Helmikuisten juhannus!
Tänään tulee 10 vuotta siitä, kun sanoimme ukon kanssa tahdon toisillemme! Eli hääpäivätunnelmissa täällä ollaan. Muuten olemme ajatelleet olla juhannuksen ihan kotona. Minulla ei ole tätä " alkoholiongelmaa" , koska imetän niin aina voi vedota siihen ;) Kenellekään ei olla vielä raskaudesta kerrottu. Mun äiti piti edellisellä vierailulla sellaisen sterilisaation mainospuheen, että totesin mun ukolle, että hänelle ei ainakaan tarvitse kertoa ennen kuin itse huomaa. Isälle kyllä olisi ihan kiva kertoa, sitten aikanaan. Luultavasti odotetaan tuonne np-ultran paremmalle puolelle. Olo on ollut huolestuttavan normaali, paitsi öisin viluttaa ankarasti.
Heltu ja masu 5+jotain(?) sekä ipanat 12/04 ja 11/06
Kommentit (16)
Menin sitten miehelle torstaina ääneen ihmettelemään, kuinka kummaa on kun ei ole mitään oireita, ja pitihän tää taas arvata. Eli perjantaiaamuna heräsin niin kamalaan öllötykseen että oksat pois. Olo on koko ajan kamalan krapulainen, tuntuu kun olisi kankkusessa ollut viisi kertaa putkeen huvipuiston viikinkilaivassa. Eli ei mitään herkkua... eilen sitten oksensinkin, äijä oli juonut yhden oluen ja se haju...huh. Kamala nälkä koko ajan, mutta mitään ei oikeastaan tee mieli. Annoin itselleni luvan kaikenmaailman herkkuihinkin juhannuksena, mutta ei, mikään ei mene alas. Kaikki haisee aika kummalliselta, omat hajuvedetkin, joita siis olen käyttänyt parhaimmillaan viisi vuotta, haisee nyt kissanpissalta. Kaamee valitusolo päällä näköjään... Ulkona kävely auttaa jonkin verran, ja sitä onkin tullut harrastettua nyt varmaan maratonin verran.:) Ensi viikonloppuna pitäisi sitten nähdä yksi kaveri, joka varmasti arvaa mistä on kyse, kun ole alkottomalla linjalla, ehkä vetoan mahatautiin. Just joo, varmaan menee läpi.:)
Nyt hyppään taas lenkkitossuihin ja lähden pihalle. Taitaa lähteä kilotkin tässä kun vaan kävelen enkä oikein mitään syö...:/
ja tosiaan nyt mennään viikoilla 6+4. Mulla alkaa huomenna työt loman jälkeen, ja nyt olisinkin neuvoja kysynyt, kuinka piilottelette pahaa oloa töissä? Meinaan kun naaman värikin on jotain harmaansävyistä, eikä se ihan normaalia ole tällaisten helteiden aikana...:D
..siitä ettei kannata mitään mainostaa, siis nuolaista ennenku tipahtaa..just eilen kans niin kuin valentine (muistinkohan oikein?) ihmettelin kun ei ykä oo saapunut ollenkaan niin kuin kahdella ed. kerralla, jep, ei ois kannattanut..tää aamu aloitettu ykän vierailulla, ensinnäkin nukuin puol 11 saakka, se selittää sen, et verensokeri pääs tippumaan liian alas ja ykä pääs kylään, inhottavaa, olo on todella kuin krapulaisella, nyt oon tankannu tuoremehua 1 l ja syöny pienen aamupalan niin alkaa helpottaa vähän..
Sitten ois parikin kysymystä teille, missä vaiheessa kerrotte raskaudesta lähimmille ja sit " lopulta kaikille" ?
Me ollaan nyt tästä nestorista kerrottu isovanhemmille, mun siskolle ja tietysti lapsille, kun lapsille kerrottiin niin otettiin tietoinen riski että sen jälkeen ei asia välttämättä kovin hyvin salaisuutena pysy ;) Ystäville ajattelin kertoa sen rv 7+ ultran jälkeen, siis jos kaikki masussa ok. Töissä kerron varmaan vasta loman jälkeen, silloin pitäis laskujeni mukaan olla jo np-ultrakin takana, jos suunnitelmissa mennään..
Onkos täällä muita vaunu-ja vauvatavara-friikkejä? Mä oon jo surffaillu vaikka missä parina iltana ja katellut kaikkia, mm. vaunuja, matkiksia, turvakaukaloita yms. Meillä kun ei oo rattaita lukuunottamatta oikein mitään tavaraa säästetty, perintöensisänky löytyy ja joitakin vaatteita, mut siihen se tosiaan jää..Noi turvakaukalosysteemit on muuttuneet näiden vuosien aikana aika harppauksen, niitä pitää tutkia antaumuksella ja punnita eri vaihtoehtoja ;) Jee, kivaa, uus harrastus taas aluillaan :))
Ja onko teillä vauvalle työ-tai odotusnimeä?
Meillä olikin parikin nimeä, mutta sitten paljastui että laskettuaika 26.2. on Nestorin nimipäivä, joten siitähän se sopiva odotusnimi sitten tulikin.
Jeps, mutta nyt pitää poistua, tuolla mua jo huhuillaankin...
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja jaksamista näiden eri oireiden kanssa :)
Toivottelee poco ja nestori 5+2
Eikä edes ehtiny huomata. Kotosalla vaan oltiin se aika mitä töiltä jäi. Kyllä työnteko näin alkuraskaudessa on kamalaa. En ole pahemmin itseäni vielä esitellyt joten tässä tulee lyhyt selostus....minä 24 mies 27 ja esikoinen 2. Toista odotellaan nyt jossain 7viikoilla, huomenna on ultra jossa varmistuu raskausviikot. Mielenkiinnolla odotan missä kohtaa mennään, kun edelliset menkat oli vain kaksi päivää hyvin vähäistä ruskeaa vuotoa, sitten jäi menkat väliin et nyt sit ollaan epävarmana olinko jo tuolloin vuodon aikana raskaana.
Ällöä oloa on ollut nyt pari viikkoo ja ei todellakaan ole mikään ihana olo. Vaikka maha huutaisi kuin nälkää niin kaikki ruoka suussa ällöttää eikä mitää tee mieli. Väkipakolla jotain laitan suuhuni välillä ettei pääse oksennus yllättämään. Olen lukenut jostain inkivääritableteista että auttaisivat pahoinvointiin, ajattelin kyllä testata heti huomenna...rupee jo tympii tä ainainen ällötys :) tätä se raskaus teettää ja olen kyllä tyytyväinen ettei tämän kummempaa ole ollut, mitä nyt kauheeta palelua koko ajan.
Että näin täällä odotellaan juhannusaikana...innolla huomenna ultraan :)
äippyli 7jotain
Meillä juhannus meni oikeen rattosasti.Minä tietty kuskina.Käytiin ajeleen joka puolella ja grillailtiin mummulossa hyvää ruokaa.
Me ei olla lapsille vielä kerrottu vauvan tulosta.Aateltiin sit vasta kertoa ku sydänäänet on kuuluneet.
Mulla tuli perjantaina ku kävin wc:ssä niin pyhkiessä paperiin hiukan vaalea verta.Mut laskeskelin tuossa et mulla pitäisi parin päivän päästä olla niinku toiset kuukautiset eli oisko vain sitä.
Nyt ei ole tullut perjantain jälkeen mitään.
Nyt täytyy lähtee ostaan lapsille pallojäätelöä ku tuli luvattua.
Anna-Liisa ja masuasukki 7+3
Taitaa porukka täältä olla Juhannuksen vietossa kun on niin hiljaista ollut...
Juu mekin oltiin ihan kotona kolmin koko juhannus, eilen tosin käytiin mummalla ja paapalla kyläs ja mökillä saunomas ja talviturkkikin tuli heitettyä järveen. =)
Olo edelleen etova. Nyt ei oo kahteen päivään tarvinnu oksentaa, mut tunne on koko ajan kurkus et ykskin sopiva ärsyke ja sit mennään taas...
Tää raskaus on niin erilainen jo tähän mennes ku esikoista odotettaessa et huh huh mitenhän loppua kohden mennään. Viime kesänä istuin ulkona kaiken päivää ja nautin auringosta, mut nyt ei puhettakaan. Heti heikottaa kun menee aurinkoon. Ja kiloja kertyy varmaan tuplaten sen mitä viimeks ku koko ajan täytyy syödä vaikka ei oo yhtään nälkä, mut kun se helpottaa oloa edes hetkeks....
Poco tais jotai kysellä tavaroista ja työnimestä... Meillä esikoisen jäljilta kaikki vielä talles ja suurin osa myös käytös et ei juurikaan mitään tarvii ostella, mut lelut ja vaatteet on sellasia et niitä tulee aina katteltua.... =) Ja meillä ei ollu esikoisellekaan mitään työnimeä, ei oo nytkään, mut toi laskettunapäivänä nimipäiväänsä viettävän nimi kuulostaa kyl ihan kivalta idealta, täytyy varovaisesti käydä kattoo mikä nimi kalenteris olis tarjolla..... ;-)
Kristall ja kakkonen 8+3
aina tulee painettua sitä jostakin syystä...
elikkäs me ollaan käyty korkeasaaressa ja täytyy sanoa että pettymys oli aika suuri.eihän niitä eläimiä näkynyt kun muutama.
karhuja onneksi sentään nähtiin jotka on meijän 2.v:n suosikkeja.muuten aika mälsä reissu.ravontoloita oli todella nihkeesti tai tarjonta surkeeta.
omasta olosta sen verran että huimaa jännästi ja kurkussa tuntuu koko ajan semmonen pala.
jotenkin on pinna kireellä koko ajan.esikois-raukka saanut äitiltä tiuskasuja varsinkin ruokailussa.en tiedä mikä on kun ei oikein sillekkään ruoka maistu.
vielä olisi viikko töitä ja sitten alkaa kesäloma....ihanaa...
suunnitelmissa olisi ainakin käydä muumimaassa ja anoppi on varannut meille viikonlopun hotellissa sekä ottaa esikoisen hoitoon.
mitäs muilla on kesäloma suunnitelmia?
en nyt muista että kuka kyseli että onko vaunufriikkejä...
minä tunnustan olevani.just myytiin ennen kun sain tietää odottavani esikoisen vaunut pois ja nyt olenkin istunut lastentarvikkeen sivuilla ahkerasti.pinnasänkykin täytyisi ostaa mutta muuten on vielä muut tallella.
terveisin:lomaa odottava tiitu ja masukki5+4
Jotkut on tainneet jo kirjoittaa, että kohdun paikkeilla tuntuu sellaisia vihlaisuja. No, itse asiassa itsekin niistä joskus aiemmin mainitsin. Nyt on tänään tuntunut monen monta kertaa vihlaisuja. Pisti tietysti heti miettimään, että onkohan tämä normaalia? Nyt olis kiva lukea, jos muillakin vihloo. Kyllähän tää taitaa ihan normaalia olla, mutta sitä kun ei muista edes viimevuotista raskautta, muista puhumattakaan. Tänään on rv8+0, joten ehkä siellä viikari on sen verran kasvanut, että kohdunkin pitää taas lisää kasvaa. Sille ei vaan mahda aina mitään, että alkaa heti jotain synkeitä asioita miettiä, jos tuntuu kipua :-/. No, jospa tämä tästä. Tuntuu ainakin hyvältä, että uusi viikko alkoi. Päivien kertyminen tuntuu vaan niin hirmuisen hitaalta.
jazuliini ja mazu rv8+0
Ilmat oli vallan mainiot mökkireissulla. Siellä majoittui yhteensä 9 ihmistä. Yhdelle kerroin raskaudesta, muista en tiedä huomasko ne että join vaan limpparii. Oli kyllä muutama syykin olla juomatta, kun yhtenä päivänä kävin töis ja toisena jouduin kuskiksi yhdelle " lipun nostajalle" . =]
Poco: tääl on aikasemminkin ollut juttuu (aiemmis ketjuissa) tosta kertomisesta sekä alkuraskauden ultrasta, mut vastailen nyt uudelleen: kahdelle ihmiselle olen kertonut työterveyslääkärin sekä mieheni lisäksi (toinen on työkaveri, kun työskentelen kemian alalla, ja kysyin hältä neuvoa, sekä toinen oli kaveri jolle nyt juhannuksena sanoin että en juo mitään) ihan vaan siitä syystä, että kolme perättäistä keskenmenoa takana. Joten ei täs vielä juhlita moneen viikkoon, ja siksi en halua asiaa koko maailmalle kuuluttaa. Viime viikolla kävin alkuraskauden ultrassa, sikiö vastas kokoa 7+4 ja syke löytyi. Seuraavan ultran varasin myös, kun haluan nyt vähän tarkemmin seurata tätä raskautta, ja ainakin jo ennen NP-ultraa tietää jos sikiö on taas kuollut. Ja työnimeä ei ole vielä ainakaan käytössä, ehkä NP-ultran jälkeen jos siihen asti selvitään. Lääkärille kyl mainitsin kun syke löytyi, että " vahinkoja sattuu" (kun aina ennen on ollut vaan kuolleita sikiöitä mahas) joten työnimeks sopis ehkä " vahinko" , vaikka ei muuten vahinko olekaan (yritystä vuodesta 2003). Mut sen näkee jos sinne asti päästään.
Neuvolakin pitäs varmaan tulevalla viikolla tilata, ajattelin kyllä et jos menisin siellä käymään vasta sen seuraavan ultran jälkeen jos vielä on aihetta. Sillon ois viikkoja jo 10+ jotain. Jos sattuu et aikoja saa niille main.
Oireina jatkuu närästys (yleensä iltasin kun pitäs nukkumaan mennä) sekä rinnat on arat ja mahas melkein koko ajan ihmeellisiä tuntemuksia. Välil sellasii nippailuja, välillä vihlomista ja välillä menkkamaista jomotusta. Mulla ei kyl ikinä kuukautiskipuja ole ollut, paitsi keskenmenoissa (tyhjennetty lääkkeellisesti)... mut näillä mennään.
Mut nyt nukkumaan ja huomennakin on onneks vielä vapaapäivä. Sit onkin taas kaksviikkoo tiivistä työskentelyä...
jonttu rv 8+2 (tai 8+3 tai 7+6 monia vaihtoehtoja.. =])
Heips!
Minulta jäi tuota Multitabsin inkivääriä pari levyä (molemmista otettu tabletteja, tuossa mikä täällä töissä on näyttää olevan 18 jäljellä ja kotona olevassa on mielestäni enemmän). Ostin alkuraskaudessa sitä parikin pakettia ja nuo jäivät kun pahoinvointi vihdoin loppui joskus 10-11 viikon maissa. Eli nyt kun teillä näyttää olevan nuo alkuviikot meneillään niin nopein saa nuo tabut postikulujen hinnalla. Ota siis yhteyttä typykka2003@yahoo.com ja ilmoita osoitteesi niin laitan tulemaan. Roskiinkaan en viitsis heittää eikä ketään tuttua nyt ole raskaana.
Meillä ne auttoivat kyllä jonkun verran tai sitten raskaus vaan oli erilainen. Esikoisesta oksensin iltaisin 5-6 viikosta aina tuonne 12 asti. Tällä kerralla pahoinvointi alkoi jo ennen plussatestiä ja loppui onneksi myös aikaisemmin. Ja vointi oli huono enemmän kokopäiväisesti eli kait tuo inkivääri hiukan tasasi sitä illan pahoinvointihuippua. Tiedä häntä, mutta jos siis haluat kokeilla noita niin täältä pesee.
T: Typykkä ja neiti syyskuu jo viikolla 28 :)
en tiedä mikä on kun ei aivot tottele sit ollenkaan.
on niin aivoton olo että...
meillä juhannussuunnitelmiin kuuluu grillausta ystävien kanssa.
heille ei onneksi tarvitse selittää alkoholimattomuutani koska meillä ei nautita sitä lasten nähden ollenkaan.uste en ole ikinä nähnyt vanhempieni ottavan lapsena edes yhtä joten juontaa juurensa sieltä.
mulle on alkanut tulla semmosia hassuja pahoinvointi kohtauksia jossa meinaa tulla oksennus mut ei sitten kuitenkaan.ja nämä tulevat siis ihan varoittamatta ja menevät ohi nopeasti.
ja selittämätön himo mulla on sipulirenkaisiin joista en ole ennen tykänny yhtään ja nyt olisi pakko saada.
mutta nyt näytti vieraat tulevan joten täytyy mennä...
yäkkeilevä tiitu rv5+2
Tänään tosin käytiin ystäväperheen luona vähän grillailemassa ja katsastamassa heidän uutta kotiaan. Heillä tytär suht saman ikäinen kun meidän poika ja leikkivät aika kivasti jo keskenään.
Ajateltiin ettei kerrota raskaudesta vielä vaan katotaan tuo np-ultra, vaan kuinkas kävikään. Ystäväni isä on vanha työkaverini ja tuli sinne siis myös jussia viettämään, heti kun näki mut totesi: " teillä voidaan sitten paksusti" . Mä hämmästyneenä siihen: " voidaan vai" ? Hän siihen jatkoi:" niin eikös teille toista lasta odoteta" ? Niimpä siellä sitten tiedetään asiasta, mutta osavat onneksi olla hiljaa, joten ei sinänsä hätää. Tämä samainen työkaveri kyllä huomasi silloinkin, kun esikoista odotin, raskauteni jo alku viikoilla.
Mulla olo vaihtelee aika lailla, toisinaan ihan jees, mutta päivittäin närästää, väsyttää ja kuvottaa. Pinnakin on aika kireellä ja se harmittää, kun tulee suotta huudettua ja rähjättyä ihan turhasta, sekä pojalle että miehelle :(
Hyvää Juhannusta kaikille!
t:sininenkirsikka + masukki 8+0
Täytyy jotain raapustaa, niin tulee puumerkki jätettyä ;-). Juhannusta ollaan ihan kotoisissa merkeissä vietetty. Tänään päivällä grillattiin ja laitettiin pöytä ulos. Vauvaa myöten kaikki oltiin pöydän ääressä syömässä. Tytöillekin paljastin nyt sitten, että uusi vauva olis meille tulossa. Sanoin, että tämä on sitten salaisuus, ettei hiiskuta kellekään. 4-vuotias sanoi jotain salaisesta agentista. Sanoin, että tämä on tosiaan sellainen salainen agentti, että se haluaa pysyä vielä salassa ;-). Oli vähän pakko kertoa, kun eilen illalla tytöt näki saunassa minun mustelmaisen masuni (piikitän siis hepariinia päivittäin masunahkaan ja siitä tahtoo joka kerta jäädä mustelma) ja lisäksi poika tänään grilliherkkuja syödessämme alkoi vaatia, että jos meille syntyy poika, niin sen nimeksi täytyy tulla se ja se. Tytöt sitten puhuivat, että jos syntyy tyttö, niin sen nimi on se ja se. Ajattelin, että johan nuo taitaa arvata itsekin, mistä on kysymys.
Näin iltaisin tämä vilutus on aivan kauheeta. Toiset ei oo täällä sisällä moksiskaan (eivätkä kyllä ulkonakaan), mutta ite oon ihan kananlihalla. Paha olo on vaihtelevaa. Yleensä sitä on iltapäivällä ja illalla ihan eniten. Täytyykin tästä lähteä taas vähän syömään. Alkaa tuntua siltä, että tarvitsen jotain suolaista.
Mukavaa juhannusviikonlopun jatkoa kaikille!
jazuliini & salainen agentti rv 7+6
Tää pahoinvointi on aivan kauheeta.. Ja hei, salaattikin saa jo vatsan vääntämään. Raikkaat syömiset edelleen tosi pop, kuten pakkaseen lykätyt viinirypäleet..juotava jugurtti, sitruunavesi.. ja yllätys yllätys, suolaset jutut.
Eilen mun juhannusmenuun kuului sitten pelkkää perunaa voilla, kurkkua ja halloumijuustoa. Jep jep, kunnon kulinaristi.. Äidille oli pakko kertoa eilen, kun istuin valkosena ja voimattomana lattialla, enkä oikeen pystynyt osallistumaan ruuanlaittoon kun hajut tökki niin pahasti.
Ja lisäää pyöräilykokemuksia.. Tulin töistä iltavuorosta kotiin ja kun ilmassa haisi grillailut, leikattu nurtsi, kissanpissa ja vaihteleva kokoelma kukkia ja muit puskia, niin tämä rouva polki niin lujaa kuin pääsi ja suoraan kotiovelta tukka käännös vessaan ja yrjölle.. Nice.. Mies lupasi, että yrittää järjestää mulle auton tästä lähin aina kun vaan on mahdollista..
Näitä sitten muistellaan joskus lämmöllä näitäkin hetkiä..
-Nojanda ja rv 6+2?
Ensi kertaa täällä puolen, noin viiden vuoden tauon jälkeen ;) Nyt alkaa väsy painamaan mutta pikaisesti nyt ainakin yritän esitellä itseäni, ainakin niille joihin en oo kuumepuolella törmäilly..Siis minä 34v, mies 39v. kaksi lasta 01 ja 03 syntyneet, kaikki nämä kolme elämäni raskautta ovat clomien avulla aikaansaatu (PCO:n takia clomit)
Mua vähän ihmetyttää tää alkuraskaus, kuinka hyvävointinen mä oon, siis samallahan se tietty pelottaakin ettei kaikki oo ok.. Ennen plussaa mua väsytti todella, nyt viime päivinä tuntuu etten tarvi unta kuin muutaman tunnin kerrallaan, siis jopa yöunissa ja aiemmista raskauksista en muista kuin ykäilyn, nyt siis oireena vain mielettömän kipeet nännit, janoisuus, hedelmä+tuoremehuhimo, rasvoittuvat hiukset, finnitön naama (norm. pco:n aiheutt. akne vaivaa)..
Joten " nauttikaahan" ykäilyistänne, sehän on niinsanotusti suoja keskenmenoa vastaan, vaikka kaksi kertaa sen pitkään kokeneena tiedän ettei se herkkua todellakaan ole..ootteko ajatelleet kokeilla sitä multitabsin pahoinvointi-inkivääriä? Ei oo mulla kyllä tietoa et toimiiko se, luin vaan sen mainoksen hiljattain jostain..
Meneekö täällä moni alkuraskauden ultraan, mulla on aika polille parin vkon päästä, silloin vkoja olisi 7+3..tietääkö kukaan näkyykö silloin jo sydämen syke?
Mutta, nyt pakko mennä tutumaan eilisen valvomisen vuoksi, hyvää yötä :)
-poco & nestori 5+1-
Hypähdän tähän pinoon, tänä aamuna testasin plussaa.
Eli esikoisemme syntyi 06/06 ja nyt tämän toisen la kuukautisten mukaan olisi 27.2.2008. Nyt meneillään olisi siis rv 5+4 jos oikein laskeskelin. Plussa oli odotettu ja toivottu, oikeastaan tekemällä tehty! ;)
Eipä tässä tällä kerralla muuta, täytyy sulatella asiaa.
Hyvää juhannusta kaikille!
Mrs.Marple, rv 5+4