Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teidän on niin vaikea ymmärtää, ettei kaikilla ole taloudellisesti mahdollisuutta jäädä hoitovapaalle?!

Vierailija
26.06.2007 |

Suututtaa sellaset älykääpiöt, jotka ottaa oikeudekseen arvostella äidin töihin menemistä äitiysloman jälkeen!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, no meillä ainakin se perheen elättäjä eli mies on TÖISSÄ Helsingissä ja kun ei ole varaa ostaa autoa niin eipä ole oikein vaihtoehtoa kuin asua Helsingissä. Ei niitä työpaikkoja ihan joka puolella kasva, varsinkin kun mies on hieman harvinaisemmalla alalla. Niin ja suku ja ystävät on täällä, että ei tosiaan muuteta sen takia Pohjanmaalle, vaikka siellä varmasti olisi halvempaa asua... mutta sitten pitäisi löytää työpaikka ja matkustaa ympäri maata tapaamassa ystäviä ja sukulaisia. Haloo!

Vierailija
22/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan äskettäin julkaistu ruotsalaistutkimus osoitti, että Suomessa lapset voivat huonommin kuin Ruotsissa, vaikka Suomessa kotihoito on huomattavasti yleisempää.

Että silleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pidätte omaa valintaanne ainoana oikeana? Jokainen tehköön niin kuin itse parhaaksi katsoo ja sillä hyvä! Lopettakaa tuo lapsellinen väittely ja pitäkää huoli omista asioistanne!

Vierailija
24/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet ottanut esim velkaa niin paljon, että et voi jäädä hoitovapaalle. Olisit ottanut velkasi vasta lasten syntymän jälkeen, kun ensin olisit itse hoitanut omat lapsesi.

Ihme, että täytyy sysätä lapset heti yhteiskunnan hoidettaviksi. Tämä on sitä pullamössösukupolvea. Mulle heti kaikki tänne.

Vierailija
25/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kenellä tahansa mahdollista jäädä hoitovapaalle, kyse on vain siitä miten paljosta rahasta on valmis luopumaan lapsen hoidon takia. Minimihoitorahoillakin pärjää, tästä on todisteena moooonta äitiä. Tosin köyhää äitiä, mutta silti.

Sosiaalitoimistosta saa rahaa tuon minimielintason verran, sillä rahalla ON mahdollista pärjätä ja saada ruokaa ja kaikki välttämätön. Jos taas vaatimustaso on että kuussa pitää saada kolmelle ihmiselle jo pelkkiin ruokiin 1000e jne, niin silloin harva jää hoitovapaalle, vaikka siihen ON mahdollisuus taloudellisesti. Kukaan ei jää täysin pennittömäksi hoitovapaalla, minimirahat vähintäänkin saa jokainen hoitovapaalainen.

Vierailija
26/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi ihmeessä olet ottanut esim velkaa niin paljon, että et voi jäädä hoitovapaalle. Olisit ottanut velkasi vasta lasten syntymän jälkeen, kun ensin olisit itse hoitanut omat lapsesi.

Ihme, että täytyy sysätä lapset heti yhteiskunnan hoidettaviksi. Tämä on sitä pullamössösukupolvea. Mulle heti kaikki tänne.

Olen itse kasvanut kaupungin vuokrakasarmissa, enkä muuta sellaiseen enää ikinä enkä halua, että lapseni joutuu sellaisessa asumaan. Samassa talossa asui:

- alkoholisti, joka töni lapsia, yhden portaista alas

- huumeiden käyttäjä, joka oli syyllistynyt raiskaukseen (sairastaa nykyään hiviä)

- sekakäyttäjä

- dementoitunut vanhus, joka soitteli öisin naapureiden ovikelloja

Viereisessä talossa asui mustalaisia, jotka pyörittivät varastetun tavaran kauppaa. Puukotkin heiluivat välillä. Taloissa asui myös entisiä vankilakundeja, alkoholisteja, sekakäyttäjiä, liimanhaistelijoita, jne. Eräs alkoholisti heitti kuudennen kerroksen ikkunasta viinapullon pihalle, jossa lapset leikkivät. Onneksi kukaan ei loukkaantunut. Ihme, että itse selvisin tuosta. Siksi me olemme ottaneet asuntolainaa, jotta voimme tarjota lapsille parempaa ja turvallisempaa elämää kuin mitä itse olemme aikoinamme eläneet.

Luuletko tosiaan, ettei kotihoidossa olevat lapset käytä yhteiskunnan varoja? Mistäköhän luulet kotihoidontuen ja -rahan olevan peräisin?

Vierailija
27/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus olisi ainoa poikkeus. Yhteiskunta on mennyt sairaaksi, kun ihmiset eivät enää hoida omia lapsiaan ja lapsi viettää valveillaoloajastaan yli puolet jossain päiväkodissa.

Vierailija
28/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taloudellisesti kaikilla on mahdollista

On kenellä tahansa mahdollista jäädä hoitovapaalle, kyse on vain siitä miten paljosta rahasta on valmis luopumaan lapsen hoidon takia. Minimihoitorahoillakin pärjää, tästä on todisteena moooonta äitiä. Tosin köyhää äitiä, mutta silti.

Sosiaalitoimistosta saa rahaa tuon minimielintason verran, sillä rahalla ON mahdollista pärjätä ja saada ruokaa ja kaikki välttämätön. Jos taas vaatimustaso on että kuussa pitää saada kolmelle ihmiselle jo pelkkiin ruokiin 1000e jne, niin silloin harva jää hoitovapaalle, vaikka siihen ON mahdollisuus taloudellisesti. Kukaan ei jää täysin pennittömäksi hoitovapaalla, minimirahat vähintäänkin saa jokainen hoitovapaalainen.

Kaikilla EI OLE taloudellisesti mahdollista jäädä kotiin. Tämä on fakta. Jos muuta väittää, niin elää jossain mielikuvitusmaailmassa.

Vierailija
29/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sairaus olisi ainoa poikkeus. Yhteiskunta on mennyt sairaaksi, kun ihmiset eivät enää hoida omia lapsiaan ja lapsi viettää valveillaoloajastaan yli puolet jossain päiväkodissa.

Ei kuule riittäisi tässä yhteiskunnassa rahaa lapsilisiin, äitiyspäivärahoihin, kotihoidontukiin, yms. No, onneksi sentään it-miljönäärejä riittää joka mammalle, niin ei tarvitse elintasosta karsia.

Vierailija
30/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla EI OLE mahdollista valita.

Vierailija
31/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että se ainoa oikea äitiys on sitä, minkä itse on valinnut ja oikeaksi näkee. Oli kyse sitten imetyksestä, kotiäitiydestä tai jostain muusta. Minusta nyt vihdoin olisi aika täällä av:llakin herätä siihen, että naisia, äitejä, vauvoja ja lapsia on erilaisia, vauvat ja lapset käyttäytyvät eri tavalla - myös aikuisilla on eri tapoja tehdä asioita ja myös eri syitä tehdä niin.

Minun ei ole vaikea ymmärtää sitä, että joku lähtee töihin taloudellisin syin, tai ihan vain sen takia, että haluaa. Onneksi kukaan ei ole kyseenalaistanut omia valintojani omassa lähipiirissäni, vaan tukenut aina niitä 100%, olivat ne mitä vaan.

Minua ahdistaa vain tämä kaikkialla oleva käsitys, että äitejä on pakko neuvoa ja ojentaa - kamala luottamuspula, että nainen osaisi itse kasvattaa lapsia. Kun lähden lasten kanssa julkisiin ja jompi kumpi -vauva tai uhmaikäinen - alkaa huutaa, niin jopas alkaa neuvoja sadella, mikä lasta vaivaa. Vauvani on milloin nälkäinen, milloin koliikkivauva, milloin mitäkin. Siis, aina on joku täysin tuntematon naishenkilö, joka osaa sanoa, miksi vauvani itkee ja mitä pitäisi tehdä.

Mitä jos kerrankin jättäisit neuvomatta tai arvostelematta toista naista ja sanoisit jotain positiivista? Esimerkiksi töissä käyvälle äidille, että varmaan tosi rankkaa, mahtavaa, että jaksat! Tai kotiäitiyden valinneelle, että rohkea valinta! Tai vauvan äidille bussissa, että vauvasta ei koskaan tiedä, mitä se huutaa, enpä ryhdy veikkailemaan, mikä sillä on!

Vierailija
32/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valintansa sen mukaan mikä parhaalle tuntuu. MUTTA sitä en ymmärrä että ei voida rehellisesti sanoa " halusin takaisin töihin, koska pidän työstäni" tms. vaan pitää valehdella hyväksyttävämmän oloinen syy " pitää palata töihin kun raha ei riitä" vaikka tilanne ei oikeasti olisi niin. Ei omia ratkaisujaan pitäisi joutua tekosyillä selittelemään. Itse ainakin palasin töihin (en siksi että rahat olisi lopussa) vaan siksi, että urani oli siinä vaiheessa että monta kotivuotta olisi tehnyt sille todellista hallaa. En halunnut pistää sitä pettymyksen tunnetta lapseni niskoille vaan palasin töihin ja otin itselleni ansaitsemani korkeamman aseman.

Vierailija
33/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen siis pitäisi hoitaa lapsensa ainakin 3-vuotiaaksi. Kukaan ei takuulla Suomessa kärsisi aliravitsemuksesta tai sairaanhoidon puutteesta, vaikka lapsensa hoitaisikin itse. Älkää valehdelko, että ei muka ole varaa.

Vierailija
34/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilla olisi mammat jauhot kurkussa taalla Italiassa. Ma menin toihin esikoisen ollessa 4 kk, muuten olisi mennyt tyopaikka alta. Toki sain jarjestettya etta tein lyhyempaa paivaa. Ja toisen lapsen kohdalla, menin toihin kun vauva oli 6 kk. Vaihtoehdot ovat siina, jos haluan taata lapselleni edes jonkinlaisen elintason. Muita vaihtoehtoja ei ole.

Lapset voivat ihan hyvin. Pitavat hoitotadistaan ja matkoista Suomeen lomalle.

Vierailija
35/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme Helsingissä lähiössä kerrostaloasunnossa. Lainaa on tietysti. Ulkomailla emme matkusta, autoa ei ole. Emme harrasta mitään, mihin tarvitaan rahaa. Silti töissä on käytävä molempien. En halua kaupungin vuokra-asuntoon enkä halua elää yhteiskunnan tukien varassa. Jos se on kova arvo jonkun mielestä, sitten on. Ei hetkauta ulkopuolisten mielipiteet.

Vierailija
36/60 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erittäin rahanahne.

Miten ennen jaksettiin 10 lasta, kun nykyään ei jakseta kahta hoitaa 3-vuotiaiksi.

Vierailija
37/60 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan totuus, jonka minä ainakin tiedän ihan omasta kokemuksesta.

Vaikka äidillä kuinka tulee tippa linssiin, niin ei se asiaa muuksi muuta.

Vierailija
38/60 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut loukata ketään, joka on taloudellisen tai muun pakon edessä vienyt lapsensa hoitoon heti äitiysloman päätyttyä. Puhuin aloituksessa omasta tuttavapiiristäni, jossa taatusti kukaan äitiyslomalta suoraan töihin palannut ei ole tehnyt sitä taloudellisista syistä. Tämä siis täsmennyksenä.

t. pehmoäiti =)

Vierailija
39/60 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos OIKEASTI haluaa, niin kotihoidontuella tulee toimeen seitsemän hengen perhekin...

Vierailija
40/60 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarviiko sen elämän olla luxusta: oma iso talo, 2 autoa, hienot huonekalut..... Jostain voi tinkiä lasten hyväksi. Kumpi on tärkeämpää: lapsen kehityksen seuraaminen vai uraputken luominen ja järjettömän ison asuntolainan maksaminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä