Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu huomannut, että uskovaiset on oikeastaan aika suvaitsemattomia ihmisiä?

Vierailija
21.06.2007 |

Kaikki uskovaiset ketä tunnen (enemmän ja vähemmän uskovaisia), ovat kauhean sisäänpäin kääntyneitä ja " tiukkakatseisia" ihmisiä. Eivät voi ymmärtää, että on monia tapoja toimia, vaan heidän mielestään heidän arvo- ja ajatusmaailma on vain se oikein. Pari tuttua uskista katsovat halveksuen köyhempää ja huonommin pukeutuvaa porukkaa eivätkä halua olla tekemisissä heitä huonompien (koulutukseltaan tai taloudelliselta menestykseltään) ihmisten kanssa. Mielestäni tämä on täysin ristiriidassa kirkon oppien kanssa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain Jeesus, joka tänään täälläkin vierailee ymmärsi spitaalisia ja hutsuja... kunpa joku uskis ottaisi siitä vinkkiä!

Vierailija
2/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olevinaan hyväntahtoisia kun antavat rahaa hyväntekeväisyyteen jne. mutta samalla katsovat köyhiä kuin halpaa makkaraa eivätkä anna esim. lastensa leikkiä köyhien lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sääli, ettei kukaan tajunnut pistää juoruamista kuoleman synniksi.

Vierailija
4/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leimaatte minut tuntematta minua ollenkaan jonkun oman tuttunne perusteella.



Minä väitän olevani suvaitsevainen ja ymmärtäväni erilaisia vähemmistöjä juuri siksi, että itsekin kuulun vähemmistöön, eli olen Raamattuun uskova kristitty. En ole kaikesta samaa mieltä toisten kanssa, mutta minusta suvaitsevaisuutta juuri onkin se, että voi olla eri mieltä ihmisten kanssa, ja silti arvostaa ja kunnioittaa heitä, ja heidän mielipiteitään.

Vierailija
5/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika useasti ulkonäkö pettää!

Vierailija
6/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole parempia kuin ne jotka eivät usko, mutta emme ole kyllä huonompiakaan. Suvaitsemattomia löytyy kaikkialta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat suvaitsevaisempia kuin toiset olivat uskossa tai eivät.

Vierailija
8/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvaitsevaiset ihmiset täällä tuomitsevat kättelyssä kaikki uskikset. Hyvin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä näytän sinulle kyseenalaistamattoman ateistin.



Vierailija
10/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan elää tietyllä tavalla, mutta minua ei suuremmin ahdista jos joku elää toisella tavalla. Ei ole minun asiani hyväksyä tai olla hyväksymättä saati paheksua toisten valintoja, jokainen elää niinkuin parhaaksi näkee.



T. uskossa oleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat käyneet kirkon päiväkodeissa ja henkilökunta oli kyllä todella suvaitsevaista ja uskomattoman empaattisia kaikki.



Lähisukulaiseni on hyvin uskovainen ja samoin varmaan suvaitsevaisin koko suvussa (esim mitä tulee homoihin, lesboihin, avioliiton ulkopuolisiin lapsiin ja toisinuskoviin).

Vierailija
12/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon nyt ei pitäisi olla uutinen kenellekään ajattelevalle ja tuntevalle ihmiselle. Uskikset ovat sisäänpäinlämpiäviä ja kapeakatseisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään voi tehdä tilastoa yhden tapauksen perusteella mutta kyllä vähän vetää miinusta kirkon puolelta tuommoinen.

Vierailija
14/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mm. nauran väärin, kun en hihitä käteni suojassa vienosti. Pitäisikö siis kaikki ei-uskovat leimata törpöiksi tätini perusteella? Se olisi suvaitsemattomuutta se!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uskovainen ja voin sanoa että sorrun juoruiluun, pahoihin ajatuksiin, asioihin mitä en pidä oikeana.



" sitä pahaa mitä en halua tehdä niin teen ja sitä hyvää mitä haluan en tee."



Olen siis syntinen ja pohjimmiltaan paha. Olen köyhä kerjäläinen joka joutuu armoa kerjäämään. Olen heikko uskossani, epäilyksiäkin on.



Haluan kuitenkin uskoa, haluan uskoa että Jeesus on sovittanut meidän syntimme. Haluan uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan.



Siis me uskovaiset ei olla yhtään sen huonompia eikä parempia kuin ei-uskovaiset. Olemme kaikki saman Isän lapsia. Ero on vain siinä että uskooko, haluaako uskoa omat synnit anteeksi.

Vierailija
16/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärtäväisempiä ja sovittelevampia ihmisiä saa hakea.

Vierailija
17/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa minua kristityissä tökkii se totuuden toitottaminen. Vain heidän uskonsa on oikea ja siihen rukoillaan muidenkin kääntyvän. Tämä on jopa heidän uskonsa yksi tehtävä (lähetyskäsky), jota jotkut noudattavat hyvinkin pontevasti.

Kukaan ei ole koskaan yrittänyt käännyttää minua muslimiksi, buddhalaiseksi, wiccaksi tai vaikka juutalaiseksi. Mutta kristityksi sitäkin useammin.

Kun tämä käännytysefekti on poissa, ovat uskovaiset ihan jees-porukkaa. Samanlaisia tallaajia kuin me muutkin.

Vierailija
18/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tutustuin opintojeni kauttaa muutamiin virheisiin/vasemmalle kallellaan oleviin, kirppikseltä vaatteensa ostaviin, vaihtoehtokulttuuria harrastaviin ihmisiin. Silloin jouduin muuttamaan mieleni siitä, että uskovaiset olisivat suvaitsemattomimpia. ;))

Vierailija
19/19 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:


Kukaan ei ole koskaan yrittänyt käännyttää minua muslimiksi, buddhalaiseksi, wiccaksi tai vaikka juutalaiseksi. Mutta kristityksi sitäkin useammin.

Kun tämä käännytysefekti on poissa, ovat uskovaiset ihan jees-porukkaa. Samanlaisia tallaajia kuin me muutkin.

Juutalaiseksi ei voi kääntyä, joten se siitä käännyttämistarpeesta. Muslimit valtaavat vaan alaa ja luovat omia islamilaisia lakejaan, jos heitä on riittävän paljon.