Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen mielesta kotona useamman kuin yhden pienen lapsen kanssa on helpompaa kuin toissa? Mun mielesta taa on todella rankkaa, tyonteko on leikkia tahan verrattuna. En kestais, jos

Vierailija
26.06.2007 |

miehen mielestä tähän päälle pitäisi vielä jaksaa kotityöt, kuten kämpän siivous. Ruoanlaitossa, pyykin pyörittämisessä ja tiskeissä on melkein jo liikaa lastenhoidon lisäksi. Vai pystyykö joku helposti hoitamaan nämä kaikki???

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen pph. Hoidan 4 alle kouluikäistä lasta ja heistä yksi on omani. Lisäksi perheessämme on 2 kouluikäistä eli aikaa menee myös heidän kanssaan ja varsinkin näin kesäaikaan. Pystyn " työaikana" hoitamaan tärkeimmät kotihommat. Ainoastaan viikkosiivouksen teen silloin, kun hoitolapsia ei paikalla. Muuten pesen pyykkiä päivittäin, silitän, mankeloin, imuroin roskia, siivoan leluja lasten kanssa, vaihdan 4 kuravaatteet ja puen neljälle vaatteet 2 kertaa päivässä, teen ruokaa yhteensä 7-8 hengelle, pyyhin räkäisiä neniä, siivoan kuraista eteistä.... jne. Mutta en valita. Näitähän joutuisin tekemään muutenkin :) On se muuten kumma, miten vähän kotona tehtyä työtä arvostetaan!

Vierailija
22/25 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen on hoidossa 15h/viikko. Eli muutaman tunnin päivässä kerkeän kokeilemaan mitä on olla kahden lapsen kanssa kotona. Ja olinhan kotona kahden pienen kanssa tuon ensimmäiset 7kk ennen kuin isompi sai tuon paljon parjatun päivähoitopaikan. Tietysti olen todella kiitollinen ihanalle päiväkodillemme, siitä on todellakin ollut suuri apu ja varmasti olisi rankempaa jos molemmat olisivat kotona sen 24/7.

Mutta siis tämän hetkisessä tilanteessa en todellakaan osaa sanoa suoraan kumpi olisi rankempaa kun molemmissa on puolensa. Kieltämättä on kiva kokeilla miltä tuntuu olla töissä miehen jäädessä kotiin, eli päävastuu myös kodinhoidosta siirtyy samalla hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nro 11 kirjoitti, että tykkää touhuta lasten kanssa, muttei tykkää tehdä kokopäiväisesti KOTITÖITÄ.

Vierailija
24/25 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

homman luonne vaan muuttuu.

Mulla on ainakin töissä koko ajan niin kiire, että välillä pistän käytävällä juoksuksi. Kun sitten tulee kotiin tarhan kautta, niin eikös siellä odota ruuanlaitto, siivous, pyykinpesu, tappeluiden selvittely.....en todellakaan enää ehdi lenkille niin usein kuin ollessani kotiäitinä. Silloin kuvittelin pääseväni helpommalla menemällä töihin ja muka liikunnallekin jäisi aikaa, heko heko.

Mutta tietyt asiat ovat helpompia: jos olen kipeä, mies vie lapset tarhaan ja saan potea päivän rauhassa. Jos olisin kotona, ei puhettakaan. Töissä ei myöskään tarvitse pomppia pöydästä kesken ruokailun ja kahvitaukokin on rauhallinen hetki, plus että bussissa saa istua omissa ajatuksissaan.

Onneksi mies ottaa osansa hommista, muuten varmaan saisin heittää hyvästit lopullekin liikunnalle. Mihinkään kuorolaulukerhoihin tms. ei aika eikä energia riitä....

Vierailija
25/25 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jo kaivattua vaihtelua kotonaoloon, mutta silti vielä 1,5v kotiäitiyttä edessä. En viitsi turhia valittaa koska kuitenkin viihdyn kotona ja haluan hoitaaa lapseni vähintään 3v asti kun siihen taloudelliset mahdollisuudet löytyy. Onhan tässä kotiäitiydessä kuitenkin nämä positiiviset puolensa, kiireettömyys jne.

Ja tiedän että lapsilukumme on nyt täysi eikä tämä aika ikinä palaa. Töissä kerkeän käydä vielä monenmonta vuotta, joten nyt haluan olla kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi