voiko synnyttäessä todella mennä taju?
Kommentit (13)
mutta mä epäilen vahvasti että mulla meni. En mä ainakaan mitään muista siitä loppu ajasta. Muistan, että sattu ja ne kaikki kätilöt ja lääkärit huusi ja yksi löikin jalkaan ja seuraava muistikuva on se kun mies kysy että kumpi tuli ja sanovat että tyttö.
Epäilen vahvasti että taju meni.
Kipu joillain tekee ton. Se suojelee hermoja tai jotain semmosta..
Tuttu on menettäny tajunsa papassa. Siis tutkija survo vähän liikaa ja tämä menetti tajunsa.
Varmasti kipu tekee synnytyksessä saman.
puudutuksen laiton jälkeen, sektioon mentiin
Synnytys käynnistettiin jolloin supistukset ovat paljon luonnollisia suppareita voimakkaammat ja mulla ehti ennen epiduraalia tulla niitä 3h ajan ½min-1min välein ja todella kovina.
En kyllä olis enää kauaa niitä kestänyt.
oltiin miehen kanssa kahestaan huoneessa (kiireinen yö, liian vähän kätilöitä) ja naukkailin ilokaasua vasta, kun vaan musteni niin että vajosin ja vajosin ja oikeasti luulin kuolevan, korvissa vinkui ja heräsin siihen kun mies ravistelee mua ja huutaa nimeäni.
Sit tuli kätilökin paikalle ja alettiin touvaamaan spinaalia.
En tiedä loppuvaiheesta enää mitään. Silmissä vain pimeni ja oksensin kuin viimeistä päivää...Vauva voi myös huonosti synnytyksen jälkeen, mutta on kuitenkin nykyisin aivan terve ja liikunnallinen lapsi.
Kampaajakäyntikö kuvittelit sen olevan? Jeesus mikä kysymys!
Vahvasti epäilen, että ei ole mahdollista.
Ihmisellä on kuitenkin pyrkimys unohtaa ja paeta kipua johonkin, vaikea selittää. Itsellä ponnistusvaihe kesti tunnin. yhtä helvettiä se oli ja lapsi vedettiin imukupilla lopulta ulos. Ei kuitenkaan tuntunut ollenkaan niin pitkälytä se aika, eikä mulla ole koko toimituksesta muistikuvia kuin yksi sieltä toinen täältä. Miehen mukaan olin kyllä koko ajan tajuissani.
Itsellä ekassa synnytyksessä myös sellainen unenomainen tunne enkä juuri mitään selkeästi muista, mutta sen tiedän, että tajuton en ollut. Toisessa synnytyksessä kipu oli jotain kauheaa ja menin melkein shokkiin, mutta tajuissani olin. Tosiaankin ;)
Sen jälkeen laskettiinkin ilokaasun määrää niin ettei siitä ollut enää mitään apua.
tajuttomana ainakin omasta mielestäni.
pitkittynyt synnytys, ei kivunlievitystä jne.