¡§¡§¢¾¡§¡§ Tammenterhot ma-ti ¡§¡§¢¾¡§¡§
Kommentit (27)
Juu, eli kovin on herätty sateiseen keliin täällä. Lomareissulta palailtiin jo ennen juhannusta ja on kyllä mukava olla taas kotonaki. Jussia vietettiin grillaillen ystäväpariskunnan kans ja sitte saunottiin oikein vihtojen kera. Voi että tuli aivan mahtava tuoksu saunaan tuoreista koivuvihtoista :).
Meillä on poitsu jotenki tyytyväisemmän olonen ku aiemmin, on vissiin päässy yli pahimmasta tyytymättömyyskaudestaan jolloin ei oikein mikään ollu hyvin ihan sama mitä yritti.
SyöttötuoliG: Poju kampeaa kovasti istuvaan asentoon sitterissä, jossa ollaan syöty, mutta syöttötuolikin jo odottelee keittiön nurkassa vuoroaan. Jonkin aikaa poika jaksaa tuettuna istua selkä suorassa , mutta melko pian selkä alkaa pyöristyä ja nenä menee lattiaa kohti.
Puurosta: Meillä on syöty viikon verran riisipuuroa. Teen puuron veteen ja notkistan korvikkeella. Ensin tein silleen että sauvalla tasotin puuroa ennen notkistusta, mutta kokkareita oli pojan mieleen liikaa ja syöminen oli yhtä kitinää ja riisinmurujen singahtelua suusta. Olin jo aivan ihmeissäni, että miten saan pojalle puuron alas, kunnes hokasin, että laitan ensin korvikkeen ja sitten sekotan sauvalla, niin meni puuro paljo tasasemmaksi ja alko pojalle maistuun. Kyllä täytyy sanoa, että mielikuvituksella ei oo rajoja ku tarttee lapselle ruokaa saaha menemään! Meillä myös päärynä on tosi hyvä kaveri puuron joukkoon.
Poika on alkanu paljo enemmän liikkumaan. On vihdoin hoksannu masulleen kääntymisen taidon ja paljon viihtyykin masullaan. Napansa ympäri pyörii ja taaksepäin työntää itseään, mutta sitte tulee harmitus ku lelut ei seuraakaan perässä vaan jää aina vaan kauemmas ja kauemmas. Pitkiä aikoja poika jaksaa myös olla käsiensä varassa niin että pää on jo tosi korkeella.
Sellanen kysymys tuli mieleen noista puuroista, että millon ootte alkaneet antaan myös aamupuuroa?
Meillä on seuraava neuvola 2.7, on tosi mukava taas nähä miten ollaan kasvettu. Meidän poitsuki lienee niitä pienimpiä terhoja :)
Kaikille hyvää päivänjatkoa!
Pioni+poju 5.5kk
Puuroista vielä: me aloiteltiin aamupuuroilla ihan sen takia että jos tulee vatsaväänteitä niin ei tuu sitten yöllä, ja n. viikon kun oltiin niitä syöty niin lisäsin iltapuuron mukaan!
Nyt annan aamuisin kaurapuuroa ja iltaisin riisipuuroa, ja ainoastaan sen takia että poitsu tykkää ihan hirveesti siitä riisipuurosta ja sitä menee melkein kuinka paljon vaan! (paitsi etten anna sillä maidolle pitää jättää vähän tilaa!) Ja siten saa vatsansa ainakin yötä vasten täyteen....
Meillä kyllä iltapuurosta huolimatta nukutaan vaan 4-5 h pätkä ekaks ja sitten heräillään tissille parin tunnin välein....
Näillä kahdella puurolla ajattelin mennä tovin ja ottaa ens viikolla lihat mukaan ja sitten vasta lisään muita viljoja mukaan ruokavalioon!
Mukavia puurohetkiä, tää mamma painuu lounaanlaittoon jos tuo poitsu pikkuhiljaa heräilis... Taitaa sadesää nukuttaa!
Pupina
Mä aloitin tänään aamupuuron, katsotaan, että miten lähtee menemään, iltapuuroa olemme syöneet noin parin viikon ajan ja tänään keitin pikkuneidille eka kerran aamupuuron ja hyvin maistui.
Ja puuron keitosta, eli mä olen keittänyt riisipuuroa Nalle-riisihiutaleista mikrossa. Vesi ja hiutaleet lautaselle ja mikroon, sit notkistan sen sopivaksi korvikkeella. En mitenkään jauha/soseuta/hienonna hiutaleita/puuroa ja hyvin on neiti puuronsa syönyt alusta asti, eli ei mitään kakomista liian paukkuisen puuron takia, toivottavasti ei ala tästä eteenkäänpäin miksikään sihtikurkuksi =)
Mutta nyt ulos, ennenkuin sade alkaa.. On taas niin harmaata, mutta oli kyllä kiva, kun eilen satoi vettä ja piha sai kauan kaipaamaansa kosteutta edes hetken verran. Joten mä toivon, että myös tänään sataisi, vaikkei se lasten kannalta niin hauskaa olekaan.
-äitiliini ja pikkuneito 5.1.
Kai sitä vois alkaa pikkuhiljaa keitteleen aamupuuroakin pojulle, niin ois niinku sitte nuo normaalit syömisrytmit kasassa. Meillä poju ottaa yleensä noin 150ml maitoa puuron ja soseiden päälle, mutta jos annan pelkkää maito, niin menee 200ml melkeen joka kerta. Onneksi ei oo tullu masuvaivoja tosta riisipuurosta, aamuksi voiski sitte vaihtelun vuoksi ottaa vaikka kaurapuuron.
Pioni
[color=darkviolet]Mökki on hiljasena ollu jo tovin. Nassikat untenmailla ja ukko käymässä katastaan ulkosaunan hirsiä. Toivon kovasti, ett ne ois hyviä eikä pahan hintasia. Kesällä varsinki ulkosauna ois poikaa!
Mä aina ihmettelen melkeen ääneen lukiessani vauvoista, jotka nukkua tupsahtaa lattialle :O Tai tuosta nuin vaan muutenki ilman ongelmitta. Ainaki rivien välistä sellasen käsityksen oon saanu jonku kerran.
Ei meilläkään kai kauheita taisteluita unta vastaan käyä, jos vaan oikeeseen aikaan osaa ajottaa unille laiton. Nyt oon varsinki oppinu, ett jos pää vaan kääntyy ja selälleen Kossi asettuu niin en etes yritä. Turhaa vaan omat leukapielet kiristyy. Siinä sitten köllitään tai yritetään myöhemmin uuestaan. Mikäs kiire täs valmiissa maalimassa on. Yks ilta oli ollu ukon kans vähä " pilkettä silmä kulmassa" ja ois varmaan patjat tampattu yön kähmeissä miekkosen nukahettua. No - sen muistan, ett tuumasin Kossille tyyliin " nuku jo, ku äitiäki väsyttää. Yhessä sit simahettiin ysin aikoihin nokat vastakkain :) että niin kiihkee yö oli.
Hurmuriksi on meillä Kossi alkanu. Ainaki tän äitin sydän aina sulaa, ku sen hymyn näkee. Eilenki tutti sylkästiin kaaressa vaunuista lattialle, tarkotuksena ottaa päikkärit. Mut se levee hymy paljasti, ett ihan turhaanpa äiti yrität - mua ei nukuta yhtään.
Akan leperrellessä ja hymyillessä pikkuveljelleen niin varmasti on hyvän tuulinen ja naantalin aurinko hymy taattu.
Hurmuri pissas mun lahkeelle tänään sängyssä :/ ei kovin naurattanu sillä hetkellä. Kuivailin Kossia kylvyn jäliltä ja puolipesulle piti sitten viiä altaaseen. Porisee ihan hirveesti punkassa ja pyllynpesulla ei meinaa allas riittää, ku sätkitään ja pumpataan jaloilla innossaan. Oikee vesipeto tuntuu olevan verrattuna akkaan. Tai ukko väittää ettei akka tän ikäsenä juuri räpistelly. Mä en jaksa muistaa *häpee*. Ukolla on norsunmuisti tällasissa asioissa. Tosin hoiti pesut sillon yleensä aina.
Mikähän tuo juttu kaksosten synnyttämisestä kotona lie. Uutisissa ohimennen kuulin sellasesta. Pysäyttäviä kohtaloita, ku vauvoilla tai lapsille sattuu jotain kohtalokasta.
Jaksaskohan tuota lähtee ruiskuun. Untenmaille täs pitää itekki lähtee, ku unettaa. Saattaa olla tää sateinen ilmaki, ku tekee tehtävänsä. Huomenna kai vielä sitä luvattiin. Hyvä, ett ilma puhistuu, mut satas yöllä.
Kauniita unia terhollisille.
Zatu silmät lupsuen
Taa toimii, en oo nettiin paassyt moneen paivaan, mika lie juhannuslakko talla isan koneella. Nytkin on yli puolen yon, kaikki nukkuvat, mies meni nukuttaan vauvaa ja tasi nukahtaa itsekin. maaki meen ihan pian.
Mean tytto haluaa liikkeelle istuu jo melkein ilma tukea ja hiissaa itseaan eteenpain,tanaankin meni puoli metria, apua en halua, etta mun vauva alkaa liikkuun. ei tahdo napanuoraa loysata...
Ja tama samainen tyar ei viihy ollenkaan mahallaan, heti alkaa kitina, kun kaantyy, mutta annas olla istuallaaan, voi voi
Ois paljonkin asiaa mita pitais kirjoitaa, mutta tassa nyt tammoiset pikaiset ennen kuin lahen tuonne pitkakseen.
Ei kukaan kommentoinut ensi viikon treffeista, lieneeko kukaan tulossa?
Toivottavasti taas huomenna tama kone suostuu yhteistyohon, katsotaan. Ois mukava kirjoittaa vahan aikaisemmin...
Palataan Lepe ja b
istuttamisesta. Minä olen laittanut likan jo muutaman kerran syöttötuoliin. Meillä on sellanen iso Cam Futura-tuoli ja Saara istuu siinä hyvin ku laittaa ensin sen äp:n makuupussin ja likan sitte siihen ja työntää vielä apupöydän paikalleen. On ainakin kunnolla tukea. Äskenkin istui tyytyväisenä noin 20min niin saatiin syödä rauhassa. Se on kyllä kätevä tuoli ku siihen apupöydälle voi sit laittaa leluja ym. niin tyttö viihtyy =). Ja on toisaalta niin iso, että esikkokin mahtuu siinä vielä hyvin olemaan. Muutenkin istumisesta että Saara ei suostu sylissä olemaan muuten kuin istumassa. Huutaa ja kiemurtaa jos koittaa makuuttaa =/.
Nyt jatkamaan hommia, kun typy nukkuu =)