Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai tämä viisaudenhampaan poiston jälkeinen kipu ole enää normaalia??

Vierailija
26.02.2012 |

Keskiviikkona poistettu, kaksi ekaa päivää ok. Menee 3 kertaa päivässä grammanen panadol ja 3 kertaa 800mg burana + vielä antibiootit. Aluksi piti kivun pois, nyt pitää pari tuntia ja sitten pakottaa tosi häiritsevästi. En uskalla popsia särkylääkkeitä enempääkään..olen mm. synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja kynnys ottaa särkylääkettä on aika korkea mutta nyt on todellakin pitänyt ottaa ja noin isoja määriä vielä! Kyseessä siis alaviisuri joka piti hajottaa kokonaan että saivat irti.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 päivää sitten poistettu oikeelta alhaalta viisuri, ehkä 3 päivää leikkauksen jälkee alko ihan helvetilliset vähän niinku "kipupiikit" , ihan yhtäkkiä alkaa sattumaan niin hemmetisti, tuntuu että joku vetää ylähampaankin hermoa samalla kun alhaalle sattuu niin jumalattomasti. Sillon kylmää vaan ja niin tuskissani saa olla sen n.15-30min kunnes kipu vähän helpottaa..tulee aina syömisen, juomisen jälkeen, tai jopa sillon jos puhuu vähänki enemmän tai nauraa! tää on ihan sairasta.... miten ihmeessä te näätte sinne haavaan kun se on niinku ton viimesen hampaan takana ??? onks teillä kotona jotku hammaslääkäri peilit vai täh.. itte yrittäny kattoo nii en nää mitään muutaku kauempaa sen ikenen joka on ommeltu kiinni.. kai ? heelp mäki haluun kattoo näkyykö se luu sieltä vai se hyytymä...tästäkää kuullu ikinä aikasemmi :(

Vierailija
62/81 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne kannata katsella tai ronkkia, tulehtuvat vain...itsellä poistettu kaksi viimeistä viisuria 2 viikkoa sitten ja 4 päivää leikkauksesta kipeytyivät uudelleen. No, oli aika tikkien poistoon ja lääkäri sanoi sen olevan normaalia, toki mulla olivat jostain syystä tikitkin revenneet ja suuhun jäi aukko

. Sen jälkeen ei ole kipuja ollut, vaikka suussa on edelleen kolo :O menee kuulemma itsestään umpeen. Mutta voihan se leikkaushaava tulehtuakin niin kannattaa soittaa vastaanotolle ja kysyä, voivat kirjoittaa vaikka uuden ab-kuurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa olen kiitollinen etten suostunut siihen kun hammaslääkäri ehdotti, että poistetaan täysin ongelmattomat ja ehjät viisaudenhampaat muuten vaan, koska "ne helposti reikiintyy"... Eipä ole vielä 39 vuoden ikään mennessä meinaan reikiintyneet.

Vierailija
64/81 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattiin torstaina alaviisuri ja maanantaina tuntunet jess, nyt ollaan voiton puolella. Tiistaina särky paheni ja on nyt (keskiviikkona) yhtä paha ku oli lauantaina. Prkl että sattuu eikä mihinkään voi keskittyä. Kuulemma normaalia. Seurailen tilannetta sillä tänään vika V-pen-päivä

Vierailija
65/81 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin 3 viisaudenhammasta yhdellä kertaa tuossa reilu viikko sitten. 2 ylhäältä ja 1 alhaalta. Kamala kipu kesti nelisen päivää ja särkylääkkeitä kului pelottavia määriä kunnes keksin avun. Mulla paistaa leukaluu tuolla kuoppien pohjalla enkä mie missän vaiheessa muista nähneeni mitään hyytymätuppoja tuolla. Ihan vaan kuopat näkyy kun peilien kanssa kurkkii. Noh nämä kuopat olikin sitte täynnä RUOKAA! Leipämössöä sun muuta. Se siellä sattui.

Hommasin sitten apteekista pienen ruiskun ja ruikin sillä lämmintä vettä tuonne kuoppiin. Monta kertaa sai truutata vettä sinne ja lopulta kauheat ruokamössöt tuli veden mukana pois. Kipu puolittui samantien. Olen nyt sitten jokaisen ruokailun jälkeen puhdistanut kuopat eikä kipu ole mitään verrattuna siihen aikaisempaan. Särkylääkkeitäkään ei tarvi enää syödä kuin ehkä 4-5 x 400mg päivässä. Kun aiemmin meni ehkä 10.

Eli mun vinkki:

Hommaa ruisku/pipetti ja PUHDISTA KUOPPIA!!

Vierailija
66/81 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kivunhoito lastenkengissä. 3x400mg (?) Buranaa on todella vähän. Pelottaa ajatuskin että tulee taas jotain missä saa kärvistellä kivuissa ja sitten saa jonkun nihilistilääkärin joka ei ymmärrä kivunhoidosta mitään.

Vierailija
67/81 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kivunhoito lastenkengissä. 3x400mg (?) Buranaa on todella vähän. Pelottaa ajatuskin että tulee taas jotain missä saa kärvistellä kivuissa ja sitten saa jonkun nihilistilääkärin joka ei ymmärrä kivunhoidosta mitään.

Vierailija
68/81 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2012 klo 21:55"]Saitko ab kuurin? Jos piti pilkkoa olis tuo suotavaa. Itsellä oli jätetty poranterä leukaluuhun siksi ei lähtenyt paranemaan. 6 pvänä palasin lekuriin..
[/quote]

Apua. Hammaslääkäri kammo vaan pahenee kun lukee näitä :(

Vierailija
69/81 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites noi tikit, auttaaks ne pitämään sen hyytymän paikoillaan vai onko niillä mitään väliä? Eilen leikattu alhaalta viisuri ja kivut on helvetilliset.. ja tihkuu verta..

Vierailija
70/81 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää poistako niitä viisureita, vaikka ne vähän pilkistäisikin.

Joskus tosiaan ympäröivä ien saattaa vähän tulehtua, mutta itse olen saanut sen 100 prosenttisesti aina kuntoon rassaamalla huolella ensin puhtaaksi harjalla ja sitten pureskelemalla Corsodyl-liuokseen (klooriheksidiini) kastettua pumpulituppoa 10minuuttia kerrallaan muutaman tunnin välein. Tulehdus on mennyttä jo seuraavana päivänä!

Poistamiseen liittyy pahoja riskejä, koska ne ovat niin syvällä leukaluussa. Leukaluu voi jopa hajota!

http://m.iltalehti.fi/terveys/201611242200030389_tr.shtml

Vierailija
71/81 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt särkyä. Viikko sitten otettiin alaviisauden hammas palasina pois. Osa juuresta jäi sinne. Vihloo ja sain jo toisen lääke- ja puudutustupon aukkoon. Näitä lukiessa tuntuu olevan normaalia pitkä kipujakso. Oma lääkäri ei kehottanut millään huuhtelemaan, mutta nyt sen teen. Ohjeen sen tupon poistoon sain, kun kysyin, annanko olla yön yli? Huomenaamulla poistan sen ja huuhtelen aamuin illoin.

Mulla oli se hyytymä irronnut ja niin luu ja hermo tulehtuivat. Itsellä näin tupon pään hyvin. Puhdistin käsidesillä pinsetin ja otin tupon pois. Siitä seurasi puolen tunnin jomotus. Pari tuntia oli helpompaa. Näin sen hyytymänkin, kun käännyin selin valoon ja peilillä katsoin.

Seuraavana aamuna eli tänään alkoi kova kipu taas, eikä 400mg burana auttanut. Pää oli turta, kun neljän tunnin välein otin buranaa. Niin sain sen toisen tupon..

Kipu tulee juuri aaltoina. Liikkumisen ja syömisen jälkeen pahinta. Onneksi olen eläkkeellä...

Vierailija
72/81 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huomenna alaviisurin poisto ja se kuulemma pitää jotenkin halkaista? eli varmaan sit leikataan? Mulla olis viikonloppu töitä ja molempina päivinä 10 tuntiset päivät. Raskaat kuormat purettavana ja olen yksin. Pitääkö mun pyytää sairaslomaa?

Vierailija
73/81 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla huomenna alaviisurin poisto ja se kuulemma pitää jotenkin halkaista? eli varmaan sit leikataan? Mulla olis viikonloppu töitä ja molempina päivinä 10 tuntiset päivät. Raskaat kuormat purettavana ja olen yksin. Pitääkö mun pyytää sairaslomaa?

No oletko nyt töissä?

Vierailija
74/81 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä neuvo joilta poistettu viisaudenhammas:

Älkää syökö ensimmäiseen päivään mitään, ja parempi jos vielä jaksaa toisne päivän esim. mehulla tai muulla litkulla - ihminen ei siihen kuole jos vähän paastoa.

Sitten vältätte ainakin viikon kaikkea kovaa tai murustavaa ruokaa, joka voi jäädä siihen haavaan mätänemään.

Itse tein näin, eli luontaisesti ymmärsin olla syömättä aluksi ja sitten kaikkea nestemmäistä, helposti nieltävää noin viikko - ei tarvinnut edes buranaa ottaa parin päivän jälkeen.

Ruoan tähteet, kielellä kaivelu ja leukaluun jauhaminen, syljen liikaeritys on varmaan suurin syy kun alkaa särkeä tai veritulppa lähtee.

Vierailija
75/81 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kaivataan.

Vierailija
76/81 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen, amuisin kipu oli ihan pahimmillaan.Johtunee ehkä siitä, että olin ollut yön makuuasennossa.

Varasin sängyn viereen vettä ja Buranaa.

Vierailija
77/81 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattiin kuusi päivää sitten ylhäältä ja alhaalta samalta puolelta viisurit, ekat kaks päivää kivut pysyi aisoissa burana 800mg + panadol 1g 3xvrk kun olin slomalla mutta sitten.. Jouduin töihin ja varmaan hyytymä lähti alapuolelta kun neljäntenä päivänä poistosta alkoi helvetilliset kivut, korvasin panadolit panacodilla muttei kipu poistunut niilläkään, kävin eilen päivystyksessä jossa annettiin lisää slomaa ja ohjeeksi lisätä Corsodyl-geeliä poistokuoppiin 2xvrk.

No ei tänäänkään ole helpotusta tuolla lääkekombolla + geelillä tullut vaan juiliminen on tajuntaa riipovaa, en saa öisin nukuttua kuin parin tunnin pätkissä. Huomenna mentävä taas päivystykseen:(

Vierailija
78/81 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 päivää sitten poistettu alaviisuri leikkaamalla. Viiden tunnin välein menee 600mg Burana ja 1 Panacod-tabletti. Ilman noita ei pysty tekemään mitään kun juilii ja vääntää alaleuan hermoa(?)

pitkin. Onko normaalia? Kävin jo kerran näyttämässä lekurille päivänä 3, totesi että kaikki suussa ok.

Vierailija
79/81 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa poistettiin 3 viisaudenhammasta yhdellä kertaa tuossa reilu viikko sitten. 2 ylhäältä ja 1 alhaalta. Kamala kipu kesti nelisen päivää ja särkylääkkeitä kului pelottavia määriä kunnes keksin avun. Mulla paistaa leukaluu tuolla kuoppien pohjalla enkä mie missän vaiheessa muista nähneeni mitään hyytymätuppoja tuolla. Ihan vaan kuopat näkyy kun peilien kanssa kurkkii. Noh nämä kuopat olikin sitte täynnä RUOKAA! Leipämössöä sun muuta. Se siellä sattui.

Hommasin sitten apteekista pienen ruiskun ja ruikin sillä lämmintä vettä tuonne kuoppiin. Monta kertaa sai truutata vettä sinne ja lopulta kauheat ruokamössöt tuli veden mukana pois. Kipu puolittui samantien. Olen nyt sitten jokaisen ruokailun jälkeen puhdistanut kuopat eikä kipu ole mitään verrattuna siihen aikaisempaan. Särkylääkkeitäkään ei tarvi enää syödä kuin ehkä 4-5 x 400mg päivässä. Kun aiemmin meni ehkä 10.

Eli mun vinkki:

Hommaa ruisku/pipetti ja PUHDISTA KUOPPIA!!

10 x 400mg on vaarallisen paljon Ibuprofeenia. 2400mg on perusterveellekkin maksimi vuorokauden aikana !!!

Vierailija
80/81 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudetta päivää särkee. Alaviisuri poistettiin vetämällä mut edelleen tarttee ibumaxii ainakin 2x400 päivässä. Ehkä se pikkuhiljaa helpottaa, toivottavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi