Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nukuttaa lasta puoli tuntia, onko se mielestäsi paljon vai vähän?

Vierailija
25.06.2007 |

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutukseen käytetty minuutti on liikaa eli vastaan paljon.

Vierailija
2/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nukutukseen käytetty minuutti on liikaa eli vastaan paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä tulis jos jokaista pitäis alkaa nukuttamaan erikseen pari tuntia. Yhteinen iltasatu luetaan joka ilta olohuoneen isolla sohvalla ja siitä jokainen menee sitten omaan sänkyyn nukkumaan.

Vierailija
4/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nukuttamiseen ei minusta lasketa yhtään mitään muuta kuin se, että odotetaan lapsen kanssa unta/silitellä uneen tms.

Iltasatu, rukous ja laulu on iltarutiinit, niihin saa mennä niin paljon aikaa kuin vain kukin haluaa :) Mikäs sen mukavampaa kuin rauhoittua illalla lapsen kanssa ja jutella päivän jutut, lukea ja laulaa vähän. Jos kiire jostain syystä, niin sitten nopeampaa tahtia.

Vierailija
5/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuttaminen on tarpeetonta puuhaa. Ja minäkään en laske iltasatua nukuttamiseksi, vaan osaksi iltarutiineja. Kukin tietekin käyttää aikansa niin kuin itse parhaaksi näkee, mutta minun mielestäni jokainen nukutukseen käytetty minuutti on liikaa. Ja mitä taas tulee turvallisuuden tunteiseen yms. niin eiköhän lapsella, joka nukahtaa ilman nukutuksia ole perusturvallisuus aika hyvin kunnossa.

Vierailija
6/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei nukuteta ollenkaan. On toki iltapala, iltapesut, iltasatu, ja sänkyyn peittely, mutta vieressä ei istuta, ei silitellä, ei pidetä kädestä kiinni.

Lapset on 1v, 2½v ja melkein 4v.

Vierailija
7/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niin vaikeita saaha nukkumaan. toiselle pitää piirtää selkään ja laulaa ja toinen on juuri vaihtanut pinnasängystä isojen sänkyyn ja ei malta jäähä sinne.

Vierailija
8/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joskus nukutetaan (eli ollaan siinä vierellä) puolikin tuntia, joskus taas lapsi nukahtaa heti kun pää osuu tyynyyn. Nyt kesällä valvoo pidempään, niin on ihanaa kun nukuttaminen on tuota jälkimmäistä.

Vierailija
9/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ovat niin vaikeita saaha nukkumaan. toiselle pitää piirtää selkään ja laulaa

Vierailija
10/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä idea on siinä, että istutaan lapsen vierellä kunnes hän nukahtaa?

Vierailija:

Meillä joskus nukutetaan (eli ollaan siinä vierellä) puolikin tuntia, joskus taas lapsi nukahtaa heti kun pää osuu tyynyyn. Nyt kesällä valvoo pidempään, niin on ihanaa kun nukuttaminen on tuota jälkimmäistä.

Vierailija
11/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jää sänkyyn pälyilemään ja sitten nukahtaa. Aika näyttää riittääkö tämä metodi tytölle myös jatkossa!

Vierailija
12/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä ainakin liikenee puoli tuntia rauhallista aikaa lapsille illalla. Nukuttamiseen en lue kuin sängyssä päivän tapahtumista juttelun (viitisen minuuttia), hyvän yön toivotukset ja unilaulun, sen jälkeen makoilen vieressä niin kauan että nukahtaa. Puoli tuntia on ihan normaali määrä.

Jotkut lapset nukahtavat vauvasta asti ilman nukuttamista, se on mielestäni ok. Mutta minkäänlaista unikoulua en hyväksy, jossa pikkulapsi (pahimmillaan alle yksivuotias) opetetaan nukahtamaan ilman aikuisen läsnäoloa. Minusta se vain on lapsiperheen elämää että pikkulapset (alle kouluikäiset) nukutetaan. Sen jälkeen vasta alkaa vanhempien oma aika.

Vierailija
13/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse jää sänkyyn pälyilemään ja sitten nukahtaa. Aika näyttää riittääkö tämä metodi tytölle myös jatkossa!

Vierailija
14/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ymmärrä, mikä idea on siinä, että istutaan lapsen vierellä kunnes hän nukahtaa?

Ehkä sun kannattaisi vielä vähän mietiskellä tätä asiaa.

Vierailija
15/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi minun pitäisi maata siinä vieressä kunnes he nukahtavat, kun nukahtaminen sujuu itkuitta ja kivuttomasti ilman minuakin.

T: 4 lapsen äiti

Vierailija:

Meiltä ainakin liikenee puoli tuntia rauhallista aikaa lapsille illalla. Nukuttamiseen en lue kuin sängyssä päivän tapahtumista juttelun (viitisen minuuttia), hyvän yön toivotukset ja unilaulun, sen jälkeen makoilen vieressä niin kauan että nukahtaa. Puoli tuntia on ihan normaali määrä.

Jotkut lapset nukahtavat vauvasta asti ilman nukuttamista, se on mielestäni ok. Mutta minkäänlaista unikoulua en hyväksy, jossa pikkulapsi (pahimmillaan alle yksivuotias) opetetaan nukahtamaan ilman aikuisen läsnäoloa. Minusta se vain on lapsiperheen elämää että pikkulapset (alle kouluikäiset) nukutetaan. Sen jälkeen vasta alkaa vanhempien oma aika.

Vierailija
16/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitsisin todella jos lapseni nukahtaisi vain puolen tunnin atistelun jälkeen.

Eilenkin nukuttelin noin kolme tuntia...

Toinen lapsi onkin erilainen, vien sänkyyn, annan suukon ja tutin ja tyttö nukahtaa heti.

Selittäkääs tämä, kuitenkin olen kasvattanut lapset samoin? Toinen on kuulkaa vaan tosi vaikea luonne, uskokaa pois!

t. äkäpussien äiti

Vierailija
17/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on osattava nukahtaa itse, ellei ole jokin erityisvaikeus.

Vierailija
18/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- alkaa huutaa ja karjua täyttä kurkkua, jos sänkyyn jättää. Ollaan varmaan ehditty ' opettaa' se siihen, juu.

- esikoinen 2v. pomppii kyllä sieltä sängystä sen sata kertaa pois, jos sänkyynsä jättää.

Ja unikoulua ei ole pidetty, lepäilen itse siinä vieressä mieluummin sen ajan, kunnes nukahtaa.

Vierailija
19/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ei ole lapset koskaan itkeneet sängyissään nukkumaan mennessä, mutta emme myöskään nukuta heitä.

En tajua miksi minun pitäisi maata siinä vieressä kunnes he nukahtavat, kun nukahtaminen sujuu itkuitta ja kivuttomasti ilman minuakin.

T: 4 lapsen äiti

Kuten sanoin, silloin on ok jättää yksin. Mutta unikoulu on todellä julmaa ja itsekästä touhua.

Sellaiset lapset ovat aika harvassa, jotka ovat aina nukahtaneet itsekseen. Silloin on turha tulla selittämään kuinka nukuttaminen ylipäänsä on turhaa, kun itse ei ole koskaan tarvinnut sitä tehdä.

Vierailija
20/51 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvottu koko perhe huutavaa lasta kuunnellen aamuviiteen :/

Nykyisin nukutamme makaamalla vieressä 20-30 min ja lapsi nukkuu sitten tyytyväisenä koko yön, eikä itke itseään uneen. Aivan loistava systeemi meille.

Ihan samalla tavalla voisin sanoa lapsista jotka heräilevät yöllä " itsepä olette siihen opettaneet. (eikä se tosiaan niin ole, toiset vaan herää herkemmin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan