Ei kai tämä viisaudenhampaan poiston jälkeinen kipu ole enää normaalia??
Keskiviikkona poistettu, kaksi ekaa päivää ok. Menee 3 kertaa päivässä grammanen panadol ja 3 kertaa 800mg burana + vielä antibiootit. Aluksi piti kivun pois, nyt pitää pari tuntia ja sitten pakottaa tosi häiritsevästi. En uskalla popsia särkylääkkeitä enempääkään..olen mm. synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja kynnys ottaa särkylääkettä on aika korkea mutta nyt on todellakin pitänyt ottaa ja noin isoja määriä vielä! Kyseessä siis alaviisuri joka piti hajottaa kokonaan että saivat irti.
Kommentit (81)
Anteeksi hysteerisyyteni :D Lämpöä tosiaan 37.2 mutta ei tarvi päivystykseen mennä vaan aamulla sitten hammaslääkäriin. Näkyykö se verihyytymä selvästi kun mies koitti taas kattoa mutta on kuulemma niin syvällä ettei näe kunnolla..
Ota taskulamppu käteen ja kato. Kyllä se näkyy ihan selvästi ;)
Oikeesti, itse tiedät millon pitää mennä lääkäriin. Ja minusta on parempi että käyt siellä näytillä jos yhtään tuntuu siltä. Toisilla se kipu on todella kovaa viisurin poiston jälkeen, sitä on ulkopuolisen vaikea todeta. Sen tulehduksen voi hammaslääkäri todeta. Ota yöksi särkylääkettä ja mene aamulla lääkäriin. Jos siellä ei ole tulehdusta tms. niin vaadi sitten ainakin lääkettä joka suojaa mahan limakalvoja, toi burana määrä saattaa aiheuttaa limakalvojen ärtymistä.
Ota taskulamppu käteen ja kato. Kyllä se näkyy ihan selvästi ;)
Oikeesti, itse tiedät millon pitää mennä lääkäriin. Ja minusta on parempi että käyt siellä näytillä jos yhtään tuntuu siltä. Toisilla se kipu on todella kovaa viisurin poiston jälkeen, sitä on ulkopuolisen vaikea todeta. Sen tulehduksen voi hammaslääkäri todeta. Ota yöksi särkylääkettä ja mene aamulla lääkäriin. Jos siellä ei ole tulehdusta tms. niin vaadi sitten ainakin lääkettä joka suojaa mahan limakalvoja, toi burana määrä saattaa aiheuttaa limakalvojen ärtymistä.
Meen aamulla käymään mutta kun mä en oikeasti tiedä :/ Kun menin mahakipujen takia (tulehtunut sappirakko) niin olin niin hyvävointisen näköinen kai kun lääkäri ja hoitajat tyrkytti närästyslääkettä. Tuntui aika vittuilulta :D Ja kotiin olisin synnyttänyt jos olisin kunnon kipua jäänyt odottamaan mutta nyt tuo lämpöily säikäytti sen verran että varmasti soitan aamulla. Mulla piti käydä jo lauantaina päivystyksessä (siis hammaslääkäri) mutta päätin vielä odottaa...se hyytymä on varmaan lähtenyt kun ei näy mitään jos se kerran selvästi näkyisi.
Multa leikattiin viisauden hampaat toiselta puolelta kun olin 28v, ja siitä operaatiosta seuras 6vkon järjrtön aaltoileva hermosärky, johon ei auttanut särkylääkkeet, ja lääkäri sanoi että normaalia, mutta jos jatkuu yli 6vkoa opetaatiosta, niin tarvii ottaa yhteyttä, ja kuinka ollakkaan käsittämätöntä, mutta päivälleensä kun tuli 6vkoa täyteen niin kipu loppu ku seinään...
jos se hyytymä on lähtenyt niin siellä näkyy valkoinen luu. Tosin sitä ei pidä sotkea siihen kun limakalvo alkaa parantua niin siihen muodostuu valkoista...hmmm, tää menee vaikeeks ;) Ota rauhassa sitä burnaanaa, noilla määrillä et siihen vielä kuole. Kerro hammasläääkrille tasan tarkkaan oireesi ja se ettet ole kipuherkkä jne. Ottaa varmasti sut tosissaan. Niin kuin monet ovat tässä jo todenneet helvetillinen hermokipu voi jatkua viikkoja. Sehän ei sinua paljoa lohduta, mutta vaadi tehokasta lääkettä. Siis vaadi selkeästi. Se läääkäri ei sitä puolestasi tee, elet kerro kivun luonnetta ja volyymia.
Paranemisia!
t. hammashoitaja
Eli jos verihyytymä on lähtenyt ja alaleuan luu tulee paljaaksi voi syntyä luun tulehdus, alveoliitti. Googlaa, mutta älä sekoita keuhkojen alveoliittiin. Hoidoksi saat todennäköisesti muun antibiootin (klindamysiini on paras, mutta on vähän "tappaa talossa ja puutarhassa" vahvuinen, eli syö maitohappoja samalla). Sitten siihen hampaan reikään tungetaan puudutteeseen ja kokaiiniin(!) kastettu vanutuppo. Se sattuu aivan järjettömästi sitten, varaudu! Tsemppiä!!!
Eli jos verihyytymä on lähtenyt ja alaleuan luu tulee paljaaksi voi syntyä luun tulehdus, alveoliitti. Googlaa, mutta älä sekoita keuhkojen alveoliittiin. Hoidoksi saat todennäköisesti muun antibiootin (klindamysiini on paras, mutta on vähän "tappaa talossa ja puutarhassa" vahvuinen, eli syö maitohappoja samalla). Sitten siihen hampaan reikään tungetaan puudutteeseen ja kokaiiniin(!) kastettu vanutuppo. Se sattuu aivan järjettömästi sitten, varaudu! Tsemppiä!!!
Hui, en olis halunnut tuota loppua välttämättä kuulla. En mä näe siinä suussa mitään hyytymää ja hoksasin muuten sellaisen että netissä hoito-ohjeissa käsketään puremaan tuppoa leikkauksen jälkeen jotta hyytymä syntyisi. En mä purrut mitään tuppoa missään vaiheessa :O
koska saattaa olla että veripaikka ei ole kunnollinen, anbiootit eivät ole riittävän voimakkaat tms.
Itseltäni leikattiin tulehtunut alaviisuri pois ja kaksi päivää sinnittelin antibioottikuurilla Pancodin voimalla. Kun kipu vain paheni menin päivystykseen ja siellä sitten avattiin ien ja poistettiin sinne kertynyttä märkää ja tehtiin poistokohtaan uusi parempi veripaikka ja sain sitten sitä ensimmäistä antibioottikuuria tukemaan toisen ja siitä sitten alkoi olo pikkuhiljaa paranemaan.
koska saattaa olla että veripaikka ei ole kunnollinen, anbiootit eivät ole riittävän voimakkaat tms.
Itseltäni leikattiin tulehtunut alaviisuri pois ja kaksi päivää sinnittelin antibioottikuurilla Pancodin voimalla. Kun kipu vain paheni menin päivystykseen ja siellä sitten avattiin ien ja poistettiin sinne kertynyttä märkää ja tehtiin poistokohtaan uusi parempi veripaikka ja sain sitten sitä ensimmäistä antibioottikuuria tukemaan toisen ja siitä sitten alkoi olo pikkuhiljaa paranemaan.
Sattuiko se veripaikan teko hulluna?
Miksi tulin lukemaan näitä, ja miksi oi miksi luin vielä toisestakin ketjusta..? Mulla kasvoi alas viisaudenhammas tuhannen kieroon heti alkuunsa - on siis ihan kumollaan siellä - ja juuret sitte tietty kasvaa myös ihan minne sattuu, ja mun tuurilla tulee olemaan poisto edessä... (jahka jaksaisin mihinkään hammaslääkäriin vaivautua) Kiva ny sitte tietää millaset kuukausien kärsimykset on edessä X___X Mitään pillereitäkään pysty nielemään... Hyvää yötä ja kauniita unia vaan.
minulta on jo molemmat alaviisurit poistettu, tuli huono olo kun luin tätä ketjua. Sairaan kipeää teki minullakin poiston jälkeen, mutta lähti kuitenkin parin päivän päästä helpottamaan. Pitkään meni ennen kuin suu toimi normaalisti, mutta onneksi kipu väheni koko ajan.
Minulle ei kummallakaan operaatiokerralla hammaslääkäri sanonut mitään mistään verihyytymästä. Ensimmäistä kertaa tästä ketjusta sellaisesta luin :o
Mulla auttoi kun aloin huuhtoa suuta muutaman kerran päivässä corsodylilla. Tosin jos kivun kanssa ei kykene olemaan kannattaa mennä takaisin lääkäriin tarkastamaan tilanne ja samalla voi saada vahvemmat kipulääkkeet.
Tosin tuntui että pää räjähtää kun lääkäri tunki sen lääketupon poistetun hampaan reikään. Kyllä oli huuhteluista huolimatta mennyt ruokaa sinne koloon ja ilmeisesti tulehtui...
Tämä on jo yhtä helvettiä. Särkylääkkeet ei auta enää mitään, suussa tuntuu painettakin, vähän käy päähänkin. Hammashoitolaan saa jonottaa ja jonottaa...
Miulla poistettu viisauden hammas ja sen viereinen hammas (7) molemmat oli tulehtunu toinen meni palasiks ennen poistoa kun ruuassa mitä söin oli jotain kovaa. Jumalattoman kipeä koko toinen puoli leuasta tuntuu turvonneelta, kipu tyntyy sykkivän kuin sydämmen lyönnit. Mitäköhän tuolle pitäs tehä laitto sen tupon mut ei auta, töissä pitäs jaksaa mut voimat meinaa uupua?
käy huomenna hammaslääkärissä. on viikonloppu tulossa, joten jos kipu pahanee, niin viikonloppuna on vaikeampi päästä hammaslääkäriin.
Moikka. Kävin viikko sitten keskiviikkona leikkautttaa alaviisurin. No kolme päivää operaation jälkeen alko iha jumalattomat säryt, soitin sit hampilääkärille ja pyys paikalle. Ei ollu hyytymä pysynyt kuopassa ja luu paljaana, niin tunki sen pahanmakuisen lääketupon haavaan (mikä muuten sattuu iha pirusti!!!!) Lääketuppo on nyt ollu suussani kolmisen päivää ja on kyllä särkyä vienyt, mut nyt mietinkin että kauanko menee että tuppo sulaa itestään vai pitikö se tietyn ajan jälkeen poistaa itse? kun en yhtään muista.. ja onko teillä muilla tullut särky sen tupon poistamisen jälkeen takaisin? nimittäin uutta tuppoa en suostu ottamaan kun oli niin kivuliasta.
Moikka. Kävin viikko sitten keskiviikkona leikkautttaa alaviisurin. No kolme päivää operaation jälkeen alko iha jumalattomat säryt, soitin sit hampilääkärille ja pyys paikalle. Ei ollu hyytymä pysynyt kuopassa ja luu paljaana, niin tunki sen pahanmakuisen lääketupon haavaan (mikä muuten sattuu iha pirusti!!!!) Lääketuppo on nyt ollu suussani kolmisen päivää ja on kyllä särkyä vienyt, mut nyt mietinkin että kauanko menee että tuppo sulaa itestään vai pitikö se tietyn ajan jälkeen poistaa itse? kun en yhtään muista.. ja onko teillä muilla tullut särky sen tupon poistamisen jälkeen takaisin? nimittäin uutta tuppoa en suostu ottamaan kun oli niin kivuliasta.
nimittäin MULLA EI OLE viisureita ollenkaan!!
Olen jo 50v ja jumalattoman vähällä olen päässyt hampaitten puolesta,muuten on elämä kyllä koulinut ;)
Anteeksi hysteerisyyteni :D Lämpöä tosiaan 37.2 mutta ei tarvi päivystykseen mennä vaan aamulla sitten hammaslääkäriin. Näkyykö se verihyytymä selvästi kun mies koitti taas kattoa mutta on kuulemma niin syvällä ettei näe kunnolla..