Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan ok matkustaa kauko-itään rv 20? ov

Vierailija
26.06.2007 |

Eli huolestuttaa hiukan, miten selviän lähes vuorokauden kestävästä matkustamisesta, ja miten sitten paikanpäällä, pitääkö koko ajan hermoilla että mitä saa syödä ja mitä ei... Eihän sen nyt luulisi olevan vauvalle vaarallista jos äidillä on välillä turistiripulia (mulla menee maha helpolla sekaisin matkoilla).

Onko kokemuksia matkustamisesta raskaana ollessa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä. Onko elämäsi liian tylsää? Haetko jännitystä elämääsi?

Vierailija
2/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan miehen kanssa romanttiselle lomalle, eipä tässä toki mikään pakko ole matkustaa, mutta päätettiin matkustaa koska molemmat halusivat lähteä ja lomaa ja rahaa sattuu olemaan riittävästi. Miksi se on niin ihmeellistä jos joku haluaa matkustaa myös raskaana ollessa?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En kyllä ymmärrä. Onko elämäsi liian tylsää? Haetko jännitystä elämääsi?

Miten joku voi olla näin katkera?!? :DD

Vierailija
4/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menossa viikoilla 15-18 Aasiaan myöskin. Varotoimina on siis tuo ruokavalio, mä tosin olen muutenkin aika tarkka, kun mulla on allergioita ja muita dieettijuttuja jo normaalistikin.

Juuri tänään kävin lääkärissä. Lentosukat oli ohjeeksi, mulla on vielä veritulppataipumus, joten pitkillä lennoilla muutenkin hyväksi lentosukat. Tuolijumppaa ja kävelyä kannattaa harrastaa koneessa myöskin. Mä kuvittelisin että ne polvisukkamalliset ovat mukavammat istuessa kuin stay upit.

Rokotukset sulla lienee kunnossa, jos olet muutenkin reissannut. Mä en ole menossa malaria-alueille, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Dengue-kuumetta on nyt ilmeisen paljon, joten itikkasuojautuminen kantsii ottaa huomioon.

Ja niille, jotka ihmettelee: ainakaan omalta osaltani raskaus ei ole sairaus, joten miksi ei voisi lomalla matkustaa?

Vierailija
5/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset on muuten kunnossa, paitsi jäykkäkouristus ei taida enää olla voimassa, kysyn ensi viikolla neuvolalääkäriltä mitä sen kanssa pitäisi tehdä.

Dengue-kuumetta olen miettinyt, alueella jonne menemme ei sitä pitäisi kovin paljon esiintyä mutta hyttysmyrkyt on tarkoitus ottaa mukaan. Käsittääkseni Dengueta levittävät päivähyttyset?

Varmaan muuten totta että polvipituiset sukat on istuessa mukavammat. Pitää siitäkin kysäistä neuvolalääkäriltä josko se osaisi neuvoa.

ap

Vierailija
6/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lentoyhtiön puolesta saa ja sä voit hyvin sekä koet matkakohteen turvalliseks (eli uskaltaisit mennä siellä sairaalaan), senkun meet. Turistiripulin saa, jos ei osaa huolehtia hygieniastaan ja/tai syö vääriä ruokia.

Jos sun maha menee helposti sekaisin, ottaisin selvää hyvin tarkasti, mitä kannattaa syödä ja mitä ei ja voiko esim. maitohappobakteereja vetää. Soita matkailuklinikalle (matkailuklinikka. fi), niillä on eniten asiantuntemusta reissuasioisssa, paljon enemmän kuin esim. sun neuvolantädillä.

Hyvää matkaa!

Vierailija
7/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiendesinfiointiainetta on tarkoitus ottaa mukaan, samoin maitohappobakteereja. Matkakohde on siisti ja " länsimainen" , käsittääkseni myös sairaalat suht kehittyneitä. Otin jo selvää että matkavakuutuksessa ei ole rajoituksia raskauden suhteen.

Mietin vaan että mitkä mahtaa olla suurimmat riskit matkalla raskauden kannalta, ja onkohan pitkät lentomatkat rankkoja raskaana ollessa?

ap

Vierailija
8/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi huolestutti syömiset, mutta turistikohteissa ruoka oli laadukkaan oloista, ja uskaltauduin syömään jopa raakoja kasviksia (salaattia yms). En saanut minkäänlaisia vatsaoireita.

Mulle ohjeistettiin seuraavaa ennen lähtöä: Älä syö katukeittiöistä, vältä raakaa lihaa (pihvit kypsänä) ja mahdollisesti pesemättömiä/kuorimattomia/kypsentämättömiä kasviksia ja seisovia pöytiä, joissa ruoka makaa tuntikaupalla.

Kannattaa pyytää lentoyhtiöltä istumapaikkaa joko varauloskäynnin kohdalta tai käytävän puolelta - helpompi tehdä kävelylenkki, oikaista jalat ja ravata vessassa.

Niin, ja turvotusta saattaa tulla lämmöstä :)

Nauti reissusta!

Vierailija
9/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Älä syö katukeittiöistä, vältä raakaa lihaa (pihvit kypsänä) ja mahdollisesti pesemättömiä/kuorimattomia/kypsentämättömiä kasviksia ja seisovia pöytiä, joissa ruoka makaa tuntikaupalla.

Vierailija
10/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin monissa ravintoloissa. Siinä se ruoka valmistetaan sun nenän edessä, ja on taatusti kuumaa ja tuoretta kun saat sen nenäsi eteen! Toisin kuin jossain varsinkin hiljaisemmissa ravintoloissa, kun ruoka valmistetaan jossain " takahuoneessa" ja on voinut seistä vaikka kuinka kauan tms..Thaimaassa ikinä ei ole edes mitään vatsavaivoja tullut, edes raskaana reissatessa, vaikka söin ihan kaikkea mahdollista, mitä normaalistikin.

Ja lentokoneessa eivät anna paikkaa varauloskäynnin luota, koska niillä paikoilla istuvien on oltava pystyviä auttamaan muita vaaratilanteissa, tätä raskaana oleva harvemmin on.. =)

Mutta siis olen matkustanut kaukoitään noilla raskausviikoilla ja voisin tehdä sen uudestaan. =)

P.S. lennolle mukaan tukisukat.

Vierailija
11/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ruoka-asioita on tullut mietittyä kun on sen verran tullut matkusteltua ympäriinsä. Täytyy vaan kiinnittää vielä enemmän huomioita käsihygieniaan.

Onko kokemuksia tukisukista lentomatkoilla, olisiko stay up -malliset tehokkaammat lentomatkalla kuin polvipituiset?

ap

Vierailija
12/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu söi Thaimaassa jäätelöä (hienossa hotellissaan) ja makasi sitten viikon tiputuksessa. Eli ei majoneesia, ei jätskiä, ei maitoa, ei juustoja, ei jäätä. Älä juo pullonsuusta. Ikinä.

Vierailija
13/13 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo pullonsuusta juominen, kai nyt ostetuista vesipulloista (itse avatut) voi juoda suotaan pullon suusta?

9, stay up -sukat on kyllä paljon tehokkaammat tukisukat kuin polvipituiset (kummatkin olen ostanut erikoisliikkeestä), mutta onko sinulla tietoa että polvipituiset olisivat lentomatkalla paremmat kuin polvipituiset?

ap