Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemmeko ainoita perheita jossaei juoda alkoholia juuri lainkaan?

Vierailija
21.06.2007 |

Oli joulu tai juhannus niin alkoholi ei vaan maistu meille vanhemmille juuri lainkaan. Nuorena tuli sitä juotua suht runsaastikin mutta nyt kun lapset ovat pieniä niin ollaan melkein täysraittiita. Taidetaan olla hauskoja kun taas juhannus iltana istutaan terassilla ja edessämme on vain teemukit.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei alkoholi maita juuri lainkaan, mies käy ulkona (yleensä firman jutuissa) n. 3 krt vuodessa, silloinkin tulee kotiin hyvissä ajoin ja täysin asiallisessa kunnossa. Perjantaisia saunakaljoja emme harrasta, eikä juhannus, vappu tai muu ole meille mikään (teko)syy vetää nuppia täyteen.

Miksi ottaa alkoholia, kun sen seurauksena:

- menee turhaan rahaa

- menee seuraava päivä hukkaan krapulan takia

- tulee tehtyä ja sanottua sellaista, mitä ei selvinpäin ikinä, jne.

Puhumattakaan sitten lasten kannalta: laitetaanpa lapset nukkumaan ja aletaan ottaa drinksua tai viedään lapsia hoitoon sinne tai tänne, jotta päästään itse viihteelle tai otetaanpas parit bisset vaikka lapset tuossa pyöriikin jaloissa, eihän siinä nyt mitään pahaa ole...

Voi voi. Vanhempien pienikin tissuttelu saattaa jättää jälkensä lapsiin ja minusta jokaisella lapsella tulisi olla oikeus turvalliseen lapsuuteen.

Vierailija
2/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin 1,5 vuotta sitten uskoon, enkä sen jälkeen ole alkoholiin koskenut, eikä ole mieskään.

Ihmetyttää, kun ihmiset haluavat pilata kauniin kesäisen juhannuksen alkoholin käytöllä. Monet menevät jopa mökille (itse siitä voi vain haaveilla) ja vetävät änkyräkänni. Mitä järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni täysraittiutta ollut 11 vuotta. Mies käy baarissa ehkä kerran vuodessa. Lomareissulla saattaa ottaa ruokaillessa yhden oluen.

Nuorena tuli hummattua niin, niin paljon, että tässä vaiheessa ei jaksa moista ajatellakaan. En näe yhtäkään pätevää syytä, miksi alkoholia pitäisi ottaa. Tuo aivan liikaa murhetta ihmisten elämään. Annetaan lapsille turvallinen lapsuus.

Vierailija
4/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jostain syystä ei enää maistu. Kaverit ei aina tajuu kun ei haluakkaan enää lähteä baariin vetää kännejä. Kotiin ostettiin laivalta muutama pulllo viiniä kun halvalla sai :) mutta tossa ne on edelleen korkkaamatta... Ja samat syyt just kun kakkosella: menee rahaa ja seuraava päivä hukkaan. Musta on niin kiva herätä nykyään aikasin ja hyvällä ololla. Viikonloputkin tuntuu paljon pidemmiltä. :)

Vierailija
5/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt kun meillä on lapsia niin ollaan täysraittiita.

Eikä yhtään harmita,

suru tulee kun näkee pikkulapsia humalaisten vanhempien kanssa

Vierailija
6/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä osataan käyttää alkoholia niinkuin aikuiset, ettei tule ongelmaa juodun määrästä.

Vierailija
7/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla edes uskiksia - ei vain huvita.

sitä paitsi se on niin kallistakin, että ihmettelen miten kellään on siihen varaa. tai tupakkaan.

Vierailija
8/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa vuodessa käy jossain työpaikan jutuissa. Sitten sillä onkin kyllä hirveä krapula, kun ei ole tottunut ottamaan.

Itse juon joskus jonkun siiderin, kerran pari kesässä terassilla. Paljoa

en uskalla ottaa, kun en ole vuosiin ottanut.

Meillä muuten lapset, 7-ja 4- vuotiaat, ei ole koskaan nähneet oikein kännissä olevaa ihmistä.

Enpä olisi kymmenen vuotta sitten uskonut, käytiin kolme kertaa viikossa

ulkona ja viinan sietokykykin oli jo tosi kova, enää en pystyisi

Vierailija
9/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannukset ja joulut vietän lasten kanssa, joten en kyllä juo edes sitä yhtä. Meillä pilaantui olut, kun kumpikaan ei sitä viimevuonna juonut :) Eikä todellakaan olla ussuja, on vaan parempaakin tekemistä. Eikä oikein huvita nähdä kavereita, kun se ainoa yhteinen " aikuisten" tekeminen on ryyppääminen. Sitten sen kerran tai kaksi lähden vuodessa ulos, kun on jonkun isommat juhlat. Seuraavana päivänä ahdistaa, vaikka kaikki on mennyt ihan kivasti. Mä en vaan tykkää siitä humaltuneesta olotilasta (ja mä humallun jo kahdesta kaljasta)

Vierailija
10/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päässä täysraittiita joko ollaan tai ei olla, mutta siinä ei ole mitään melkein-tilaa. Eikä se ainakaan enää ole kehuskelun arvoista.

No joo mutta ei meilläkään palon kulu. Mies on tänään just varpajaisissa, ja ihan autolla on kotiin juuri ajelemassa. Että tien päälle terveisiä.

Minä oon samaa maata, että pari kertaa vuodessa voin pari siideriä juoda. Mutta kovia kännejä en oo eläissäni vetänyt kuin ehkä kaks kertaa. Että siinä eroan tän ketjun vastaajista, että ei oo alkoholi maistunut silloin nuoruudessakaan. Eikä nyt lasten kanssa enää sitäkään vähää.

Vierailija
11/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja töistä saadut joululahjapullot taitaa olla jo melkoisia vuosikertaviinejä!

Vierailija
12/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan huomenna kestikö vatsa.

Oli siellä myös liki vuoden vanha pullo, mutta siihen en enää koskenut. Ja jäljelle jäi kymmenkunta pulloa, missä päiväykset oli maalis- ja toukokuussa.

Jäi pikkujouluista noi yli, eikä oo kukaan ehtinyt juomaan. Kaljaakin jäi korillinen. Sitä koria mies on urakoinut puoliväliin. Mutta niidenkin päiväykset oli jo keväällä.

Vierailija
13/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tolle seiskalle voisin sanoa, että meillä on paljon tuttuja perheitä, joissa otetaan hallitusti eivätkä he koskaan naljailemeidän raittiudelle.

Ja sitten on myös näitä tuttuja perheitä, joissa alkoholi on ongelma ja jostakin syystä heitä usein häiritsee meidän raittina olo.

Teeppä tästä ihan itse johtopäätökset.

Vierailija
14/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks moinen perhe.

Sinänsä ihmisten suhtautuminen alkoholinkäyttöön on aika mielenkiintoista. Ihan avoimesti saa ihmetellä, että miksi me ei juoda ja sen taustalla täytyy olla uskonnollinen vakaumus tai vähintään se, että ennen on ollut ongelmia alkoholin käytössä tai suvussa on alkoholisteja. No näin meillä ei ole, kunhan ei vaan juoda ja jos se on ihmeellistä niin sitten on. Ja ei meitä muiden juominen haittaa tai stressaa ollenkaan eikä siitä tule kyseltyä tai päiviteltyä. Ihan vapaasti jokainen tavallaan ja mä nyt olen vielä sellainen et olen vaikka ihan mielelläni juoppokuskina tms.

Vierailija
15/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysyä, miten pienten lasten vanhemmat uskaltavat käyttää alkoholia, jos lapset siinä jaloissa pyörimässä? Itse en yksin kertaisesti uskalla, viitsi, halua, sillä haluan olla skarppina lapsen kanssa. Ja miten se seuraava päivä, miten selviätte, jos on krapula, ja lapsi vaatii huomiota? Mulle tulisi ihan liian suuria omantunnon tuskia, jos makaisin krapulassa ja lapsi kiskoisi hihasta leikkimään...

Vierailija
16/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haluaisin kysyä, miten pienten lasten vanhemmat uskaltavat käyttää alkoholia, jos lapset siinä jaloissa pyörimässä? Itse en yksin kertaisesti uskalla, viitsi, halua, sillä haluan olla skarppina lapsen kanssa. Ja miten se seuraava päivä, miten selviätte, jos on krapula, ja lapsi vaatii huomiota? Mulle tulisi ihan liian suuria omantunnon tuskia, jos makaisin krapulassa ja lapsi kiskoisi hihasta leikkimään...

Kas kun kaikkien ihmisten ei ole alkoholia käyttäessään pakko juoda kaikkea tarjolla olevaa alkoholia. Jotkut osaavat juoda esim. yhden tai kaksi pientä lasia viiniä TAI yhden oluen tms.

Vai oletko sinä yhdestä oluesta jo ihan sekaisin ja seuraavana päivänä krapulassa?

Vierailija
17/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kiinnosta.

Vierailija
18/27 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme juo lainkaan. Olemme absolutisteja.

Mies ei ole juonut koskaan alkoholia, mutta minä olen kyllä villin nuoruuden viettänyt.

Vierailija
19/27 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään ongelmia. Autoa meillä ei ole, joten jos joku haaveri lapsille tulisi, taksilla mentäisiin lääkäriin joka tapauksessa. Ja mitään kaatokännejä me ei harrasteta muutenkaan.

Vierailija
20/27 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juhannuksena mies oli ostanut toisenkin pullon. Joi ruoalla yhden oluen ja poika 6v. kauhisteli, että meinaatko tänään juoda vielä toisen saunan jälkeen! Naapuritkin olivat ulkosalla (rivari) ja siellä sitä alkoa kyllä kuluu ihan toisella tapaa. Nauratti, kun lapsista toinen olut päivän sisällä oli jo ihan kamalaa ;) Pumpulissa kasvaneet..