Minkä kokoinen on mielestäsi pieni vauva? ;)
Kommentit (47)
Mun esikoinen oli reilu 4 kilonen: Kaikkien mielestä tosi iso.
Toinen lapsi oli 2,5 kilonen: Kaikkien mielestä tosi pieni.
mutta tästähän tuli hauska keskustelu. Omasta mielestäni alle 3kg pieni ja alle puolivuotias pieni vauva.
3300g luokkaa..symmytyslääkärien mielestä pienikokoisuuden raja menee 4500g
Vierailija:
3300g luokkaa..symmytyslääkärien mielestä pienikokoisuuden raja menee 4500g
no kylläpä se vaan niin on!!
lääkärit mieltää isoksi vauvaksi vasta kun painoarvio ylittää 4500g!!!
Mun silmissä ne 3-3,5kg vauvat vaan näyttää tosi pieneltä kun omat lapset olleet syntyessään nelikiloisia. Vaikka ovat siis ihan normaalipainoisia.
Minusta vauva on pieni jos syntymäpaino alle 3kg (kuten kaksi omaani). 3kg+ ovat normaalipainoisia (kuten kuopukseni).
6
Vierailija:
no kylläpä se vaan niin on!!
lääkärit mieltää isoksi vauvaksi vasta kun painoarvio ylittää 4500g!!!
Hei, mutta ei kai se tarkoita sitä, että jos yli 4,5kg määritellään suureksi, että sitä pienemmät =pieniä. Eikö niin, että normaalikokoisia ja sitten pieniä sitä pienemmät.
3 kiloiset vauvat (ja tietysti sitä vähemmän painavat) ovat kauheita luurankoja hyih hyih...ja ihan siis ufon näköisiä...
Miten jonkun mielestä vauva voi olla ruma? Pienikokoisten vauvojen syntymäpituuskin on yleensä pienempi, suhteessa painoon ovat" tavallisten" vauvojen näköisiä, pienempiä vain.
Liekö jonkun 5kg itse saanut, kun syönyt niin paljon karkkia ja pullaa raskausaikana, eikä pysty vieläkään pitämään suutaan kiinni.
rumia vauvoja olemassa,sori! mut totta se vaan on...
Vierailija:
Miten jonkun mielestä vauva voi olla ruma? Pienikokoisten vauvojen syntymäpituuskin on yleensä pienempi, suhteessa painoon ovat" tavallisten" vauvojen näköisiä, pienempiä vain.
Mun vauvat ollet kaikki eri painoisia syntyessään, esikoinen nippa nappa 3kg, seuraava 3,5kg, kolmas 3,8kg. Ja kaikki 50cm pitkiä. Kyllä kuopus aika pyöreältä näytti, mutta missän nimessä kukaan heistä ei ollut ruma!
Vauvaojen syntymäpituushan ei kauheasti vaihtele, jos kyse täysiaikaisesta vauvasta, mutta painossa voi olla heittoa 2kg. Mikä on yli puolet normaalikokoisen vauvan painosta.
Vierailija:
3 kiloiset vauvat (ja tietysti sitä vähemmän painavat) ovat kauheita luurankoja hyih hyih...ja ihan siis ufon näköisiä...
Itse en ole koskaan vielä nähnyt rumaa vauvaa, minusta kaikki vauvat ovat ihania.
mitenkähän numero 16 vois sanoa, että alle 3 kiloset vauvat ovat rumia jos ei olis itte nähnyt,häh?!
että kun sanot oman mielipiteen ,niin heti ollaan hyökkäämässä silmille,buah hah haa vaan teille ,hyvät naurut sain...
alle 2500gr painava vauva on pieni, vaikkei olisi ollut kohdussa alle 38 vko:a.
800gr vauvat saattavat jäädä keskoskaapissa ensimmäiset kuukaudet vietettyään eloon.
1900 gr painava vauvavietti aikaansa lapsivuode osastolla.
Ja lapset, jotka eivät vielä kävele ovat isoja vauvoja. :)