100 cm pitkän lapsen paino?
Millä haitarilla pitäisi olla, että olisi normaali?
Kommentit (48)
Vierailija:
Ei meillä syödä herkkuja usein, olen vaan tarjonnut normaalia lasten ruokaa.
Neuvolassa suositeltiin lautasmallia ja rasvatonta maitoa mutta poika ei tykännyt rasvattomasta maidosta ja lautasmallia ei voida toteuttaa joka aterialla kun reissaamme päivittäin kerhoihin (ei kesällä), kylään jne. Silloin minulla on mukana Muksun ateria tai makaronilaatikkoa tms. Itse luulisin että kyse on periytyvyydestä, olen taipuvainen itsekin reiluun ylipainoon.Lisäksi en luota siihen että poitsu osaa itse sanoa koska on syönyt tarpeeksi, usein " pakotan" syömään lautasen tyhjäksi. Mutta eihän lasten sovikaan laihtua vaan pituuskasvun pitäisi korjata painokäyrä..
Vierailija:
Ei meillä syödä herkkuja usein, olen vaan tarjonnut normaalia lasten ruokaa.
Neuvolassa suositeltiin lautasmallia ja rasvatonta maitoa mutta poika ei tykännyt rasvattomasta maidosta ja lautasmallia ei voida toteuttaa joka aterialla kun reissaamme päivittäin kerhoihin (ei kesällä), kylään jne. Silloin minulla on mukana Muksun ateria tai makaronilaatikkoa tms. Itse luulisin että kyse on periytyvyydestä, olen taipuvainen itsekin reiluun ylipainoon.Lisäksi en luota siihen että poitsu osaa itse sanoa koska on syönyt tarpeeksi, usein " pakotan" syömään lautasen tyhjäksi. Mutta eihän lasten sovikaan laihtua vaan pituuskasvun pitäisi korjata painokäyrä..
Ja poikani ei ole koskaan ollut villi, ei siis juoksentele ympäriinsä kuin seinähullu. Kai siinä pysyy hoikkana jos ei osaa hetkeäkään pysyä paikallaan.
Vierailija:
Ja poikani ei ole koskaan ollut villi, ei siis juoksentele ympäriinsä kuin seinähullu. Kai siinä pysyy hoikkana jos ei osaa hetkeäkään pysyä paikallaan.
Olisko vika kuitenkin sinussa? Ehkä et osaa kannustaa lasta liikkumaan tai tarjota tarpeeksi mahdollisuuksia.
Läski on aina itse hankittua, ei perinnöllistä.
Jos lapsi on laiha, ei se suinkaan tarkoita sitä, että hän on joku Duracell. Itselläni aika rauhallista sorttia oleva tosi hoikka poika sekä tämä jo mainitsemani kuopus, joka on hyvin ihannepainoinen.
En ihmettele, jos lapsesi on rauhallinen, eihän tuollaista massaa jaksa 3-vuotias laahata minnekään!
29
Vierailija:
Vierailija:
Ja poikani ei ole koskaan ollut villi, ei siis juoksentele ympäriinsä kuin seinähullu. Kai siinä pysyy hoikkana jos ei osaa hetkeäkään pysyä paikallaan.Olisko vika kuitenkin sinussa? Ehkä et osaa kannustaa lasta liikkumaan tai tarjota tarpeeksi mahdollisuuksia.
Hän vain tykkää rauhallisemmista jutuista. Musiikista, kerhoista, askartelusta, muumeista (katsotaan vain jos aamupäivällä ei ole menoa esim. kerhoon).
En kylläkään erityisemmin kannustakaan poitsua liikkumaan kun ei siitä niin tykkää. Ei kaikki tykkää samoista jutuista.
Sitä paitsi, poikani saman ikäinen kaveri painaan noin 13kg ja on todella villi tapaus!
että kaikkien muidenkin lasten koko menee saman kaavan mukaan... En allekirjoita.
29
Kyllä tuon ikäisen lihottaa tasan se ruokavalio, eikä mikään genetiikka (samoin kuin äidinkin). Peilin eteen mars.