Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin mielialalääkityksen vajaa pari viikkoa sitten, uskallanko

Vierailija
22.06.2007 |

juoda illalla pari siideriä? Olo on ollut nyt ihan hyvä ja normaali. Lääkeselosteessa lukee jotenkin näin " ei ole todettu vaikuttavan alkoholin kanssa, muttei alkoholin käyttöä lääkityksen aikana suositella."

Hyvää juhannusta! :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos otat vain muutaman, se ei ole mitään dokaamista eikä vaikuta lääkitykseen mitenkään. Mutta jos otat liikaa, lääke ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
2/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos otat vain muutaman, se ei ole mitään dokaamista eikä vaikuta lääkitykseen mitenkään. Mutta jos otat liikaa, lääke ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
4/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
5/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tiedä mitä on dokaaminen ja mikä ei.

Vierailija
6/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se laskee sitä tehoa, eli se ei vaikuta masennukseen oikeanlaisesti. Muutenhan sitä joisi vaikka kuinka paljon. Sen sijaan esim, unilääkkeet ja rauhoittavat tehostuu!!!!

Vierailija
7/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka ei tiedä mitä on dokaaminen ja mikä ei.

Mutta on idioottimaista väittää, että jos otat liikaa viinaa, niin mielialalääke ei enää tehoa. Uskomatonta sontaa! Päinvastoin, mielialalääke yhdistettynä alkoholiin voi aiheuttaa yllättäviä vaikutuksia. Todellakaan ei mielialalääkkeen vaikutus häviä isojen alkoholiannosten myötä.

Vierailija
8/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ne lääkkeet ovat siihen paljon auttaneet, vaan muut asiat. Vaikka lääkkeeni ovatkin nopeavaikutteisia.

ap

Vierailija
9/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siksi, että saatat käyttäytyä yllättävällä tavalla. Varsinkin, kun elimistö ei ole vielä tottunut lääkkeeseen.

Vierailija
10/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä satunnaisesta juomiskerrasta ei liene haittaa, varsinkin kun ei ota paljon. Mä en myöskään ole huomannut, että oma käytökseni muuttuisi parin lasin jälkeen vaikka olen lääkityksellä, eikä lääkärikään kieltänyt pientä määrää alkoholia. Kännejä en vetäisi mutta niinhän ei ap:kaan aikoinut tehdä.

Vierailija
11/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kysynyt sekä lääkäriltä että psykiatriselta sairaanhoitajalta.

Vierailija
12/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lauantaina join päivän+ illan aikana 6 siideriä. Sellaista pientä tölkkiä. En huomannut kummempaa vaikutusta suuntaan tai toiseen.

Lääke Mirtsasapin. Vai miten kirjoitetaankaan.

Vierailija
13/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kyseessä on vasta-aloitettu lääkitys eikä ole aiempaa kokemusta alkoholin nauttimisesta lääkityksen aikana, niin kannattaa olla varovainen.

Vierailija
14/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kyse on tällaisesta pitkäkestoisesta masennuslääkeestä, serotoniinijohdannaisesta, niin ei todellakaan satunnainen alkoholin käyttö vaikuta mitään! Ihan normaalia elämää voi viettää. Itse jouduin syömään tuollaista lääkettä kahden vuoden ajan, eikä psykiatrini puhunut mitään alkoholin välttämisestä. Onneksi olen absolutisti...

Vierailija
15/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta, jos sittenkin vaikuttaa jotenkin. Kaksi pulloa siideriä on mun mielestä jo aika iso määrä (jos siis 0,5 litran pulloja).

Vierailija
16/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri asia onko ne kaks lasia kossua vai siideriä/viiniä. Mulla on kokemusta sitäpaitsi asiasta. olen käyttänyt mielialalääkettä kohta vuoden. Ja monelta taholta kysynyt sitä asiaa. pari lasia viiniä EI ole epäterveellistä, ei raskaana, ei lääkityksessä, ei muussa!

Vierailija
17/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siis tosiaan käyttää malttia ja tunnustella oloaan.

Vierailija
18/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siltä varalta, jos sittenkin vaikuttaa jotenkin. Kaksi pulloa siideriä on mun mielestä jo aika iso määrä (jos siis 0,5 litran pulloja).

Vierailija
19/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on eri asia onko ne kaks lasia kossua vai siideriä/viiniä. Mulla on kokemusta sitäpaitsi asiasta. olen käyttänyt mielialalääkettä kohta vuoden. Ja monelta taholta kysynyt sitä asiaa. pari lasia viiniä EI ole epäterveellistä, ei raskaana, ei lääkityksessä, ei muussa!

Varovaisuudella voi ottaa, esim. lasillisen viiniä tai siideriä.

Ps. pari lasillista viiniä VOI OLLA jopa vaarallista tiettyjen lääkkeiden kanssa.

Vierailija
20/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enköhän tiedä asian paremmin kuin sä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi