Help! Mikä lemmikki astmalapselle?
Vuosia jo pohdittu asiaa, eikä olla vieläkään keksitty.
Akvaario on jo. Mikähän lisko sopisi aloittelijalle? Kilpikonna? Aiheuttaako kaikki jyrsijät allergiaoireita yhtä todennäköisesti? Onko allergisille sopivat kissa- ja koirarodut urbaanilegendaa?
Kiitti jos joku vastaa!
Kommentit (12)
Ei ole ihan helppohoitoinen vaikka siltä saattaa tuntua, eikä välttämättä mikään sosiaalinen lemmikki jonka kanssa voi leikkiä. Kilpikonna vain jos lapsi ymmärtää, että sen on saatava olla omassa rauhassa ja liikkua minne haluaa (kun haluaa) ja aikuinen siitä (ravinto, lisäravinteet, valo, lämpö...) huolehtii! Kilpikonna on paljon vaikeampi eläin saada kasvatettua terveeksi kuin tappaa huonolla hoidolla!
Meillä on astmalapsi ja koira. Ei lapsi ole koirille allerginen, heinille ja kissoille ja viljalle kyllä.
mutta hän ei saa niistä oireita esim. kyläreissuilla. Kyseessä on kouluikäinen lapsi, itse olisin toki valmis vastaamaan eläimen hoidosta.
Kilpikonnaa mietittiin jo pari vuotta sitten, jolloin hylkäsin idean vaikeahoitoisuuden ja eläimen " epäsosiaalisuden" takia. Lapsen kaverilla on kuitenkin ollut jo vuosia kilppari, ja siksi idea on alkanut itää uudestaan meilläkin.
Käsittääkseni noita allergiakissoja ei saa Suomesta, ja jenkkilässäkin vain vuosien jonotuksella ja 3000 dollarin hinnalla.
t. ap
Ne on suunnilleen sisiliskon kokoisia. Mä tykkäsin niistä kovasti, koska niitä sai pitää myös kädessä. Terkkana kyllä sai olla, etteivät päässeet karkuun.
Yhtään karvallista kissaa tai koiraa ei kukaan teille voi " luvata" . Allergiat on aina yksilöllisiä.
Akvaariossa ollut joskus sellaisia pieniä, ja hyvänen aika mitä tahtia niitä tuli lisää!
t. ap
ps. rapukin on ollut harkinnassa, jotenkin vaan kaikki akvaarioasukit tuntuu tylsiltä, etenkin kun kalojahan meillä jo on. Olisi kiva jos lemmikki kesyyntyisi edes vähän.
En tiedä kuitenkaan käykö se kaikille.
parempia, koska niistä irtoaa vähemmän sitä hilsettä.
itse olen allerginen sekä nuorin lapsistamme. Emme kuitenkaan ole saaneet mitää oireita, gerbiilit elävät vanhimman lapsen huoneessa omassa lasisessa terraariossaan. Puruina on ns. mörttiröpöä, mitä suositellaan juuri allergiaperheisiin, sillä se ei pölyä niin paljon.
allergisoivat eniten ja voimakkaimmin. Voihan olla että joku ei saa oireita mutta en kyllä lähtisi kokeilemaan.
Yksi lapsi on testien mukaan kissalle allerginen, mutta ei hän koskaan ole kissasta oireita saanut. Akaattikotilokin on, mutta eipä tuosta paljoa seuraa ole.
mun käsitykseni mukaan on kehitetty kissarotu, joka sopii allergisille. Ei siis se karvaton, vaan joku karvallinen versio.
Hypo allergic cat. Oiskohan se sitten toi Siperialainen?