Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tarha:pitääkö lapsi hakea SUORAAN töistä, vai kuinka?

Vierailija
22.06.2007 |

eli olen hakenut kokopäiväpaikan, n klo 7-15, ja nyt onnistuinkin saamaan sumplittua vain 6tunnin työpäivät-- miten on, pitääkö lapsi noutaa tarhasta tukka suorana ja viivana työpäivän päätyttyä, vai saako esim. käydä kaupassa?

ja- onko siitä olemassa joku sääntö?

ja--jos maksan kokopäiväpaikasta, niin onko sillä väliä, milloin haen?

enkä nyt tarkoita, että pidän koko rahan edestä, vaan jos on joitain asioita hoidettavana tms joskus..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä kukaan tietää edes? Minä menen aina kauppaan ruokatunnilla ja tulen hakemaan lapsia ruokakassien kanssa, eikä kukaan ole kysellyt, koska olen siellä kaupassa käynyt...

Vierailija
2/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siis hakemukseen arvioinut hoitoajan olevan n. klo 7-15.

pitäisikö tuo nyt sitten " korjata" lyhyemmäksi, vai mikä oikein on käytäntö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuumailin vaan, kun siitä on täällä joskus juttuja lukenut ja jyrkkiäkin mielipiteitä, että välittömästi, eikä kaupan kautta, olisivat hoitajat käskeneet.. ?

-ap

Vierailija
4/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa aamuvuoro töissä klo 6, jolloin mies vie lapsen hoitoon klo 6.30. Aamuvuorosta pääsen klo 12, kotona olen viimeistään klo 12.30. En taatusti hae lasta heti työvuoron päätyttyä, pitäisi repiä juuri päiväunille mennyt lapsi ylös. Haen sitten lapsen klo 14 jälkeen.

Lapsen aloittaessa hoidon kysyin hoitopaikan mielipidettä asiaan ja he sanoivat että eiköhän ole parempi että annat lapsen rauhassa nukkua päiväunet ja syödä välipalan.

Vierailija
5/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotenkin itsekkin mietin, että eikös silloin heräillä päiväunilta ja ole välipala-aika.. tuntuisi tosiaan järkevältä lapsen kannalta hakea välipalan jälkeen.

-ap

Vierailija
6/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainilloissa että lapset täytyy hakea heti tarhasta töistä tullessaan, mutta paskat mä siitä ole välittänyt, nytkin kun koko vuoden kävin koulua ja pääsin miten sattuu, niin hain lapsen vasta kun hoitoaika päätty.

Vierailija
7/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sittenhän siellä taas ihmetellään, kun jatkuvasti kuitenkin haen aikaisemmin kuin hoitoajan tarpeeksi olen ilmoittanut..

hankalaa..

-ap

Vierailija
8/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä puhu hoidossa mitään että pääset paljon aiemmin kuin mitä lapset haet. Ainakin jos sellaista viestiä antavat että lapset pitäisi hakea heti töiden päätyttyä!

Vierailija
9/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haettiin joko osapäivä tai kokopäiväpaikkaa, eikä mitään kellonaikoja kyselty, vuorotyöt erikseen

Vierailija
10/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täsmälleen montako tuntia lapsi on hoidossa. Esim. me valittiin päivittäisen hoidon tarpeeksi hoitosopimukseen 7-10h päivässä. Ja lapsi on noin 8h päivässä hoidossa.

Vierailija
11/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan monien kotiäitienkin lapset esim muutamana päivänä pk:ssa. Mitä helkutan väliä sillä on mitä teet sillä aikaa, kun lapsi on tarhassa!!!

Vierailija
12/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa paljon ylimääräistä aikaa sulle jää, jos olet töissä 7-13, ja matkat päälle. Ne työmatkat pitää laskea myös hoitoaikaan mukaan, hoidossahan se lapsi silloin on.

Vierailija
13/30 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai? nuo tarhat, jotka käskevät vanhempien noutaa heti ja välittömästi töiden päätyttyä, tuskin heille siitä palautetaan tarhamaksua..

edelleenkään en tarkoita, että perskeles, meidän lapsi pidetään koko rahan edestä, vaan ihan periaatekysymys. jos maksetaan koko päivästä, niin kai maksavalla asiakkaalla on silloin oikeus olla siellä vaikka koko päivä?

ja jos taas potkitaan ulos heti kun vanhempien työt loppuu 6tunnin päästä, niin silloin olisi vastavuoroisesti palutettava käyttämätön aika rahana?

.. jos nyt pilkkuja viilataan:))

Vierailija
14/30 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on tietty rytmi ja siihen kuuluu päiväunet ja välipala. Sen jälkeen on vapaata, säästä riippuen joko sisällä tai ulkona, eli välipalan jälkeen haen vasta.

Mitä vanhemmaksi lapsi tulee sitä tärkeämmäksi myös vapaaleikit, joten lapselle on monesti pettymys, kun haen esim. pihalta liian aikasin.

Mutta jokaisen aikuisen on harkittava ihan itse, mikä on lapselle rankka päivä. Jos päivät venyvät 9-10 tuntisiksi, niiin ei ole lapsen etu pitkittää päivää enempää taikka pitää niitä noin pitkinä ilman pätevää syytä (=työ).

Vierailija
15/30 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän, miten monimutkainen systeemi siitä tulis, jos jokaisen lapsen hoitoaikoja alettais erikseen päivittäin laskemaan ja ylimääräisiä rahoja palauttelemaan! Mun mielestä päivähoitomaksu (joka on maksimissaan 200 ¿/ kk) on kuitenkin halpa suhteutettuna siihen, mitä lapsi saa (ateriat, hoidon jne.) Eli ei siitä kovin paljoa palautettavaa edes kertyisi, jos sulle pitäisi esim. palauttaa 5 ja puolen tunnin rahat takaisin!

Onhan se tietysti niin, että lasta voi pitää koko rahan edestä, jos haluaa. itse ajattelen niin, että on hyvä, että mulla on hakujen suhteen joustovaraa. Lapseni on kokopäiväpaikalla ja voisi olla periaatteessa hoidossa 7-17, mutta käytännössä on useimmiten 8.30-16. Työni on kuitenkin sellaista (liikkuvaa), että tuota joustoa on hyvä olla sekä aamussa että illassa. Pk tietää tämän ja se on heille ok.

Ei tulisi mieleenkään pitää lasta täyden ajan vain sen takia, että on maksanut siitä! Mutta kukin tyylillään...

Vierailija
16/30 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaan, miten olen töissä. Lapsilla on varattuna kokonaisia hoitopäiviä. Vain satunnaisesti joutuvat olemaan hoidossa joskus 8 tuntia. Joskus pääsen hakemaan aiemmin. Joskus hoidan omat hommat pois ja haen myöhemmin.

Niin kauan aikaa kun ämmät makaa kotona vauvan kanssa ja mies kuskaa esikoista hoitoon, en ole velvollinen ilmoittamaan työvuorojani vaan pelkästään hoitopäivät ja tuontiajan. Hakuajan päätän minä.

Vierailija
17/30 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää

Vierailija
18/30 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pitää hakea sen ajan puitteissa minkä olet ilmoittanut hoitoajaksi. Ihan sama vaikka maksat sohvalla sen aikaa.

Vierailija
19/30 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi pitää hakea sen ajan puitteissa minkä olet ilmoittanut hoitoajaksi. Ihan sama vaikka maksat sohvalla sen aikaa.

Siis makaisit.

Vierailija
20/30 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti vähän, miten monimutkainen systeemi siitä tulis, jos jokaisen lapsen hoitoaikoja alettais erikseen päivittäin laskemaan ja ylimääräisiä rahoja palauttelemaan! Mun mielestä päivähoitomaksu (joka on maksimissaan 200 ¿/ kk) on kuitenkin halpa suhteutettuna siihen, mitä lapsi saa (ateriat, hoidon jne.) Eli ei siitä kovin paljoa palautettavaa edes kertyisi, jos sulle pitäisi esim. palauttaa 5 ja puolen tunnin rahat takaisin!

Onhan se tietysti niin, että lasta voi pitää koko rahan edestä, jos haluaa. itse ajattelen niin, että on hyvä, että mulla on hakujen suhteen joustovaraa. Lapseni on kokopäiväpaikalla ja voisi olla periaatteessa hoidossa 7-17, mutta käytännössä on useimmiten 8.30-16. Työni on kuitenkin sellaista (liikkuvaa), että tuota joustoa on hyvä olla sekä aamussa että illassa. Pk tietää tämän ja se on heille ok.

Ei tulisi mieleenkään pitää lasta täyden ajan vain sen takia, että on maksanut siitä! Mutta kukin tyylillään...

Täysi päivähoitomaksu on 290 kunnallisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi