Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten pärjäsit lukiossa?

Vierailija
11.06.2007 |

Miten kirjotukset meni? Onko lukiossa vaikeaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisarvosana M.

Keskiarvo varmaan jotain hivenen kasin päälle.

Vierailija
2/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosanat olivat 5-7 ja nyt etälukiossa arvosanat ovat 8-9 suunnilleen.

Käyn koko lukion nyt loppuun etänä. Työnteolla saan ihan hyviä numeroita, eli en ole mikään luonnonlahjakkuus huippuoppilas, ikävä kyllä. Muisti huono jne.

Kuitenkin kurssit suoriutuvat ja tarkoitus on kirjoituksistakin selvitä (älliä en odota), jotta tiet yliopistoihin aukenevat.

Tsemppiä, löydät varmasti itsellesi sopivan opintomuodon. Vaihtoehtoja on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiarvo oli 9,8. Noh, silloin oli loistava tulevaisuus edessä... Kiltin kympin tytön luonne on kuitenkin vienyt aika epätyydyttävään elämään myöhemmin.

Vierailija
4/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielenkiinto oli siinä vaiheessa muissa asioissa. :) Näin jäi ka 7.6 tasolle, kirjoituksista tuli L, M, C ja B. En tehnyt läksyjä koskaan, en ikinä lukenut kokeisiin saati sitten kirjoituksiin. Ennen kirjoituksia en ollut käynyt tunneilla 1,5 vuoteen, sillä menin kesken 3. luokan naimisiin ja muutin ulkomaille.

Siihen nähden ihan jees meni. :D Ei sieltä ois vaikea repiä huippunumeroita, jos vaan jaksaa yhtään tehdä juttuja. Nyt olen jo korkeakoulussa ja numerot ovat onneksi vain kiitettäviä.

Vierailija
5/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

keskiarvo oli 9,8. Noh, silloin oli loistava tulevaisuus edessä... Kiltin kympin tytön luonne on kuitenkin vienyt aika epätyydyttävään elämään myöhemmin.

Vierailija
6/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiossa törmäät. Itse kävin lukion vasta 15 vuotta peruskoulun jälkeen, eikä tuo mitään haitannut. Suoritin liki 50 kurssia puolessatoista vuodessa keskiarvolla 8,9 ja kirjoitin (kohtuullisen vaivattomasti) neljä eximiaa. Aikuislukioiden tahti on kovempi, koska tunteja on vähemmän, mutta hyvän opon kanssa saat suunniteltua itsellesi sopivan opiskelutahdin.

Ryhdy toimeen vain, äläkä kärvistele ' hoitamattoman asian' kanssa vuositolkulla, kuten minä tein.

Vierailija:

Siellä on kai vahän helpompaaa. Olen vain peruskoulun käynyt ja tunnen itseni välillä jotenkin tyhmäksi. Vähän pelottaa että miten sitä osaa kun on peruskoulustakin jo aikaa 6 vuotta. ap

Vierailija
7/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeseenkin jopa 100 sivua löysää, suomenkielistä tekstiä... Sitten iski kylmä maailma, kun vuosi lukion jälkeen olikin edessä 1000 sivua englanninkielistä, todella vaativaa tekstiä erikoissanaistoineen.:)

Kympin oppilas olin ja kirjoitin huippupaperit.

Vierailija
8/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni helppoa oli. Eniten tein töitä matikan ja fysiikan eteen. Keskiarvo oli muistaakseni 9.4 ja kirjoitustuloksena yksi l, neljä e:tä ja yksi m, vuosi oli 1996. Koskaan en ole ylioppilaspapereita tarvinnut sen jälkeen, kun opiskelupaikan sain. Mutta toisaalta hankalampaa opiskelemaan pääseminen olisi ilman ollut. Joten suosittelen :)

Ja kuusi vuotta nyt ei ole aika eikä mikään. Opiskelemaan vaan, jos mieli tekee!

Vierailija
9/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut vaikeaa, kävin iltalukion, olin päivät töissä.

Vierailija
10/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäsin, hyvin meni kirjoitukset. Ei ole vaikeaa, vaikka hetkittäin aika paljon tekemistä.

Vierailija
11/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa aineissa edettiin niin tolkuttoman hitaasti ja pitkäveteisesti, että perse tahtoi puutua.

Koulun ulkopuolinen elämä verotti aika paljon aamuheräämisiä, jatkuvat 6h yöunet teini-ikäisenä aiheuttivat sitä, että nukahtelin vähän minne sattui.

En mitenkään erityisesti opiskellut koko lukioaikana ja luin vain vähän kirjoituksiin, lähinnä kertasin kieliä ja vähän (pitkää) matikkaa, kirjoitin sitten yleisarvosanalla M.

Nykyään vähän harmittaa, sillä jos olisin panostanut edes vähän enemmän kirjoituksiin, olisin kirjoittanut helpostikin yleisarvosanan L. Reaalissa ja matikassa ainakin olisi ollut hyvät mahdollisuudet, L:stä ei jäänyt uupumaan paljoa.

Vierailija
12/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli opiskelutaktiikkani.

Vierailija
13/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kai vahän helpompaaa. Olen vain peruskoulun käynyt ja tunnen itseni välillä jotenkin tyhmäksi. Vähän pelottaa että miten sitä osaa kun on peruskoulustakin jo aikaa 6 vuotta. ap

Vierailija
14/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin iän lisääntyminen tuo mukana tietoutta elämästä ja ympäristöstä, se helpottaa opittujen asioiden ymmärtämistä.

Vierailija
15/15 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt aikuislukion, ja voin kertoa siitä lyhyesti..

Meillä oli koulua 4 iltana viikossa, 4 h illassa. Perjantait oli vapaita yleensä, joskus perjantaisin oli koepäivä.

Se " helppous" mihin viittasit aikuislukion osalta koskee nimenomaan sitä, että pakollisia läsnäolotunteja on tuo 16h viikossa, mikä on sangen vähän. Lisäksi liikunnat ja kuvikset jäävät opetusohjelmasta pois, eli aikuislukiossa opiskelet pelkästään lukuaineita. Itsestä ainakin tuntui, että aikuislukio oli siinä mielessä vaikeampi, että sitä lukemista jäi itselle paljon (johtuen tuntien vähäisestä määrästä) ja läksyjäkin tuli aina rutkasti. Mutta suosittelen aikuislukiota lämpimästi, mikäli saat itsesi motivoitua lukemaan myös kotona (eli viikonloppuisin lähinnä, jos olet päivätyössä) ja mikäli sulla käy se, että olet 4 iltaa viikossa koulussa.

Tsemppiä sinulle :)

- v. 2001 kirjoittanut (6 Eximiaa, keskiarvo 9,5)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi