Onko monella ryijy, tai haluaisitko? Katsoin kasityon ystavien sivuja, ja siella olisi niin ihania malleja. Hinnat vaan on ihan hirveita, jopa itse tehden. Saako mistaan halvemmall
Kommentit (7)
Toinen ryijy on perineteinen, miehen isoisoäidin, perintönä saatu. En muista sen nimeä. Toinen on Aasiasta, vuoristokylästä tekijältään suoraan ostettu.
Pidän ryijyistä. Eli jos jollain on kaapissa, eikä tarvitse, laitakaahan viestiä. Haluaisin tuohon porraskäytävään muutaman ryijyn. Raanukin käy. =)
Alan piireissä tunnetut tekstiilisuunnittelijat maksavat kanssa muutaman tonnin, tai sen kahta puolta. Sellaisistakin ryijyistä, joiden alkuperästä ei ole mitään tietoa, maksetaan useita satoja euroa, kun olen vanhojen tavaroiden myyntipalstalta huomannut. Riippuu tietysti että löytyykö ostaja, kun jotkut ryijyt ovat aika psykedeelisia väreiltään ja malliltaan, mutta ryijy on todella arvoesine.
pitänee pitää mielessä ja jutella miehen kanssa että mitä haluaa ryijyillä tehtävän- ovat nimittäin hänen puoleltaan suvusta. ihan turha niitä on kaapissa tosiaan pitää. kumpikaan ei niistä pidetä kyllä. mutta saattaa olla miehelle kynnys myydä isomummun antamaa...
keksiä. Joten ehkäpä myynnin voisi jättää hänen jälkeiseen aikaan tai jotain... Mä olen ainakin saanut omalta mummulta sellaisia arvokkaita esineitä, joita en ikinä raaskisi ostaa itse, joten ne ei todella ole annettu sen takia, että saan niistä myymällä rahaa, vaan että minulla olisi ne tavarat, joita en itse voi ostaa. Mutta jos ei ryijystä yhtään tykkää, niin kurjahan sitä on väkisin seinällä pitää. Hinta-arviota ehkä kannattaa pyytää, nimittäin jos ette yhtään tunne suunnittelijaa tai taustaa, voi joku ammattilainen ostaa 300 eurolla teiltä 3000 euron arvoisen käsityön.
inhoan ryijyjä, mutta sukulaiset niitä meille kantaa. ovat sitten jossain kaapissa pölyttymässä ja nostetaan esille vaan 90-vuotias lahjoittaja saapuu...