Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että ketuttaa se " miksette laittaudu nätiksi" -asenne

Vierailija
21.06.2007 |

Täälläkin on keskusteltu taas tyyliin " ulkomaalaiset on näteiksi laitettuja, miksei suomalaiset ole kuin rekkalesboja" . Niinniin. No paitsi sitä ilmeistä juttua, että tää on mun kotini, mä asun täällä ja saan pukeutua miten haluan, niin juttu on kuulkaa te nätiksi laitetut mammat niin, että joillekin meistä on VAIKEA LÖYTÄÄ VAATETTA. Suurin osa suomalaisista on sen muotoisia, että kaupoista ei tunnu rytkyjä löytyvän.

Joillekin sopii kauppojen vaatteet ja on jopa valinnan varaa. Minun on pakko pitää trikoita. Jos haluan istuvan paitapuseron, se on teetettävä osaavalla ompelijalla. Jos haluan housut, se tarkoittaa tuntikausien hikistä shoppailukierrosta ja iskuja itsetunnolle pukukopeissa. Rintsikat ostan isolla hinnalla Suomen ainoasta sopivia myyvästä liikkeestä Arkadiankadulla. (Ei, en ole ylipainoinen, vain kurvikas.)

Sen sijaan Keski-Euroopan kaupoilla minullakin on valinnanvaraa vaatteissa. Saan ostaa rekistä sen, joka miellyttää silmää, enkä sitä ainoaa mikä sopii.

Eli on niitä muitakin syitä kuin laiskuus jos Suomen naiset eivät ole huolitellun oloisia...

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV kyllä on tarkoitettu otettaman henkilökohtaisesti ;D

Vierailija
2/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä minulla on firman puolesta vaatteet joten en töihin lähtiessä mieti minkälaiset vaatteet päälleni laitan. Saattaisitte kauhistua jos näkisitte minut töiden jälkeen kaupassa: vanhat vaatteet, hiukset sekaisin ponnarilla ja ei meikkiä. Mutta vapaa-ajalla tykkään sitten laittaa nätit vaatteet ja meikata jos tarvitsee johonkin lähteä,mutta jos olemme vain kotona (asumme maalla keskellä ei-mitään) niin en tod. jaksa aamuisin meikata ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 173 cm / 62 kg. Rintakehä kokoa 38-40, vyötärö kokoa 34, takamus kokoa 40. LAIDUTTAMINEN EI AUTA. Vai meinaako 3, että pitäisi mennä rintoja pienennyttämään ja lantioluita höyläyttämään?

Sitä paitsi juttu on niin, että Suomessa on myynnissä vaatteita tasan kahdelle vartalotyypille: lautakääpiö ja läskimooses (jos nyt rumasti saa sanoa). Pitkille ihmisille on vaatteita naftisti, samoin kurvikkaille. Yhdistetääs vielä nämä kaksi asiaa, niin vaatetta ei vaan ole.

Vierailija
4/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei taida olla siitä, että pitää olla vimoisen päälle trendikäs, vaan että vaatteet ovat yhteensopivia, siistejä ja puhtaita sekä naama ja hiukset kutakuinkin huoliteltuja kun mennään ihmisten ilmoille.

Vierailija
5/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen 173 cm / 62 kg. Rintakehä kokoa 38-40, vyötärö kokoa 34, takamus kokoa 40. LAIDUTTAMINEN EI AUTA. Vai meinaako 3, että pitäisi mennä rintoja pienennyttämään ja lantioluita höyläyttämään?

Sitä paitsi juttu on niin, että Suomessa on myynnissä vaatteita tasan kahdelle vartalotyypille: lautakääpiö ja läskimooses (jos nyt rumasti saa sanoa). Pitkille ihmisille on vaatteita naftisti, samoin kurvikkaille. Yhdistetääs vielä nämä kaksi asiaa, niin vaatetta ei vaan ole.

Ainoana erona, on että olen jokapaikasta kokoa isompi. Suomen vaatteet on laudoille, ja isojen tyttöjen vaatteet on muodottomia telttoja!

Vyötäröä ei saa esiin nätisti, rinnat pursuaa kauluksesta ja housuista menee nappi kiinni, muttei vetoketju. Jos löytää lantiolta sopivat housut, on ne reisistä kuin purjeveneen purjeet. Suomalaisilla vaatteilla saan itseni näyttämään 15 kiloa isommalta.

Vierailija
6/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takamus on aika pyöreä.

Aina olen onnistunut löytämään makeita, istuvia vaatteita. En mielestäni ole läski, enkä kyllä anorektinen nälkäkurkikaan.

Vierailija
7/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jopa l-xl- kokoisia uusia vaatteita esim. Indiskasta- ja Marimekosta-

tulee hyvä mieli, kun on kauniit vaatteet yllä:::)))

JUHANNUSILOA KAIKILLE!!!

(T. entinen toppapuku-lyyli)

Vierailija
8/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksaa itse vaatteet kotona sopivaksi (näin tekee myös latino ystäväni jolla on mahtava takamus ja pieni uuma kuten minullakin).

Lisäksi tilaan netistä vaatetta ulkomailta ja huutiksesta ulkomaanmammoilta.

Se vaan vaatii sitten enemmän vaivannäköä, mutta on todella sen arvoista. Kroppani näyttää tosi upealta kauniissa vaatteissa!

t. 170cm, 58kg, iso pylly ja isot tissit, muualta laiha....

Vierailija
9/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukeutumisensa eteen, niin sitten tulee nämä poikkeusyksilöt aina valittamaan, että kun ei vaatteita löydy.

Ja kai nyt hyvänen aika aina joskus jostain välillä löydät jotain kivaa? Ei ehkä täydellisesti istuvaa, mutta siistiä ja nättiä kuitenkin?

On ihan varmaa, että tuulipukuja ei tarvitse kenekään vapaa-ajallansa käyttää, vaan asun voi korvata jollain tyylikkäämälläkin asulla.

Vierailija
10/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ei ole tullut edes mieleenikään?

Vierailija:

fiksaa itse vaatteet kotona sopivaksi (näin tekee myös latino ystäväni jolla on mahtava takamus ja pieni uuma kuten minullakin).

Lisäksi tilaan netistä vaatetta ulkomailta ja huutiksesta ulkomaanmammoilta.

Se vaan vaatii sitten enemmän vaivannäköä, mutta on todella sen arvoista. Kroppani näyttää tosi upealta kauniissa vaatteissa!

t. 170cm, 58kg, iso pylly ja isot tissit, muualta laiha....

Kuinka paljon tulee hintaa?

Oletteko muuten huomannut, että ennen vaatteissa oli reilut saumavarat fiksaamista varten, mutta nykyään enää ei? (Esim. suorien housujen takasaumassa 5cm)

Vierailija
11/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 10 cm pitempi :)

Tämmöisen kurvikkaan lyhytselkäisen henkilön on myös aivan mahdoton löytää hyvin istuvia vaatteita, ellei sitten valitse trikoota. Dieetille jos alan niin vyötärö vaan kapenee ja ongelma kasvaa.

Eikö se pitäis olla niin päin että vaatteista tehdään ihmisten mallisia eikä niin että ihmisten pitää yrittää muotoutua vaatteiden mallisiksi.

Vierailija:

Vierailija
12/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan monissa liikkeissä tarjolla myös korjauspalveluita, eli ompelevat tarvittavat kohdat sisään, lyhentävät, pidentävät jne.

Vierailija
13/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi, ei vartalonmallikaan selitä sitä, miksi pää on kuin harakanpesä, pörröinen ja hiirenharmaa, ja naama väritön, kulmakarvat siistimättä jne.

Vierailija
14/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ulkoilen lasten kanssa keväällä/syksyllä/koleana kesäpäivänä. Satun asumaan erittäin tuulisessa pohjoisen rannikkokaupungissa.

Vaihtoehto tuulipuvulle on että laitan kauhean paksusti vaatetta päälle ja silti palelen kun tuulee läpi vaatteista.

t. yksi näistä valittavista poikkeusyksilöistä

Vierailija:

pukeutumisensa eteen, niin sitten tulee nämä poikkeusyksilöt aina valittamaan, että kun ei vaatteita löydy.

Ja kai nyt hyvänen aika aina joskus jostain välillä löydät jotain kivaa? Ei ehkä täydellisesti istuvaa, mutta siistiä ja nättiä kuitenkin?

On ihan varmaa, että tuulipukuja ei tarvitse kenekään vapaa-ajallansa käyttää, vaan asun voi korvata jollain tyylikkäämälläkin asulla.

Vierailija
15/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kans sitä mieltä että me tavallisen tasapaksun vartalon omaavat oltais kaunista katseltavaa jos huolehdittais itsestämme. Eli hiuksissa hyvä leikkaus ja väri, kulman siistittynä, jo nämä tekee ihmeitä kun vielä tekee periaatepäätöksen että kauppareissulle ei lähdetä verkkareissa, ei edes niissä uusissa kivan värisissä.

Eilen viimeksi kaupassa ihmettelin äitiä, joka ei ollut varmaan katsonut peiliin sitten la-saunan. Lapset oli kyllä kauniita ja hyvin puettuja ja tarkemmin katsoen äitikin oli kaunispiirteinen. Se kauneus vain jäi sen karmean hiirenharmaan tukan ja mainost-paidan varjoon... Ajattelin että se nainen ei kyllä arvosta itseään yhtään...

Vierailija
16/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei pätkääkään kiinnosta kaunistautuminen, ei itseä eikä muita varten.

Vierailija
17/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mennään ostoskeskukseen, keskustaan, jonnekin tapahtumiin?

Vierailija:

kun ulkoilen lasten kanssa keväällä/syksyllä/koleana kesäpäivänä. Satun asumaan erittäin tuulisessa pohjoisen rannikkokaupungissa.

Vaihtoehto tuulipuvulle on että laitan kauhean paksusti vaatetta päälle ja silti palelen kun tuulee läpi vaatteista.

t. yksi näistä valittavista poikkeusyksilöistä

Vierailija
18/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minua ei pätkääkään kiinnosta kaunistautuminen, ei itseä eikä muita varten.

Vierailija
19/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hänen pukeutumiseensa ja laittautumiseensa puutu.

Vierailija
20/52 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta olen kans sitä mieltä että me tavallisen tasapaksun vartalon omaavat oltais kaunista katseltavaa jos huolehdittais itsestämme. Eli hiuksissa hyvä leikkaus ja väri, kulman siistittynä, jo nämä tekee ihmeitä kun vielä tekee periaatepäätöksen että kauppareissulle ei lähdetä verkkareissa, ei edes niissä uusissa kivan värisissä.

Ei tarvitse olla viimeisen päälle meikattu ja puettu. Riittää, kun hiuksille on tehty edes jotain (jos ei ole aikaa tehdä mitään, hanki joku kiva väri ja leikkauta hiuksesi malliin, joka pysyy kivan näköisenä ihan itsestäänkin) ja kulmat siistitty. Pahimmat finnit voi ehkä peittää peitepuikolla ja puuterilla... Se riittää. Ja kotiasuna ah niin mukavassa collegehousut ja mainosteepaita-asussa EI mennä ulos.