Tulen hulluksi yksinäisyydestä. Näin käy kun jää ilman partneria ja perhettä
ja syntymäperheessä on ongelmalliset ihmissuhteet ja väkivaltaa.
En enää tiedä mitä tekisin. Perheellisen naisen on helpompi saada töitä ja riski jäädä työelämän ulkopuolelle on pienempi.
Näin tullaan osattomaksi ja moniongelmaiseksi.
Peiliin olen katsonut eikä siihen ole sen enempää katsomista. Tämä on vain niin käsittämätöntä.
Ehkä olenkin huonoista olosuhteista, huonosti koulutettu, ruma, läski, väärän pituinen, ei-viehättävä nainen - ehkä asiat eivät siis olekaan niin kuin olen luullut niiden olevan, niin käsittämätöntä tämä on.
Kommentit (6)
sulla ja mulla on vähän samanlaisia ongelmia, paitsi että ne ovat ihan erilaisia. Mäkin mietin koko ajan, että mikä ihme minussa on vikana. Mulla on mukava mies ja kolme lasta, joista olen iloinen. Silti mieleni täyttää jatkuva masennus siitä, etten korkeasta koulutuksestani huolimatta meinaa millään saada kunnon töitä, tai oikeastaan töitä ollenkaan. Ainoasta alani työpaikasta näillä seuduilla minut painostettiin henkisen väkivallan avulla ulos. Toista paikkaa en näytä saavan, liekö jo mainekin mennyt, kun on vaikutusvaltaisia kiusaajia mulla ja paikkakunta on pieni.
Arvaapa katsonko peiliin tämäntästä ja mietin, että mikä ihme minussa on vikana.
Kun joku jollekin kirkastetaan, niin se vaan tapahtuu, ulkonäöstä huolimatta.
Sekä parisuhteessa että yksin ollessa on ongelmia, ne vain ovat erilaisia. Helposti kuvittelemme, että toisenlainen tilanne muuttaisi kaiken. Parisuhteessakin voi olla pohjattoman yksin.
Mielipiteensä kullakin.
Nimim. yh :D
Vierailija:
Perheellisen naisen on helpompi saada töitä ja riski jäädä työelämän ulkopuolelle on pienempi.
Aivan täysin potaskaa! Kyllä lapsettoman naisen on 500 kertaa helpompi saada työpaikka kuin pikkulasten äidin. Koulutus ja työkokemus sen työnsaannin ratkaisee, ei perhetilanne. Mistä ihmeestä olet päähäsi tämän ajatuksen saanut?
Kyllä minä ainakin suosittelisin ensin hankkimaan työpaikan ja vasta sitten perheen! Jos hankkii ensin perheen ja sitten vasta kouluttautuu ammattiin, niin kyllä se työnsaanti ja työn yhteensovittaminen perheen kanssa on vaikeampaa. Varsinkin kun monet äidit ihan tietoisesti hakevat osa-aikatöitä.
Lapsettomat taas pystyvät panostamaan täysillä töihin, tekemään ylitöitä ja etenemään uralla. Itsekin tein näin, ja nyt lapsen saatuani olen ilmoittanut pomolle, että ylityöt on loppu nyt!
nuoremmasta ja kauniimmasta blondista huolimatta, on meillä muillakin toivoa.