Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, kun tuo anoppi syö!

Vierailija
23.06.2007 |

Tukeva aamiainen: kaksi leipää, jogurttia, leseitä, lakkahilloa, kahvia, kahvilassa iso pala kakkua ja kahvi, ennen kotiinlähtöä jäätelötötterö, ruoaksi naudanfileetä, 3 perunaa, maustevoita, salaattia, punaviiniä, mansikkakakkua ja kahvia, ruokalevon jälkeen jälleen mansikkakakkua ja kahvia, karkkia... meinaakohan vielä iltapalaakin syödä?

Ja ai niin. Kulutus todella pientä, kun istuu pyörätuolissa.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sa tänne - ei hyvin mene + haukkua niitä, jotka uskalsivat ihmetellä omaa käytöstäsi. - Olen pahoillani. Sinulla on ihan ilmiselvästi TYLSÄ ELÄMÄ.

T. Toinen terveydenhuollonammattilainen, jonka työvuoro päättyy 30minuutin kuluttua!

PS. Ensi kerralla laita anopin vierailulla vähän terveellisempää ruokaa!

Vierailija
2/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli sentään kevytmajoneesia! Ja pullapitkokin on hävinnyt! Nyt täytyy pitää perhepalaveri asiasta. Onneksi mies on minun puolellani. Täytyy ottaa nuo syömismuistiinpanot mukaan siihen palaveriin, niin anoppi itsekin näkee, mitä on tullut tehtyä. Eihän tälläistä kestä kukaan, onneksi olen ollut tarkkana.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteesta oli hävinnyt lampaanviulu ja sinne tekemäni 3 kääretorttua. Nyt se anoppi kyllä saa kuulla kunniansa!

ap

Vierailija
4/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on pyörätuolissa ja ylipainon vuoksi elämänlaatu on todellakin heikompi kuin olisi 20 kiloa kevyempänä. Syöminen jos on ainoa ilo, niin eipä sitä muuta kuin liho lisää. Kaikki tietää kuinka vaikea niistä kiloista on päästä eroon ja pyörätuolissa istuvalle se on vielä monikertaisesti vaikeampaa. Kun olet riittävän painava, alkaa jopa pyöratuolissa istuminen käydä vaikeaksi, koska ei pysty yhtään kankkua liikuttamaan, kun on muutenkin puristuksissa.

Jos äiti olisi ns. normaalipainoinen, voisin ottaa hänet yökyläänkin, kun saisimme miehen kanssa nostettua hänet tuolista sänkyyn. Meillä ei valitettavasti ole nosturia, joka vaaditaan että saa 90 kiloisen mamman nostettua.

Kyllä hieman jokainen tarvii herkkuja, mutta pakko vaan pärjätä vähemmällä.

Vierailija
5/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun äitini on pyörätuolissa ja ylipainon vuoksi elämänlaatu on todellakin heikompi kuin olisi 20 kiloa kevyempänä. Syöminen jos on ainoa ilo, niin eipä sitä muuta kuin liho lisää. Kaikki tietää kuinka vaikea niistä kiloista on päästä eroon ja pyörätuolissa istuvalle se on vielä monikertaisesti vaikeampaa. Kun olet riittävän painava, alkaa jopa pyöratuolissa istuminen käydä vaikeaksi, koska ei pysty yhtään kankkua liikuttamaan, kun on muutenkin puristuksissa.

Jos äiti olisi ns. normaalipainoinen, voisin ottaa hänet yökyläänkin, kun saisimme miehen kanssa nostettua hänet tuolista sänkyyn. Meillä ei valitettavasti ole nosturia, joka vaaditaan että saa 90 kiloisen mamman nostettua.

Kyllä hieman jokainen tarvii herkkuja, mutta pakko vaan pärjätä vähemmällä.

Vierailija
6/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole provo, vaan ihan oikeasti olen huolissani anopista. Toisaalta hieman huvittaa anopin oma asenne (" syön usein, mutta vähän" ). Ei tiedosta tilannettaan ollenkaan. Appiukkokin ihmettelee anopin ruokahalua ;).

Tottahan se on, että pyörätuoliin sidotulle huvit ovat vähissä, joten syömisestä tulee helposti se ainoa nautinto. Toivottavasti ei vain liikaa liho, sillä appi ei kohta ehkä jaksa enää hoitaa häntä.

ap

Vierailija
7/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osti

Vierailija:

Ei pyörätuolipotilas saa itse mitään ruokaa laitettua. Kyllä täällä on typerämpää porukkaa kuin luulinkaan... ;DD

ap

Vierailija
8/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs on anoppi tänään syönyt???

Vierailija
9/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no nyt viimestään ap todisti olevansa vanha kunnon provo. ammattilainen ja noin vähän tietää. kas kun mä tiedän montakin pyörätuolipotilasta jotka saa ruokaa laitettua vallan mainiosti

Vaan hänellä täytyy olla sitä varten erikoissuunniteltu keittiö. Menepäs istumaan keittiön tuolille ja yritä vaikkapa ylettyä jääkaapin ylimmälle hyllylle tai keittiön tason yläpuolella oleville hyllyille. Onnistuuko?

ap

Vierailija
10/112 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen saavuttanut jotain tällä kirjoituksellani, kun feikkaaja alkaa pyöriä nilkoissa.

ap

Vierailija
11/112 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä on päättänyt nauttia elämästään kun kukaan ei ole kuolematon.

elämässä on pienet ilot tärkeitä.

Vierailija
12/112 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaan sitä omaa napaas mitä sinne panet!

Vierailija
13/112 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti moni ihminen juhlapäivinä mättää ruokaa kaksin käsin suuhunsa (joulu/juhannus/häät/jne), mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Tarkoitan, että jos ruokailutottumukset ARKENA ovat normaalit...!

Eikös painonvartijoissakin kehoteta, ettei pisteitä kannata laskea juhlapäivinä?;) Ja joillakin on myös se tapa, että " paastotaan" ennen juhlia/niiden jälkeen, eli syödään kevyesti esim. viikko.

Ylipäätään on typerää puuttua muiden syömisiin... (Poislukien omat pienet lapset ja lemmikit, joiden hyvin voinnista on vastuussa)

Vierailija
14/112 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapalaksi vetäisi voileivän ja pari bratvurstia. No, eihän se minulle kuulu, mutta kyllä näkyy, kun ovat meillä kylässä. Ruokaa riittää kyllä kaikille, mutta kiinnitinpä vain huomiota. Appikin totesi, että ruoka maistuu vähän liiankin hyvin: 10 kg tullut lisää parissa vuodessa. Tietysti, kun ei pääse liikkumaan, mutta syö vaan entistä enemmän. Kyllähän tuo kohta voi jo terveyden päälle voi käydä.

ap

Vierailija
15/112 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaa kyllä vielä kun elämänlaatu on niiiiiiiiiin heikkoa lihavuuden takia, mutta raflassa vetästään pitsa tuplajuustolla...

Vierailija
16/112 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä tulis mieleenikään kirjotella tänne anopin syömisiä! Juhannushan on myös ruokajuhla ja silloin saa herkutella ilman huonoa omaatuntoa. Ymmärrän kyllä että itseään ei pidä lihottaa, ja varsinkin kun on pyörätuolissa, mutta niitä juttuja mietitään sitten arkena, ei nyt.

Vierailija
17/112 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea hyväksyä vanhenemista. Varmaan syö suruunsa ;D

ap

Vierailija
18/112 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuja (eli käyttää pyörätuolia jota kelataan eteenpäin käsin) ja muutenkin vaikka olisi sähkökäyttöinen niin se energankulutus saattaa silti mammalla olla hivenen toista.

Vierailija:

Tukeva aamiainen: kaksi leipää, jogurttia, leseitä, lakkahilloa, kahvia, kahvilassa iso pala kakkua ja kahvi, ennen kotiinlähtöä jäätelötötterö, ruoaksi naudanfileetä, 3 perunaa, maustevoita, salaattia, punaviiniä, mansikkakakkua ja kahvia, ruokalevon jälkeen jälleen mansikkakakkua ja kahvia, karkkia... meinaakohan vielä iltapalaakin syödä?

Ja ai niin. Kulutus todella pientä, kun istuu pyörätuolissa.

Vierailija
19/112 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetäisi ennen nukkumaan menoa vielä jätskin ja totesi, että hän syö usein, mutta vähän ;) Ei ole tainnut kuulla kaloreista... ;DD

ap

Vierailija
20/112 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamiainen: kuppi kahvia ja 1 digestive keksi, ateria (muut söivät välillä sentään leipiä yms) 1 pieni peruna, puolikas soijamakkara, salaattia, kesäkurpitsaa pari palaa, iltapala: mysliä ja pikkuisen maustamatonta jogurttia. Syö näin joka päivä!!! On jatkuvalla dieetillä, koko perhe käyttää vain rasvattomia tuotteita ja syö pääasiassa kasvisruokia ja koko perhe todella hoikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän