Annatteko te luvan mopolla ajoon, vaikka ei ole vielä ikää tai korttia?
Kommentit (119)
Sitten mä sanon että hullu akka hajotti mopot. Mikäs siinä, tee niin jos haluat, mutta varo jäämästä kiinni.
ja niitä lapsianne, joiden annatte luvatta ajaa mopolla? Kukaan teistä ei ole vielä osannut perustella, että miksi lait eivät koske teitä!! Perustelkaa tämä asia, koska tästähän on kysymys, lain noudattamisesta.
Vai oletteko sitä mieltä, että humalassakin saa ajaa autoa, jos ei vaan satuta ketään? Tai saa ajaa ylinopeutta, punaisia päin, sakkorenkailla, ilman valoja, kunhan ei vaan aja kenenkään päälle? Vai onko teidän ainoa puolustus, että saa tehdä, kunhan ei jää kiinni?
jos joku huvikseen rikkoo lakia ja opettaa sen taidon lapselleenkin, niin ei voisi enempää white trash ollakaan. eiköhän ne mopocrossin jälkeen anna pojalle saunakaljan.
Maalta kotoisin olevilla nuorilla löytyy päästä älliä ja muutenkin hieman enemmän tajua kuin kaupunkilaistolloilta, jotka hurjastelevat mopoilla mikälie kaljapullo kädessä. Sen takia maaseudulla annetaan ajaa mopoilla, koska täällä ei liiku paljoa autoja tai muita juoppoja.. Plus täälläpäin ajetaan ihan asiallisesti. Koska välimatkat ovat esimerkiksi kouluun niin pitkät, että se on ihan hyvä että menee sillä mopolla, tosin siihen ei parane painottaakkaan. Laki on tietysti laki, mutta pojat ajelisivat siitä huolimatta salaa tai kaverin mopolla ja muutenkin vanhin poikani on 14-vuotias ja saa tammikuussa mopokortin, kun sillon täyttää sen 15-vuotta. Oma poika pysäytettiin kerran, koska rekisterikilpi ei näkynyt kunnolla. Poliisit suoristivat sen ja kysyivät, että löytyykö mopokorttia. Poikani sanoi, että ei vielä ja poliisit vastasi vaan, että ajele varovasti ja pidä mopo vakiona. Täällä on katsokaa ilmapiiri niin hyvä, että kaikki tuntee kaikki ja ne poliisitkin tuntivat poikani, koska he tunsivat hänen äitinsä eli minut. KYLLÄ OLEN IHAN VASTUUNTUNTOINEN IHMINEN JA POIKANI MENESTYY KOULUSSA, EI JUO, EIKÄ POLTA TUPAKKAA. HÄNELLÄ ON PALJON KAVEREITA JA HARRASTUKSIA EIKÄ SAA VARASTAA KAUPASTA YM. HÄNELLÄ ON TIETYT RAJAT, ESIM 22.30 NUKKUMAAN EIKÄ SAA PELATA 18-PELEJÄ YM. HÄN HAKEE KAUPASTA MOPOLLA RUOKATARVIKKEITA AINAKUN PYYDÄN JA AUTTAA KOTITÖISSÄ. VÄITÄTTEKÖ NYT SAATANA SOIKOON, ETTÄ OLEN KASVATTAMASSA KAUHEAA NUORISORIKOLLISTA, JOKA EI OSAA AJAA MOPOLLA? TIETENKIN MIEHENI OPETTI HÄNELLE KAIKKI LIIKENNEMERKIT ENNEN TIELLE AJOA. EIKÄ HÄN MUUTENKAAN AJELE KUIN KORKEINTAAN 20 KILOMETRIÄ PÄIVÄSSÄ.
haloo, jos tyttös ajelee ilman kypärää kaverin kyydissä, ainaki oppii jotain ja nauttii elämästään, jos tynnyrissä koko elämänsä kasvaa niin sillon niitä vahinkoja sattuukin, anna tyttös elää, samanlailla teit itekkin pienenä tyttönä
lainrikkojaa kuitenkin!! Valitettavasti opetat pojallesi asenteen että lakeja ei tarvitse noudattaa...ja se jos joku on vastuutonta kasvattajalta, vaikka et näy sitä itse valitettavasti ymmärtävänkään:/
oon ite 13 vuotta ja ajelen täyttä päätä mopolla ite eikait siinä mikää auta jos sattuu kolari/haaveri sitten tulee ja kärsii tyhmyydestään itse ei siinä auta vanhempia syyttä
minä ajoin mopoilijan kanssa kolarin... Poika tuli autonkulmaan tasa-arvoisessa risteyksessä vasemmalta. Poika ei kuitenkaan loukkaantunut pahasti koska lähti paniikissa karkuun, kun mopokin vielä toimi.
Naapurin poika oli pihalla ja tunnisti ajajan. Poliisit menivät suoraan pojan kotiin kyselemään. Poika oli 13 ja mopo ei ollut rekisterissä. Tuli vanhemmille kallis pojan ajelu...
Kannattaisi sitten opettaa että karkuun ei ainakaan kannata lähteä..
se mopojen rustaaminen ja ajaminen ala-ikäisenä.
Eli ei siis kuulu sen ikäisille todellakaan.7
Taidat olla huono kaitsija.
T: Janne
"haloo, jos tyttös ajelee ilman kypärää kaverin kyydissä, ainaki oppii jotain ja nauttii elämästään, jos tynnyrissä koko elämänsä kasvaa niin sillon niitä vahinkoja sattuukin, anna tyttös elää, samanlailla teit itekkin pienenä tyttönä "
Pidä sinä murjaani turpas kiinni ja opettele lakia äläkä elä fantasiamaailmassas. Tuskin se sun teinis niitä sulle opettaa.
"Kävelytiellä saattaa takaa tulla ykskaks mopo täyttä vauhtia kävelijöitä suunnilleen hipoen. Mitä ilmeisimmiin ne on viritettyjä, nimitääin vauhti on sellainen. Samoin "kyysätään" ja aika usein se kyydissä oleva on ilman kypärää."
Semmonen jeppe saa meilläpäin turpaansa jos minua vastaan noin kaahaa.
"Laista viis tässä asiassa. Pojat on kautta vuosien ajelleet mopoilla ja tulevat ajelemaan. Mulle ihan ykslysti mitä joku vieras mamma on mieltä meidän touhuista, ei vois vähämpää kiinnostaa ja sekun osaa ottaa teitä päähän. Kun ei mitään muuta keksitä, niin sitten tulee noita naurettavia kommetteja alkoholismista ja rakkauden puutteesta."
Annapas numeros ja osottees niin tulen antamaan sulle selkään jos sallit selvän lain rikkomisen vatipää?
poikas sais multa turpiinsa jossain sivutiellä jos sattuis samaan aikaan kohtaamaan.
katon tän palstan uudelleen ja odotan että sun yhteystietojas tulee tähän ni katotaan muuttuuko sun mielipiteet että kaahaako se apinas vielä sen jälkeen kun se saa pataansa aikuiselta ukolta?
- Janne
Lapsemme saavat ajaa mopolla omassa pihassa tai sitten mopo viedään peräkärryllä suljetullealueelle. Naapurissa on 7v poika joka sai juuri mopon. Vanhempansa antaa hänen liikkua mopoööa näillä pikkuteillä (vilkas liikenne kuitenkin). Vastuuntunnotonta!
Täällä ajaa moni kaveri jo ennen varsinaista ajoikää. Pitkät matkat jne. Ja toi nyt kuuluu ton ikäisen elämään, mopojen rustailu ja niillä ajo. Pääasia että ei istu pussikaljalla tupakki suussa.
pysyy kuntokin parempana. Sillä on sitten aika monta kymmentä vuotta aikaa kuljetella itseään autolla kaikkialle ja lihoa arkiliikunnan puutteessa.
Nuo maaseudun polisit tiedetään, oman kylän poikien ja tyttöjen tekoja vähätellään ja katsotaan läpi sormien, siis ihan vakavissakin rikoksissa. Ei ole siis ihme että monessa pienessä kunnassa on mm. vakava huumeongelma.
...ajaa mopolla ilman korttia= MOPORIKOLLINEN. ei herran jestas...
jos käyn hajottamassa teidän lasten mopot? Kun ette tekään lakia kunnioita niin en sitten minäkään...