ymmärrän hyvin äidin pelon.
Kuinka idiootti ap oikein on...?
Itse olen tällainen " tapaus" .
" Sairastuin" tosi kovaan synnytyspelkoon vasta raskauden loppuvaiheessa, johtuen osin lapsuuteni hyvin traumaattisista sairaalakokemuksista.
Pelko oli niin suuri, että muuta vaihoehtoa kuin sektio, ei ollut.
Lapsettomuudella ja sektiolla ei ole mitään tekemistä keskenään, ne eivät mitenkään sulje pois toisiaan.
elämä ei mene aina suunnitelmien mukaan. Minäkin kuvittelin vielä raskauden alkuvaiheessa synnyttäväni " normaalisti" , mutta toisin kävi...
Lapsi on terve ja onnellinen, ja erittäin toivottu. Kukaan ei ole synnytystavasta jälkeenpäin kysellyt...
' ' Mitä mieltä: Kaverini kävi melkein vuoden hedelmöityshoidoissa, haluaa silti PELKOSEKTION!' '
Samat vanhemmat eivät sitten pärjää vauvansa kanssa, jos jotain vastoinkäymisiä tulee. Elämä kun pitäisi hallita täysin itse!
Kunhan eivät kotisynnytykseen rupea, niin ihan sama mulle.
harvinaisen tyhmä ihminen taidat olla!
t.kolme kertaa luomusti alakautta synnyttänyt, mutta hyvin muita ihmisiä ja heidän pelkojaan ymmärtävä
minunkaan synnytyksessä ei ollut mitään hienoa, luonnollista tai helppoa vaikka kuinka alatie oli. Väärää tarjontaa, imukuppia, kandia painamassa sieltä ja lääkäreitä vetämässä täältä, lapsi sininen ja minä sairaalassa viikon. En yhtään ihmettele että joku voisi sitä pelätä, olin yhdessä vaiheessa aika varma että minä kuolen ja vauva myös. Jos joutuisin uudelleen niin sektion minäkin haluaisin. Ihan tasan tietäen mitä edessä on ja JUURI SIKSI.
Lapselle myös turvallisin.
t. kolme sektiota kokenut ja tänä päivänä todella onnellinen että kaikki on leikattu ulos eikä kellään ole hapenputteesta johtuvia aivovammoja niin kuin monen tutun alateitse syntyneellä lapsella on (adhd ym tapaukset)
nro. 13 tässä, ja erittäin hyvin olen vauvan kanssa pärjännyt (tai siis nyt jo 3 vuotiaan lapseni...). synntyspelko on vähän monimutkaisempi ja tapauskohtainen juttu, jota et näytä tajuavan...
siis ketä te ihmiset ootte! ihan yhtä tyhmää kuin sanoa " teiniäiti=huono äiti" , " ei imetä=huono äiti" ... samaa sarjaa...
ihan yhtä järkevää kuin, " kärsii lentopelosta=huono äiti" .
Hei, haloo!
Jokaisella ihmisellä on omat pelkonsa, tärkeintä on onnellinen lapsi ja tervejärkinen äiti.
t.nimm. pelkosektio lähipiirissä, ja oli todellakin oikea ratkaisu. perhe ihan normaali.
No sitä mieltä, että haluaa lapsen, mutta pelkää. Ei sen kummempaa mieltä.
" kummallista" . Halu saa lapsi on suuri, mutta pelko voi olla myös suuri. Eihän nämä asiat mitenkään kumoa toisiaan.