Miten paljon uskallatte ottaa alkoholia, jos lapset mukana juhannuksenvietossa?
Kyllä minä ajattelin muutaman sidukan+pari lasia viiniä ottaa.
Kommentit (26)
Kaikki myöskään eivät tule järkyttävään humalaan ja krapulaan.
Lieköhän tulen edes hiprakkaan? Kun syö hyvin ja juo nautiskellen (eikä kitaten) niin fiilis on hyvä. Ei humalaa, ei krapulaa.
Naurattavia absolutisteja koko palsta täynnä. Juon ehkä yhden oluen.. hohhoijakkaa.. Minäen usko että lapsista tulee yhtään sen pahempia kakaroita jos näkevät, että aikuiset juovat oluen tai kaksi, kännissäolo on aivan eri asia ja sitä ei lasten tarvitse katsella. Viinipullokin menee jos on monta ottajaa, ei kyllä siitä yhtään humallu. Eli muistakaa kohtuus. mutta ei juomatta tarvitse olla, kunhan et humallu.
Eiköhän kaikki aikuiset jotakin juo. Itse ainakin pari siideriä ja Solin. Ehkä punkkuakin.
mutta tajusin tuhoavani lapseni sillä. Jos he eivät näe juhlapyhinä sitä, että vanhemmat ottaa alkoholia, heistä tulee juoppoja aikuisina.
Siksi olen ostanut huomiselle viinipullon ja muutaman sidukan, että meidänkin lapset näkevät normaalielämää ja tavallista juhannuksenviettoa.
Kahden siiderin ottaminen tarkoittaa että on humalassa. Luultavasti olisikin jos ottaisin ne viidessä minuutissa. Minulla voi olla sama siideri lasissa kaksi tuntia. Vaikka voi nauttia päivän aikana 6 annosta alkoholia en tasan ole kännissä.
Lasten aikana en juo mutta aikuisten kekkereissä kyllä.
itse asiassa, kun palstaa luen, en enää yhtään ihmettele, että suomalaiset naiset on niin läskejä. He juovat uskomattoman määrän kaloreita alkoholina.
kuten nyt nämä käsitteet aikuisten juhlat ja lasten juhlat erikseen. Monet ulkomaalaiset ystäväni eivät tuollaista omasta kulttuuristaan edes tunnista, kaikki juhlat on perhejuhlia, ja kyllä niissä on alkoholiakin. Vähemmän näissä maissa on alkoholiongelmia kuin Suomessa.
alkaisinko minäkin kunnolliseksi ja joisin tästä lähtien vain aikuisten kekkereissä? Niissä on tosin meillä aina mukana iso joukko lapsiakin.
aattoillaksi paria vinkkupulloa ja muutamaa sidukkaa niin kuin av. mammat.
Useimmille juhannus tuntuu olevan koko viikonloppu. Ihan kuten meilläkin. Pari viinipulloa varattu koko viikonlopuksi.
Millaisen kuvan alkoholista te välitätte lapsillenne jos vain silloin kun he eivät ole paikalla voi alkoholia nauttia.
Voihan sitä lapselle sattua tapaturma silloinkin kun on hoidossa teidän juhliessa. Kyllä minä ainakin syöksyn silloinkin ensiapuun mihin lapseni on viety.
ei kumpikaan juoda alkoholia.
Itse asiassa, minua ei tippaakaan kiinnosta toisten alkoholinjuominen, mutta meidän juomattomuus taas tuntuu vaivaavan kamalan paljon toisia ihmisiä.
Mikähän siinä on muuten syynä?
Pointtina on se suhtautuminen.
" En juo. Ja hulluja ovat ihmiset jotka juovat alkoholia. Perkeleen känniläiset!" = huono juttu
" En juo. Minusta alkoholi ei ole hyvää. Muiden juominen on kunkin oma asia." = hyvä juttu
Älytöntä olisi jos viinaa täytyisi litkiä vain siksi, että opettaa lapselle kuinka siihen suhtautuu fiksusti.
Voihan lapsille opettaa kaunista suhtautumista eläimiinkin vaikka ei olisi lemmikkiä. Esimerkiksi.
Mutta en myöskään ymmärrä, että alkoholia juodaan salaa lapsilta, kun nämä ovat nukkumassa.
On aivan eri asia vetää lärvit ja sammua paskat housuissa, kuin juoda lasi viiniä ruuan kanssa, saunan jälkeen oluet ja illalla kokoa katsellessa lasillinen konjakkia.
pikkuhiljaa. Joskus alkuaikoina saatettiin ottaa pari lasia viiniä, mutta se on huomaamatta jäänyt vuosien varrella. Kerran huomattiin, että hei, on mennyt 3 vuotta, eikä ole tullut lasillistakaan otettua. Siinä mietittiin, että haetaanko viinipullo, mutta kumpikaan ei jaksanut ja se jäi taas siihen.
Meitä ei muiden tavat vois vähempää kiinnostaa. Mutta se tuntuu kiinnostavan kovasti, että " ettekö te nyt yhtään ota juhannuksena, voi herranen aika sentäs, mitä te meinaatte sitten tehdä. Teidänkin lapsista tulee juoppoja kun viinasta tulee kielletty hedelmä ja totta teillä ei saa edes saunakaljaa juoda jne..."
Saa meillä saunakaljan juoda jos itse ostaa. Ei kai se meitä häiritse. Joskus vain tympii tuo uteleminen ja ennakkoluuloisuus.
Jos minua ei kiinnosta toisten juomatavat niin miksi juomattomien tavat niin kiinnostaa muita.
tai silloin, jos lapset on kotona. Jos on perheellinen, niin missä ihmeen seurassa sitä sitten ne viinilasillisensa joisi, jos ei lasten seurassa? Vaikka meillä olisi kuinka aikuisia kylässä, niin lastensa seurassa hekin silloin ovat.
Niin ja juon varmaan viiniä juhannuksena lasten nähden.
näitä kommentteja on tämä palsta aina pullollaan. Ihan yleisesti vain totesin. t. 6
verran, että jaksan aamulla nousta ilman krapulaa. Päivällä jo aletaan grillaileen ja me aikuset valvotaan pitkään eli mulle toi meinaa käytännössä 1 punkkupullo ja jotain 4 siideriä.
ihan käsittämättömiä määriä juotte.. pari pulloo vinkkua ja muutama siideri! vaikka olisikin koko viikonlopun ajan juomat. Jos minä joisin pari pulloo vinkkua ja muutaman siiderin, olisin kännissä ja krapulassa yhteensä ainakin viikon.
Ja sitäkään en tajua että jos juo vaikka vain yhden siiderin ja se lasi keikkuu siinä pöydällä koko illan, niin mitä järkeä siinä on? eikö silloin olisi ihan sama että siinä lasissa olisi sitä limpparia?
en tajua.