Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään muita, joiden mies käy etupäässä yksin ruokakaupassa?

Vierailija
21.06.2007 |

Tuli tuosta yhdestä viestiketjusta mieleen, että enhän mä käy lasten kanssa juuri koskaan ruokakaupassa, kun mies hoitaa kaupassa käynnin töistä tullessaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nykyään lähinnä minä käyn kaupassa. Syy on sama kuin täällä monella miksi mies käy: Autolla töissä kulkevan on helpompi hoitaa ostokset. Mies onneksi osaa ja pystyisi selviämään ihan hyvin kaupassa käynnistä.

Vierailija
2/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee myös ainakin puolet halvemmaksi, kuin että minä kävisin. ENkä kyllä edes pääsisi täältä korvesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lainkaan noita kauppaongelmia. Mies käy aina yksin kaupassa. Minä käyn joskus harvoin lasten kanssa ostamassa yhden maidon ja jäätelön ja äkkiä pois.

Vierailija
4/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on, että minä lähden kauppaan " tuulettumaan" samantien, kun mies tulee kotiin ;) Lasten kanssa ei käydä juuri koskaan ruokaostoksilla, harvemmin muutenkaan reissataan koko perheen voimin shoppailemassa.

Vierailija
5/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin juuri äsken soitti että on lähdössä töistä kotiin ja käy yksin ostamassa kaikki juhannusruoat. Yleensäkin hoitaa meillä ostokset, koska hän myös tekee ruoat, joten näin helpompaa. Mä jos lähden kauppaan, niin soittelen koko ajan miehelle, että mitäs tilalle kun ei olekaan esim. korianteria jne.

Vierailija
6/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

autolla töistä tullessaan. Helpointa ja nopeinta.

Vierailija
7/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy töistä tullessaan. Minä lähetän tekstarilla kauppalistan, aikaa kaupassa menee n. 20min. selviää näin paljon nopeammin, kuin jos lähdettäisiin koko porukka, kun mies on jo saapunut kotiin.

Vierailija
8/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin alan ammattilainen. Minun tarvitsee vain joskus ehdotella ruokalajeja, mitä haluaisin syödä.

Vierailija
9/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käyn itse tarjouksia metsästämässä tai heräteherkkuja santsaamassa ;) Aika hyvin mies osaa kaiken tuoda, ohjeet kyllä uusiin tuotteisiin pitää olla tarkat ja sanatarkka nimi. Onneks on netti ja firmojen tuotevalikoimat nähtävissä.

Vierailija
10/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies unohtaa listasta puolet eikä osaa ostaa mitään ellei ole sanatarkasti määriteltynä ja mieluiten vielä hyllyjärjestyksen mukaan.

ja jos itse tekee poikkeaman niin ei osaa jatkaa siitä listasta järjestyksessä mihin jäätiin.

ei tee ruokaa ja monesta tuotteesta on monta laatua ja tuo aina vääriä.

ja jos ei ole kuullut jostain tuotteesta ei osaa kysyä keltään.

tomaattimurska on mahdoton ostettava ja tuoreet vihannekset ja salaatit.

kaikki mikä pitää itse punnita. juustolaaduista ja rasvalaaduista ei ole käsitystä. jos jotain tarkasti määriteltyä ei ole ei osaa ottaa korvaavaa.

Vierailija
11/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mies unohtaa listasta puolet eikä osaa ostaa mitään ellei ole sanatarkasti määriteltynä ja mieluiten vielä hyllyjärjestyksen mukaan.

ja jos itse tekee poikkeaman niin ei osaa jatkaa siitä listasta järjestyksessä mihin jäätiin.

kaikki mikä pitää itse punnita. juustolaaduista ja rasvalaaduista ei ole käsitystä. jos jotain tarkasti määriteltyä ei ole ei osaa ottaa korvaavaa.

Vierailija
12/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa kauppaostokset työ-ja harrastusmenojen yhteydessä. Hänellähän ne rahatkin on! Tekee myös lähes kaikki meidän ruuat. Vaikka minä olenkin kotiäitinä.

Vierailija
13/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko itse valita rautakaupasta aina oikean tuotteen, tai jos on loppu osaat tuoda hyvän vastaavan?!? Ei miesten tarvi olla naisten kaltaisia. Tässä myös naisten suhteen persoonakohtaisia näkemuseroja.

Sehän on hyvä, jos edes tuo tarkkojen kuvausten mukaisesti oikeat tuotteet. Eikä ole iso vaiva tehdä lappua kaupan järjestyksen mukaisesti. Kirjoitat harvakseltan ja aina mahtuu sinne tuikata väliin jotain, mikä tulee mieleen. Vähitellen kun kaupassa käynnistä tulee rutiinia, näistä pystyy jo joustamaan.

Ja sitten tärkein: kehu miestä kun on onnistunut!!! ja niele marmatus vääristä tuotteista! Mun miehell on ollut äärimmäisen vaikeaa tuoda kasvissuikaleita, ihan käsittämättömästä syistä. vaikka lukisi kauppalapusta ei silti löydä. Oon saanut niin monta hepulia kaikenmaailman vihannessekotusten ja puutarhurin sekotusten kanssa ja asia laitettu vitsiksi. Oppi se sen tuomaan noin vuoden harjottelulla.

Vierailija:

Vierailija
14/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies käy myös kaupassa. Osaa ostaa ilman mitää listoja. Osaa ostaa myös järkevästi (halvasti). Tekee myös usein ruokaa ja leipoo.

Minä käyn kaupassa vain ja ainoastaan silloin kun itse sinne haluan mennä.:)

Vierailija
15/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja sitten tärkein: kehu miestä kun on onnistunut!!!

Anteeks, mutta pisti kyllä naurattamaan. :)

Jos joku mies ei osaa tehdä ruokaostoksia niin sitten ei osaa, mutta kyllä mun nähdäkseni täytyy olla aika poikkeus kyseessä. Kyllähän aikuisen ihmisen täytyy osata tuollaiset perustaidot. Naulojen valitseminen on hieman eri juttu, vai kuinka usein teillä rempataan? Ruokaa syödään sentään kolmesti päivässä. Kannattaa miehenkin alkaa kokkailemaan, siinä oppii äkkiä. Ja ainahan voi kysyä kaupantädiltä!

Vierailija
16/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan listaan vaikka ainekset siskonmakkarakeittoa ja janssoninkiusausta varten, ja siskonmakkarat ja janssonfileet on loppu, ei mun miehellä ole mitään käsitystä, mitä se sitten ostaisi. Se ei tee koskaan ruokaa, eikä sillä edes olisi ideoita, mitä laitettaisiin. Tottahan voin sen kauppaan laittaa, mutta sitten listalla pitää olla vain tyyliin maitoa ja perunoita.

Vierailija
17/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä johtuu, että näiden " vaikeimpien" tuomisen kanssa on saanut vähän luovia. Ja on se kiva, että tuo kehuminen repsahdutti, miehet on pohjimmiltaan yksinkertaisia.

[/quote]

Jos joku mies ei osaa tehdä ruokaostoksia niin sitten ei osaa, mutta kyllä mun nähdäkseni täytyy olla aika poikkeus kyseessä. Kyllähän aikuisen ihmisen täytyy osata tuollaiset perustaidot. Naulojen valitseminen on hieman eri juttu, vai kuinka usein teillä rempataan? Ruokaa syödään sentään kolmesti päivässä. Kannattaa miehenkin alkaa kokkailemaan, siinä oppii äkkiä. Ja ainahan voi kysyä kaupantädiltä!

[/quote]

Vierailija
18/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies taas ostaa erittäin monipuolista ruokaa.. ei siis pelkästään tyyliin kaljaa ja makkaraa.

Vaan todellakin laidasta laitaan. Ja terveellistä. Osaa myös pullataikinan aineet ostaa ilman mitään listaa ja paljon eri ruokien aineita.

Siis sanomattakin selvää et leipoo ja kokkaa kotona.:) Kiitos anopille joka ei ole viitsinyt ruokaa pojalleen laittaa, useimmiten syöneet leipää. Ja sillonkin kun ovat jotain laittaneet niin se on ollut 2-4 eri ruokalajia.

Mieheni siis oppi melkein vahingossa kokkaan,:)

Vierailija
19/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi aika usein myös tekee illallisen töistä tullessaan.

Vierailija
20/21 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan viikon ruokaostosten tekoa, joten olen iloinen että mies käy. Jompikumpi meistä suunnittelee ruuat ja kirjoittaa ostoslistan ja mies sitten kipaisee hakemassa kamat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi